2.960 visninger
|
Oprettet:
14000 for hvalp {{forumTopicSubject}}
Hej
Vi står for at købe en hvalp af racen Islandsk Fårehund. Den er helt i orden efter DKKs foreskrifter som jeg forstår det og sød er den også.
Vi er blevet tilbudt den for 14.000 kr.
Nu har jeg læst at race hundehvalpe handles for mellem 5.000 - 12.000 så jeg tænker det er lidt højt. Men hvad tænker I man bør gøre i sådan en situation?
Tak for input.
Solskin
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 74 Hunde: 5 Emner: 36 Svar: 2.360
sep 2017
Følgere: 559 Emner: 166 Svar: 11.322
Hvis du vil have hvalpen, betaler du 14.000 kr. Hvis ikke, finder du enten en anden race eller en blanding, og betaler mindre.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.312
Hvad er der lagt af arbejde i hvalpene? Er der alle relevante sundhedsresultater for forældrene, fysisk og mentalt?
Laves der adfærdstest på hvalpene?
Er der sygdomme de er avlet fri for såsom MDR1 etc.
Kan du følge forældre og søskende (hvis det er noget du synes er interessant), og ses til træf (når der ikke er Coronatider)?
Stiller opdrætter sig til rådighed for spørgsmål?
Stiller opdrætter sig til rådighed for pasning?
...
Generelt, opfylder opdrætter dine behov, når det kommer til den hvalp, du gerne vil købe ... så er det vel alle pengene værd, hvis ikke, så finder du en anden opdrætter
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.866
Og det må du jo så forholde dig til når du handler hund. Opdrættere er alle forskellige og de har forskellige priser på deres hvalpe. Tit kan man opleve der er et vis prisleje - men derfor kan prisen sagtens svinge indenfor en race alligevel. Der kan også være opdrættere der har forskellige priser på de enkelte hvalpe. Opdrætteres sætter sin pris, g vil man ikke betale den, så kan man jo tage en snak om det, eller søge videre og tænke sit..
Du kan ikke klage over en pris hvis det er hvad du tænker..
14.000 er ikke unormalt for en racehund i dag. Tilgengæld tvivler jeg på du finder mange valgmuligheder til de 5.000kr. I hvert fald ikke hvalpe uden fejl. Måske en omplacering eller pensioneret avlshund.
10-12.000 for de fleste racer i dag. Enkelte mere brugsorienterede eller racer med lav efterspørgsel ligger lavere. Og racer med høj efterspørgsel eller få hvalpe pr. Kuld ligger højere. Kan opdrætterens hvalpe noget specielt, gode prøveresultater, udstillingsresultater (hvad ved jeg) så kan det også påvirke prisen. Eller hvis der har være komplikationer, eller valg af dyrer hanhund som gør opdrætter har haft øgede udgifter end normalen.
okt 2006
apr 2020
Følger: 11 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 1
Det er godt at høre, at jeg ikke bliver taget ved næsen men rent faktisk betaler en fair markedspris for hvalpen.
Jeg vil også give jer ret i, at der er meget arbejde i at opdrætte hvalpe og sikre en god forudsigelig adfærd. Dermed betyder anskaffelsesprisen som sådan relativt lidt i forhold til den glæde (eller ærgrelse) man har af hunden på lang sigt.
Endelig kan jeg godt se at anskaffelsesprisen også er ret ubetydeligt i forhold til de øvrige driftomkostninger for slet ikke at tale om risiko for sygdom og ødelagte møbler med mere.
Igen tak for jeres input. Jeg kan nu med god ro i maven gå videre med vores hvalpekøb.
okt 2006
jul 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 92
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 2 Emner: 43 Svar: 750
jan 2019
For mig er dyr ikke en vare, det er et levende væsen, mine dyr leder efter nye hjem, de er ikke “til salg” alt vender sig i mig når jeg hører sådan noget som det Holly skriver, jeg vil hellere beholde mine hvalpe selv end jeg vil overlade dem til folk som opfatter dem som en vare man byder på:)
maj 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 557
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 2.811
Tror du at der er.
okt 2006
okt 2010
Følger: 27 Følgere: 48 Hunde: 11 Emner: 79 Svar: 8.151
Jeg kan ikke arbejde fuld tid, når jeg har hvalpe, men jeg er så heldig, at min arbejdsgiver ikke ser det som et problem, at jeg kun arbejder 20 timer om ugen i gennemsnit når jeg har et hvalpekuld.
