{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.147 visninger | Oprettet:

Erfaring med lokalbedøvende creme/plastre {{forumTopicSubject}}

Er der nogle af jer der har erfaring med at bruge lokalbedøvende midler på hunden for at den ikke skal mærke stik fra kanyler osv.?
Hvis ja vil I så ikke dele jeres erfaringer med det.

Gamle Cleo er desværre ved at være ved enden af sit ellers lange og dejlige liv. Men i den sidste tid har hun jævnligt skulle til dyrlægen for at have tjekket sit cushing-syndrom. Det medfører et par stik hver gang og Cleo synes det er noget ret forfærdeligt noget. Derfor er hun blevet meget utryg ved at komme til dyrlæge. Nu nærmer tiden sig så desværre hvor Cleo må hjælpes videre. Dyrlægen kommer hjem til os og vi bruger min mors dyrlæge (som jeg kender godt men som Cleo kun kender som "en der sælger godbidder") Men Cleo skal ikke nå at opdage det er en dyrlæge der giver stik. Det sidste hun oplever skal ikke være at være bange og synes det gør ondt. Derfor tænker jeg (det bliver i samråd med dyrlægen) at bruge lokalbedøvende så Cleo kan se den anden vej og ikke opdage noget. Så ja om det er usundt eller belaster organer osv. er ganske ligegyldigt det er en enkelt gang.

Og nå ja for en god ordens skyld så har vi gjort alt det for Cleo vi kan. Men vi kan desværre ikke længere holde hende fri for genere der er store nok til ikke at være okay. Cleo har flere knuder (grunden til der ikke er gjort noget ved dem er at hun er 15.5år og den af dem der genere hende sidder centralt i hendes hjerne, den giver kvalme og kramper og desværre begge dele løbende kraftigere og vi er nu der hvor dosis i medicinen ikke kan sætte op og dosis er ikke længer nok til at holde fri for disse gener.

Jeg ved dem af jer der har mistet en gammel betydningsfuld ven ved hvor hårdt det er. Ingen grund til at beskrive det, det kan man alligevel ikke. Men som sagt så vil jeg gøre alt hvad jeg kan for at Cleo hverken bliver bange eller synes det gør ondt til sidst.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med lokalbedøvende creme/plastre
  • #1   30. jun 2020 Jeg har ingen erfaring med det. Men ville ingen kvaler have ved at bruge det i en situation som du beskriver.
    Hør dyrlægen ad hvilken og hvor du skal smører på. Vær dig obs på det ikke er sikkert det fjerner hele fokuset. Jeg tænker det er lige så meget det at der sprøjtes ind i årene der niver som selve stikket gennem huden.
    Og så tror jeg -dethar jeg i hvert fald oplevet - at hunden ved godt at noget sørgeligt foregår. Du kommer ikke til at kunne skjule det alligevel.
    Kæmpe kram herfra.


  • #2   30. jun 2020 Tusind fak for svar. Og jeg tænker du nok har ret at det ikke er sikkert det fjerner alt det ubehagelige og jeg har da heller ikke hørt om andre der bruger det. Men jeg håber det i det kan hjælpe så det bliver så let for hende så muligt . men ja jeg vil lige høre dyrlægen da om de overhovedet har nogle erfaring med det. jeg tænker at det værste der kan ske er et det ikke virker. Og igen tusind tak - Cleo fylder 16 åri år så hun har fået mange gode år - men det gør det ikke lettere smiley smiley

  • #4   1. jul 2020 jeg har fået det selv, men der havde det ikke virkning

  • #5   1. jul 2020 #3 det lyder super godt så vil vi altså prøve at se om ikke det er en ide og håbe på det gør det det. det værste der kan ske er vel bare at det ikke dur så jeg tænker det er forsøget værd smiley

    #4 okay jajeg tænker også det kan være svært at forudsige om det vil virke eller ej - jeg har selv fået det en gang som barn og der virkede det perfekt - men jeg kunne godt forestille mig det kan svinge fra person til person


  • #6   1. jul 2020 Ginne: Den første sprøjte hunden skal have(bedøvende) gives ikke i årene, men i en større muskel, oftest lår musklen.

    CMP: Du kan også "bedøve" området ved at ligge en isterning på, men det er nok ik så behageligt. Men ellers må du prøve om du kan få noget tryllecreme. Men det er jo lagt fra lige så slemt at få taget blodprøve som at blive stukket hurtig i en muskel. Kan du ik bare aflede hende med leverpostej eller lignende?


  • #7   1. jul 2020 Altså at trække plasteret af, er større ubehag end et stik.
    Jeg ved ikke med cremen, men ved plasteret risikerer man oftest at blodåren trækker sig sammen, så ifb blodprøvetagning er det ikke udelukkende positivt.
    Dog skal den bedøvende i en muskel.
    Er det stikket eller er det dét at blive holdt fast hun reagerer på?
    Jeg tror slet ikke hun opdager at hun bliver stukket. Det foregår som en vaccination.

    Det gør mig ufattelig ondt at høre. Mine tanker er hos dig smiley


  • #8   1. jul 2020 Jeg har ingen erfaring med lokalbedøvende creme, men min nabo brugte det med succes, da hendes hund skulle herfra.
    Det gør mig ondt at høre, kæmpe kram herfra smiley


  • #9   1. jul 2020 Hvor er jeg ked af at høre, at Cleo ikke kan mere. Jeg kender ikke virkningen af lokalbedøvelse, men tjek lige med dyrlægen, om pelsen skal barberes væk, der hvor han skal stikke, og i så fald spørg hvor han vil stikke. Så kan du selv barbere området - måske dagen før, det vil være bedre for Cleo.
    Det er det værste ved at have hund (dyr), vi ved jo allerede fra start, at det er på lånt tid.
    Mange kærlige tanker, knus og potedask fra de tre maltesere i Odense og deres "mor"


  • #10   1. jul 2020 Da min tæve som ikke var specielt glad for dyrlæger og dertilhørende stik, skulle herfra i december valgte jeg ny (for hende) ukendt dyrlæge som hun netop kun havde få men gode, godbids, erfaringer med.
    Hun fik godbidder ad libitum igennem det hele og var slet ikke obs på den første bedøvende sprøjte, vi lavede tricks og hyggede til hun ikke kunne stå på benene mere. smiley



  • #11   1. jul 2020 Da alfen skulle rejse lunede jeg en hel bakke leverpostej og serverede den foran hendes snude;) hun opdagede overhovedet ikke stikket

  • #12   1. jul 2020 Hvor er det trist skønne Cleo skal herfra, men hun har gjort det godt.

  • #13   2. jul 2020 Ja det har jeg rigtig god erfaring med - vi bruger det selv på klinikken inden vi tager blodprøver og lægger venekateter. Det er meget forskelligt hvordan det virker, men vi oplever helt klart, at det lindre på største delen af dyrene.
    Det hedder Xylocain gel/creme.


Kommentér på:
Erfaring med lokalbedøvende creme/plastre

Annonce