{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
989 visninger | Oprettet:

Første løbetid {{forumTopicSubject}}

Jeg tror Ellie er ved at gå i sin første løbetid.
Her til aften er hun helt ved siden af sig selv. Hun pissede i sengen, søger trykhed. Osv. Jeg er selvfølgelig OBS på om det kan være sygdom. Jeg synes hun er begyndt at hæve, men er i tvivl.

Hvordan har jeres tæver været? smiley

Ellie er den første tæve jeg har haft fra hvalp.
Ellie er 12 måneder. Fyldte d. 24 april.




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første løbetid
  • #1   2. maj 2020 Tisser i sengen er et underligt tegn. Det får mig mere hen på blærebetændelse eller anden infektion end jeg tænker på løbetid.
    Jeg har ikke kunne mærke forskel på hverken Ronja, Ziva eller Abby om de var i løb eller ej.


  • #2   2. maj 2020 Hun har haft krystaller i urinen da hun var mindre. Vi må nok få hende tjekket igen.

  • #3   2. maj 2020 Det værste ved at hun pissede i sengen var sku at jeg lige havde skiftet al sengetøjet...

  • #6   2. maj 2020 Jeg ville starte med en urinprøve. De tisser somregel blødt, fordi at de har smerter, og jeg ved godt tæver føler hormonforandringer, men jeg er ganske overbevist om at de ikke har smerter i forbindelse med løbetid.

    På ingen af mine tre tæver har du været i tvivl når de hæver. Abby er så hævet at du kan se det bagfra når hun går.

    Ellers dup et stykke wcpapir og se om det er rødt. I starten kommer der så få dråber at det er nemmere at tage en 'tørre-test' fordi mine har slikket det for hurtigt væk.

    Hahaha Abby beviste at hun altså godt kunne åbne døren indtil viktualierummet selvom jeg havde stillet den tunge træskammel foran døren. Det lærte hun i hendes første løbetid - men jeg er ganske overbevist om at hun havde blæret sig med alle hendes tricks og skarpe IQ uanset hvad. Hun gik i løb ligesom vi overtog hende.


  • #7   2. maj 2020 Men de kan nu godt blive lidt nuslede. Jeg kan huske at Coco pludselig kun kunne gå ture hvor hun allerede kendte ruten, hun gik til hun ikke ville gå mere (og måtte bæres hjem...) og hun kunne ikke gå på brosten smiley
    Hun ville helst bare ligge i sofaen og ikke lave noget, hun havde ikke lyst til at træne eller til lege og sådan, hun ville bare ligge tæt smiley
    Det var dog kun de første par dage, derefter blev hun mere normal.


  • #9   2. maj 2020 Ziva jo tæver kan godt have smerter under løbetid, ligesom kvinder under menstruation. Læste det skrevet et sted af ennfagperson.

    Vores tæver kan godt blive urenlige under løbetid og det er bestemt ikke sjældent at tævehvalpe bliver det op til første løbetid. Det kan man læse mange steder.
    Nå dét så er sagt, så er det aldrig sket i sengene herhjemme. Det er sket fordi de har behov for hyppigere at komme ud eller simpel markering fordi der er flere tæver.... og han.



  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 372
    #10   2. maj 2020 Vi har en tæve der hver gang op til en løbetid tisser i sengen. Hun har aldrig haft blærebetændelse eller lignende. For hende er det vist bare fordi hun bliver lidt usikker, forsigtig, nuslet. smiley

  • #11   2. maj 2020 Skye har lige været i sin første løbetid. Jeg opdagede det ved adfærdsændring, og valgte lige at tjekke med en vådserviet, og der var ganske rigtig blod.
    Hun virkede som om hun hadede hvert sekund af løbetiden. Hun havde ikke lyst til at gøre sig ren, ikke fordi hun ikke kunne finde ud af det, hun virkede bare virkelig som om hun væmmede sig.
    Hun blev meget meget klistret, kunne pludselig ikke være alene. Hun blev træt og virkede indimellem direkte depressiv, som nok også hang sammen med, at hendes sociale liv, med andre hunde, nu har ændret sig, for altid, hanhunde vil ikke længere lege, og hun er en hvalp i hovedet, så det har hun det virkelig svært med.
    Hun kunne godt virke smertepåvirket.
    Urenlig blev hun ikke. Hun tisser hyppigere, men det er ikke meget, måske en enkelt gang ekstra.
    Hendes fjappe blev jo voldsom hævet, og den "bevægede" sig ligesom om bagtil, så den kunne ses hænge og "dingle" når hun gik.
    Den er heldigvis på plads igen, og har en naturlig størrelse smiley