Mit næste kuld bliver født om få dage og indtil videre har jeg brugt 16.000 på hjertescanning, progesterontests, parring, hvalpefoder + div. kosttilskud og lidt nye tæpper til fødekassen. Har indkøbt nye hvalpegårde også, de er ikke medregnet.
Får jeg et stort kuld bliver der måske et lille overskud, hvis ikke der opstår større komplikationer undervejs.
okt 2006
mar 2017
De fik en hvalp som endda skulle tages med kejsersnit en søndag nat.
De beholdt endda, da de selv kalder den Danmarks dyreste hund!
Hundeavl med racer er der kun sikre penge i for alvor ved stordrift.
Der er langt flere penge i at lave blandinger med eksotiske navne, eller bare avle et eller andet ligegyldigt Labrador/Rottweiler mix.
Ingen sundhedstjek af nogen art naturligvis. Dyrlægen siger jo at den er sund og rask.
Så kan man lave nogen penge!
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 3 Svar: 933
- På den måde sikrer man sig også selv, at ens opdrætter er seriøs om sit opdræt, og ønsker at følge sundheden, og man ved at der er tænkt fremad i det, det er jo win win. Så det skal man også huske er med i prisen - hvis det altså er det
Og så kan man jo så tænke; 14.000kr, skal dække en hund man har i måske 10 år, det er en okay pris synes jeg da
-----
Og et sidespring, som en der har avlet "tavleløse bastarder", selv dér kan jeg afsløre at det dælme ikke helt er til at få et overskud, hvis man altså har interesse i at gøre noget ud af det. Er sikker på at hvis man er ligeglad, ikke gider gå op i tingene og kun har interesse i kroner og ører i sidste ende, kan man sagtens score en god sommerferie. Men hvis tingene skal gøres ordentligt, så koster det altså og man har brugt ret mange penge - før man overhovedet aner om der kommer hvalpe ud af det.
- Vi havde fx 2 år hvor vi havde nogle forsøg, med tæver der gik tomme, det kostede altså også skal man huske.
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.220
En hund som har sundhedsresultater,tavle og prøver generationer bagud. Set i det lys finder jeg den dobbelte pris for en hund som høj. Altså hvis vi taler hunde som får større kuld.
mar 2017
Kilo prisen er jo helt ude af kontrol!
Synes I er skøre allesammen!
okt 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 39
dec 2010
Følger: 87 Følgere: 66 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 915
dec 2010
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 174 Svar: 1.938
okt 2010
Følger: 27 Følgere: 48 Hunde: 11 Emner: 79 Svar: 8.151
og nej hjertescanning er ikke påkrævet hos whippet, men da der ses en svagt stigende frekvens i antallet af whippets med hjertefejl, finder jeg det nødvendigt.
Det skulle nødigt gå som hos de racer, hvor disse fejl har været og er et kæmpe problem. For år tilbage blev der lavet et studie på dobermann, der viste at 44% af de undersøgte 6-årige hunde viste tegn eller havde symptomer på DCM.
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 279 Hunde: 2 Emner: 164 Svar: 5.624
Staffen ligger i et prisleje 12-14000
Hvis nu jeg føler mig tilfreds med at give de 14000, så er der vel ikke noget at komme efter.
At de har et overskud på et kuld, kan ikke pisse mig at. Jeg er ikke misundelig på alt det arbejde de har haft.
Dog kunne jeg ikke drømme om at give de penge, hvis jeg ikke har været tilfreds med avlsarbejdet. Så kigger jeg videre
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 174 Svar: 1.938
dec 2008
Jeg køber en Ferrari til 7000kr. Hvorfor skulle jeg så give det dobbelte for en Fiat.
aug 2017
Følger: 10 Følgere: 65 Svar: 938
"mine dyr leder efter nye hjem, de er ikke “til salg”
Så du tjener ikke noget på dine kuld?
Eller er penge alligevel rare nok, selvom det vender sig i dig over ordene "til salg"?
jan 2019
Alt det forsvinder for mig når det bliver til et simpelt køb og salg
Det betyder at hjemmet er 1000000 gange vigtigere end penge, det helt rigtige hjem kan sagtens være et hvor man ikke har 14-16000 kr, men det kan ikke være det hjem som nok har men ikke vil bruge 14-16000 kr på et nyt familiemedlem.
