{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
701 visninger | Oprettet:

Ryg gener og behandling {{forumTopicSubject}}

Har efterhånden set at en del hunde herinde bliver behandlet for gener i ryg, låsninger mm. Så håber nogle vil give et godt råd.
Min hund Tessa på 5 år, fik for et års tid siden ondt i lænden, har mistænkt at det stamme fra, da hun blev torpederet af en stor hund året inden.
Nå men vi var gennem et forløb med røntgen billeder, som var rigtig fine, Smertestillende, ultralys og kiropraktor + et par andre behandlinger.
Det gik så over efter kiropraktoren ordnede hende nogle gange.

Jeg synes så at hun bliver ved med at få dage hvor jeg synes hun virker til at ha ubehag i ryggen, der er øvelser hun trækker sig fra, feks at sidde bamse og rulle, samt at hun ikke virker så aktiv når hun løber frit.
Igår oplevede jeg at hun rullede sig og pludselig rejste sig og virkede generede og trist, senere mødte vi en gammel hunde ven, som hun blev super glad for at se, men han fik lavet et eller andet med dit hoved på hendes ryg, hvor hun reagerede ret voldsomt, men da jeg prøvede at mærke efter reagerede hun ikke. Nu får hun lige lidt Smertestillende et par dage.

Men hvordan ville i gribe det an, hvem ville i opsøge og hvad kan der gøres? Tænker det er låsninger eller nerve der kommer i klemme, i hvert fald ikke noget der kan ses på røntgen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ryg gener og behandling
  • #1   25. mar 2020 Jeg ville sende en mail til Charlotte Frigast (Ringsted)
    Hun hjalp os med spændinger og nerver i klemme i lænden på Ziva, da hendes røntgen også kom tilbage uden at svare på noget som helst.


  • #2   25. mar 2020 Selvom kiropraktoren ordnede problemet engang kan det godt komme tilbage.

    Coco var igennem et langt rygforløb da hun var yngre og vi ser stadig en kiropraktor efter behov nu. Man kan se på dem når de får ondt, som du siger, og så er det bare at komme afsted:)


  • #3   25. mar 2020 Tag til Jacob på Nordre Dyrehospital - han ved hvad han laver. Og det er noget der nok skal føles op mindst 2 gange om året, gerne efterfulgt af massage (han kan give navnene på gode massører).

  • #4   25. mar 2020 Jeg bruger Birgitte Langvad, hun holder til i Helsinge og har klinikken: Akupunkturhuset Nucleus, hun er dyrlæge og efteruddannet sig som osteopat, samt bruger akupunktur og laser.

    Hun har hjulpet mig med Sam, da han siden han var hvalp har låst et bestemt sted i ryggen, vi plejede at komme hver til hver anden måned i starten, jeg har fået lavet et ryg program til ham, som vi træner 3-4 gange om ugen, det er udelukkende det der har gjort at vi nu kun kommer til tjeks en gang i mellem, forbi vi holder ryggen stræk og smidig.
    Jeg ville helt klart tage en snak med hende smiley


  • #5   25. mar 2020 Ziva, tak for svar. Jeg bor i Århus og har ikke bil, så håber jeg kan finde noget tilsvarende her ovre.

  • #6   25. mar 2020 Helle Hofmann - kranio sacral terapi

  • #7   25. mar 2020 A-S ja det er jo det trælse ved sådanne problemer, de har det med at komme igen og igen. Hun skal også afsted igen, det var mere for at se om der var nogle ideer om hvor det var bedst hjælp at hente, når det drejer sig om lidt mere defuse problemer, men tak for dit svar.

  • #8   25. mar 2020 Magtor i Hinnerup ... de er meget dygtige ...

    ellers ved jeg nogle har brugt akupunktur til deres hunde, men ved ikke hvor der er og mener det er ret dyrt ..


  • #9   25. mar 2020 A med... Det er ham, hun har været i behandling hos, og ham jeg regnede med at booke igen, god ide med massage, det vil jeg spørge ham om, hun fik faktisk en 5 behandlinger af massage, der for et års tid siden, men ikke igennem Jakob.

  • #10   25. mar 2020 Sam har også været i røntgen 2 gange med ryggen, der er intet at komme efter, der skal andre kyndige hænder på.
    Jeg aner intet om hvem man skal kontakte i Jylland, men jeg ville selv gå efter en osteopat smiley


  • #11   25. mar 2020 Mathilde: Tak for svar, jeg bor desværre i Århus, fik jeg ikke lige skrevet, men det lyder som om du har fået god hjælp, det er trælst det der med ryggen, når det bare bliver ved med at komme igen. Ved du hvorfor han får de problemer?

  • #12   25. mar 2020 Helle. Det har vi prøvet, men har skudt lidt med sprede hagl, så vi har prøvet meget forskelligt.

  • #13   25. mar 2020 Hanne. Lige Magtor er jeg ikke så glad for.

    Jeg ville ønske der var en funktion lige som på FB så man kunne svare direkte på hvert indlæg, det bliver lidt rodet det her.


  • #14   25. mar 2020 Mathilde. Tak, har ikke så meget styr på de forskellige specialer, der er godt nok mange typer af behandling.

  • #15   25. mar 2020 Hos Sam er det måden han er bygget på, vi håbede han ville vokse fra det, men det gjorde han ikke, så som sagt er det det her trænings program som har gjort underværker her, ellers kunne vi forsat blive ved med at komme en gang hver måned. smiley

  • #16   25. mar 2020 Mathilde: Tak, lyder træls, Tessas tror jeg stammer fra sammenstødet, men man ved jo aldrig om andet kan spille ind, ville næsten ønske der havde været noget på billederne, så jeg vidste hvad det var der var galt, jeg er nemlig også god til at se fejl og være bekymret, og bliver i tvivl om det er noget jeg bilder mig ind eller om jeg overdramatisere.

  • #17   25. mar 2020 Reaktions mønstrede lyder meget som Sam, så vidste jeg at det var tid til behandling.

  • #18   25. mar 2020 Hvis du har gode erfaringer med den kiropraktor og massør som du tidligere har brugt, så ville jeg da tage dem.
    Ligesom med mennesker med rygproblemer, så kræver hunde ofte gentagne behandlinger, måske skal din hund have massør/kiropraktor en gang mdl. eller hver anden md. eller??? for at have et godt liv.


  • #19   25. mar 2020 ok ... er lidt nysgerrig mht til Magtor, tror det er første gang jeg har hørt at nogen ikke har været tilfreds med dem ... måske det kommer an på hvem man har været hos ... jeg har måske bare været heldig ...

  • #20   25. mar 2020 Hanne- Jeg har hørt det samme i en tråd jeg lavede for noget tid tilbage.
    Så vidt jeg ved er Magtor ikke uddannet dyrlæge ligesom en kiropraktor.
    Det var dog ikke direkte derfor personen frarådede ham.
    For mig er det dog et vigtigt perspektiv at have i mente, når man vælger en behandler.


  • #21   25. mar 2020 nej der er kiropraktorer og massører, og så er der ansat en dyrlæge .. der er jo flere behandlere derude end "bare" grundlæggeren ...

    har bare kun positive oplevelser med deres kiropraktiske behandlinger ...


  • #22   25. mar 2020 For at man må kalde sig kiropraktor skal man være uddannet dyrlæge.


Kommentér på:
Ryg gener og behandling

Annonce