{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.137 visninger | Oprettet:

Køb af Golden Retriver/Labrador {{forumTopicSubject}}

Hej.

Min kæreste og jeg har besluttet at købe en hund til næste sommer, vi er begge første gangs ejer. Vi kunne godt tænke os en Golden Retriver blandet med labrador. Vores spørgsmål er, hvor køber man dem henne, nogle steder I kan anbefale? Synes ikke, at der mange til salg på Den Blå Avis og Gul og Gratis.

Derudover har vi nogen spørgsmål til jer, som ejer en Golden/Labrador
- Hvor meget fælder de? - Støvsuger I hverdag?
- Hvor meget betaler i for at have den efter, at den ikke er hvalp længere?

Hvis I kender andre racer på samme størrelse, som også er en god familiehund, så må I meget gerne skrive i kommentaren.

Tak på forhånd.

God aften


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af Golden Retriver/Labrador
  • #2   7. jul 2020 Hvorfor golden/labbe og ikke bare den ene eller den anden?

    Blandinger er oftest knapt så planlagt/ikke planlagt så længe i forvejen, så det er nok noget med bare at falde over en annonce når tiden nærmer sig - begge racer har lidt issues ift helbredet i bør sikre jer, at begge forældre er testede for (herunder røntgenbilleder af hofter/albuer som minimum - alm helbredstjek er ikke nok).

    Vælger i en renracet af den ene eller anden slags, bør i overveje om i vil have jagtlinjer eller udstillingslinjer og så vil de fleste opdrættere planlægge deres kuld i god tid, så man har god mulighed for at gå mødt de voksne hunde, når der ikke er hvalpe og sidenhen følge hvalpene fra starten.


  • #3   7. jul 2020 Hvad vil I opnå med en blanding af de to?
    Der er vældigt meget ringe temperament og dårlig sundhed derude, og folk der blander de to, forbedrer i hvert fald intet.

    Find en dygtig opdrætter på købhund.dk og skriv jer op til en hvalp efter gode forældredyr. Kun sådan er man med til at sætte både sig selv og hvalpene i den bedst mulige situation.

    Med hensyn til udgiften for en voksen hund, skal du regne med omkring 1000 kr pr måned. Beløbet indkluderer forsikring, foder, godbidder, et træningshold og flåt-forebyggende.
    Derudover kommer dyrlæge, udstyr, legetøj osv.


  • #4   8. jul 2020 Det er en blanding jeg ville holde mig fra. De er oftest resultatet af rene tilfældigheder eller af decideret 'fabrik'. Der har været et par stykke af den blanding i den klub jeg træner i. Fine hunde at træne med, men ingen af dem har været sunde; allergi og HD har været fællesnævner for dem. Og en allergihund er bare ikke sjov at have - og det kan være en temmelig dyr fornøjelse. En af mine rigtig gode veninder og træningskammerater havde en golden/lab blanding med voldsom allergi. Den blev en gammel hund, men den var et meget dyrt bekendtskab i dyrlæge, specialfoder, medicin osv. Hun har nu jagtmodellabber.
    Mht pelsen så vil en blanding af ren lab og ren golden rent genetisk give en kort pels (altså labradorpels). Men altså både lab og golden fælder MEGET så ja, blandingen fælder sjovt nok også MEGET smiley
    Hvorfor ikke vælge enten en golden eller en lab ?


  • #5   8. jul 2020 Jeg har en golden/lab blanding - 3/4 golden og 1/4 lab.
    Hun var min første hund og jeg vidste ikke så meget om køb af hund, som jeg gør nu (de to efterfølgende er rene labber med stamtavle).

    Hun er en dejlig hund, generelt glad for alt og alle selvom hun her på hendes ældre dage (hun er lige blevet 12) har mindre tålmodighed overfor for hvalpe og unghunde. Hun har også været besøgshund hos TRYGfonden.

    Hendes CV rent konkurrencemæssigt er langt; vi har primært konkurreret i rally og været til DM hvert år fra 2011 til 2018.

    Hun har en dårlig hofte, som dog først begyndte sådan rigtigt at genere hende, da hun var ca. 9-10 år. Så om det er HD'en eller alm. slid er ikke til at sige.

    Rent pelsmæssigt var de 9 i kuldet, 6 var langhårede og 3 korthårede. Liva er korthåret, men hendes pels er noget blødere end mine labber.
    Hun fælder lige så meget som min lab på 9 år - de er dog begge steriliserede, så det kan også have stor betydning.

    Mine tre hunde har deres egen konto, hvor jeg sætter 1.500 kr. ind om måneden + de kørepenge, jeg får som rallydommer og kredsbestyrelsesmedlem. Det dækker deres udgifter udover forsikringen, som kører over min budgetkonto.


  • #6   9. jul 2020 I skal nok søge på DBA og Gul og gratis efter sådan en blanding. Internattet kunne også være en mulighed.
    Alternativ en anden labradorblanding. Hvis I vil have en blandingshund.
    Der findes masser af gode dejlige familiehunde.

    Jeg vil tro en lab/Golden fælder meget så alt efter hvor rent hus I vil have skal der støvsuges ofte.
    Udgifter: sygeforsikring/ansvar, godt foder, udstyr, hundetræning, Dyrlægetjek, vacciner, ormekur, loppe/flåtbehandling. Pris afhænger af jeres og hundens behov


  • #7   9. jul 2020 Sådan en blanding havde min mor som ung. Hun var en dejlig hund, ekstrem lydig og venlig overfor alle hunde og mennesker PÅNÆR små børn. Dem gad hun altså bare ikke.... Og ja, hun fældede MEGET smiley

    Hvad søger I i en race? Så kunne man måske komme med idéer smiley

    Jeg ville også holde mig fra blandinger, det er jo så svært at forudse hvad man får....


  • #8   9. jul 2020 Det er svært at være uenig med flokken her.
    To racer med et væld af racebetingede sygdomme og for goldens vedkommende, risiko for væsensproblemer.
    Jeg ville ikke købe sådan en hund uden den var testet i hoved og ende og tilbage igen - og det sker bare ikke i blandingsavl.


  • #9   9. jul 2020 Jeg havde en Broholmer/Labrador blanding.

    Orv den var ond i sindet.

    Så ond at den måtte aflives til sidst.

    Jeg lovede mig selv at jeg aldrig skulle have blanding igen.

    Nu har jeg en skarp Grosser, han er endda skarpere end gennemsnittet for racen.

    Men han er det på en stabil måde, så jeg altid ved hvor jeg har ham, og så er det nemt at håndtere.

    Blandingen hvor meget jeg end elskede den satan, der vidste man aldrig hvordan han reagerede i x situation.

    Jeg vil af hele mit hjerte anbefale en af gode linier indenfor noget kvalitets avl! Det andet er for meget lotteri...


Kommentér på:
Køb af Golden Retriver/Labrador

Annonce