{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.508 visninger | Oprettet:

Er denne hund for tynd? {{forumTopicSubject}}

Af ren interesse for, hvad I herinde har at sige, så gad jeg godt læse jeres kommentarer til huldet på denne hund her:
https://www.youtube.com/watch?v=0Pm1kP_n8DU

Det en ejer fra Thailand, som jeg har kunne stusse mig frem til efter at have fulgt kanalen et stykke tid.

Mest af alt følger jeg, fordi ejeren oftest fodrer Oliang (som er i videoen), samt sin tæve, Nomyen med ret spøjse ting i forhold til råfodring - begge har egentlig også fået mig lidt forelsket i racen, så det nok godt, de er ulovlige smiley

Tit og oftest er der diskussioner i kommentarfeltet omkring huldet, på især Oliang, så igen, bare af ren interesse ville det være interessant at få folks vurdering herinde.

Slå jer løs smiley

Kommentarer på:  Er denne hund for tynd?
  • #1   24. mar Den er også her

https://youtu.be/YzLmQuGm_zU

muskelfattig? ung?

jeg synes det er på grænsen men det er lidt svært... jeg er ikke sådan nej! gud. den er tynd.... men jeg ville nok gerne have lidt mere muskler...

• #2   24. mar For tynd når man kan se hele rygraden.

• #3   24. mar Den er sgu lidt for ranglet efter min smag

• #4   24. mar Jeg synes den er lige tynd/ranglet nok.

• #5   24. mar Den er da hverken muskelfattig eller for tynd.. prøv at se dens skuldre og lår. Den kan ikke på nogen måde opbygge den slags muskler, hvis ikke den får den næring den har brug for. At folk råber op om at den er for tynd er vel mere et billede af at alt for få ved hvordan en hund i god form ser ud. Folk vil have at hunden skal være polstret og gerne lidt rund i det, ingen kanter eller ribben må være tydelige, uha da.
    Hvis Jenni havde skuldre som den dér, ville jeg da være ovenud lykkelig, det kommer bare aldrig til at ske smiley Den hund har nok mere muskelmasse end den gennemsnitlige hund, hvilket selvfølgelig til dels er racebetinget, men muskler vokser trods alt ikke frem af sig selv. Rigtig flot hund, og hvor ville jeg ønske at man så flere i den foderstand rundt omkring.
    Hvis jeg skulle fodre Jenni så meget op, at rygraden ikke var synlig længere, ville hun ligne en badebold... samme gør sig gældende for hofteben. Det kommer rigtig meget an på hundens bygning.

• #6   24. mar Der er forskel på god form og for tynd.

• #7   24. mar jeg synes den burde sætte muskler i ryggen også. Det ser sært ud uden

Jeg har aldrig haft problemet men kan man ikke træne den del?

Jeg synes ikke Jennifer ser sådan ud. hun er flot

• #8   24. mar #6 Det er der helt bestemt, ja, og den her er netop i rigtig fin form.

• #9   24. mar Den er for tynd.

• #10   24. mar Elvira har ret i det med musklerne på resten af den... jeg synes bare dens ryg er ranglet

men den er måske ung?

• #11   24. mar Nej, begge hunde ser fine ud imo.
    Måske der kan opbygges mere muskel i ryggen, men den er på ingen måde for tynd imo.

• #12   24. mar Den kan sagtens være ung. Har ikke set videoer med den før.

• #13   24. mar Ud fra beskrivelsen på kanalen, er de 6-7 år. smiley

• #14   24. mar Jenni er 6 år og har en rygrad der ligner. Tror faktisk den ville være endnu mere tydelig hvis jeg barberede hende. Det bliver aldrig anderledes og er et resultat af den måde hun er bygget på, ikke mangel af muskler eller for lidt foder.
    Har man en overvægtig hund er man nok mere tilbøjelig til at råbe "for tynd" når man ser en hund i god form og ikke komme med yderligere argumenter. Det kan jeg ikke tage mig af.

