{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.513 visninger | Oprettet:

middel mod flåter {{forumTopicSubject}}

Foråret kommer snart og med det også flåterne. Sidste år var der masser af flåter i de skove, vi besøgte. Så vi dik ofte flåter på os efter en tur i skoven. Min dyrlæge anbefalede midlet Bravecto. Jeg er usikker på bivirkningerne på dette middel. Jeg har hørt, at der kan være alvorlige bivirkninger ved midlet. Hvad brug I andre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  middel mod flåter
  • #1   17. feb 2021 Jeg bruger Bravecto til mine hunde og jeg har aldrig oplevet bivirkninger, men med alt andet så kan man jo ikke vide om ens hund kan tåle det før man har prøvet.

  • #2   17. feb 2021 Måske det er dette du har hørt om?

    https://www.hunden.dk/nyheder/bravecto-sendt-til-undersogelse/45785


  • #4   17. feb 2021 Mine hunde har fået Bravecto siden det kom på markedet, og det virker effektivt, uden bivirkninger ...

    Min gamle hund blev ved et uheld forgiftet (fik for høj dosis, da dyrlægen ikke troede, at det var så vigtigt, at man holdte sig indenfor kg/dosis anvisningen, og den rette dosis var udsolgt). Og vovsen havde det meget skidt, med mave/tarmpåvirkning, voldsomme eksplosive opkastninger etc. Hun var sig selv igen i løbet af et ½ døgns tid.

    Det var ubehageligt for hende, men jo ikke præparatets skyld.

    Skye får det 1-2 gange om året alt efter hvor voldsom flåtsæsonen er.


  • #6   17. feb 2021 Hans jeg vil foreslå Serestohalsbånd i stedet. Så kan du rage det af Tor, hvis han reagerer negativt. Både Bravecto/Nexgard og Seresto-halsbånd er gift. Problemet med pillerne er, at reagerer hunden først negativt, så er der ikke rigtig noget at gøre. Jeg har haft en håndfuld hunde i salonen, som er blevet virkelig syge. Til gengæld også hunde der er blevet syge af fkåtbårne sygdomme trods brug af Bravecto. Flåterne skal bide inden de får giften. Det skal de ikke med halsbåndet. Vi har brugt det i 2 år og spøjst så havde vi tomme tæver de 2 år..
    Tors søster Sofie ejes af en dyrlæge (gik på pension sidste år) og han ville aldrig give det til Sofie eller deres anden hund.
    Vi advarer mod brugen af det, og så må man gøre op med sig selv. Vi har enormt mange flåter ved sommerhuset (egetræer og råvildt) og vores går med tic-clip og bliver sprøjtet med pebermynteolie/Melaflon.
    Har du prøvet at spørge de andre på gåturen hvad de bruger?


  • #8   17. feb 2021 Jeg kan kun fortælle om min erfaring. Jeg finder ikke sjælden fastsiddende store levende flåter på hunde som er behandlet med Bravecto eller Nexgard, men aldrig på dem med Seresto eller Scalibor-halsbånd. De hunde der har fået Braceto og alligevel haft borrelia, har fået pillerne som foreskrevet.

  • #9   17. feb 2021 Hej bruger Bayvantic, fordi det forebygger bid. Mange produkter virker først idet flåten bider, og så kan skaden allerede være sket.

  • #10   17. feb 2021 Jeg bruger NexGard Spectra, det beskytter også mod hjerte-lungeorm


  • #11   17. feb 2021 Louise, man skal lige være opmærksom på, at hvis man har kat og bruger Serestohalsbånd, så kan det kostekatten livet, hvis den slikker på hunden.
    Små børn skal hellere ikke klappe hunden, da de får giften på fingrene og måske putter dem i munden bagefter.


  • #12   17. feb 2021 Ja det ved jeg godt. Hans har ikke kat.
    Egentlig er det jo det rene gift det hele, og et valg mellem pest og kolera.
    Spot-on produkterne er jo det samme. Bayvantic kan katte heller ikke tåle


  • #13   17. feb 2021 Mine hunde bliver ikke bidt af lopper og flåter, når de er behandlet med Bravecto.
    Det er også hvad de fleste beskriver generelt, selvom, det ikke endnu står i indlægssedlen, at det for mange hunde virker repallerende på lopper og flåter, uden de behøver at bide.

    Men der vil altid være undtagelser jo smiley


  • #14   17. feb 2021 Jeg bruger Bravecto og har gjort det i en del år og har ALDRIG fundet store levende flåter på Charlie.

  • #15   17. feb 2021 Mine to får også Bravecto, og har fået det i flere år uden problemer.


  • #16   17. feb 2021 Jeg bruger nextgard, virker fint og finder aldrig flåter hverken døde eller levende;)
    Halsbånd vil jeg rigtig gerne advare mod, hver gang du rører ved din hunds loppehalsbånd får du loppemidlet på dig og bør vaske hænder, jeg vil ikke modtage hunde med loppehalsbånd i pensionen, jeg har ikke lyst til at få giften i mig;)


  • #17   17. feb 2021 Mine hører også til dem der har fået Bravecto i siden det kom på markedet. Jeg har heller ikke oplevet bivirkninger.

  • #18   17. feb 2021 Som skrevet før, så får Gaddafi NexGard.
    Jeg oplever at der kravler flåter rundt på ham flere timer efter at vi er kommet hjem fra skoven - og da han er mest hvid er de nemme at se på ham.
    De har åbenbart ikke rigtig lyst til at bide i ham, for hvorfor skulle de ellers stadig kravle rundt på ham flere timer efter skovturen.


