{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.262 visninger | Oprettet:

Hvalpe på godt og ondt {{forumTopicSubject}}

Ja, på en lidt frustrerende dag har jeg nu virkelig brug for den der hvalpe-tråd hvor folk fortæller hvor belastende deres hvalp var smiley

Hold OP hvor er jeg ved at være godt og grundigt træt af at blive bidt i hænder, fødder og ben i alle hvalpens vågne timer - der er seriøst intet (!) som har tilnærmelsesvis lige så høj værdi som mine fingre. Med mindre jeg stopfodrer kræet med mad hele dagen smiley

Og når så hvalpen har haft flip (og måske endelig er ved at falde til ro), så skal hun ud at tisse igen - men det trigger bare et NYT flip, og så kan man starte helt forfra igen... held og lykke med at få nogen som helst morgenrutine!

I dag har jeg ydermere tørret bræk op to gange - eller nej, den første gang prøvede jeg, men hvalpen snappede ud efter mig og strøg lige hen og åd det igen....

Billedet er for at vække en smule medfølelse for den stakkels hvalp, der jo bare er blevet sendt på en mission fra helvede.. smiley

DEL jeres historier, store som små, og billeder er også velkomne!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpe på godt og ondt
  • #2   21. jul 2020 Køb en hvalp mere ... så kan de lege med hinanden og du kan måske tørre bræk op i fred .
    smiley smiley smiley smiley


  • #4   21. jul 2020 Se det var jo LIGE sådan en god historie om en dejlig nem 15-ugers hvalp jeg manglede smiley

  • #5   21. jul 2020 Haha ej jeg håber da for dit vedkommende at du ikke husker forkert Linda. Jeg kan love for at jeg er skræmt væk fra at få hvalp nogensinde igen.. indtil videre altså smiley

  • #7   21. jul 2020 Det lyder også rimelig fornuftigt af hjernen at gøre smiley

  • #9   21. jul 2020 Det lyder hårdt, hold ud, det skulle da meget gerne blive bedre smiley

    Det hårdeste da Sam var hvalp var den første uge hvor han skulle ud og tisse om natten, det regnede hele den uge om natten, og han synes virkelig ikke det var fedt, det kunne tage en 1 time eller 2 for at få ham til at tisse udenfor i regnvejret den uge, det var hårdt for søvnen, da jeg stadig gik på arbejde, det var kun min kæreste der havde fri på det tidspunkt, hvis vi gav op, satte han sig straks til at tisse på tæppet indenfor, så vi gav kun op en gang smiley

    Ellers har han været ultra nem som hvalp, jo vidst med bideri og hvalpeflip men det hører jo med, hans tænd/sluk knap har altid været rigtig god, han var skarp og nem at opdrage smiley

    Jeg vil så gerne have en RR hvalp mere!


  • #10   21. jul 2020 Altså jeg havde gerne byttet - Sten var verdens nemmeste hvalp, der kun sjældent bed, sjældent fik de der "hvalpeflip" osv.

    Til gengæld var han drønsvær at motivere til at lave noget med mig - så sød han var, jeg brugte de første mange måneder på at føle mig som verdens dårligste hundetræner/ejer med en hund der var fuldstændig ligeglad med mig til en grad, hvor jeg virkeligt overvejede at sende ham retur og aldrig have hund igen...
    - jeg havde gerne byttet til lidt hvalpeballade, det går trods alt i reglen over smiley


  • #11   21. jul 2020 Svende var STYG! Jeg var helt sikker på, at han var en psyko-hund på speed smiley

    Jeg sad flere gange og tudede med benene trukket op under mig midt på sengen, mens han tonsede rundt og åd vores boksmadras. Når jeg kiggede ud over sengekanten, så jeg bare et par sorte øjne stirre på mig og så strøg han videre smiley

    En ren tasmansk djævel!

    Jeg bad flere gange kæresten om at sende ham retur til opdrætter med beskeden om, at jeg desværre ikke kunne tåle ham alligevel...heldigvis for Svendes held, er han hentet et godt stykke oppe i Sverige smiley

    I dag er han den skønneste vovse og alt det hårde er gemt godt af vejen smiley


    profilbillede
  • #12   21. jul 2020 Fünke: Tisser hun ikke ret meget ud fra dine tråde og status, har du overvejet at få taget en urin test? smiley

  • #13   21. jul 2020 smiley smiley smiley

    profilbillede
  • #16   21. jul 2020 Menja er et bæst, og jeg hader hende et par timer hver dag.

