{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.118 visninger | Oprettet:

Træning af gøen med klikker i haven {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Vidste ikke lige, hvad jeg skulle kalde overskriften, men jeg vil gerne høre om i har nogle gode råd smiley

Jeg har besluttet at træne min hund meget seriøst, for at komme af med nogle af de generende ting som at han gør meget når han er i haven - ting der er der og ting der ikke er der.

Vi har gået til hundetræning to gange, hvor vi lærte at bruge klikker når hunden gjorde noget rigtigt, og den hunden skal ALTID have en godbid efter klikket. Jeg har forsøgt meget, at lære ham brugen af ordet "dygtig" også, men det er som om, det ingen effekt har.

Jeg har så forsøgt at tage guffer med i lommen, og en klikker med i hånden, når vi går i haven, for at undgå han gør, så jeg kan rose ham når han lader være. Deruover har vi arbejdet meget med kontakt til træning, hvilket jeg også bruger til træningen i haven..

Nu til problemet: Han bliver så koncentreret omkring at tilfredsstille mig, når jeg har klikkeren i hånden, at han bare glor på mig, han glemmer alt om at tisse osv. i haven, hvilket i sig selv er et problem.
Har i gode råd til hvordan jeg kan benytte klikkeren til at træne den uønskede gøende adfærd, men at min hund også husker at gøre det han skal? smiley

/ Maja


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning af gøen med klikker i haven
  • #1   4. mar 2012 Det er lige præcis grunden til vi ikke træner med godbidder her, vi fandt hurtigt ud af vores hunde kun havde øre når der var godbidder og uden dem, ingen reaktion.

    jeg kan ikke rigtig hjælpe på den front, her træner vi kun med ros, meget ros og bruger godbidder som hygge.


  • #2   4. mar 2012 Skal det forstås sådan at du gerne vil træne din hund til ikke at gø så meget?

  • #3   4. mar 2012 Har du været inde på canis.dk? Der er et gratis klikkerkursus pr. mail man kan tilmelde sig. Ikke at der er en lektion der retter sig mod gøen, men man lære at bruge metoden og så vil du formentlig kunne løse problemet. Under alle omstændigheder er der en god side. Der er også rigtig gode videoer med træning.

  • #4   4. mar 2012 Susanne Grandahl
    Jeg vil prøve at kigge der ind smiley
    men det er til hundetræning vi har lært at bruge klikkeren - problemet er bare nu, at hunden glemmer alt om at den skal tisse og det er jo lidt et problem.

    Sigyn V
    Jeps, jeg ved godt, man nok ikke kan træne det helt væk, men vi ville gerne kunne minimere mængden lidt smiley
    Sidst virkede det også meget godt med klikkeren, men problemet er han glemmer alt det andet han skal i haven, og det bliver lidt problematisk


  • #5   4. mar 2012 Træningen er jo dobbelt. Den skal BÅDE have belønning for det, den gør rigtigt, men den skal samtidig have belønningen for forkert adfærd taget væk.

    Og det tror jeg er den store opgave i forhold til gøen.

    Der er selvbelønning i det. Derfor skal der blokeres for, at hunden overhovedet går i gang.

    Det der med at hunden ikke kan arbejde uden godbidder, det er ikke metoden, der fejler, men hundeføreren. Det er ganske enkelt fejltræning, der fører til det resultat.


Kommentér på:
Træning af gøen med klikker i haven

Annonce