1.320 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 59 Svar

Bruge folk virkelig sådan nogen ? - Pivdyr til udstilling Bruge folk virkelig sådan nogen ? - Pivdyr til udstilling

Sidder lige og kigger på hundeudstyr ( selvom jeg allerede har købt en masse nyt smiley ) , og falder over disse. https://www.alttilhundogkat.dk/pivlegetoej-til-udstillingshow-ass-1-stk.html

Står folk virkelig med pivdyr til udstillinger, og er det bare helt fjong og tilladt, og hvordan bruges de lige ?

Jeg kan allerede nu sige at jeg altså ikke kommer til at stå og trykke løs på sådan et eller få en anden til det , så vil jeg sgu hellere have at Henning bliver nummer chok smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bruge folk virkelig sådan nogen ? - Pivdyr til udstilling
  • #1   15. jul 2020 Jeps det gør folk og dommerne gør også. Men har set en blive bedt om at putte det i lommen fordi hun over brugte det. Plus har også stået i en ring hvor vi ikke måtte bruge mad, der det fedt med boldt glad hund smiley

• #2   15. jul 2020 Ja det gør det. Prøv at kig forbi en udstilling med Schæferhunde ... udover at du som tilskuer er ved at blive løbet ned konstant, så bliver du skør i hovedet af alt den larm. smiley smiley
    Folk udenfor ringen render rundt foran hunden og råber og kalder på den, de fløjter, pifter, hyler og skriger, larmer med pivedyr, klapper osv.
    Jeg har aldrig helt forstået meningen, jo altså det får måske hunden til at gå bedre, mere fremme, mere opmærksom, med ørene fremme osv, men det er et stort kaos og af og til virker hundene faktisk mere forvirrende og frustrerede. De bliver jo samtidig holdt tilbage i ringen.

• #3   15. jul 2020 Jeg tænker bare at man vel burde lære hunden at stå /løbe osv UDEN at skulle lokke den med alt muligt, det er da lidt snyd det andet, og risikere vel at forstyrre de andre hunde hvis der råbes og skriges og pives så meget ?

Jeg har bare ikke set diverse ting blive brugt udover måske en godbid gemt i en hånd til en udstilling ( ikke fordi jeg har været til så voldsomt mange), så blev bare lige lidt overrasket, og frygtede det nærmest var noget der er var nødvendigt, jeg gider sgu ikke ligne en jubelidiot mere end jeg kommer til at føle i forvejen ved at rende rundt med hunden smiley

• #4   15. jul 2020 Du bruger dem jo heller ikke når du løber, men når hunden står. Hundene bliver lige lidt mere friske og glade i ringen. Hellere det end en flad hund der glor ned i jorden

• #5   15. jul 2020 Ved min race bruges det netop når de løber og gerne når der er flere hunde i ringen af gangen.

• #6   15. jul 2020 Jeg har altid set schæfere løbe foran ejer

• #7   15. jul 2020 Kennel : Men burde man ikke netop lære hunden at stå og kigge ordentligt , uden at have brug for pivdyr mm ?

• #8   15. jul 2020 Åh gud, endnu en god grund til jeg aldrig bliver hunde-udstiller smiley

• #9   15. jul 2020 Det er det samme som en godbid. Burde hundene ikke have lært at stå uden en belønning?

• #10   15. jul 2020 Kennel: Jo det mener jeg sådan set at de burde, men det kan da godt være man ikke kan det. Jeg har ikke prøvet udstilling før, men overvejer at prøve det med vores nye hvalp , selvom der er visse ting jeg ikke helt forstår og måske ikke er så begejstret for smiley

• #11   15. jul 2020 Ja men jeg skriver sku da også om dem udenfor ringen og ikke den ene person der løber bag hunden.