  • #12   2. maj 2020 Det eneste jeg kan læse er at når en tæve har smerter i forbindelse med løbetid, så skal der søges dyrlæge. Jeg kan ikke finde en fagperson, der skriver det anderledes. Dog er jeg slet ikke i tvivl om at artiklen findes, for når der findes mere end 200 fagpersoner, skal der jo være forskellige meninger.
    Så er der også lidt forskelle på løbetid og menstruation.


  • #14   2. maj 2020 Vi kunne slet ikke mærke det på Zelda
    Hun var 9 mdr, hun opførte sig som hun plejer og hun holdt sig selv 99% ren (tror vi så 4 dråber på gulvet)
    Hun er blevet en smule mere rolig efter, men hun har altid været bild og nem


  • #16   2. maj 2020 Altså hvis eurasierne generalt er sådan, kan jeg godt forstå, at du har hængt ved racen Isabelle. Hold da op jeg er blevet fan smiley jeg tror bestemt ikke Zelda bliver den sidste herhjemme

  • #17   2. maj 2020 Ziva det mener du da ikke smiley
    Selvfølgelig er der da forskel men tæverne hæver jo op hvilket kvinder i en hvis grad også gør pga det blodfyldte. Dét i sig selv kan give ømhed.


  • #18   2. maj 2020 Ømhed ja - blodet kommer jo også et sted fra, som jo i en eller anden forstand er et åbent sår.

    Jeg ser dog en relevativt stor forskel på begrebet smerte og på ømhed. smiley


  • #19   2. maj 2020 Det gør jeg også. Men hvem ved reelt om det er smerte eller ømhed? Hunde er vel ligeså forskellige som mennesker.

  • #20   3. maj 2020 Nå men ellie gik i løbetid i dag smiley Der kommer ihvertfald en omgang brunligt blod ud.
    Hun har været lidt mere tryghedssøgende og vil helst sove op ad mig og som sagt tisset i sengen. Hun er ikke synderligt hævet. Men ved ikke om det kan komme endnu?


  • Diana C
    Diana C Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 9
    #22   18. sep 2020 Min Luna er lige kommet i sin første løbetid, hun væmmes også ved det. Var af anden årsag nød til at få hende passet, den passer mente at det var en mangle i hendes opdragelse, at hun ikke holdt sig selv OG Gulvet rent!
    .små slav,
    tænker hun lige skal finde ud af hvad det vil sige at være kønsmoden. Han mente jeg skal lære hende at slikke blodpletter op, hun begynder efter 5-6 dage at slikke lidt på sit eget ben, hvis der under en slapper var blødt derpå . Ellers fnyser hun nærmest af sit eget blod.
    Syntes hun er gået lidt tilbage i indlæring /hørelse og lidt mere ængstelig .Kommer vel tilbage til normalt igen, men hvor længe mon det hele vare ??


  • #24   19. sep 2020 Diana det er helt normalt at de går lidt tilbage i "udvikling".
    Vi lærer vores at gøre sig selv og gulvet rent. Drejer hovedet om til bagenden og viser samtidig med at vi taler meget rosende. Det samme på gulvet og hunden skal skamrose når den vasker sig/sikker gulvet. De lærer det meget hurtigt. Vores har aldrig bukser på. Jeg synes det er besværligt og noget rod. Vi har 6 tæver.


  • #25   19. sep 2020 Vores har kun underbukser på om natten smiley så hun forsat kan sove i sengen. Om dagen har hun ikke også har vi tæpper på sofaen

Kommentér på:
Første løbetid

Annonce