• #15   24. mar Nå ikke ung så. smiley

• #17   24. mar Den mangler i den grad rygmuskulatur, Tilla er samme tykkelse, men striberne og en tæt lidt "lang" pels skjuler ribbenene på billeder, men den mangler den kantede muskulatur omkring rygsøjlen, der ligger mellem de to røde streger på det her billede

profilbillede
  • #18   24. mar Det er squ da klart den er tynd, det tager hende/ham jo en evighed at få maden pakket ud, den bliver jo kun mindre af at vente smiley

Synes den ligner en tynd hund(ikke for tynd) som ikke er i særlig god form.

• #19   24. mar Ja. smiley

• #20   25. mar enig med Kirsten når en whippet kan se ud sådan så kan en Pit sgu også få muskler der hvis man træner den.

• #21   25. mar det lidt svært og sige, hvis det er en bladning race. vil sige den lige er tynd. men ikke voldsom tynd. https://www.youtube.com/watch?v=qAS3VNRPJMk

• #22   25. mar Så få da givet den hund noget mad, det er da sært at det skal tage så lang tid og endnu mere sært at nogen vil se de videoer. Og en anden ting, gider hun godt lade være med at skubbe til sin hund hele tiden. Nå, det var lige et sidespring.

Hunden er umiddelbart lige til den tynde side, man skal ikke kunne "spille klaver" på en hunds rygsøjle fordi rygraden stikker op, kan man det, så er den for tynd.
    Men det der springer mig mest i øjnene er, at jeg syntes den er utrolig muskelfattig, særligt racen taget i betragtning, selv Asti min Australsk Kelpie er generelt mere muskuløs og har større lårmuskler end den hund i videoen.

• #23   25. mar De hunde i videoen Garff har lagt op ser anderledes ud på ryggen ja

• #24   25. mar Overhovedet ikke for tynd, men mangler i den grad muskulatur.

Den hund trænger til at lave noget i stedet for at ligge og glo på kød i en skål...
    Hoold nu op en kedelig video..

• #25   25. mar Jeg har snakket med flere dyrlæger om det. Liva har netop meget synlig rygrad og hofteben. Alle siger, hun er rigtig fin stand, og har en god kondi. De siger også, hun vil blive voldsom fed, før rygraden vi være dækket.
    Nej, hunden er ikke tynd eller muskelfattig. Den virker mere kluntet end adræt i sine bevægelser sidst i videoen, men det kan være en raceting.

• Ida og Figo
    Ida og Figo Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 12 Emner: 52 Svar: 4.318
    #26   25. mar Fuldstændig enig med dem der siger den ikke er tynd, men mangler muskler.

Min småfede golden har flere muskler end den hund der smiley

Hvis man kigger er der ikke den mindste form for muskler eller form på hunden, næsten ikke talje... den er bare... ja "søjleformet".

• #27   25. mar Jeg synes overhovedet ikke den er tynd?
    Den kunne sagtens trænge til at få trænet musklerne op, men sikke nogle skuldre den har, men det ligger vidst til racen!
    Jeg træner selv en masse coretræning og kropskontrol med Sam, samt et program til at få styrket hans ryg af vores osteopat, som på sigt gør at han ikke låser i ryggen mere, og kun skal til behandling som alm. tjek.
    Det virker altså, 3-4 gange om ugen, resultaterne kommer langsomt snigende smiley
    Jeg ved der er nogle herinde der også synes at Sam er for "tynd" men sådan er vi jo så forskellige, mange er vant til at kigge på for tykke hunde.

profilbillede
  • #28   25. mar @AboutmyDog.
    Det er den der kineser Thai kultur.

Typisk dem er at de lægger stor værdi i detaljen og så skal maden jo ligge perfekt og præsentabelt. Specielt når det skal på "TV".

Plus det at kunne bruge laaaaang tid på en detalje udviser status og overskud.

Show off ikke noget som helst andet. smiley

Latterligt i de fleste europæers øjne.

Køteren mangler hvis bare lidt motion.

• #29   25. mar Jeg synes heller ikke, at den er for tynd, men den kunne sagtens tage lidt på, uden at det ville gøre noget. Jeg er enig i, at den trænger til at sætte nogle flere muskler, ja, den har tydelig muskelsætning på skulder og lår, men det er jo også en race, som skal være muskuløs.