• #12   15. jul 2020 Det er jo blot en anden form for belønning end godbid og legetøj

• #13   15. jul 2020 Nååå Zenta. Det kaldes dobbelt handling og i DKK bliver du smidt ud for det. Jeg tror at der er andre regler til avlskåringer, men har aldrig set en, kun hørt om det

• #14   15. jul 2020 Nu vi skriver om det, kan jeg faktisk godt erindre at have hørt det især er schæferfolket der går amok med pivdyr og råben, tror det har været debatteret herinde flere gange tidligere. Hvorfor er det lige netop den race hvor det er så udbredt og vildt hos, er det ejerne der er specielle eller hundene ? smiley

• #15   15. jul 2020 Det ved jeg ikke, jeg kan faktisk lige på stående fod ikke huske om det kun ses på Hovedavlskuet? Jeg har oplevet det en del gange nu, og det er nok som du skriver, dobbelthandling, for det er ikke den person der render bag hunden der gør noget, det er alle dem udenfor ringen der løber foran hunden og kalder og pifter. Efter en halv dag er man ved at blive skør i bolden smiley

• #16   15. jul 2020 Rikke, start til ringtræning og så får du alle tips og tricks smiley
    Nogle hunde gider ikke godbidder og så er sådan en lille piv lige det, som giver det sidste for at vinde. Du kan også opleve at du hverken må bruge godbidder eller andet synligt legetøj, og så er vi kreative smiley

• #17   15. jul 2020 Kennel : Det er også planen, men skal lige have ham hjem først, og have ham til at falde på plads osv ( kirsten herinde fra har fortalt hvor der er ringtræning i nærheden, og at det også er der hun kommer og man bare dukker op og betaler pr gang ) smiley
    Lige nu sidder jeg og kigger på hvalpehold og får grå hår over det, tænker ikke det bliver hos DKK i hvert fald, det er simpelthen for langt væk når man ikke har bil, der er ringtræning ret meget nemmere da det ikke er så langt væk.

• #18   15. jul 2020 Schæfere skal løbe foran føreren til udstilling og skal stå anderledes end utrolig mange andre racer. Det er ikke nemt at styre hunden når den løber foran og så bliver der oftest usynligt dobbelt handlet.

Jeg bruger det selv når jeg løber med andres hunde når de skal stå stille foran dommeren. Der står ejeren af hunden fuldstændig passivt i den retning hvor hunden skal kigge hen udenfor ringen. Så står hunden af sig selv. Ejer må hverken snakke eller på anden måde interagere med hunden, men bare stå stille

• #19   15. jul 2020 Jeg har oplevet det en del gange igennem årene og det er ikke usynlig dobbelthandling, det er helt i orden, de gør det alle sammen.
    Men det KAN godt være at alle gangene jeg har oplevet det, har været ved Hovedavlskuet. Det kan jeg simpelthen ikke huske. Måske der er andre regler der?

• #20   15. jul 2020 Jeg har bare hørt om det før hos schæfere og dobermann, men det er mange år siden at jeg har set det på en DKK udstilling. Der står det helt udpenslet i reglerne at dobbelt handling kan betyde diskvalifikation. Og hvordan vil man også kunne gøre det i Store Ring?

• #21   15. jul 2020 Det kan nogle gange være svært at få hunden til at Skærpe sanserne ( da der sker så meget omkring den på en udstilling ) og som alle ved er at en hund der pludselig observere en skarp lyd eller fært som regel får et udtryk som er helt rigtigt for racen hvad angår øre,øjne og stilling, derfor, dengang jeg udstillede brugte vi ( min daværende kone og jeg blandt.at rasle med vores nøgler.

• #22   15. jul 2020 Jeg bliver nok klogere når jeg starter til ringtræning og kommer til min første udstilling smiley

Jeg har bare ikke bemærket det de gange jeg har været afsted som tilskure på en udstilling smiley

• #23   15. jul 2020 Det kan godt være det kun ses på Hovedavlskuet så, men der foregår det så også i stor stil og på ingenmåde skjult.

• #24   15. jul 2020 Så kommer næste spørgsmål smiley Hvorfor er det tilladt nogen steder og ikke andre ?

• #25   15. jul 2020 Det kan jeg ikke svare på, for jeg har ikke tænkt over om det kun foregår nogen steder og ikke andre smiley Før nu altså.

• #26   15. jul 2020 Nu kan man ikke sammenligne en Schæfer udstilling arrangeret af Schæfer klubben og en DKK udstilling.
    Det er to vidt forskellige ting.

