895 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

Det er dømt til at gå galt!!!!!! Det er dømt til at gå galt!!!!!!

Nej Nej Nej Nej sent igår aftes fortalte min kæreste at hans lille søster(på 14år) var på vej med sin mor op at hente en Amrikansk sf terrier...... Deres forældre er skilt så faren fik det også først at vide da hun sendte et billede da de var på vej hjem med hunden....
Jeg blev SÅ PISSE sur undskyld mig hvad sker der i folks hoveder, hun er 14år aner absolut intet om hunde og så køber hun en muskelhund....!!!!!!!
Hun lader fx mine hunde bide hende i fingerne og gejler dem op, hvor jeg så siger det skal du ikke gøre, og så siger hun det gør ikke noget......... ØHHHHH NEJ men jeg vil ikke ha du lære mine hunde det og måske det er et lille barn som bliver forskrækket over det næste gang...
Og hvad går der lige galt for moren?????????
Jeg ved mildest talt ikke hvad jeg skal gøre ad mig selv, hun ved ingenting om hunde og hun går med de typer som også har kamphunde som kun går med dem ned af strøget som en potens forlænger og tror de er seje.....
Min kæreste har skrevet hun aldrig skal komme herover med den, og det vil jeg heller ikke have hvis den går amok på mine små hunde...

Vil godt lige tilføje at ved godt man ikke kan dømme alle over en kam og der findes sikkert også søde opdragende "kamphunde"...

Men det her er da dømt til at gå galt er det ikke?????

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det er dømt til at gå galt!!!!!!
  • #1   24. jul 2007 Kan godt se problemet.
    Men hvorfor skulle den gå amok på dine hunde?

• #2   24. jul 2007 Blir spændende at se når hun lærer den at bide i fingre, hvor længe hun har sine egne.... En ast kan alligevel bide lidt hårdere end chi.

Suuuuk... Håber da at moren er med til at opdrage hunden.

• #3   24. jul 2007 Vi har jo lov at håbe at det går godt, men kan godt se noget helt andet for mig. Jeg havde heller ikke været positivt indstillet overfor situationen. Og som du skriver kan man ikke køre alle over en kam, men....

• #4   24. jul 2007 Det er heller ikke sikkert den gør det men man høre så meget og hvis hun ikke hvordan sådan en hund skal takles bliver det svært for hende at opdrage den rigtigt...... I det hele taget burde hun ikke ha hund.....

• #5   24. jul 2007 JA stakkels hund for det er hunden det går ud over i sidste ende.....

• #6   24. jul 2007 Nemlig Dennis :o)

Når nu hunden kommer ind i "familien" uanset hvad i gør - så hjælp hende i stedet.
    For som Dennis siger - det går da først rigtig galt hvis de såkaldte venner skal hjælpe med opdragelsen.
    Og der kan faktisk godt komme en god hund ud af en AST også...bare i ved det smiley

• #8   24. jul 2007 Det er helt rigtig det havde jeg ikke tænkt over i min iver for at være pisse irriteret......

Men åhhhh det er altså ikke en begynder hund.....

Men tak for svarene, det er altid rart at få det fra en anden vinkel man kan let blive indebrændt i sin surhed:o)

• #9   24. jul 2007 Må give Dennis g oXenia ret, hjælp hende dog på vej, opfordre hende til at læse nogle gode bøger om hunde - fx "Alfasyndromet" og "På talefod med din hund" - læser hun disse to og snakker med jer om hvad der står, så er hun rigtig godt på vej.

Vær åben og hils hendes hund velkommen, det er kun den der bliver taberen hvis noget går galt :o)

• #10   24. jul 2007 Mette HØRT....
    Nej jo tog snakken med hende for et par mdr siden da hun sagde hun vil have en og faren IKKE gav hende lov ( Rigtig forsvarligt af moren så at købe en til hende)
    Der nævnte jeg altså hvilket ansvar det var at have hund osv. og at jeg ikke synes hun skulle have en muskelhund....
    Men kørekort til hund burde bare være lov så var der nok heller ikke så mange aflivninger om året....

• #11   24. jul 2007 Nej Mette- Marie . . det har du ret i det ikke er.
    Men når hunden alligevel er godt på vej indenfor, så var åben i stedet for, du kan jo hverken gøre fra eller til hvis hunden er købt.

