{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
907 visninger | Oprettet:

Alene-hjemme spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Ja så kom det første emne smiley

Jeg har kun haft Umi i ganske kort tid (4 dage), så vi er selvfølgelig ikke begyndt på nogen alene-hjemme træning endnu - men så alligevel: hvis hun er træt kan jeg godt gå ud med skraldespanden, tjekke postkassen osv. Så har hun heller intet imod at jeg går på toilet med lukket dør eller er ude af syne.

Hun har to gear: sindssyg eller søvnig. Så jeg gør det kun når hun sover, men jeg kan se, at hun åbner øjnene og registrerer hvad der sker.
Er det "okay" at gøre? Det siges jo at man ikke må gå fra dem når de sover, men det er kun dér det kan lade sig gøre...
Jeg bøjer mig lige ned til hende og tjekker, at hun kigger på mig og ikke er helt væk.

Jeg vil så gerne være sikker på, at det jeg gør er i orden, inden vi på et tidspunkt bevæger os lidt videre smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene-hjemme spørgsmål
  • #1   8. jul 2020 Det er rigtig fint, det der er vigtigt er at hunden lærer at mennesker går og kommer, det er ikke noget den behøves at tage sig af smiley

  • #2   8. jul 2020 Ej men lige pludselig bliver man jo bare i tvivl om alt hvad man gør smiley Så det er rart at vide. Jeg tænker også det ville være noget andet, hvis hun var helt væk og slet ikke åbnede øjnene?

  • #4   8. jul 2020 Jeps, det er lige dén del jeg har svært ved smiley Men du har jo helt ret. Ikke alle hunde fungerer på samme måde. Det er skide angstprovokerende ikke at have en færdig manual som førstegangsejer smiley
    Men det er bare rigtig rart at vide.


  • #5   8. jul 2020 film.

    så kan du hurtigt rette op sker der noget. gør der ikke så gør du det rette smiley


  • #7   8. jul 2020 HL - det er også planen smiley

    Dejligt at høre at du også har gjort nogenlunde det samme Pernille. Bliver jo lidt i tvivl fordi hun måske kun lige registrerer det. Det er mega svært at have is i maven, jeg har nærmest løbet frem og tilbage med skraldet, haha. Men det er bare så dejligt at få bekræftet det ikke er helt galt.


  • #8   8. jul 2020 Uh, jeg havde læst stolpe op og stolpe ned om det med alene hjemme-træning, inden jeg fik Bella. Jeg gjorde alle de “rigtige” ting - gik rundt i huset, lukkede døren til toilettet, gik ud med skraldet osv. Og jeg havde lagt en MEGET fast plan for det.

    Men så en aften opdagede jeg, at jeg havde 3 film der skulle afleveres i Blockbuster (ja, det er jo så 9 år siden), og bøderne var jo vanvittige. Bella lå og sov på gulvet. Jeg overvejede det, listede mig ud af døren og kørte som død og helvede op til Blockbuster og retur. Jeg var vel væk i 15-20 minutter. Og jeg havde hjertet HELT oppe i halsen, da jeg kom tilbage. Hunden lå stadig og snorkede smiley

    Derfra begyndte jeg at gå fra hende, når hun var træt. Kørte op og handlede ind osv., og hunden lå altid og sov, når jeg kom retur.

    Så nej, hun havde ikke læst manualen. Hun har aldrig før eller siden reageret på at jeg går. Og ja, vi laver stor hilsescene, når jeg kommer hjem smiley Dén del har vi nemlig heller ikke læst smiley

    Tag det som det kommer! Det er virkelig en af de ting, der meget tit bliver overtænkt og overanalyseret. Og rigtig tit er det noget som bare kommer af sig selv.

    Og hold nu kæft altså, hvor er hun nuttet smiley


  • #9   8. jul 2020 Haha åh, sikke en bekræftende historie, A smiley Jeg er fan af hilsescener! Du rammer bare spot on, jeg overtænker det sååå meget. Kræet ligger jo og er totalt upåvirket, men man skaber bare alverdens mareridts-scenarier i sit hoved. Hvad nu hvis, hvad nu hvis...

    Og tak - jeg gør også en pointe ud af at ligge og nusse med hende når hun er sød og i nussehumør, fordælen en charmerende størrelse hun kan være, når jeg ikke er ved at gro 15 grå hår i minuttet smiley


  • #10   8. jul 2020 Haha A, jeg laver også altid total stor hilse scene efter alene tid smiley smiley smiley

  • #11   8. jul 2020 Jeg snakker tit i telefon i bilen, og forsøger at lægge på inden jeg kommer hjem. Men hvis ikke, hører folk en “Heeeeeeeeeej mine Mullepiger, lå I lige og puttede, skal vi gå ud og finde en hapser”, hvorefter Dorit går i gang med at gø højt og non-stop, indtil hun får et stykke tørret lever i munden smiley

    Og så nusser og krammer vi, når de har spist deres haps og eventuelt været i haven smiley Og jeg fortæller dem hvor meget jeg har savnet dem smiley

    Men jeg tør da godt afsløre, at jeg allerede går og stresser over hvordan min næste hund skal lære det. Den kommer om TO år smiley For det er jo det mange gør - overtænker det, og gør det til et problem. Man skal simpelthen huske bare at være tilstede i det, og så må man jo gribe problemerne, hvis de opstår.

    Fünke, jeg husker Bella som verdens sødeste hundehvalp. Og alligevel finder jeg minder på FB med “Endelig sover hun”, “Se hvor sød hun er - når hun sover” osv. Og videoer fra kl. 5 om morgenen, hvor hun kartede rundt med pivedyr smiley Men hun var stadig sød og nem i forhold til Dorit, aka den tasmanske djævel på speed smiley smiley


  • #12   8. jul 2020 I love it smiley Jeg håber sådan Umi bliver en god hilsehund - der er da ikke noget bedre end at blive taget glad imod af en hoppende hund der har savnet dig smiley

    Og præcis, alene hjemme er jo nærmest et problem fra starten - selvom det ikke er et problem. Jeg vil virkelig lige sørge for at huske mig selv på, hvor godt det går når hun er træt, og så bare bygge videre derfra.

    Hahaha minder er en gavmild størrelse smiley Altså hvis ikke jeg virkelig gør en aktiv indsats for at nusse og putte og snakke med hende når hun sover - og rent faktisk er sød - så tror jeg også jeg bliver sindssyg smiley


  • #13   9. jul 2020 Tak for den her tråd fra nybegynder med hang til overtænkning smiley

  • #14   9. jul 2020 Du er i hvert fald ikke den eneste smiley

Kommentér på:
Alene-hjemme spørgsmål

Annonce