    Vi har haft sommerferie pause fra hvalpetræning i 2 uger.. Og jeg har måtte skrive totalt opgivende til min træner at jeg altså er ved at få et flip, for hvalpen trækker!! Og uanset hvilken metode jeg brugte på hende (godbidder når man går med løs snor, stoppe op når snoren bliver stram, vende rundt og gå modsatte vej når snoren bliver stram osv) så var hvalpen bare ligeglad!
    Jeg fik bare en sød besked tilbage om at kæmpe videre, og at der nok skulle være en af metoderne der virkede - og en forvisning om at intet ville virke på 5 minutter.

    Så her i går, der gik det SÅ fint - så godt, at vores morgentur foregik kun i halsbånd - og hvalpen gik som en drøm. Så jeg tog en film, sendte til træner der synes det så rigtig fornuftigt ud.
    Hvad tror du så at bæstet gjorde om aftenen? Vi var ude og gå hos mine svigerforældre, hvilket vi tit gør. Og hvalpen havde glemt ALT om at gå fornuftigt. Her havde hun da heldigvis sele på, for ellers tror jeg da at hun ville have kvalt sig selv i halsbåndet. Her var den bedste ting i hendes flip når jeg stod stille fordi hun trak, at gå så langt tilbage som snoren var, og så ellers SPÆNE fremad, i håb om at jeg altså ville flytte mig med når hun nu gav den alt hun havde. Så hun har bare fået nogle ryk i den sele, for de der små 4 kg kunne altså ikke trække afsted med mig. Og sådan var hun bare på H E L E turen!! Og samtidig med det, så da vi gik hjem, så zig-zaggede hun ind forbi mig hele tiden - hvilket jo endte med at jeg altså trådte på hendes pote en af gangene. Og så hyyylede divaen ellers op, og haltede de næste 150 meter. Da hun indså at jeg altså ikke satte mig ned og ynkede hende, så fnyste hun og gik så mystisk nok på alle 4 ben igen. smiley

    Så jeg var en blanding af grædefærdig og hidsig da jeg kom tilbage til mine svigerforældre.. .. Og snakkede nærmest ikke til hvalpen resten af aftenen i bare arrigskab! smiley Mine svigerforældre og min kæreste synes det var meget sjovt smiley

    Og så er der lige - stadigvæk - det faktum at hvalpen jo synes at man ikke gider gø når der kommer gæster, ringeklokken ringer, hoveddøren smækker osv. Men når man ser mennesker på gaden - JA TAK. Når man ser den der ene hund på gaden, der ikke gider hilse (netop fordi hun gør...), JA TAK. Så skal der bare gøes derudad, som om at de har gjort hende noget. suk.. og hun er stadigvæk bare ikke til at nå i de situationer, så hun kan nærmest gø hele vores gade vågen når hun får de flip smiley


    Men hey!! Vi er oppe på over en uge nu, uden et eneste uheld indenfor! smiley


  • #17   21. jul 2020 Åhh hvor dejligt at høre jeres input smiley

    Mathilde: haha jeg håber da sørme også det bliver bedre! Umi er faktisk (når hun er trængende) rigtig god til at tisse udenfor på "kommando". Jeg mister tålmodigheden på 2 sekunder ved at skulle stå i SÅ lang tid og vente på at hunden gør sig færdig, eller er færdig med at flippe ud og bide i sko så den kan tisse. Puha det lyder bare hårdt, især når nattesøvnen ryger sig en tur!

    Michelle: Uha jeg ville gerne prøve at have en nem hvalp, bare for en stund smiley Men ja, du har jo ret i at hvalpeballade og energi også kan bruges til noget godt - det må have være nogle svære følelser at stå med for dig. Det er godt at blive mindet om, at selvom man tror ens hvalp er sendt fra helvede 90% af tiden, så er der også gode sider ved den attitude.