Hjælp hende med at finde træningplads og som Karina skriver - køb bøger sammen med hende.
    Urust hende til at klare den her hund som det åbenbart skal være.

For som i alle er inde på - i sidste ende er der kun én taber i det her spil.

• #12   24. jul 2007 Jeg fik selv min allerførste hund da jeg var 14 år, jeg elskede den hund over alt men det er bare ikke nok. der var ingen der hjalp mig på vej, hjalp mig til at forstå hvad og hvordan man opdrager en hvalp osv.

Vis hende hvordan man tager et ansvar, ved selv at tage et og hjæp med råd og vejledning uden at fordømme - hjælp hende også med at finde en god hvalpe bog som hun kan bruge som opslagsbog - i kan jo låne på bibliotekerne, så spare man de penge ;o)

• #13   24. jul 2007 Jeg vil nu også mene nu hvor skaden er sket så hjælp da pigen med at få opdraget hunden ordenligt få hende meldt til hvalpe træning også gå en masse ture sammen med hende og hunden det vil både binde jer sammen og det vil hjælpe hende utroligt meget med at forstå hunden og forbygge der ikke sker noget.

• #14   24. jul 2007 stakkels hund. vil også sige - hjælp hende ellers er det dødsdømt

• #15   24. jul 2007 Ja det er rigtig, hvis hun ikke får en hjælpende hånd så går det ud over hunden og også hende.....

Tror jeg vil starte med at snakke med hende i dag og så få meldt hende til hvalpetræning der hvor jeg går, der starter da et hold op til aug......

Men man bliver bare så irriteret over at folk kan være så dumme, men at være sur hjælper jo ikke nogen steder....

• #16   24. jul 2007 super - flot at du kan se forbi din harme - for det var en hovedløs handling at shoppe en amstaff til en 14-årig. Det fortjener racen ikke - håber du kan hjælpe

• #17   24. jul 2007 Mette-Marie - det sidste med at være irriteret, kan jeg også sagtens forstå *ss*

• #18   24. jul 2007 Jeg ved godt at der selvfølgelig skal hjælp til i stedet for det modsatte.

Men Mette og hendes kæreste skal lige pludselig til at "opdrage" en uerfaren pige og en hund, som hun har fået i kompensation for et eller andet.

Det lægger da et pres på dem at det så er dem der skal sørge for at det bliver en "succes". Så jeg forstår da godt deres frustration. De skal tage ansvar for noget, de ikke har valgt - hvordan tackler man lige det.

Hvordan skal det føres ud i praksis - der er jo ingen der ved hvor megen kontakt der vil blive i hverdagen, og det er pinedød vigtig fra dag 1 at få den rigtige opdragelse sat i værk. Hvordan skal de holde øje med at den unge pige gør det rigtigt - tja jeg ville selv have det svært med at opdrage en hund pr. distance, og selv med gode og velmendende råd, så er det ikke altid det er nok.

Det er da en stor mundfuld at skulle i gang med - jeg ville nødig stå i samme situation.

Men lad os høre om der er nogen der har et konkret bud på hvad de kan gøre - det kan være de har brug for lidt input - tænker jeg.

• #19   24. jul 2007 Jeg vil jo så heller ikke mene at det er dem der skal opdrage hunden pr. dictanse - men hjælpe pigen og moderen på rette vej.

Det kan aldrig blive deres ansvar at opdrage den hund, men derfor kan man godt opføre sig ansvarlig og tage vel imod og hjælpe på vej (som Mette-Marie også selv skriver) - så må pigen og moderen selv beslutte om de vil arbejde på sagen, eller svigte...

• #20   24. jul 2007
    du kan "hjælpe" pigen ved at anbefale hende at skaffe sig af med hunden !

forstår slet ikke moderen, men børn nu om dage lytter ikke til voksne og når skaden er sket er det aldrig "deres" skyld men forældrenes !

blot min mening, men jeg er også en gammel kone

• #21   24. jul 2007 Forstå sgu godt du er irriteret Mette Marie.
    Men flot du alligevel vil give en hånd med - hun vil med garanti sætte pris på din hjælp og viden.

• #22   24. jul 2007 Pia P: Ja jeg vil også synes det er bedst for alle - især hunden. Men jeg er jo også en gammel kone......

