{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.385 visninger | Oprettet:

Jer med meget aktive og let stressede hunde. {{forumTopicSubject}}

Som sagt et spørgmål til folk med nok især jagthunde.

Nones har jo døjet rigtig meget med maven, og inden vi fandt ud af, at det var pga Giardia sagde dyrlægen, at det ikke var så unormalt, at en hund der er godt oppe at køre kan sætte sig én gang eller to med tyndere afføring.
Den gang var det jo pga parasitter.
Nones har altid haft en tendens til, at køre lidt højt. Og når der er fært og han får lov at strække ud så, så er det ikke unormalt at han sætter sig måske 2 gange ekstra altså udover ved hans vanlige hvor der er normal afføring.
Det sker ved længere ture, som en time plus.
Og kun hvis han får lov at strække godt ud, eller følger fært i sporline.

Har vi en dag hvor aktiviteterne måske er mere rolige og mere mentale så sætter han sig kun de nødvendige gange.
Har andre oplevet det ? Og gik det væk med alderen ??



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer med meget aktive og let stressede hunde.
  • #2   17. jan 2020 Altså sådan havde nones det også mange mdr efter giardiaen, og fik jo så en tarmdiagnose. Men efter behandlingen, er alle hans vante afføringer faktisk normale. Han kan om middagen have 2 alm afføringer, og så sætte sig med tyndere og meget små, hvis det er en lang tur. Men om aftenen, hvis han skal, så er det helt normalt igen.

    Jeg håber han vokser fra det. Og også at smukke Markun gør ! Det er jo lidt træls.


  • #3   17. jan 2020 Da Zenta var yngre var hun tit med i bilen og hun elsker det. Hun er den type der bliver totalt blæst og slet ikke kan være i sig selv, for hun er overbevist om at vi skal noget sjovt. Det giver hende altid! dårlig mave. De gange jeg har haft Zenta og Laika med i bilen og vi bare har skulle til dyrlægen, der har jeg været nødt til at stoppe på vejen og lukke hende ud af bilen, så hun kunne skide smiley

  • #4   17. jan 2020 Haha åh gud ! Det var lige ret besværligt haha

  • #5   17. jan 2020 Jamen det sker hver gang smiley
    Bilen giver hende altid dårlig mave fordi hun er totalt oppe og kører smiley


  • #6   17. jan 2020 Hvad så hvis i skal på
    Længere ture !? Skal du så holde ind hver halve time smiley


  • #7   17. jan 2020 Nej som regel letter det trykket efter første stop smiley smiley

  • #9   17. jan 2020 Jeanette.

    Jamen så er det måske slet ikke så unormalt ! Det jeg da sådan set glad for, at hører


  • #10   17. jan 2020 Zenta er 13 smiley

  • #11   17. jan 2020 Jeg må vel bare vænne mig til det så smiley håber også han bliver 13 med eller uden stress mave haha.

  • #14   17. jan 2020 Freddy har let til begejstring og hvis han er med i bilen og vi kører ind ved et sted hvor vi tidligere har trænet, ved stranden eller hvis han tror der muligvis er chance for at vi skal på jagt, så stress-skider han.
    Jeg synes faktisk det er lidt smart, for så ved jeg da at han har skidt inden han kommer ind i en træningshal (det er sjældent populært at skide på gulvet den slags steder) og hvis vi skal på jagt er der da ingen grund til at slæbe rundt på det lort smiley


  • #15   17. jan 2020 Sam kører højt og har meget let til at blive tændt.
    På grund af det her gear eller højt kørende sind, kan han ofte have tildens til stress skidning (tynderre afføring end normalt)
    Det er dagligt at Sam's jagt instinkt tager over, men det er ikke kun der han kører højt, det kan komme i mange sammenhænge, jeg tror sgu ikke det forsvinder.

    Jeg elsker hans tændthed, det er det der gør ham så fed at træne med smiley


  • #16   17. jan 2020 Undskyld, undskyld, UNDSKYLD - Mathilde: tendens. Tildens er ikke et ord.

    Og til emnet - Bella som på ingen måde kører i topgear, kan godt få lidt blød mave, når vi kommer et fedt sted hen. Og hun skider altid inden træning, og lige i starten af gåture (på fede steder), og det er jo naturens måde at gøre hende klar til fuld gas smiley

    Dorit skrider bare når hun skal skide, uanset hvad vi lavaer. Ikke indenfor, men på ture og til træning, rager det hende hvor og hvornår hun lægger en pølle smiley


  • #17   17. jan 2020 Det lyder fuldstændig som Atlas! Han har så ofte også så travlt, at han slet ikke har tid til at skide færdigt, før han skal videre til det næste. Han er 3,5 år nu, og jeg har ikke set nogen ændring i afføringsmønster, så her er vi endnu ikke vokset fra det.