  • #19   21. jul 2020 Øjebliksbillede af bæstet jeg har bestukket - så jeg kan spise aftensmad og spille PlayStation i fred smiley

    profilbillede
  • #20   21. jul 2020 Bare kom med den - eller nej, jeg er villig til selv at hente den, så kan du få den lille krokodille tilbage om et års tid når bideriet er stoppet. smiley

    Jeg kan stadig huske Gaddafi, når endelig han sov, så sad jeg helt stille, turde ikke rigtig at bevæge mig, for sæt han vågnede op, for så startede ragnarok forfra. smiley


  • #21   21. jul 2020 Tucker var helt seriøst en engel som hvalp.
    Jeg havde ellers læst alle skrækhistorierne om djævlehvalpe osv..
    Den eneste situation jeg husker, hvor jeg var lidt frustreret over Tucker, det var da han på en meget sen tissetur i haven (omkring midnat), fik et hvalpeflip og havnede i den stinkende havedam så han måtte ind og i bad.
    Han bed da i fingre, men intet overdrevet, han ødelagde ikke.. Han var bare nem smiley
    Han har givet mig laaaangt flere grå hår med alderen smiley

    - Jeg ser frem til næste gang jeg får hvalp smiley


    profilbillede
  • #22   21. jul 2020 Linda: Umi er en tasmansk djævel i forklædning og lyder også jævnligt sådan, når hun et par gange om dagen får fat i mine sokker og river dem til strimler! Det er virkelig som om man kan se i deres blik, når de bliver ukontaktbare og kun har én ting for øje smiley smiley
    Jeg har flere gange truet hende med at hun bliver sendt tilbage til Tjekkiet... meeen hun bliver her nu alligevel!
    Hvor er det rart at høre, at Svende alligevel er blevet en helt god hund, og tænk hvor meget af det hårde man pludselig kan lægge bag sig smiley

    Mathilde: uden at have noget sammenligningsgrundlag, så synes jeg faktisk hun tisser normalt. Hun sover fra 23-05, og ellers tisser hun måske ca. hver 2. time? Hun går ikke og småtisser, men gør det naturligt når hun skal, og kan også godt holde sig om morgenen mens jeg lige får tøj på og afmåler dagens foder. I dag tissede hun godt nok indenfor efter en kort lur hvor jeg troede hun kunne holde sig, men det er vist meget normalt


  • #23   21. jul 2020 Gaddafi var til med et stort svin.
    Jeg har ALDRIG haft en hvalp der var så svært at blive renlig.
    Ikke nok med at han tissede på gulvet - selvfølgelig ikke på laminat gulvet, men kun på de løse tæpper og koskindet, han tossede også i seng, sofa og lænestolen.


  • #24   21. jul 2020 ..

    profilbillede
  • #25   21. jul 2020 Amen altså, jeg bliver så hvalpe skruk af denne tråd smiley smiley

  • #26   21. jul 2020 Caroline: YES så er Umi ikke den eneste belastende hvalp. Hahaha smiley Hun gør heller ingen tegn overhovedet - så man skal hele tiden lige minde sig selv på, hvornår hun sidst har været ude, eller hvad hun lige har lavet.. Enzo lyder hæslig og dejlig på samme tid! Og så er de jo ikke til at stå for, når de rent faktisk sover og er søde eller - den sjældne gang imellem - vil nusses smiley

    Emilie: Haha ja jeg hører om mange der pludselig står med en vanvittig teenager selvom de havde verdens sødeste hvalp. Mange tanker til dig i denne hårde tid! Det er vist også noget, der forhåbentlig går over, men så er du da i hvert fald ikke blevet snydt for en ballade-periode smiley

    PS. hahaha jeg elsker din beskrivelse af det. Jeg kan lige forestille mig skriget - og slet ikke på nogen behagelig måde!


  • #27   21. jul 2020 Nårh ja.. og så er der lige den med at Menja også er dyr i undertøj. Jeg tror hun sammenlagt har gnasket trusser i sig for godt 5-600 kr efterhånden. Og en enkelt BH til samme pris har hun også formået at få tænderne i.. Så vasketøjskurven står nu bag en Menja afspærring. Suk.

    Men min kærestes sokker og undertøj? Det er kun spændende at rende rundt og vise frem. Dét gider hun ikke bide i stykker! Det er kun mit.. Hans er ellers betydeligt billigere end mit .. .. .. smiley


  • #29   21. jul 2020 Det kan jeg sørme godt forstå, du er møg heldig Linda!!