• #23   24. jul 2007 Gitte M * Gårdhunde forever * - tja, så kan vi 2 "gamle" koner bare vente og se, at det går galt .......... en trist historie på forhånd .........

• #24   24. jul 2007 Jeg er ikke så gammel endda, men jeg kan nu også kun tænke, at det ville være det allerbedste at den stakkels vovse kom videre hurtigst muligt. En lille uvidende pige med "seje" venner skal bare ikke have hund.

• #25   24. jul 2007 Synes godt at du kan prøve, at hjælpe hende, er selv 14 og opdrager selv Bette, og jeg vil sige, at det hjælper utrolig meget, at læse i bøger, og komme ved en ordenlig træner, som forklarer forskellige ting, ville dog aldrig have valgt en muskelhund, som min første hund.
    - synes også at det er uansvarligt af moren.

• #26   24. jul 2007 men ved sku ikke hvad i skal gøre, hvis de ikke vil lytte til jer?

• #27   24. jul 2007 Hej igen.....
    Så fik jeg da lidt kontakt yil hende og fandt så ud at hunden er 14mdr...... det kan være godt hvis den er godt opdraget men også skidt hvis den har dårlige oplevelser med i bagagen......
    Fik givet hende nogle gode råd og sagt hun ALTID kunne spørge om råd og hjælp...
    Givet hende nr til hundetræning i vores kreds, hun kan velaltid gå til lydighed eller tage kørekort eller gå til noget barn hund.....
    Og fik også givet hende nogle gode aktiverings øvelser....
    Så nu har jeg da åbnet mig og hun var også rigtig positiv over for det....
    Men sagde også stadig at jeg synes det var en dum begynder hund og hun nok skulle ha vente eller valg en anden hund, men nu er det jo sket og så hellere hjælpe end se pasivt til, er meget glad for jeres råd, tror stadig jeg ville have surmulet uden dem:o)

• #28   24. jul 2007 Mette-marie >> det er flot af dig, at se ud over din irretation... smiler... hvis pigen finder ud af, du hjælper og ikke fordømmer, så er chancerne for at det går godt større... thumps up til dig....

• #29   24. jul 2007 Jeg synes det er en god ting at du er begyndt med en dialog med dem. Det er altså ikke nødvændigvis dømt til at gå galt :o)) Men opmuntre hende til at gå til træning med den, der lærer hun også en hel del. Der findes også eks. ungdomslejre/ture til hendes aldersgruppe, det var sikkert noget?

Men støt hende, og vær åben.14 mdr, så er den værste bide-rive-flænse flå alder overstået, og forhåbentlig har den ikke grimme ting med i bagagen.

• #30   24. jul 2007 Håber da også at den kommer fra et godt hjem - men hvor skulle de mon af med den - tænker jeg.

Ved godt at man ikke skal male fanden på væggen, men det er bare så ærgerligt hvis det går galt.

Mette Marie: Du kan ikke gøre andet end det du har gjort, så lad os håbe at den unge pige er modtagelig, og får tid til at læse massevis af materiale om hunde og opdragelse - hun er vel heller ikke interesseret i at det skal blive en fiasko.

• #32   24. jul 2007 Er en hund automatisk lydig fordi det er en speciel race? smiley Og mht Mette-Marie's forbehold overfor sine egne hunde, så kan jeg godt forstå hende. Måske den ikke med vilje laver skade, men en ast leger bare voldsommere og er større end chi's smiley

• #33   24. jul 2007 Tror ærlig talt at moren ikke er klar over at det er hendes ansvar - men det er bare mit gæt. For så tror jeg slet ikke hun havde givet datteren hunden.

Men det kan vi gisne længe over, der er kun moren der ved hvad hun har tænkt sig, da hun gav hende hunden.

• #34   24. jul 2007 Ja, undskyld, men i påstår at en 14 årig ikke kan have sin egen hund?
    Det har jeg sku da, og til hundetræning var vi nogen af de bedste, og jeg træner med hende hver dag osv. så undskyld, men gider altså ikke høre på at alle 14-årige ikke kan have sin egen hund, hvis man går nok op i det, så kan man.
    Og ja, mine forældre hjælper mig da også, men hun er alligevel min hund.

• #35   25. jul 2007 Nu kan det jo være at moderen vil hjælpe hendemed den hund.

Kommentér på:
Det er dømt til at gå galt!!!!!!

Annonce