{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.082 visninger | Oprettet:

Afrevet negl spørgsmål. {{forumTopicSubject}}

Hej alle, som i ved, så fik Ellie revet sin negl af.
Ellie har på våde dage stadig sin sko på, men alligevel så bløder hendes negl dagligt. Hun slikker kun meget sjældent på foden. Vi vasker den hver anden dag og renser den dagligt med en fugtig serviet. For at holde møg væk. Tåen er ikke så øm mere, men oppe ved toppen af tåen er hun helt sort. Ved ikke om det er møg eller andet? Neglen er på vej tilbage. Men spidsen vil ikke rigtig hele.
Ser det normalt ud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afrevet negl spørgsmål.
  • #1   24. maj 2020 Tåen

    profilbillede
  • #2   24. maj 2020 Udmildbart ser det fint ud men du kan evt. sende billedet til din dyrlæge og bede dem ringe tilbage.

  • #3   24. maj 2020 Ville dog synes den burde være stoppet med at bløde på nuværende tidspunkt.. Gad vide om man kan bruge det der "klo stop" som man bruger hvis man klipper ned i nerven og det bløder? (hvis det skal overvejes ville jeg lige tjekke med dyrlægen eller sygeplejersken på dyreklinikken just in case)

    Jeg ville ihvertfald ikke bryde mig om at det stadig blødte, men jeg er nok også lidt pyllermor.. Men jeg har så heller ikke de to gange jeg har oplevet det med en negl, at det blev ved med at bløde mere efter max 2 dage hvis ikke mindre.. Men den ser da fin nok ud umiddelbart smiley


  • #4   25. maj 2020 da puk fik revet en negl af . da gik hun rundt med forbening på ikke for og slikke og urent ting i såret. i tre uger.s tid hvor forbening skiftes (:

  • #5   25. maj 2020 Der ser normalt ud. Om 4-5 dage vil det tørre ind og ikke bløde mere. Jeg har ikke gjort yderligere ved det, heller ikke selvom det blødte lidt efter en tur. Men min hund var også ved, at være gammel, din er jo ung og fyldt med energi. Måske en lille forbinding på de længere ture, er en god idé.

  • Anne K
    Anne K Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #6   25. maj 2020 Endelig ikke brug klip stop!!! AV AV AV smiley

    Du kan med fordel anskaffe klorhexedin i pulver form, og duppe på - forbind evt. poten så længe det bløder. Undgå altid at hunden slikke i det - så vidt muligt. Det kan tage laaaang tid før det heler rigtig op. Sørg for at rense for skidt og snavs, især hvis det ikke er forbundet.

    Hvis du binder det ind, så husk at trykaflaste mellem tæerne så du ikke laver trykskader.


  • #7   25. maj 2020 Nå ja, klorhexidin pulver er et must. Her i huset smiley

  • #8   25. maj 2020 puk fik os smertestillide i de dage (:

  • #9   26. maj 2020 Ellie får en sok på de længere gåture. Hun fik smertestillende den første uge. Og efter den første uge røg bandagen. Derefter havde hun sok på en uge. Kun den yderste spids er ømt. Resten kan jeg godt få lov til at rense. Bruger klorhexerdin til at rense.
    Hun er ved godt mod, det er vidst bare mig som er bekymret smiley
    Ellie har ikke en eneste gang vist smerte fra foden, når hun har været vågen. Kun ved rensning.


Kommentér på:
Afrevet negl spørgsmål.

Annonce