{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
794 visninger | Oprettet:

Gøen i haven {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg har en dejlig snakkende Welsh Corgi cardigan hvalp på 20 uger. Der er kommet meget lyd på hende de sidste par uger, og det er så hyggeligt når hun brummer/øffer/snakker til os. Der sker rigtig meget oppe i hovedet på hende lige nu. Corgierne er jo “kendt” for meget lyd, men vil gerne lære hende ikke at stå og gø ude i haven. Det er okay at give en enkelt varsel eller to, hvis hun ser noget, men så må hun gerne stoppe.
Lige nu gør vi det, at vi kalder hende ind, og når hun så kommer, får hun en godbid eller lille hundekiks. Så får hun lov at løbe ud i haven igen, og hvis hun så bliver ved med at gø, så kalder vi hende ind igen, og lukker døren, og så må hun vente lidt inden hun får lov at prøve igen smiley
Har I gode råd til hvordan vi lære hende ikke at gø sådan helt uden grund eller ikke at blive ved, når hun ser fx en fugl eller lign.?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gøen i haven
  • #1   21. mar 2020 Jeg ville ikk give godbid..

    Jeg tænker hunden lærer at hvis den gør, så "gør" du og man kommer ind og får en godbid..

    Jeg ville bare kalde ind og lade hunden være inde i hvertfald 20 min.


  • #2   21. mar 2020 Vær ude sammen med hunden. Fang straks kontakten, hvis hunden begynder at gø, afled - flyt fokus.

  • #3   21. mar 2020 Ahhhh, klassisk corgi-problem smiley De er MEGET glade for deres egen stemme, og kan ikke nødvendigvis se ideen i at være stille smiley

    Jeg har brugt både afledning og forbud. Så sideløbende har jeg arbejdet med en meget simpel nej-øvelse (som er handy i mange situationer), og så at være ude med hunden, og aflede inden den begynder at gø. Skulle den begynde at gø, er det et bestemt nej, og ros for at stoppe.

    Da jeg holdt op med at være ude med hende hele tiden, kunne jeg selvsagt ikke aflede. Mere end 2-3 vov, udløser derfor et nej, og hvis hun svarer igen (hun er jo en corgi), er det ind og vente til man opfører sig pænt.

    Jeg må så erkende, at jeg ikke er nået i mål. Altså, at have en vagtsom schæfer og en larme-corgi, er bare ikke opskriften på stilhed. Efter vi er flyttet herud, hvor vi bor nu, kommer der nærmest aldrig folk forbi. Eller, det gør der så lige nu, fordi alle åbenbart skal gå ture, når der er corona over det hele smiley Så et par gange om dagen går de gø-amok, og så må de ind og køle af smiley

    Og ja, det er så hyggeligt når de snakker og brummer smiley De har deres meninger, og er ikke bange for at sige dem højt smiley


  • #4   22. mar 2020 Schæfer er som de fleste ved også ret... vokal smiley
    Vi er altid med dem ude når de er hvalpe/unghunde og det gør at de er lidt mindre obs på omgivelserne. Sådan vænner de sig til de almindelige ting i haven så de ikke behøver at larme over dem.

    Når de gør af noget udefra, bliver de stoppet. Når de er voksne og de ude selv (vi har altid et øje på dem alligevel), kommer de ind med det samme og så er den tur i haven slut.
    Jeg kan høre på dem om det er noget, jeg skal tage mig af..



  • #5   22. mar 2020 Vi boede i lejlighed med altan, da vi fik Svende og flyttede i hus med have, da han var ca 1,5 år.

    Han røg ind hver gang, han gøede. Det var trættende og en langvarig proces, men det virkede smiley Vi fortsatte samme model i huset: gø = ind. I dag kan han være i haven en hel dag med kun et par enkelte bjæf på kontoen smiley

    Vi har dog også været med ham i haven næsten hver gang, for ellers gider han ikke at være ude...med mindre, at havedøren er åben eller han skal søge efter godbidder i græsset smiley


Kommentér på:
Gøen i haven

Annonce