{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.004 visninger | Oprettet:

Mette H
Mette H
Tilmeldt:
9. nov 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Hanhund med “babyer” {{forumTopicSubject}}

Min ene hund, lillebror Lui på 9 år er fuldstændig tosset med legetøj. Hvis ikke jeg begrænser, kan han lege med et eller andet i alle hans vågne timer.
MEN det undrer mig, at enkelte stykker af hans legetøj aldrig skal leges med. De skal bæres rundt forsigtigt i munden, mens han nogle gange pjevser lidt. Ind imellem kan jeg så få lov at holde legetøjet, mens han vasker det eller “dutter” det med snuden.
Han har været sådan i alle årene - vi kalder det hans “babyer”. Det er altid de samme stykker legetøj, der er babyer, det skifter lidt hvilke af dem, han bærer rundt på - han har nok 5-6 babyer i alt.
Han er meget besidderisk - storebror Joey må ikke engang strække sig i nærheden af den aktuelle baby før Lui knurrer lidt.
Sådan er han aldrig med sit almindelige legetøj, som ordentligt får tur og han gerne deler.

Er der andre med småskøre hanhunde, der kan genkende noget af det her? Jeg aner simpelthen ikke hvad det går ud på ??????

Billedet er med den aktuelle yndlingsbaby.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hanhund med “babyer”
  • #1   19. maj 2020 Nej, men han lyder herlig. smiley

  • Mette H
    Mette H Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #2   19. maj 2020 Årh, han er pragtfuld. Ren underholdning af skøre påfund ??<3
    Jeg har bare undret mig i alle årene over, om hanhunde også kan blive skruk, eller det er noget helt andet, der foregår.


  • #4   19. maj 2020 Hvor sødt, havde en kleiner münsterlænder, han elskede når vi havde hvalpe, han kunne pusle om dem og vaske dem ligeså godt som deres mor smiley

  • Mette H
    Mette H Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #6   19. maj 2020 Han er ikke kastreret - men han er ligesom aldrig blevet helt voksen. Både hans udseende og hans sind er som en hvalps.
    Hans ene kugle var længere tid om at falde ned, så måske noget ikke virker smiley
    Han bliver som regel fuldstændig forelsket i kastrater - faktisk mere end i tæver i løbetid smiley


  • #7   19. maj 2020 Clinton har et tigerdyr (stort Peter Plys tigerdyr). Det er næsten det eneste stykke legetøj han bruger. Tigerdyr bliver ikke rusket og trukket i osv. Tigerdyr bliver båret rundt. En fast rutine er at Clinton lægger sig med tigerdyret i sofaen om aftenen. Altid på samme måde; bunden i vejret på Tigerdyr, holde godt omkring det med forbenen, en af Tigerdyrs bagpoter i munden og 3-2-1 så sover Clinton. Clinton har haft Tigerdyr lige siden han var 8 uger og flyttede ind hos os; han arvede det efter sin forgænger, der også holdt vældig meget af Tigerdyr. Perle må IKKE røre Tigerdyr. Tager hun den er han der med det samme og afmontere det igen.
    Clinton er særdeles intakt smiley


  • #8   19. maj 2020 Det er jo onkler smiley

    Hvor skønt smiley


  • Mette H
    Mette H Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #9   19. maj 2020 @Mette med Præsidenten og Perlen - det lyder lidt som Lui. Han falder bare ikke altid i søvn med en baby og han kan godt ignorere dem i flere dage uden at bære dem rundt. Og så er babyfamilien vokset lidt gennem årene smiley

    HL - hvad mener du med onkler?


  • #10   19. maj 2020 hygge onkler smiley som passer andres børn smiley

    man ser det fx ved kastrerede hankatte der kan passe kuld når mormis er væk

    jeg tænkte dette måske er lidt af det samme smiley


  • Mette H
    Mette H Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #11   19. maj 2020 Årh, det giver da rigtig god mening - tak for det smiley

  • #12   20. maj 2020 Clintons forgænger - Stormy - var onkel for mange hvalpe. Han var simpelthen så sød og god ved hvalpe. Legede med dem og hyggede med dem. Han var også rigtig god til at opdrage på unghunde på en supergod måde. Ikke noget med at flejne ud og overreagere. Han kunne sige 'SÅ stopper du pomfrit' udelukkende med mimik og det blev altid efterkommet. Sådan en 'onkel' er guld værd i en hundeflok smiley

  • #13   20. maj 2020 nemlig smiley de er helt utrolig skønne

  • #14   20. maj 2020 Mille er godt nok en tæve, men hun er også virkelig virkelig sød ved hvalpe og opdrager blidt på unghunde.. Det er simpelthen SÅ skønt at se hvordan hun tager sig af hvalpe med al tålmodighed i verden smiley Havde også en hanhund som var Super til at passe sine egne hvalpe på alle måder smiley Emma lod ham gladeligt hjælpe.. Man bliver bare helt varm om hjertet smiley

  • Mette H
    Mette H Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #15   20. maj 2020 Altså Lui er elendig med rigtige hvalpe - ikke at vi har mødt nogle helt små, men møder vi hvalpe eller unghunde på turene, bliver han skidetosset på dem smiley

  • #16   20. maj 2020 Mille ELSKER at lege med dem og hun har seriøst en voldsom mængde tålmodighed som sagt smiley Alle hvalpe elsker også Mille og søger hende utroligt meget.. Når de så bliver unghunde begynder hun at opdrage på dem men på en god måde.. Hun ville virkelig ha været en super god mor smiley

    Men der er nu generelt både mange hanner og hunner der enten bare ikke gider hvalpe eller som direkte bliver sure på dem.. Det kræver da også en hvis mængde tålmodighed nogle gange kan man godt se smiley


Kommentér på:
Hanhund med “babyer”

Annonce