• #27   15. jul 2020 Pas Rikke.
    De udstillinger jeg har været til, har reglerne været de samme

• #32   16. jul 2020 Som jeg også skriver, så kan det godt være at det kun ses til HAS. Jeg kommer jo kun som tilskuer og det er ikke noget jeg har tænkt over, før nu.
    Men for at svare på spørgsmålet, ja så er der nogen der bruger det, måske bare ikke hos DKK.

• #33   16. jul 2020 Der er jo forskellige måder at motiverer ens hund på. Og de færreste gør en masse tricks og indlært uden udsigten til en belønning.
    Nogen bruger pivedyr, nogen andet legetøj, nogen godbidder. Nogle hunde har brug for det undervejs i ringen, andre kan godt gå turen igennem og få belønningen udenfor ringentil sidst.

Jeg kan godt forstå man bruger hvad bruges må. Hvis det er lige det der får det skarpe udtryk frem eller får hanhundens snude op fra jorden eller får hundens hale i sving.
    For mit vedkommende så er det vigtigste at hunden har en fest og hvis det inkluderer motiverende pivedyr osv. så er jeg da helt ok med det. Så længe ejeren gør det på et niveau der ikke er meget generende for andre i ringen.

I princippet kan en meget rosende ejer være lige så fyldende i ringen som et piv fra et pivedyr.

• #34   16. jul 2020 Til Schæfer VM i Randers var der vældig gang i pivdyrene ved udstillingsringen smiley
    Der var nærmest dobbelthandler på alle hunde.
    Så det var næsten livsfarligt at gå forbi ringen, fordi folk løb rundt udenfor ringen og opførte sig som gale smiley

• #35   16. jul 2020 Dobbelthandling er som nævnt forbudt i DKK og faktisk også i DTK, da de bruger samme regler. Et stykke legetøj med piv er tilladt, men de bliver jo ikke brugt hele tiden. Oftest er det bare et lille piv og ikke et særlig højt et.
    Det er faktisk også et fåtal der gør det. Jeg bruger lidt kaninpels. Det fanger deres opmærksomhed. I nogle racer er det klikker og det generer personligt mig. Jeg er ret lydfølsom og 20 klikker der bare klikke læs på, er ualmindeligt irriterende at høre på.
    Men alt med måde. Dommerne bliver kede af at skulle se bid på en hund der lige har fået en ildelugtende godbid.

• #36   16. jul 2020 Louise - jeg bruger også skind. Det er den ultimative belønning her. En god rusketur inden vi skal ind, og så viser jeg den lige er i lommen så er hundene PÅ! Og så ruskeleg igen når vi kommer uden for ringen. Er det udendørsudstilling så skulle asger lige se det igen på vej ned af bordet for at holde hovedet af jorden.

• #37   16. jul 2020 I Ridgeback ringen er det aldrig tilladt, at bruge hverken legetøj eller godbidder, de gange jeg er med som tilskuer til udstilling.
    Jeg ved at nogle gemmer et par guf i munden, de så kan spytte ud til deres hund når dommeren ikke kigger.
    Tænk at det er tilladt at pive løs med sådan et pivedyr, sikke en forfærdelig larm det må give!

• #38   16. jul 2020 Mathilde hvis man piver løs, så bliver det stoppet. Lige præcis fordi det generer andre. Et lille piv er acceptabelt og nogle stewarder har lavere tærskel end andre. Det er det samme med stramme liner. Nogle kigger væk, men specielt i Dansk Terrier Klub er de meget hårde. Løs line!

• #40   16. jul 2020 Hundeudstilling er og bliver et 'cirkus' smiley Og jeg kan da godt forstå at man gør sit for at få sin hund til at præsentere sig bedst muligt. Skulle jeg nogensinde have udstillet Perlen, så havde jeg da haft en bold med i lommen som jeg kunne vise hende når hun skulle stå foran dommeren. Jeg er ret sikker på at hun ville finde det temmelig kedeligt. Og egentligt lidt ubehageligt hvis hun ligefrem skulle være i ring med andre hunde. Hun ville let komme til at ligne en slatten karklud smiley Synet af BOLDEN!!!! ville ørene frem og kroppen spændt i forventning om at 'liiiiige om lidt så kyler mor bolden afsted smiley
    Clinton behøver hverken godbidder eller pivedyr for at se godt ud. Der skal sådan set bare være andre hunde i hans synsfelt så viser han sig frem med høj nakke og hale og spændstige skridt og står og ser vældig smart ud smiley Hvis jeg begynder med godbidder osv så slår han over i træningsmode og transformere sig til larmende hoppebold.....

