1.077 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Skue VS. Udstilling Skue VS. Udstilling

Ja nu får vi jo en hund med DKK tavle, og jeg overvejer derfor at prøve et skue/en udstilling for at se om det overhovedet er noget for mig.

Er det ikke rigtig forstået at et skue er uofficielt og resultatet dermed ikke kan ses på hundeweb ?

Og hvor går grænsen på alder mellem de forskellige klasser ?

Kan se der er et skue her i Århus til januar, og det ville være oplagt at starte der. Selvfølgelig med forbehold for ændringer/aflysning mm hvis coronasituationen udvikler sig igen.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Blocked toilet 2.000 kr.
  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • montering af kattelem i hoveddør 1.000 kr.
  • Hovedrengøring i privat hjem 2.500 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skue VS. Udstilling
  • #1   1. jul 2020 Ja, det er rigtigt at resultaterne fra skuer ikke kommer til at figurere på hundens side på hundeweb.

En del resultater fra skuer kommer på hundeweb, men der skal man så ind og søge på den specifikke begivenhed for at se dem.

På de officielle udstillinger bliver resultater fra Baby- og hvalpeklasse heller ikke registreret på hundens side.

De enkelte aldersinddelinger finder du her:

https://www.dkk.dk/udstillinger-og-events/praktisk-info-om-udstilinger/sådan-foregår-en-udstilling

• #2   1. jul 2020 Vi plejer at deltage på skuet i Aarhus og det plejer at være hyggeligt, men nogle gange er der lidt tæt pakket i hallen.

Der er også et skue i Fårvang Hallen den 31/10, kun for babyer, hvalpe og juniorer, der har jeg tilmeldt Daisy smiley

• #3   1. jul 2020 Skue er oftest mere uforpligtende og med længere tøjler fra dommerens side, når man viser frem smiley En rigtig god ide at starte med et par skuer, så man får ideen om hvad det går ud på smiley

• #4   1. jul 2020 Kirsten : Ja jeg så godt det I Fårvang da jeg lige tjekkede inde på hundeweb ( har lige fået mit medlemsnummer i dag smiley ) , men jeg synes måske bare det er lige hurtigt nok efter vi har fået ham hjem, vi henter ham jo først d. 8/8 . Og så har vi heller ikke bil, så det er heller ikke ligefrem det nemmeste at komme frem/tilbage.

Jeg har jo aldrig prøvet udstilling, har kun været afsted som gæst, så skal jo også lige lære hvordan man bedst holder snor osv osv.

Mette . Det var netop også det jeg tænkte, at det ville være smart at starte med skuer, da jeg jo aldrig har prøvet det før. Jeg ved slet ikke om det er mig, men jeg kunne godt tænke mig at prøve det nu har har muligheden. Det er jo heller ikke sikkert at han vil egne sig til udstilling, og det er også helt fair hvis det viser sig at være tilfældet, for os vil han jo være skøn og perfekt alligevel smiley

• #5   1. jul 2020 Rikke. Jeg vil råde dig til at finde noget ringtræning. Uanset om du vil udstille eller ej, så er AL træning med til at styrke båndet mellem fører og hund smiley

• #6   1. jul 2020 Der starter DKK ringtræning efter sommerferien i Aarhus Firmasport, man møder bare op og betaler fra gang til gang, det plejer at koste 30 kroner at deltage smiley

https://www.dkk-kreds6.dk/default.asp#

• #7   1. jul 2020 Mette : det har jeg også tænkt mig, for jeg aner jo intet , haha.

Kirsten : fedt, det tænker jeg at vi vil gøre brug af . Vil dog gerne lige have han falder til herhjemme mm , før vi begiver på afsted : - )

• #8   1. jul 2020 Vi kommer der jævnligt med en hund eller to og ovenpå corona pausen, er det vist nødvendigt, i hvert fald med Tilla og selvfølgelig Daisy smiley

• #9   1. jul 2020 Så kan det jo være vi ses på et tidspunkt. Vi er jo flyttet til Tilst, så det er ret overkommeligt med bus , på en dag med godt vejr og en krop der ikke er alt for gal , kunne man også gå derhen via super cykelstien og Henning i sin klapvogn .

Alt det her udstilling , DKK osv er jo ret så nyt for mig, har først lige fået mit medlemsnummer i dag .

• #10   1. jul 2020 Mente nok i boede i Tilst nu og så er det nemlig forholdsvis let smiley

Vi har alle været nye, det er bare at spørge løs

• #11   1. jul 2020 Ja det super fint og overskueligt, når man ikke har bil bliver afstand altså bare let bøvlet, men her er det så fint. Så det vil vi helt sikkert afprøve, så må vi se om jeg dør af nervøsitet, jeg er altså ikke super god til det der med nye steder og fremmede mennesker når jeg er helt alene smiley

• #12   2. jul 2020 Ih hvor spændende! jeg håber vi render ind i jer på en udstilling så smiley smiley
    Jeg ved ikke endnu om vi kommer til århus skuet, men vi overvejer det bestemt.

• #13   16. jul 2020 tillykke, det er gået helt hen over hovedet på mig at du både har mistet hund, og skal have ny ,... rip Mailo …

hvad skal du have til august ?

• #14   16. jul 2020 Hanne : Vi havde håbet Mailo kunne være her i starten med den nye, men det gik desværre rigtig stærkt til sidst.

Vi skal have en ny DP : - )

• #15   16. jul 2020 når det skal være må det hellere gå stærkt , for hundens skyld

• #16   16. jul 2020 Han mistede nærmest alt fedt og muskelmasse, og det gik bare hurtigt. Dyrlægen er ret overbevist om at han havde kræft . Men han var fræk og glad til det sidste, vi fik sagt farvel i tide smiley Hver nat føler jeg stadig ham liste ind under dynen, det er så underligt.

Kommentér på:
Skue VS. Udstilling

Annonce