{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.665 visninger | Oprettet:

Heidi B
Heidi B
Tilmeldt:
20. sep 2018
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Æblecider eddike {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg vil forsøge at begynde med at give min hund æblecider eddike mod flåter. Jeg har hørt det skulle virke godt og uden bivirkninger for hunden.
Er der nogen der har erfaring med det, gode eller dårlige?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Æblecider eddike
  • #1   16. jan 2020 Hvis du vil beskytte din hund imod flåter, skal du bruge godkendt kemi.

    Jeg har ikke tal på hvor mange hundeejere jeg kender, som har måttet behandle sin hund for flåtoverførte sygdomme, og har sagt "jamen, jeg bruger jo rav/cider/tic-clip/regnbuestøv/enhjørningespyt".

    Hvis du vil løbe chancen med eddike m.m., så brug det du tror der virker. Men vid at du ikke beskytter din hund.


  • #2   16. jan 2020 Eller ejere med hunde der er blevet forgiftet af hvidløg, fordi de giver den et fed om dagen mod flåter - suuuuuper smiley

  • #3   16. jan 2020 Der var en overgang, hvor æblecidereddike kunne kurere alt...
    Totalt hypet og folk drak det skidt i håb om at fordrive alt fra kræft til tørt hår....

    Intet af det giver mening - ligesom det heller ikke på nogen måde giver mening at det skulle kunne holde utøj væk...
    Logikken er simpelthen fraværende...



  • #5   16. jan 2020 A med: Jeg var overbevist om at enhjørning spyt var the shit indenfor området det har jeg hørt så mange steder, jeg må revurdere og se om jeg kan skaffe sved fra den afskyelige snemand, det skulle nemlig også være godt siges der smiley

  • #6   16. jan 2020 Måske i forveksler det med pegasus spyt, det har en meget veldokumenteret effekt!? smiley

  • #7   16. jan 2020 Æblecidereddike er effektivt mod svamp i poter og ører. Det er vist dét.
    Jeg bruger selv Tic-Clip og sprøjter hunden med en blanding af vand med få dråber perbermynteolie i.
    Selv kemi giver ingen garanti. Man er nødt til at gå hundene efter.


  • #8   16. jan 2020 Syrligt miljø er svamp ikke glad for - man kan også bruge almindelig lagereddike eller citron smiley


  • #10   16. jan 2020 Louise, forskellen er bare, at med godkendt kemi, er man dels sikker på hvad man fylder i sin hund, dels at flåterne dør, når de begynder at suge fra hunden. Med din metode er der (måske) en lille repellerende effekt, men flåten kan lystigt få lov at suge blod af dine hunde.

    Jeg ville ALDRIG forlade mig på natur-hejs alene. Jeg ville gerne supplere kemi med noget mere, men jeg vil ikke risikere mine hundes liv ved ikke at bruge det der virker.


  • #11   16. jan 2020 Det jeg mener er, at der er ingen garanti for at hundene ikke kan få flåtbårne sygdomme ved at vælge kemi. Jeg har da selv pelshunde og ja det er et helvede med de bæster.

  • #13   16. jan 2020 Der er aldrig nogen garanti. Men hvis du spørger samtlige hundeejere, med hunde som har haft flåtoverførte sygdomme, vil jeg gætte på at 90% siger at de IKKE har brugt kemi (eller ikke har brugt kemien korrekt).

    Isabella, du er opmærksom på at dækningen med Bayvantic nedsættes betydeligt, når hundene bader, ikke? Det samme gælder i øvrigt Seresto.


  • #17   16. jan 2020 Der er bare mange der tror at Bravecto/Nexgard er en sikkerhed og det er desværre ikke rigtigt.
    Ja døden er 100 % sikkert og det er skatten desværre også...


  • #19   16. jan 2020 Nej det ville nok ikke være helt optimale tilstande.

  • #21   16. jan 2020 IsabellE (undskyyyyyyyld, med a’et ligger altså i fingrene) - virkningen aftager selvom de bare sopper smiley Særligt de midler som er repellerende.

  • #23   16. jan 2020 Da jeg har et kæmpe badedyr bruger jeg bravecto, men det er kun fordi at sved fra den afskyelige snemand er noget nær umulig at opdrive smiley

  • #25   16. jan 2020 Asti fik en den 17-04-2019 og har ikke fået en siden, nogle år får hun en igen i sensommeren, men hun er ik så plaget af dem.
    Jeg plejer ik at give om vinteren.


  • #26   16. jan 2020 Jeg giver en ny bravecto hver gang jeg finder en flåt. I 2018 fik hun to og i 2019 kun en.
    Jeg er dog enig i, at jeg også tror at de lever ganske fint i det her efterårsvejr. Tror 2020 byder på mange.
    Da vi var i Sverige sidste år og vandre ville jeg ønske at jeg kunne sluge en bravecto.


  • #27   17. jan 2020 Jeg bruger Bravecto, men hvis jeg skulle give det hver gang jeg finder en flåt på Luffe, ville Han med garanti dø af en overdosis! Bravecto virker, som jeg forstår det, ikke afskrækkende, men dræber de flåter der bider, inden de kan nå at overføre sygdomme.

    Jeg finder, i sæsonen, flåter i pelsen stort set hver gang vi har været i skoven. De fleste kravler dog "bare" rundt og ser hjemløse ud, men det hænder da at jeg finder en der sidder fast.

    Vi har, indtil i år, sprunget en periode over om vinteren, men med de forhold der er her nu, er det nok desværre umuligt at definere en bestemt periode hvor krybene er i dvale, så det har vi droppet.


  • #28   17. jan 2020 Jeg har da forresten, for en del år siden prøvet at komme æblecider eddike i Luffes mad (man mente på et tidspunkt at det måske kunne kurere forhudsbetændelse). Om det virker kan jeg ikke udtale mig om, da Luffe pure nægtede at have noget med stadset at gøre...

Kommentér på:
Æblecider eddike

Annonce