{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.033 visninger | Oprettet:

sørgeligt med hovedløse blandinger. {{forumTopicSubject}}

Ja der er jo både købsannoncer pt med søgning af denne blanding, samt i hvert fald har været salgsannonce med denne blanding hvor pelsen ifølge sælger intet problem er...

Intet mindre end pengemaskiner er de stakkels hunde når der avles med hovedet oppe et vist sted smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sørgeligt med hovedløse blandinger.
  • #1   10. jan 2020 .

    profilbillede
  • #2   10. jan 2020 Jeg har også lige set en på facebook søge efter opdrættere af "spitzpoo" smiley

  • #3   10. jan 2020 Jeeep, den har jeg også lige set smiley den sidste idiot er ikke født endnu desværre..

  • #5   10. jan 2020 14.000 kr.?!! smiley

  • #6   10. jan 2020 Spitzpoo?



  • #7   10. jan 2020 Ret mig, hvis jeg tager fejl, men synes nu det ligner, at de har hoveder smiley smiley smiley

  • #10   11. jan 2020 På guloggratis kan man købe sjældne pomsky-hvalpe. De er sat ned til 22.000 kr., forleden kostede de 25.000 smiley
    Det sjoveste er nok, at hvalpene er 12,5% husky og 87,5% poms, det kan man da kalde en ret nøjagtig race-fordeling smiley
    Vi andre er sgu da for dumme, når vi avler på racerene hunde, går op i sundhed flere generationer tilbage etc., når man bare kan lave nogle rundkørsler og tage den pris smiley


  • #11   11. jan 2020 Og så er der de særlige fluffy bulldogs, som kaldes noget fancy, og derfor heller ikke er helt billige...
    Man kunne måske diskutere om ikke bulldoggen har vigtigere ting at slås med, end pels længden.


  • #12   11. jan 2020 Der er virkelig gået mode i puddelblandinger. Bare der er puddel i, så man kan kalde dem et eller andet doodle, så er det øjensynligt fint.

    Jeg er begyndt at høre om pyrdoodler i USA, og nogle af dem, jeg har set billeder af, ser da også vældig charmerende ud, men gad vide hvilket temperament, de forestiller sig at få ud af at blande 2 så meget forskellige racer. Og pelsmæssigt kan jeg også godt se det blive lidt af et mareridt, og specielt da i et land, hvor man per rutine neutraliserer de fleste hunde.

    Pyr doodlen på billedet søgte fosterhjem på fb, og folk var vildt begejstrede. Jeg synes også, den ser sød ud, men det kunne da være interessant at høre om hvilket temperament, den havde, og det blev slet ikke nævnt.


    profilbillede
  • #13   11. jan 2020 Puha.. Så lige en der overvejede en Shar pei /bull terrier blandingshvalp. Som ikke ville overveje at den kunne ende med at ligne noget ulovligt.
    Det gør lidt ondt indeni..


  • #14   11. jan 2020 Bumle.. Jep, den faldt jeg også over smiley

  • #15   11. jan 2020 Og hun var selvfølgelig også af "en hund er hvad man gør den til" typen.. Det tyder bare overhovedet ikke godt imo

  • #16   11. jan 2020 Jep.. 100% hun ender med at købe den første af den bedste der blander disse 2 racer sammen

  • #19   12. jan 2020 Krøllkræet - Klart hvis man er indstillet på det værst tænkelige og forbereder sig til daglig udbørstning af hunden uanset, så ingen problem. Det er udelukkende et spørgsmål om at få kammen i bund og gjort arbejdet osv.
    Men det kan langt langt de færreste præsterer i virkeligheden.
    Så kan man selvfølgelig sige at de burde folk have vidst og have gjort sig klar til osv. men sådan er verden bare ikke.
    Ja det er dårlig pelspleje ikke at kunne leve op til de krav ens hunds pels stiller en, men når man på forhånd ikke aner hvad det krav kan ende med at være, så synes jeg faktisk den ubekendte er en væsentlig faktor. Og det er blandingen.

    Derfor er det så forbandet vigtig ikke at avle efter den sværest mulige pels. Og det er en pels hvor du i bunden har en tyk og tæt underuld der fælder lidt hele tiden og i toppen en dækpels der er modificeret pist og borte og i dag udgøres af krøllet dunagtig hårstruktur.

    Jeg kan se det i egen race som ikke bør have underuld. At visse linier alligevel har bare lidt og de linier er et mareridt for folk.
    De kan børste og kæmme dagligt og stadig ikke holde skidtet. Hundene hader pelsplejen - forståeligt for det gør jo ondt af h til. Og du har den onde cirkel. Det er fandme synd for alle! Typisk amerikanske linier som oven i bliver kastereret og steriliseret tidligt. Og bare gør lortet værre.
    Vi andre kan bøtte hver 14. Dag og det er overstået på 30-45 min.