• #30   25. mar Lidt muskelfattig måske, men formentlig sundere end mange af de fede kommoder, som af og til flashes her på hg smiley

• #31   25. mar Lucca var slank og mange syntes hun var et skelet. Hun var sund og rask og havde en god appetit (tidligere gadehund). Blev engang kaldt en dyreplager

profilbillede
  • #32   25. mar Jeg tilslutter mig; absolut i fin foderstand, men alt for muskelfattig. Umiddelbart tænkte jeg unghund og så ville det være OK. Men for en voksen hund er den altså virkelig muskelfattig. Den trænger vist bare til at komme ud og bruge sine muskler smiley

• #33   25. mar Synes også hunden ser slank men fin ud. Der kunne godt komme en smule mere på men nok mest muskler

• #34   25. mar Jeg synes Lucca ser rigtig fin ud smiley
    Jeg har aldrig mødt nogen på gaden der har sagt "din hund er for tynd".

Men dem jeg kender som har labradors, bliver høvlet ned fra folk på gaden (aldrig til jagt eller træning) hvis den står slank og i fin form, det må være forbi folk ikke er vant til at se for tykke RR smiley

profilbillede
  • #35   29. mar Jeg synes ikke den er for tynd. Slet ikke. APBT (selvom det nok er et mutt) er altså noget specielt man har stykket sammen med lavere fedt procent end normalt. Og det er nok mere reglen end undtagelsen at de er overvægtige hvis man ikke kan se rygsøjlen. Selv på Sally kan man se rygsøjlen i den rette vinkel om sommeren når vinter pelsen er smidt.
    Jeg synes det er svært at se at den er muskel fattig på de dødssyge videoer. Men ihvertfald ikke noget i nærheden af noget der er kritisk.

Jeg ved ikke hvorfor folk altid kun skiller ved synlige knogler. Kig på helheden, det er umuligt ikke at have en åbenlys og synlig negativ konsekvens ved underernæring over tid, og musklerne ville være ikke eksisterende.
    Sally har været "skind og ben" med muskler lige siden jeg har overtaget hende. Jeg kan stikke fingrene imellem hver ryghvirvel og ribben.

Samme tur, under 10min fra hinanden. Det ene stejler folk over, det andet er fint.

profilbillede
  • #36   29. mar Måske den har fremskudt rygsøjle, som Kia havde.
    Der ligger der kun et tynd lag væv og hud over rygsøjlen, og man kan ikke bygge muskel på, hvor der ingen muskel er. Den ville kunne ses og mærkes lige meget hvor mange muskler der blev trænet på, eller hvor fed hun kunne blive. Så man skal ikke stirre sig blind på et enkelt område.

• #37   29. mar Omkring det med manglende muskler, så har det måske noget med mange Thais opfattelse af racen.

Hvis man holder hunden meget inde, så skulle det øge dens vagtsomhed.

Altså man tror at hunden derved, at hunden bliver en bedre vagthund.

Så deres motion består tit bare af at være i haven. At gå tur med en hund i snor er ganske enkelt et meget sjældent syn.

Jeg har aldrig nogensinde set det endnu. Ikke engang i Bangkok, og der er altså mange der holder hund der.

De har hundeparker, men det kan ikke sammenlignes med hvad vi kender fra Danmark.

Det er udelukkende for overklassen. Det tror jeg så også at kvinden er, men hun kan jo være en af dem, der godt kan lide "beskyttelsesfaktoren".

Plus, Pitbull er sjældent god med andre hunde. smiley

profilbillede
  • merete A
    merete A Tilmeldt:
    apr 2017

Følger: 1 Svar: 13
    #38   30. mar Enig med aboutmydog og Martin - hvor er det dog irriterende at hun bliver ved med skubbe hunden lidt tilbage og så frem igen. Kontrol. Måske du har ret Martin - det er asiatisk stil!

• #39   30. mar Den ser bare ikke så pæn harmonisk ud.
    Den mangler muskler og fylde nogle steder og er for muskelkraftig og overbygget andre steder.
    Forkert træning måske?

Kommentér på:
Er denne hund for tynd?

x