Efter narkose Efter narkose
Hej alle sammen
Skal lige have nogle gode råd
Min kære vaps skal snart i narkose og have fjernet nogle mælketænder, da de er vokset skævt og går op i tandkødet på ham, og for at undgå de blivende tænder ryger samme vej, anbefaler dyrlægen de bliver fjernet enden de andre kommer frem.
Og det kommer de så
Meeen
Det er min første hund jeg skal have i narkose, og han skal desværre den dag jeg starter i skole så det er min mand der står med ham de første par timer lige når han er klar til at blive hentet...
Hvad er godt at huske på efter sådan en tur?
Noget bestemt som er vigtig at have hjemme??
Andre gode råd?
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 73 Hunde: 5 Emner: 34 Svar: 2.275
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.907
apr 2018
Følgere: 667 Svar: 5.765
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.948
apr 2018
Følgere: 667 Svar: 5.765
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.876
Da vi stod op dagen efter var hun helt sig selv igen.
Så mit råd er tæppe, ro og kærlighed ??
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 74 Hunde: 3 Emner: 263 Svar: 7.795
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.312
Jeg henter først når mine dyr er vågne nok til, at de kan gå/slingre selv.
Kia ville altid have lidt at spise, som det første, og så var det ellers op i sofaen og putte. Det var vigtigt, at jeg satte mig også, da hun ellers ville stavre efter mig. Hun havde brug for at vide, at hun var i sikkerhed, imens hun var sårbar, og det var hun kun, sammen med mig.
Man skal holde godt øje med, at hunden får tømt blæren, og handle på det, hvis ikke det sker.
Kia har aldrig rystet/frosset (det er individuelt, som hos mennesker).
Det vigtigste, udover smertedækning (OBS på dette!!) har været, at hun har kunnet føle, se, høre mig, og så god mad (måske blødt mad, når det er bisserne, der er rodet med?), og at få ro til, at sove den ud = at jeg har forholdt mig i ro ... så har man også en undskyldning for at tage en slapper foran computeren/fjernsynet
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 955 Svar: 17.865
den anden karter rundt, lige så snart hun kommer til sig selv, vælter rundt længe for ben og balance kan følge med, så hun skal være i arm og beroliges … ellers vil jeg sige ro, og stille omsorg, se på hunden og ja varme hvis det er en hund der fryser, mine virker ikke til at fryse …
den ene kommer hurtigt igennem det her, den anden tager det meste af et døgn før hun er normal ..
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.299
Mht at nogle kan finde på at tisse uden de ved det efter narkose (bla i søvne, hvilket også er grunden til at de når de ligger til opvågning hos dyrlægen, så ligger de på sådan nogle sugende stykker "papir" eller hvad man skal kalde dem.. Dem kan man evt købe et par stykker af hos dyrlægen og ligge under hunden til hvis det skulle ske - har oplevet det en gang selv fra Mange år siden - det er nemlig ikke skide fedt med tis i sengen eller sofaen)..
Husk iøvrigt at lufte hunden rigtigt godt af inden den skal i narkose
Efter narkose