  • #20   13. jan 2020 Mht pelspleje så er de mennesker der køber en 'indsæt-selv-doodle' ikke altid specielt godt inde i det med pelspleje og præcist hvor meget tid de egentlig skal bruge ugentligt med kam og karte for at holde pelsen filterfri. Eller hvor mange penge de skal lægge hos hundefrisøren. Det overrasker dem. Jeg har selv lige haft en lille labradoodle på et hold hele sidste år: jeg fulgte den fra hvalpeholdet til det videregående begynderhold. Mentalt var den en virkelig dejlig lille hund smiley , der seriøst havde fået det bedste fra både labrador og pudel. Ejerne var førstegangshundeejere og den var et udmærket valg for dem. Men de var MEGET overraskede over HVOR meget pelspleje den krævede. Det havde opdrætter overhovedet ikke forberedet dem på. De var faldet for; allergivenlig, sund, sød osv. Ej heller var de forberedte på at da de hentede deres hvalp var han blevet kastareret.
    Pt lader det somom at pudler på magisk vis gør alle racer som meget bedre at man rask væk kan forlange en højere pris for mixet med pudel end begge de racer der er blandet smiley
    ... verden vil bedrages med glimmer og avispapir.....


  • #21   18. jan 2020 Når man køber en ren Pudel fra en opdrætter, vil man som hvalpekøber ret hurtigt blive konfronteret med pelspleje problematikken, som noget af det første, der bliver talt om. Og heldigvis bliver man da også gerne "taget i hånden", med vejledning og gode råd osv. hvilket er guld værd. Der bliver ikke antydet, at en pudel pelspleje er lige ud af landevejen, men at det koster uanset om man gør det selv, eller sender på salon er fakta.

    Dernæst ønsker de fleste pudel opdrættere også, at man som køber er interesseret i, at aktiverer sin hvalp gennem hele livet, at investerer sin tid i den, samt udfordre den mentalt, så den ikke begynder at finde på sine egne "julelege" af kedsomhed, og dermed blive problematisk at leve sammen med. For den kræver noget af sin ejer.

    Alene disse to ting slår med meget stor sandsynlighed igennem, ved de fleste Pudel mix blandinger, men til forskel fra de seriøse pudel opdrættere, så lovpriser og nedtoner (langt de fleste) blandings opdrættere pelsplejen, for netop deres pudel mix, og ydermere overlader enhver hvalpekøber (og hund) til deres egen skæbne, når det gælder vedligehold og pleje af lokkerne.

    Jeg har set forsøg på "pelspleje videoer" fra pudel-blandings-opdrættere, der nærmest lignede overgreb på små bamsede hvalpe, der bare ikke nogen sinde ville komme til, at kunne lide den form for soignering.
    Der blev flået i den stakkels pels, for opdrætter var jo ikke selv bekendt med en rigtig pudel pels og dens pleje, derfor kunne vedkommende jo heller ikke vejlede andre korrekt. Budskabet var blot, at det skulle hvalpen bare lære at finde sig i!?

    Pelspleje er lig med omsorg, og denne omsorg er ikke kun tiltænkt den "ægte varer", men så sandelig også den hvalp/hund, der er kommet ud af to eller flere racer, hvor pelsen er særlig krævende. Det er lige så stort et ansvar at sætte en "rundkørsel" i verden, som det er at opdrætte en specifik race. Og ansvaret overfor de mennesker der lægger deres penge på bordet for en hund man sælger, er heller ikke anderledes om hunden har papir eller ej. Ansvar er min kæphest.

    Hvorfor skal der så mange pudel blandinger på markedet?

    Det handler om penge og pengene kommer med efterspørgslen.
    Folk i almindelighed er lette at manipulere, i forhold til noget så følelsesmæssigt som en hundehvalp, og er den så rigtig nuser at se på, falder fornuften nogen gange ud.
    Der er stadig mange der gerne vil tror, at en blanding pr. definition har et bedre helbred end rene racer, og der er også stadig mange, der har fordomme omkring pudlen som race, så et mix er åbenbart det der skal til.

    Pudlens pels mængde og struktur, gør den nuttet at se på, uanset om den bliver bølget eller krøllet i et mix, og mange har også set billeder af de mere "heldige" exemplarer, hvor cute-faktoren er mega høj.
    Men men - der er lige så mange der falder mindre heldigt ud i deres mix, og det kan disse opdrættere komme til at brænde sig på.

    Noget så tåbeligt som mix af sct. Bernhart og Pudel, er dog det mærkeligste jeg er faldet over indtil nu smiley

    Disse pudel mix kan være de dejligste hunde, ligesom alle andre mix kan være det - det jeg ærgrer mig rigtig meget over er, at der - og nu generaliserer jeg groft - ikke følger et større ansvar med, når opdrættet er et mix.
    Til de skyhøje priser burde der følge et ret højt serviceniveau med hvalpen, ikke mindst kvalificeret pelspleje vejledning og produktkendskab, så hvalpekøberen vidste hvad de gik ind til.
    Og så har vi ikke engang rundet al den ekstra viden man bør tilegne sig, for at opdrætte et mix med bare et rimeligt sundhedsniveau.
    Kend dine racer og deres linier fuldt og helt, før du mikser dem, - det er faktisk mere omfattende, end "kun" at skulle koncentrerer sig om en enkel race, og dens udfordringer.

    Og ja, - verden vil bedrages smiley


Kommentér på:
sørgeligt med hovedløse blandinger.

Annonce