• #41   16. jul 2020 Mette det er derfor vi ikke ser så meget halløj på Dtk's udstillinger. Det er mest pels/skind. De fleste terriers viser sig selv når der er andre. Derfor man sparrer i USA

• #42   16. jul 2020 Hvis jeg skulle udstille Lilly nu ... behøvede jeg bare lige så stille at hviske ... "kage " ... eller ... " is " .... så ville hun vinde enhver konkurrence ... Ingen brug for hverken piv ... pels .. bold eller klik her ... smiley smiley smiley smiley

• #43   16. jul 2020 #39
    Ja, dommersekretær i agilityringen. Det var sjovt at se så mange Schæfere løbe agility.

• #44   16. jul 2020 Jeg kan også sagtens få en fantastisk kontakt når der er få hunde, men til udstillinger er der flere hundrede tusinde indtryk for sådan en hund. Jeg stod engang med korthåret hønsehund i en ring i Stockholm messecenter der altid gjorde lige som jeg bad om. Bare fordi der stod chihuahua ved ringen ved siden af og al den alarmering som fulgte med dem, så var han helt flad i ringen. Jeg kæmpede og dommeren kæmpede, men det faktum at de stod uafbrudt og alarmerede gjorde, at al kontakt var væk. Så undervurder endelig ikke at selv de mest lydige hunde kan blive forstyrret af alle de indtryk der følger med

• #45   16. jul 2020 Hijacks Det er nemlig en helt anden verden og man kan blive meget overrasket (positivt som negativt) over sin hund, når den kommer på udstilling.
    Jeg har en pt 10 mdr og en 5 mdr som skal med til Hårlev. Jeg ANER ikke hvordan de vil reagere.

• #46   16. jul 2020 Jeg har måtte opgive Hårlev. Til dels fordi dommervalget er absolut håbløst, men også fordi jeg ikke kan hjælpe mine hvalpekøberer med DTK reglerne. Og at efterlade en ny hund på bordet for at dommeren kan gå dem igennem, er bare ikke den oplevelse som jeg synes at de skal have første gang. Og da gruppe 3 og 7 er på samme dage og tidspunkt til DKK udstillingerne, så ved jeg ikke hvornår jeg nogensinde ville kunne hjælpe de nye

• #47   16. jul 2020 Nej det er langt fra optimalt. Jeg skal bare afsted med de små og så må jeg se hvordan det går. De elsker fremmede, så det skulle ikke give problemer. Vi bor en lille time fra Hårlev, så det er oplagt. Alle er klar over at det er en underlig situation og ikke mindst for hundene.
    Jeg habde bestemt også ønsket andre dommere!

• #48   16. jul 2020 Jeg håber at reglerne er knap så stramme til Billund og at dommervalget ikke ændres, og så må jeg tage den lange tur med overnatning hos venner.

• #49   16. jul 2020 Ja det ville være dejligt. Jeg ved ikke med Hobro i oktober om det har ændret sig.

• #51   16. jul 2020 #50
    smiley Ej hvor sjovt. Så har vi jo næsten siddet side om side, uden at ane hvem hinanden var

• #53   17. jul 2020 Jeg burde jo sådan set udstille den lille Clinton et par gange til. Men jeg må tilstå at jeg tror jeg venter til næste år. Jeg er lidt i tvivl om jeg kan have hans pels klar til 19 sep. Selvom de er fristende da jeg kun bor 10 mins kørsel fra Hårlev.

• #54   17. jul 2020 Det foregår ved samtlige skuer og udstillinger i schæferregi - det er et cirkus af den anden verden...