Jeg kan sagtens forære en hvalp væk hvis jeg mener at lige det hjem er det helt rigtige til den hvalp, jeg kunne aldrig drømme om at sælge en hvalp, uanset pris, til et hjem jeg ikke mener er det rigtige:)
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 87 Hunde: 2 Emner: 161 Svar: 2.199
sep 2017
Følgere: 559 Emner: 166 Svar: 11.322
Dorit er fra D-kuldet, altså 4. kuld. Det efterfølgende kuld var dét der endelig skulle give overskud på hendes avl. Men så viste det sig at kuldet havde en arvelig sygdom, og hun måtte tilbagebetale købsprisen på de fleste (de hunde, som var ramt). Altså et bragende underskud!
Om hun i dag er ved at være i nul igen, ved jeg faktisk ikke. Men hun skovler ikke ligefrem penge ind, på trods af at hun får relativt store kuld.
Man kunne diskutere om hun burde sætte prisen op, men jeg tænker at priserne inden for den race er ret ens, og svinger måske med 1.000 kr.
Hvis man vil lave mange penge på hunde, skal man vælge Martins model - lave en masse blandinger, give dem fancy navne, stoppe pengene i den lomme, som man ikke betaler skat af, og så ellers skide højt og helligt på alt andet.
Jeg er skrevet op til næste hvalp, og jeg har endnu ikke spurgt om prisen. For den er ikke vigtig for mig. Jeg ved cirka hvilket leje det er, og jeg ved at jeg ikke kan finde en bedre opdrætter til det, jeg skal bruge.
Se det som at købe en bil - vil du have en bestemt model med specifikke egenskaber, eller vil du bare have noget, der kan fragte dig fra A til B? Hvis det sidste, så er det fint at handle med prisen. Hvis du vil have det første, så vælg den “model” der passer dine behov, og betal hvad den koster.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.402
maj 2007
dec 2010
maj 2007
jun 2017
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 65
Vi har selv opdræt og for rigtig mange henvendelser og jeg må ærligt indrømme at dem som skriver som det første og spørger hvad jeg tager for en hvalp, de bliver sorteret fra. For os er det vigtigt at køberen har gjort deres forarbejde og ved hvad de ønsker ved deres kommende hund og fra deres opdrætter og på den baggrund har valgt os .
Har også prøvet at folk ikke vil betale prisen ved brug af vores han hund, fordi de kan få det billigere et andet sted og her går jeg ikke bare ned i pris, men fortæller at de så må bruge en anden han hund
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 1 Svar: 4.328
jun 2017
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 1 Svar: 4.328
jan 2019
jun 2017
Hvis folk derimod skriver lidt om dem selv og hvad de kan tilbyde og deriblandt også spørger ind til prisen, så syntes jeg det er helt ok
Der kan også være enkelte hvor prisen måske på daværende tidspunkt kan være en hindring, men hvor jeg måske syntes at det er det helt perfekte sted for mit hvalp, så ville jeg da også være indstillet på en løsning der
Men ved folk som ikke syntes de feks. vil give 14.000, men kun 12.000, fordi det kan de få andre steder og s prøver at forhandle, ja så er det bare ikke hos mig de skal have hvalp , for så er det fordi de ønsker den billigste og ikke fordi det netop lige behøvede at være hos mig
jun 2017
Helt enig
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 19 Svar: 746
For hvis ikke jeg får noget ekstra for de penge, så er du jo bare grisk og vil sælge dine hvalpe så dyrt som muligt?
men det må man ikke synes ved jeg godt.
Jeg bliver sådan lidt lang i patten over det der med at opdrættere da godt nok ikke tjener noget på det og at prisen ikke bør være det vigtigste for køberne.
Men man kan jo også vende den om og sige at hvis det er så vigtigt med de rette hjem, så kan prisen da heller ikke skulle være det vigtigste for opdrætter?