  • #18   17. jan 2020 Haha helt i orden smiley

  • #19   17. jan 2020 Det lyder heldigvis som om det er ret normalt ! Ofte er hans jo sådan set " tømt " så det er virkelig en lille klat han kommer af med, og ikke fast nok til at samle op, bare sådan.
    Jeg har nok bare været ekstra opmærksom i det han er trappet så langt ned i medicin, og forhåbenligt kan slippe af med det snart. Jeg har også altid sagt det jo bare er normalt , det klart når de røre sig meget, og måske er noget tændt. Men det rart lige, at se andre også har hunde der sætter sig et par ekstra gange.


  • #20   17. jan 2020 Mikes mor. Der ingen tvivl om at de parasitter virkelig kan lave rav i den ! Og det tager lang tid, før mave/ tarm er helt tilbage igen.

    Nej nones er heldigvis heller ikke så gammel, dyrlægerne håber og tror at pga hans alder, at han vil kunne leve uden medicin og gener ! Det håber jeg virkelig.


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.007
    #21   17. jan 2020 Det vil være lidt af en tilsnigelse at kalde mine hunde normale, men de stress-skider også. Ingle får som regel blød mave efter træningspas med megen fysisk aktivitet eller når han er bange på grund af fyrværkeri, mens whipperne næsten med sikkerhed får blød mave efter en ordentlig spurtetur.

  • #22   17. jan 2020 Haha Eva. Nej måske ikke normale. Men skideriet er åbenbart meget normalt ! Heldigvis !

  • #23   17. jan 2020 Har en efterhånden fjern bekendt, som har en border collie som altid har kørt (alt for) højt. Den fik (får?) også ofte tyndskid, når vi gik længere ture. Hun sagde det var pga at hunden bevægede sig så meget, at fordøjelsen ligesom sendte afføringen "for hurtigt" igennem.

    Personligt tænker jeg det var stressudløst. De andre, roligere, hunde, der var med på turen, fik jo ikke tyndskid...


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.007
    #24   17. jan 2020 L.P. - Ja, så længe maverne fungerer nogenlunde normalt, er det helt fint, at de er skingrende skøre smiley smiley

  • #25   17. jan 2020 Viktor stress-skider også og har altid gjort det. Han er 7, og jeg tror sq aldrig det ændrer sig smiley

  • #27   17. jan 2020 Jeg tror ikke at jeg er stødt på en hønsehund uden stress skidning midt i en prøve på marken. Det er mere eller mindre normen smiley

  • #28   17. jan 2020 man siger stress ind, vand ud.
    Det kan vise sig på flere måder, herunder denne.
    sablen, tissen osv er også normalt


  • #30   18. jan 2020 Tak for alle jeres svar ! Logikken siger mig jo også det bare er maven der kommer igang, men det giver alligevel lidt ro, at vide at andre også har det sådan :)!

  • #31   18. jan 2020 Sofia, får du også tynd af mave af at bevæge dig? smiley

  • #32   18. jan 2020 Jeg gør! ved tanken om motion!


    smiley


  • #33   18. jan 2020 Stress mave er da et helt almindelig problem og har intet med race eller motion at gøre, det ses rigtig ofte ved konkurrence hunde fx og jeg ser det rigtig ofte i pensionen, den første dag hundene kommer kan de ofte have lidt tynd mave og må ofte ud lidt ekstra;) det ses ofte hos hyrdehunderacer og andre højt kørende racer;) mange af os kender det selv, man skal fx ofte på toilettet nogle gange før en eksamen smiley

  • #34   18. jan 2020 Quila kører ret højt og jeg skal have det arbejdet ned, ved dog ikke helt liiiige hvordan. Hun er ca 21 mdr gammel. Hun har ofte maveproblemer. (Og får så problemer med analkirtlerne). Her er det ikke kun, når vi skal ud i bil, et sted eller sådan. Hun kører "bare" generelt højt

  • #35   18. jan 2020 Altså jeg har ingen løsning fundet på Zenta. Hun er den eneste med det problem. Selvom sådan en som Gipsi også kører højt, så har hun aldrig det problem.

  • #36   18. jan 2020 Jeanette, hvad med at tilføje lidt husk ? Måske kan det nå at bunde det mere sammen ? Så hun kan slippe for døjen med kirtlerne. Det har i hvert falde god effekt på nones smiley

  • #37   18. jan 2020 Jeg har ikke de hunde du beskriver men jeg oplever det i min svømmehal.
    Nogen hunde skal ud ret hurtigt efter svømning og pølle. Det er bestemt ikke alle og jeg oplever at det nok især er de nye hunde, der stresser over alt det de oplever samt hunde der kører lidt højt, altså a la de du beskriver.
    Min ene tæve kunne godt "stress-skide" hvis hun føler sig lidt presset ifb med nye ting. Hun er dog nogenlunde vokset fra det...


  • #38   18. jan 2020 Ja jeg kunne forestille mig at mange har problemer ved svømning, dyrlæge ovs.

    Nones er også lidt stresset hvis vi er til kiropraktor, svømning eller ved dyrlægen, men der får han så ikke dårlig mave. Så jeg tror det her, er mest pga motionen.


