{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
785 visninger | Oprettet:

Knude/bule på Ozzy {{forumTopicSubject}}

Her til aften fandt jeg en knude/bule på Ozzy.

En lyserød på størrelse med en ært. Umiddelbart sidder den yderst, dvs der er ikke noget at mærke under huden.

Jeg er helt sikker på at den ikke altid har været der, tror heller ikke at der har sidder en flåt på stedet da de ikke burde bide hundene, så at det er en reaktion på det.

Det jeg er urolig over, det er netop at den ikle altid har været der.

Der bliver en lang weekend inden jeg kan ringe til dyrlægen og spørge ind til det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knude/bule på Ozzy
  • #1   19. jun 2020 Hvor på kroppen sidder den?

    Da Emma havde en kræftknude var det også en lille bitte "ært".. Heldigvis valgte jeg at få den fjernet med det samme og pga dens meget lille størrelse kunne det ikk ha nået at sprede sig smiley

    Tænker det er en virkelig god ide at få det tjekket - det ville jeg også selv uden tvivl! Hvis dyrlægen er i tvivl om det kan være ondartet har jeg selv klart bedst erfaringer med at få det fjernet med det samme i stedet for at ta en biopsi først.. Mht Emmas knude ville to dyrlæger ha jeg skulle se det an fordi den var så lille, og se om den voksede.. Men kræft dyrlægen sagde senere at det var super godt jeg ikk havde lyttet og valgte at bestille tid til at få den fjernet med det samme da den som sagt på det tidspunkt var for lille til at det kunne ha spredt sig, men havde jeg ventet til den var større kunne det jo netop ha spredt sig!! Jeg må indrømme at jeg bla også pga den erfaring har det sådan at knuder, de bliver fjernet og det med det samme!

    Krydser fingre for at det ikke er kræft! smiley

    Skriv endelig en update når du har fået det undersøgt smiley


  • #2   20. jun 2020 kan du måske tage et billede af den? For mig kunne det sagtens lyde som noget så harmløst, som en talgknop smiley

    Min puddel får en del talgknopper og de forsvinder helt af sig selv. Det sidder også på "ydersiden" og er helt harmløse.

    Jeg tror ikke jeg sådan umiddelbart ville rende babu babu til dyrlægen lige nu. Hold øje med om den vokser, og ellers få en dyrlæge til at kigge på den, næste gang i skal til tjek smiley

    Medmindre du er meget nervøs selvfølgelig. Så er det bedre at få vished nu, så du kan få ro i sindet.


  • #3   20. jun 2020 Det var da ikke set nemmeste at tage billedet. Ozzy er ikke glad for mennesker kontakt medmindre han selv tager initiativ til det. Så ifølge ham selv, foregik der overgreb på ham.





    profilbillede
  • #4   20. jun 2020 Kunne der have siden en flåt?


  • #5   20. jun 2020 Den sidder øverst på benet, og det ser ud til at der er et hul, muligvis efter et stik.

    Hvis det har været en tæge alligevel, så føles den anderledes.

    Jeg venter og ser det lidt an, hvis det er efter er stik skulle det gerne forsvinde i løbet af få dage.


  • #7   20. jun 2020 Anni, jeg mente også flåter.
    Dem har vi masser af, og hundene bliver behandlet, så de skulle gerne ikke bide sig fast.


  • #9   20. jun 2020 Jeg syntes klart det ligner en talgknop smiley

  • #10   20. jun 2020 Helle ingen behandling garanterer at flåterne ikke bider sig fast.

  • #11   20. jun 2020 Louise
    Jeg har aldrig fundet en flåt på hundene når de er behandlet. Og de er ikke til at overse når de når en vis størrelse.



  • #12   20. jun 2020 Dyrlægen kunne ikke komme med et bud efter at have set billedet smiley

  • #13   20. jun 2020 Helle så er du da bare heldig.

  • #14   21. jun 2020 Tænker også, at det er et flåtbid.
    Normalt dør flåterne ret hurtigt, efter at have bidt, hvis hunden er behandlet mod flåter. Så de dør og falder af, i løbet af kort tid. Men huden kan godt blive irriteret og hævet efter et bid.


Kommentér på:
Knude/bule på Ozzy

Annonce