Og jeg ser ikke rigtigt andre end Bodil sige at prisen ikke er vigtigst, men det rette hjem, og at hun gerne sætter prisen ned eller endda forærer hvalpen til det rigtige hjem fremfor at få penge i hænderne.
jun 2017
Det sidste jeg er som opdrætter er grisk, for så solgte jeg bare til hvem som helst - jeg vil langt hellere `brænde inde ´ med en hvalp end at sælge den til et hjem som ikke er 5 stjernet
dec 2008
Jeg ser det også i nogle tilfælde ved andre ting. Personligt hopper jeg over. Er prisen hemmelig er den sikkert for høj.
apr 2015
Følgere: 2 Svar: 274
Iflg. markedsføringsloven, er vi forpligtet til at oplyse pris på de hvalpe vi har til salg.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 289 Svar: 8.281
Nu har jeg dog lige været igennem hele processen med at finde hvalp, og hvor er det dog irriterende at høre den der med at man ikke må spørge ind til prisen. jaja selvfølgelig skal man skrive andet også, men hvorfor er det så hemmeligt?!
Alt andet kan jeg sidde og søge mig til, både i forhold til racen som helhed og opdrætters egne hunde, men prisen kan man ikke? Det var da meget nemmere hvis opdrætterne bare smed prisen på deres hjemmeside eller hvor de nu er aktive, så kunne man da få et indblik i hvor priserne lå i racen. Når ingen vil oplyse det, så aner man jo ikke hvad man skal forvente.
Jeg ville da være ked af at spilde både min egen og opdrætters tid, hvis jeg havde en maks grænse, og opdrætter så ikke ville oplyse prisen før jeg havde skrevet en roman om mig selv, og opdrætter så lå flere tusind kroner over den grænse.
Så fortæl dog prisen fra starten, så er de der ikke vil betale den sorteret fra. Hvis man selv føler at man kan stå indenfor den pris man sætter, og at ens hvalp er det værd man sælger den til, så er det vel ikke et problem at oplyse denne FØR folk skriver?
jan 2019
nov 2012
Det er de opdrættere som Sarah, der brokker sig over at folk spørger ind til prisen, og som har en fuldstændig fast pris, jeg ikke forstår hvorfor ikke bare skriver den. Det ville da gøre det meget nemmere for køberne. Når der forventes at køberne selv skal vide alt på forhånd, så skal de jo også have muligheden for det.
Jeg har heldigvis ikke oplevet problemer med at opdrættere ikke har villet give mig prisen, og jeg var heldig at jeg kendte priserne nogenlunde på forhånd.
jun 2017
Syntes lige du skal læse mine kommentar igen . Skriver NETOP at jeg oplyser prisen når folk henvender sig og fortæller lidt om dem selv præcis ligesom Bodil og jeg skriver NETOP også at prisen ikke er det vigtigste, men at hvis det er det rette hjem, så hitter vi ud af noget med prisen
Så lad være med at skriv noget som jeg ikke har sagt tak
mar 2017
Det er jo bare at spørge.
Altså Grosserne går vist omkring 8000-12000 (omkring 200 kroner kiloet).
Broholmere ligger vist omkring 14.000-16.000 (omkring 250 kroner kiloet).
Ved Broholmeren betaler man nemlig forud for nogen test, som sælger så senere skal betale for. Det er for at sikre at folk får det gjort.
Det har vist sig en succesfuld måde at sikre at det bliver gjort.
Så jeg tror egentligt ikke det er så super vigtigt med at prisen står oplyst, for man skal jo også vide hvad der følger med i prisen.
Man kan ikke altid sammenligne 1-1.
jun 2017
Det var faktisk lidt smart det der med at betale forud for test , har ikke hørt om det indenfor min race, men var ik en dårlig ide
mar 2017
Men hov nu jeg tænker over det, jeg mener at penge bliver indbetalt til foreningen.
Så det er ikke nogen penge avleren administrerer.
mar 2017
Jeg kan ikke se det er helt forkert?
Så skål da.
mar 2017
Det er ikke noget problem ved Broholmeren af hvad jeg ved.
Der er jo ikke tale om at låne penge til nogen. Der er mange andre racer hvor man ikke gør det.
Det skal bare sættes op som et krav.
Igen, racens sundhed står over penge. Det kan jeg godt lide.
feb 2020
Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 121
Det der var vigtigt for mig var en hvalp fra det kuld jeg havde udset mig og det er derfor også kun hos dem jeg har været skrevet op.