  • #20   17. feb 2021 vi har venner der bruger Bravecto, hunden har maveproblemer hver gang 1-2 uger ...

    mine får Bayvantic, og ja som Louise skriver er alt gift ... men har de fået en pille om de bliver syge er der ikke så meget at gøre ... er det derimod en pipette så kan man vaske og vaske i et væk 2-3 dage så er det meste væk igen...

    jeg prøvede det en gang da vi skulle til udlandet og jeg havde givet både Bayvantic og Advocate (mod tropiske hjerte-lungeorm) , den ene hund reagerede ikke, den anden fik en voldsom kløe .. jeg endte ved dyrlæge som så vidt jeg husker gav en indsprøjtning nok Antihistamin og så vaskede vi hende hver dag i nogle dage...

    det har sat mig en skræk i livet overfor allergiske reaktioner og jeg tænker hvad jeg skulle have gjort hvis det var en pille hun havde fået hvis virkning ville være i kroppen i måneder ...

    skulle jeg nogensinde blive fristet ville jeg starte med Nextgaard som jo da trods alt kun holder en måned ... kan hunden tåle den uden problemer kan man så overveje Bravecto derefter


  • #21   17. feb 2021 Begge hunde får bravecto

  • #22   17. feb 2021 Jeg bruger også bravecto til Sam, han får en pille i april måned, så holder det ham fri fra flåter i et helt år smiley

    Sam kan dog få dårlig mave når han får pillen..


  • #23   17. feb 2021 Jeg bruger også Bravecto. Jeg behandler normalt i april og så holder det resten af sæsonen.

    Jeg har ingen bivirkninger oplevet. Jeg er ikke vild med at bruge det, men jeg er heller ikke vild med alternativerne.

    De første år synes jeg ikke, jeg så flåter på hundene efter behandling, så det virkede som om, det også holdt flåterne væk. Men sidste år var helt anderledes. Vi havde et par skovture, hvor Ouna kom hjem med ekstremt mange flåter på sig, hvilket til sidst fik mig til at tælle dem. Jeg stoppede med at tælle, da vi kom til 50, men et realistisk bud har været oppe på 70 - 80 stk. De fleste var levende, men efter et par timer fandt jeg kun døde, så de havde bidt hende.
    Det skal siges, at mine andre hunde, der var med på samme ture, "kun" havde 10-20 flåter hver, så der er jo altså stor forskel fra hund til hund. Men den skov blev lagt på is i en periode.

    Selv på Ouna og tidligere Celtia som virkelig har været mine flåt magneter, har jeg aldrig fundet store flåter på dem, når de blev behandlet med Bravecto.


  • #24   17. feb 2021 Jeg bruger Bravecto nu, og har aldrig oplevet bivirkninger. Før det gav jeg Nexgard, og oplevede heller ikke bivikninger.

    Hanne, det står på indlægssedlen på den ene, at den ikke må gives sammen med indholdsstoffet i den anden (Advocate og Bayvantic). Af samme grund blev jeg lykkelig da Nexgard Spectra kom, for Bella skulle forebygges mod hjerte- og lungeorm (Advocate) og flåter (Bayvantic), så de blev givet 2 uger forskudt, og det var noget rod.

    Jeg har købt et ekstra flåtmiddel på Engelsons.se, som både hundene og jeg får et pust af, inden vi går i skoven. Mest for at beskytte lidt ekstra i de perioder, hvor der er virkelig mange flåter. Men jeg ville ikke løbe an på kun at bruge det, når det kommer til mine hunde.

    Seresto virker i øvrigt ikke hvis hunden bader eller sopper.


  • #25   17. feb 2021 Jeg giver som regel Bravecto en gang om året omkring starten af flåt sæsonen, når jeg gør det så ser jeg ikke skyggen af en flåt. smiley

  • #26   18. feb 2021 vores hunde har aldrig fået noget imod flåter . aldrig.. men lopper har de fået kur imod. dog altid af pindsvinene vi har på landet. pindsvinene har altid haft mange lopper og lus smiley

  • #28   18. feb 2021 vi har altid gået til dyrlægen. og fået en kur imod lopperne smiley
    vores hunde har fået sådan en godbid en stor en og katten fik sådan en i nakken en kur


  • #29   18. feb 2021 Garf, dette med at pindsvin er fyldt med lus og lopper er vist mere eller mindre en myte.
    Jeg har 4 pindsvin og der er ikke et af dem der hverken har lopper eller lus, hellere ikke deres nyfødte unger, hvor man jo meget nemt kan se dem har.
    De har flåter, og dem piller jeg af hvis jeg kan komme til det.

    Og den der "godbid" (som nok er Bravecto )du giver mod lopper er jo også mod flåter, så jo, du behandler mod flåter.


  • #30   18. feb 2021 Her bruges også Bravecto - dog kun 1 gang om året.

    Men jeg skal da lige tjekke det der på Engelsson.se ud


  • #31   18. feb 2021 Anni, jeg har haft et par hunde, der samlede pindsvin op, og de har godt nok været fyldt med lopper i hovedet efterfølgende. Det kan da godt være, at ikke alle pindsvin er det, men hvis det er en myte, så er den nok ikke opstået uden grund. smiley

Kommentér på:
middel mod flåter

Annonce