{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.170 visninger | Oprettet:

Sygdom (?) {{forumTopicSubject}}

Lidt lang baggrundshistorie først:

I december begynder begge hunde at hoste (et par gange om dagen hver, et par host, ligesom hvis man rømmer sig lidt) - vi tager afføringsprøver, fordi de havde lungeorm sidst Nicki hostede. Hun havde derudover mislyde på vejrtrækningen når hun lå ned (det "peb")

Vi var til dyrlægen og hun konstaterede umiddelbart kennelhoste - Nicki havde hævede lymfekirtler, og det var det, der lavede lyden når hun lå ned. Afføringsprøverne kom tilbage negative næste dag for orm, lungeorm og hjerteorm. Behandlingen var bare isolation til symptomerne var væk + 1 uge, så det gjorde vi.

Hosten aftog og til nytår var hun igen frisk.

I januar begynder hun at hoste igen - vi tænker om det endnu engang kan være kennelhoste?? Vi undrer os - fordi udfra beskrivelserne på kennelhoste passer det stadig slet ikke og denne gang er Easy ikke påvirket. Kennelhoste beskrives som en "voldsom, tør hoste" og Nickis hoste er ikke voldsom eller ofte. Den er dog tør.

Kort tid efter opdager vi skimmelsvamp i vores hus. Jeg har også haft problemer med hoste og forkølelse siden august, "uden grund".

Vi flyttede ud af huset i fredags og er pt. i kamp med udlejer. Min hoste er forsvundet helt, Nickis var også væk igen og vi troede at den så oprindeligt også var kommet pga. skimmelsvamp - indtil i dag.. I dag har hun hostet ret meget. Hun har IKKE været i huset. Stadig ikke en voldsom hoste - men 1-2 host med et par timers mellemrum.

Derudover er hun MEGA vagtsom. Som i VIRKELIG meget - det er typisk sygdomstegn hos hende smiley

Mit spørgsmål er bare.. Hvad kan det være? Kan det virkelig være kennelhoste for TREDJE gang? Uden at de to andre hunde er påvirket? Uden at det er en voldsom hoste? Uden at hun har haft kontakt til andre hunde?

Er der andre muligheder?

Jeg er mest bekymret for at tage til dyrlægen igen og bare få af vide det er kennelhoste, min mavefornemmelse siger at det er noget andet...


Kommentarer på:  Sygdom (?)
Kommentér på:
Sygdom (?)

Annonce