Prisen finder jeg vel ud af når der skal lægges depositum, jeg er sikker på hvalpen er alle pengene værd og mere til. (for mig)
mar 2017
Det er jo det jeg siger.
I er ikke rigtigt kloge i hovedet nogen af Jer.
Så meget for så lidt?
nov 2012
Jamen hvordan skal køber dog vide hvad en hvalp koster, når du ikke bare oplyser det på din hjemmeside eller hvor du nu er?
Som jeg skriver, går jeg ikke personligt særlig meget op i prisen, men der er immervæk forskel på om jeg skal betale 10.000 eller 20.000 kr for den.
De der spørger om pris som det første, kunne jo netop være fordi man ikke vil spilde sin egen eller opdrætters tid, hvis opdrætter tager mere end man har penge til. Det behøver jo ikke at betyde at de ikke er seriøse.
Men opdrættere må da gøre præcis som de vil, jeg synes bare at det er ærgerligt at prisen skal være så hemmelig.
Men okay jeg ville så heller aldrig nogensinde begynde at spørge indtil at opdrætter satte prisen ned eller lign. Hvis opdrætter siger den koster 20.000 kr og jeg har et maks på 16.000 jamen så siger jeg pænt tak for opdrætters tid og hopper videre.
dec 2008
Hvorfor så egentlig spare op. Man kan åbenbart bare forklare man ikke har så mange penge.
Man kan vil også være et godt hjem i selv om man har pengene men prøver at få lidt rabat. Lyder i mine øre mere fornuftig en at få hund man egentlig ikke har råd til.
jan 2019
Har man pengene men nægter at bruge dem på det nye familiemedlem, så er det ikke hos mig man får hund
jun 2017
Du har tilsyndelandende ikke læst alt hvad jeg skriver, så prøver at sætte det ind her.
Hvis folk derimod skriver lidt om dem selv og hvad de kan tilbyde og deriblandt også spørger ind til prisen, så syntes jeg det er helt ok smiley
Der kan også være enkelte hvor prisen måske på daværende tidspunkt kan være en hindring, men hvor jeg måske syntes at det er det helt perfekte sted for mit hvalp, så ville jeg da også være indstillet på en løsning der smiley
Men ved folk som ikke syntes de feks. vil give 14.000, men kun 12.000, fordi det kan de få andre steder og s prøver at forhandle, ja så er det bare ikke hos mig de skal have hvalp , for så er det fordi de ønsker den billigste og ikke fordi det netop lige behøvede at være hos mig.
Nu er prisforskellen på min race ikke så stor
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 279 Hunde: 2 Emner: 164 Svar: 5.624
Vil det så sige, at dem der får lov at købe hos dig ( som jeg regner med er de rigtige hjem) får billigere end først annonceret?
nov 2012
Jo Sarah jeg har læst hvad du skriver, jeg er bare ikke helt enig med dig. Du ønsker ikke at folk skriver og spørger om prisen, så bliver de udelukket med det samme, men samtidig siger du at det ikke handler om pengene og at du blot ønsker de bedste hjem, det kan da sagtens være at dem du udelukker er dybt seriøse, men blot ikke ønsker at spilde nogens tid.
Nå fred være med det, jeg gider ikke diskutere det mere. Opdrættere må selvfølgelig gøre hvad de vil, det er deres hvalpe
Jeg synes bare det kunne være fedt hvis det blev mere gennemsigtigt, men det bestemmer jeg jo ikke.
Og jeg har købt min lille nye hvalp, på trods af at jeg ikke kendte prisen på forhånd og at han uden tvivl er i den dyre ende af racen, men han er hver en krone værd i mine øjne ??
jun 2017
Nej, hvorfor skulle de få billigere end først annonceret ??? Mange køber har været fra udlandet og ellers har det været folk med store ambitioner indenfor hundesport og ved alle har prisen ik været et problem.
Min point er at hvis der kom en køber som af en eller anden årsag ikke havde pengene nu og her, men jeg vidste at der var et 5 stjernet hjem for min hvalp, så ville jeg til enhver tid være villig til at finde en løsning på dette (har ikke været udsat for det )
nov 2012
Lucky ca. 2500 kr.
Teemo som er papillon kommer til at løbe op i omkring 5300 kr, afhængig af hvor stor han bliver selvfølgelig..
