22. apr 2008 Følger: 19 Følgere: 12 Hunde: 4 Emner: 72 Svar: 272
Frustreret!! andre hundejere og deres respekt? Hvor er den? Frustreret!! andre hundejere og deres respekt? Hvor er den?
Årh her kommer lige et "jeg skal lige ud med det indlæg".
Pigerne og jeg var idag en tur i skoven, hvor der kommer en mand gående med hans lille labrador"ligende" hund. Jeg trækker lige væk fra stien. Måske en meter, og sætter pigerne længst fra stien og mig med ryggen til, så jeg er i mellem pigerne og manden med hunden. Men det opfatter manden åbenbart som en invitation til at lade hans hund gå helt hen til mine piger. Jeg bliver sååååå frustreret. Her sidder jeg og træner min 4 måneders labradorpige til IKKE at hilse på alt og alle, og så lader denne IDIOT bare hans hund gå hen til os. Og så konfliktsky som jeg er, så får jeg aldrig sagt noget til manden. Og det ærgre mig så meget på vej hjem i bilen, at jeg ikke har de fucking nosser til og forklare ham på en selvfølgelig pæn måde at han venligst gerne må fjerne hans hund.
Kender i situationen. Og har I gode råd til hvordan jeg kan håndtere sådan en situation næste gang, når man nu helst ikke vil ind i konflikter
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 598 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.910
apr 2018
Følgere: 667 Svar: 5.725
Jeg har aldrig oplevet folk ikke gøre det.
når vi passere siger jeg tak og god tur og det er det.
hvis nogle ikke kan styre deres hund er sagen en anden. så snuppet jeg den og når de kommer hen plejer jeg venligt at sige at man ikke må gå med dem løs uden snor og kontrol. folk er enorm undskyldende synes jeg
men jeg ved at andre har dårlige oplevelser desværre. her bor der åbenbart flinke ejere eller også der jeg autoritær ud
jun 2014
Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.112
Det er i hvert fald mit problem
apr 2008
Følger: 19 Følgere: 12 Hunde: 4 Emner: 72 Svar: 272
Som de andre skriver, så træner vi ofte at ignorere andre hunde når hun skal. Hun får sørme også lov at hilse på andre.
apr 2018
Følgere: 667 Svar: 5.725
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 74 Hunde: 5 Emner: 35 Svar: 2.306
Naturligvis skal man da ikke lade sin hund opsøge andre!
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1327 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.633
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.518
"Vi hilser ikke"
"Vil du tage din hund i snor?"
"H*n er ikke glad for andre hunde"
"Jeg trækker lige ind fordi de ikke skal hilse"
osv.
Men jeg oplever meget sjældent det bliver respekteret. Ligeledes kan jeg faktisk ikke huske, at jeg nogensinde har modtaget en undskyldning fra andre hundeejere i sådanne situationer.
Jeg tror simpelthen bare man er nødt til at råbe højt i forvejen: "vi er lige ved at træne så de skal ikke hilse!" og så skubbe den anden hund væk så godt som muligt.
Det er møgtræls, og møgærgerligt, men jeg har ændret min taktik tusinde gange og lige lidt virker det. Hvis de er ligeglade, så er de ligeglade - og det er selvfølgelig altid godt at øve sig på at trække grænser og sige fra (!) men på et tidspunkt bliver man så evigt træt, at man bare accepterer at selv guderne kæmper forgæves lige hér
okt 2010
ejerens veninde(/mor?) sagde så (efter han havde undskyldt) at det var godt jeg sagde det
Det var på en sti på volden, hvor der er skilte med at hunde skal være i snor, og det var hans ikke.
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 157
Men vil da anbefale at du siger tingene som de er at din hund hilser ikke på fremmede hunde og hvis vedkommende ikke forstår budskabet i første omgang, så må du sige det i et tonefald så det ikke kan misforståes og du mener det..!
jul 2018
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 678
Det er ikke let (jeg hader selv at hæve stemmen, både over for andre mennesker og deres hunde, da det for mig virker lidt taberagtigt) men hvis man bruger lidt ironi/sarkasme i situationen, synes jeg det er lidt nemmere. Desværre er der så en del tumper der ikke forstår den slags, og så må man altså ty til det højere stemmeleje (eller, som sidste udvej og hvis man ikke lige er i en træningssituation, lade den anden hund komme så tæt på, at den selv finder ud af at det ikke er uden risiko).
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.299
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.878
Drop hundeskoven hvis du ikke har temperament til dem. Vi kommer der kun i regnvejr lørdag og søndag morgen.
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 936 Hunde: 8 Emner: 353 Svar: 8.095
Men jeg oplever alligevel også folk, der mener de bare skal hilse, så holder det op.
Men nej! Og slet ikke i snor. Melanie tager gerne en bid af den anden hund, uden at spørge, hvis den kommer for tæt på når hun er i snor...
Det er super tarveligt, når folk ikke respekterer, at man ikke vil lade hundene hilse.
Det kan være så ødelæggende.
Vi lufter oftest uden for byen, eller på tidspunkter hvor det er de færreste der er ude.
apr 2008
Følger: 19 Følgere: 12 Hunde: 4 Emner: 72 Svar: 272
Bare igår møder jeg en ældre mand med hans løse hund. Jeg står heldigvis ret tæt på en sten der er lidt over 1 meter i højden. Så jeg beder min hund om at hoppe derop, så den anden hund ikke bare lige kan løbe hen til hende, og jeg altid kan tage hende i armene. Men hvor er det dog utroligt at man skal ud i de situationer. Da manden og hunden nærmer sig, siger han at jeg bare kan sætte hunden ned, Nøj hvor var jeg tæt på at revne af raseri. Så jeg siger bare at Casey er skadet og ikke skal hilse. Men utroligt at man tager det som en selvfølge at hunde bare SKAL hilse.
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 2.811
Jeg har så heller ingen problemer med det, når det en sjælden gang sker.
MIn gamle hund måtte have mundkurv på, da han bare bed hvis en hund lavde det mindste mod ham.
En mundkurv er faktisk lidt sjov, for så kan folk dæleme få kaldt deres hund til sig. Egenligt sjovt for den kan ihvertfald ikke bide.
Måske man skal købe en mundkurv hvis man vil holde folk og andre hunde væk?
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.518
Men forestil dig lige, at det ikke bare er "et enkelt hils engang imellem", men HVER eneste dag. Det er fint nok at have lidt forståelse og sans for proportioner, men jeg har dælme da ikke anskaffet mig hund så en gammel mand kan møde andre mennesker og snakke om sin hund?
Jeg synes generelt jeg er sympatisk og forstående, men når det gælder hund anskaffer jeg den altså af egoistiske grunde - så at andre har nogle behov de mener jeg og hund skal stille op til, det er simpelthen ikke mit ansvar.
Igen kan jeg godt se hvor du kommer fra, med en forstående vinkel på problemet, men hvis man bliver ved med at sige "herregud da, det er jo bare deres eneste kilde til socialt samvær, lad gå", så kan man pludselig rigtig hurtigt komme ud på et skråplan...
Alt kan forklares og det meste kan sympatiseres, men det betyder jo ikke at man skal acceptere det bare fordi! Jeg har også nogle grænser, og det er helt i orden at sætte dem.
okt 2010
Frustreret!! andre hundejere og deres respekt? Hvor er den?