  • #40   18. jan 2020 Sofia, ja, HVIS man har forstoppelse smiley Det er altså ikke normalt at få tyndskid af en ekstra lang tur, det er stress der giver det;)

  • #41   18. jan 2020 Det samme sker for Karla, på en god lang tur hvor hun er løs, kan hun godt sætte sig et par gange ekstra, med lidt blød afføring smiley

  • #43   18. jan 2020 stress findes i to typer og kun den ene er skadelig. den anden øger alt fra immunforsvaret til kroppens evne til at rense sig samt øger indlæringsevnen

  • #45   18. jan 2020 nemlig

    det er de ting vi ikke kan der kan være farlige dvs en kronisk fastholden i alarmberedskab.

    går man i en skov og der kommer en bjørn, stresser man og overlever. man skal ikke først overveje om man skal løbe eller slås... men jager bjørnen en op i et træ og man sidder der i timevis uden at kunne handle så stiger ens kortisol niveau. Det falder igen men det tager laaaaaang tid... kommer man ned men når ikke at hvile før man møder en ny bjørn og en ny og en ny... så kan man derfor i sidste ende dø af stress

    men oprindeligt er det noget vi kan opleve fordi det er gavnligt for os.


  • #47   18. jan 2020 Så må man da håbe at man ikke skal stress-sk*de mens man sidder der, oppe i træet...

  • #48   18. jan 2020 hahaha men måske det skræmmer den!

  • #50   20. jan 2020 #36 Det må jeg prøve, tak smiley Tilsætter du både morgen og aften? Eller fodrer du kun en gang om dagen?



  • #51   20. jan 2020 Morgen og aften smiley

  • #52   20. jan 2020 Hælder du vand over? Eller spiser Nones bare pulveret på hans foder? (Han får tørfoder, ikke?)

  • #53   20. jan 2020 Jeg har enten vand eller vådfoder i, det bliver sådan en klam konsistens når det kommer i munden, så han syntes ikke det så lækkert bare tørt på.

  • #54   20. jan 2020 'Stress-skidning' er vist ret normalt smiley Alle mine tre irer-hanner har/har haft det. Min dyrlæge kalder det at den har 'stress-mave'. Jeg har jo også bekymret drønet til dyrlæge flere gange med dem alle tre pga udtidig skidning smiley Clinton måtte lige på potten et par gange i lørdags inden han skulle gå spor. Han var helt oppe at ringe over det, så der kom lige et par 'remulader'. Han havde skidt en helt normal fin pølle da jeg luftede ham på marken inden vi kørte. Men vel ankommet til spormarken røg han helt op i det røde felt og hylede og skreg og hoppede åndsvagt rundt i sit bur. Og ja, så måtte der lige noget ud inden vi gik spor. Bagefter var han glad og veltilpas og tissede sin sædvanlige kæmpetår i tøsetissestil inden han tog en tår vand og en god lur i buret smiley

  • #56   20. jan 2020 Jeg har også en af de der højt-kørende aktive hunde, som kan stress-skide.

    Hun er lige begyndt at få Mave-tarm fra Svenska Djurapoteket, som jeg håber kan give hende lidt ro i maven


  • #57   20. jan 2020 Dorte du må lige melde tilbage smiley det kunne da være dejligt, hvis det kunne sætte lidt ro på.

  • #58   20. jan 2020 @55: Min røde kolbøtte er så i den absolut mest højtkørende og roterende ende af skalaen i racen. Lørdag morgen da jeg luftede ham inden sporet var han i kategorien 'hysterisk skrigende yo-yo' (han må se alt andet end lydig ud for dem der kørte forbi på vejen smiley ). Så snart næsen kom i jorden ved startpinden skiftede han gear og gik koncentreret afsted på sporet i rask gang. Han er fascinerende 'omskiftelig'.

  • #59   20. jan 2020 Uh Dorte, du må lige sige, hvordan det virker smiley

  • #60   20. jan 2020 Jeg skal nok sige til.
    P.t. har hun kun fået det en lille uges tid, hvor hun har været i pension i weekenden, så det er nok ikke helt retvisende endnu.


  • #61   20. jan 2020 Nej, der går nok lige lidt tid endnu

  • #62   27. jan 2020 Indtil videre er jeg meget tilfreds.
    Afføringen har samlet sig fint, og pøllerne er lige som de skal være.
    Der har ikke været noget af det der gule splat, som der kunne komme under en træning.

    Så absolut godkendt herfra.
    Planen er at fortsætte en 14 dages tid endnu og så prøve at sætte hende "ned" på probiotika som vedligehold.


  • #63   27. jan 2020 Er mave-tarm-produktet ikke "bare" loppefrøskaller? Det ser sådan ud på ingredienslisten. I så fald kan det får væsentlig billigere ved bare at købe loppefrøskaller eller HUSK i brugsen.

  • #64   27. jan 2020 Det er i hvert fald nogle frøskaller af en slags


Kommentér på:
Jer med meget aktive og let stressede hunde.

Annonce