De to første er uden tavle, den sidste er med
Det er ikke billigt at købe de små, hvis man går efter kiloprisen haha
jun 2017
Det er som jeg skrev ikke kun ved pris jeg sortere folk fra. jeg har måske bare den holdning at jeg syntes folk virker lidt mere seriøse hvis de starter ud med at skrive hvem de er osv
De er mere end velkommen til at skrive lidt om dem selv og så samtidig spørge til prisen.
mar 2017
Alt over 300 kroner kiloet er sygt! Så er det ligegyldigt om det er med tavle eller ej!
mar 2017
Det lyder jo også fornuftigt i mine øjne!
nov 2012
En chihuahua med stamtavle vil have en kg pris på omkring Teemos eller højere. Nogle tavleløse vil nok også lægge godt deroppe af, de er jo ikke billige i indkøb de små.
nov 2012
Ja det kan jeg godt huske at du snakkede om, det er ærgerligt at det ikke kunne lykkedes, men jeg er sikker på at du finder en ligeså fantastisk hvalp når den tid kommer
Det er om at se de positive ting, og jeg får ham da heldigvis hjem
Havde jeg ikke fundet Teemo og vidst at det var lige præcis ham der skulle bo her, havde jeg også ventet til det hele var lidt mere normalt igen, men vi får det bedste ud af det.
Det er bare en rigtig øv situation for alle der havde/har parrings planer i udlandet og køb af hund. Jeg håber dem du kender finder hvad de søger her i landet, eller at det snart bliver muligt at få hjem fra udlandet igen.
nov 2012
Helt vildt, hvis der går for lang tid imellem (læs en dag) så sidder jeg bare og venter på at der kommer noget og ser dem hun har sendt igen og igen
Det er også slemt når hun deler videoer eller billeder og Teemo så ikke er der! hehe..
mar 2017
Der er Broholmer foreningen der får de penge. Ikke avleren.
Igen det er for at sikre avlen.
Hvad køber føler er i øvrigt irrelevant.
De kan jo bare vælge en anden race hvor der ikke er de krav.
Broholmeren er jo en race under genopbygning, så der følger visse ting med. Der er dog ikke købetvang!
jan 2019
okt 2006
Derfor giver det heller ikke mening at alle hvalpe i et kuld nødvendigvis er det samme værd eller har samme pris.
For opdrætteren kan det også have værdi hvilket hjem hvalpen kommer ud i. Feks er hjem der viser opdrættets kvalitet frem. Nogen gange mere end penge.
jan 2009
Følger: 3 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 115
Og selvfølgelig er 8x 14000 en god sjat penge ..
Men når en tæve kun får en levende hvalp ved kejsersnit en søndag så skal pengene jo komme et andet sted fra .. chip, dyrlægetjek, øjenlysning, dna test og diverse undersøgelser af forældredyr - alting koster ..
sep 2017
Følger: 2 Følgere: 4 Hunde: 3 Svar: 15
Mange opdrættere vil gerne at deres afkom bliver undersøgt, og tillægskontrakten er en god måde at sikre at ens hvalpekøbere får lavet beskrivelser og undersøgelser. Desuden kan hvalpekøbere få et års gratis medlemsskab af Broholmerselskabet når opdrætter bruger tillægskontrakten.
Jeg står selv for at skulle parre min tæve ved næste løbetid, og eftersom det er første kuld skal der godt nok komme mange hvalpe før der er et reelt overskud.
Hvis alt går glat, altså uden problemer med parring, drægtighed, fødsel og hvalpetid, så skal der 5-6 hvalpe til for at det løber rundt. Og kommer der så 10 hvalpe, og ALT stadig går uden komplikationer, så er der måske et overskud på 30.000 som der skal betales skat af. Det er altså ikke et overvældende overskud hvis man tager i betragtning at der er 8 uger hvor arbejdsugen i hvert fald overskrider 37 timer i ugen.
Næhh, vil man bare score kassen på opdræt af hvalpe, skal man vist være pisseligeglad med sundhed, stamtavle osv.
mar 2017
Nå, så du tillader dig lige at rette mig sådan offentligt?
Jeg er sur.
sep 2017
Følger: 2 Følgere: 4 Hunde: 3 Svar: 15
Ja
14000 for hvalp