• #56   17. jul 2020 Jeg har aldrig set en med pivdyr i en ring! smiley

Jeg er allergisk overfor den lyd, og med det antal udstillinger jeg har deltaget i, så ville jeg helt sikkert bemærke det.

Jeg har aldrig set en Schæfer udstillet dog, nok derfor at jeg aldrig har oplevet det.

Måske de kære Schæfer ejere har lidt svært ved at styre deres hunde? smiley

• #57   17. jul 2020 Handler jo ikke om ikke at kunne styre dem, tværtimod, men derimod om at geare lidt ekstra op eller hvordan man skal sige det.

• #58   17. jul 2020 Jeg har set at lidt det samme også foregår når man udstiller Dobermann. Og det handler - så vidt jeg kan bedømme - udelukkende om at få hunden til at præsentere sig spændt som en fjeder og opmærksomt. Det er jo ret forskelligt hvordan forskellige racer helst skal præsentere sig i en udstillings og den hænger jo lidt sammen med racens oprindelse. Så jeg tænker ikke at fx en grosser skal præsenteres helt oppe på lakridserne som fx terriers skal (hvor man jo sjældent behøver at hive det helt store arsenal af pivedyr frem før de 'spiller smarte' og fører sig frem smiley ).

• #59   17. jul 2020 Præcis Mette.

• #60   17. jul 2020 Jeg bruger piv, eller en stump kaninskind når jeg træner, i ringen er det nok at vise hunden enten skind eller piv.

I min race er det også almindeligt, at dommeren bruger piv eller smider en genstand foran hunden for at se om ørestillingen er korrekt, man kan træne hunden til at stå med ørerne tilbagelagt, som når den løber, men evt. stritøre vil afsløres, når hunden bliver opmærksom på noget

• #61   17. jul 2020 Her står Thor med piv, mine små bliver "hjernevasket" til at elske bordet, der findes ikke noget værre, end en hund på bord, der står og ligner noget der får tæv.

profilbillede
  • #62   17. jul 2020 Og Daisy 13 uger er ved at fatte budskabet smiley

profilbillede
  • #63   17. jul 2020 Jeg havde en veninde, som absolut ikke kender noget som helst til hundeverdenen, med til VM i Randers. Vi stod oppe på bakken og kiggede ned på skuet, og min veninde kunne slet ikke greje hvad det var der foregik smiley Folk der styrtede rundt, viftede med armene, piftede, fløjtede og kastede med bolde, imens en flok skævbenede schæfere krabbede rundt i ringen, men lidt for blonderede damer hængende efter sig i linen smiley

Hun troede vitterligt at det var en form for cirkus, kombineret med gangbesværede hunde smiley

Dét var altså fuldstændig vanvittigt at se på smiley

• #64   17. jul 2020 A : ahahahahahaha, undskyld men den beskrivelse fik mig til at skrige af grin, selvom noget af den også er trist.

• #65   17. jul 2020 åhhh - ja...

Min første oplevelse ved et schæferhundskue var en aldrende dame der STÆSEDE rundt om ringen og nærmeste tromlede alle tilskuerne ned, alt i mens hun vred et pivedyr og råbte højt og skingert: "pussy - pussy - pussy"...

Det mærkelige var, at jeg vist var den eneste der følte at det var ur-komisk! smiley

• #66   17. jul 2020 Det er spøjst at det stadig er acceptabelt indenfor Schæfer.
    Hvis det bliver gjort i mine racer, så er det YT!
    Da jeg var teenager og udstillede vores Kerry Blue Terriers, stod jeg en dag ved ringsiden (lidt tilbagetrukket) og kiggede hunde og totalt teenageagtigt stod og gumlede tyggegummi. Ringstewarden kom resolut gående henimod mig og jeg fik en åbenlys reprimande for dobbelthandling! Hun troede jeg stod og talte. Jeg lærte siden at tygge tyggegummi med lukket mund smiley

• #67   17. jul 2020 @Mette.
    Nej da!

Hvis en Grosser reager på så lidt, så er det et skravl i mine øjne! smiley

Kommentér på:
Bruge folk virkelig sådan nogen ? - Pivdyr til udstilling

Annonce