{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.280 visninger | Oprettet:

Middel mod flåter {{forumTopicSubject}}

Er der nogen som har erfaring med at bruge et mere naturligt middel mod flåter?
Vi plejer kun at give noget mod flåter i sommermånederne.
Jeg kender godt til de gængse midler mod flåter, så er udelukkende interesseret i at høre om naturlige måder at bekæmpe flåterne på smiley

Dette er bare et eksempel på et af de midler vi overvejer at prøve.

https://www.hooked4pets.dk/shop/biospotix-spot-on-32423p.html?utm_source=facebook&utm_medium=paidsocial&utm_campaign=RO+%7C+Naturlige+flåt-+og+loppe+midler&utm_content=RO+%7C+Interaktion+med+FB%2FIG+-+180+dage#!#gallery


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Middel mod flåter
  • #1   6. maj 2020 Jeg prøvede det der olie mod lopper og flåter fra Uniq, men det var spild af penge.
    Så prøvede vi tic-clip som hjalp lidt, men ikke komplet. Nu har hundene ikke halsbånd på derhjemme og så døde den ide. Vi er tilbage til de traditionelle, da mine er vandhunde og dermed bliver alverdens spray overflødig


  • #2   6. maj 2020 som jeg forstår det er det der geraniol de bruger parfume:

    http://denstoredanske.dk/It,_teknik_og_naturvidenskab/Kemi/Acykliske_forbindelser/geraniol


  • #3   6. maj 2020 Sådan læser jeg det nu ikke

  • #4   6. maj 2020 Hvis det er insekttiltrækkende, som det fremgår af Frk. Jensens link, så kan man da vist hurtigt blive træt af det. Men jeg har ingen erfaring med det.

  • #6   6. maj 2020 Husk nu på, at “naturlige midler” kan være farlige, særligt for hunde som er svage eller får anden medicin. Et par glimrende eksempler på naturmedicin, som er både kraftigt og farligt, er heroin, kokain, morfin m.m. De er bare blevet til noget andet senere - men startede som naturmedicin.

    Der findes ikke uskadelige, men effektive midler mod flåter. Længere er den egentlig ikke. Så kan man vælge om man vil sikre sin hund med et middel som er testet for virkning, bivirkninger og krydsreaktioner, eller om man vil putte noget andet i eller på hunden, uden at der er garanti for virkning. Flåtsygdomme er noget rigtig skidt at rende ind i, og der er kun en vej, hvis man vil forsøge at undgå dem.


  • #7   6. maj 2020 Jeg har prøvet med flere af de “naturlige” og kæmmede og fnugrullede efter alle skovture. Men så stod jeg med en dødsyg hund med anaplasmose. smiley
    Ingen anbefaling herfra
    Så lærte jeg det på den hårde måde.


  • #8   6. maj 2020 A- Jamen jeg er helt enig smiley
    Hvor har du hørt det med, at det kan påvirke anden medicin?

    Men ja man skal også tænke på følgesygdommene fra de skide flåter.
    Vi behandler kun i højsæsonen.
    Nu så jeg så en reklame for denne, og blev nysgerrig smiley


  • #9   6. maj 2020 KJ, al medicin kan påvirke andre midler. Derfor tester man lægemidler, og derfor er lægemidler sikre. Du risikerer i bedste fald ingen virkning, i værste fald en hund, som bliver syg af de “uskadelige og naturlige midler” eller som får en flåtsygdom.

    Det er virkelig dårlige odds i hundens favør smiley


  • #10   7. maj 2020 Jeg må indrømme at jeg ikke turde satse.. Om noget kunne jeg dog finde på at bruge den der tic clip sammen med bravecto smiley (Mille har altid fået bravecto).. Men alene at stole på de mere utestede ting, nej det turde jeg virkelig ikke..

  • #11   7. maj 2020 Man skal altid huske at opveje bivirkningerne ved et lægemiddel (i det her tilfælde flåtmidler) med 'bivirkningerne' ved sygdommen. I det her tilfælde risikoen for flåtbårne sygdomme. Som jeg ser det så er risikoen for at få en flåtbåren sygdom højere end risikoen for en bivirkning af fx bravecto. Og flåtbårne sygdomme er desværre ofte temmelig alvorlige.
    Det A skriver i @6 er en ret vigtig pointe som desværre ofte negligeres i forbindelse med 'naturlige' lægemidler. Der er mindst et af de produkter der markedsføres som naturligt der indeholder præcist samme stof som et konventionelt insektmiddel. Ja, det aktive stof er et naturligt planteekstrakt. MEN surprise det er faktisk giftigt; det er jo pågældende plantes eget værn mod insektangreb. Det sælges i form af fx imprægnerede tæpper og trøjer. Jeg finder det ret utroligt at det er lovligt at sælge produktet. Man kan ret nemt få den mistanke at producent/forhandler har glemt at spørge om lov.
    Jeg arbejder i medicinalbranchen; de fleste af de aktive stoffer vi bruger er noget der kommer fra naturen. Det er planteekstrakter eller fx stoffer der produceres af svampe. Men til forskel fra dem der laver 'naturlige' lægemidler så laver vi bunkevis af forsøg (efter internationalt vedtagne standarder) der skal bevise midlernes effekt og sikkerhed. Alt det kan man springe let henover når man sælger et 'naturprodukt' smiley


  • #12   7. maj 2020 Ja, fx de tæpper som Mette beskriver, er nøjagtig samme kemi som i en af de pipetter, man kan købe. Som er dødelig for katte, og som giver mange hunde allergiske reaktioner.

    Det er ikke ufarligt, fordi det er "naturligt". Tværtimod.


Kommentér på:
Middel mod flåter

Annonce