  • #31   21. jul 2020 Funke - præcis. Sten er heldig at han i alle andre henseender er sådan en skøn vaps, ellers var han skiftet ud for længe siden smiley
    For god ordens skyld må jeg hellere sige, at der faktisk er sket en del på den front og når han er på, så er han nu faktisk rigtig fin at træne med. Men han har jævnligt dage, hvor han siger pænt, men eftertrykkeligt nej tak... Han lægger sig ganske enkelt ned glor på mig ala "du træner bare, jeg bliver her"... ikke liiige hvad jeg forestillede mig, da jeg anskaffede en hyrdehund smiley

    Til gengæld har han nu - efter VIRKELIGT meget træning - fået lært at spise en godbid i næsten alle situationer og at leg faktisk er ret fedt.
    - men synes lige, det var værd at minde om, at man faktisk får ret meget forærende med sådan en balladehvalp, når man lige for omdirigeret balladen til noget fornuftigt smiley

    Vores startsted, fordi vovse ikke ville have godbidder og ikke ville lege med mig medmindre vi var helt isoleret fra ALT der var den mindste smule spændende var, " hvis du vil ud af døren, skal du spise den her godbid" og vi havde i øvrigt ingen former for belønning at gøre med til gå pænt træning og alt det andet vaps skal lære ude i verden, ud over at få lov at snuse, hilse e.l.

    Fårk jeg håber min næste hvalp har hajtænder og ild i måsen smiley


  • #32   21. jul 2020 Liva: ååhh haha den der blanding af grædefærdig og hidsig er jeg også ofte smiley Hold op nogle humørsvingninger sådan en hvalp kan give! Jeg kan SÅ godt sætte mig ind i dine følelser og frustration. Ligesom dig har jeg heller ingen erfaring med hvalpe og er du gal jeg er sat på prøve.

    Og med hvalpe er det vel ofte bare sådan, at det føles som om man tager et skridt fremad og to skridt tilbage. Umi gør også af andre hunde/katte/underlige ting. Forhåbentlig er det noget, der bliver bedre med tiden, jo mere man træner.. men det er skidesvært at acceptere, at det er en længere proces, og at ting ikke virker efter en dag eller to.

    Og bestikkelse kender vi godt til her! Umi gør, piver, snurrer, knurrer og hopper - ALT hvad hun overhovedet kan finde på - hver evig eneste gang jeg spiser aftensmad smiley Så snart hun er færdig med hvad end jeg nu har givet hende, så fiser hun direkte hen og begynder at gø. Men altså.. madglæde.. det er vel positivt, på et eller andet plan?!


  • #34   21. jul 2020 Du får hende med det samme, Anni! Ej, ikke lige nu - hun sover og er faktisk meget sød i øjeblikket smiley Jeg kender det så godt. Der skal gå et vist stykke tid, fra hun sover til jeg tør bevæge mig, for at sikre at det ikke starter forfra. Sikke et cirkus!

  • #35   21. jul 2020 Ej det var vanvittigt igår. Specielt fordi, lige inden jeg gik, der sagde min svigerfar til mig "Det er en udfordring at have hvalp.. Men vi kender dig, det kan du sagtens klare!" Og så kom jeg jo så tilbage sådan en time efter og har jo nok set ud som en hængt kat, mens at hvalpen jo stadigvæk(!!!) var oppe og køre, for hun var ikke træt!
    Og reaktionen jeg fik var bare "Du har selv valgt at det skulle være en hvalp smiley " De synes alle 3 at det var SÅ sjovt smiley smiley
    Jeg har ellers overlevet de værste udfordringer synes jeg. Men for helvede, jeg synes ikke engang at mindes at min pony var så frustrerende da hun var unghest! Det her er en hvalp på 4 kg, og jeg har allerede sat mig ned grædende en million gange fordi at hun åbenbart er så meget mere bøvlet end en pony på 500 kg smiley

    Selvfølgelig er gøen noget der engang imellem tager nogle trin frem og nogle tilbage. Det frustrende i den her situation er at vi faktisk havde lært hende at holde mund - at man måtte gø, lige når vi hilser evt, og så slut.
    ... Så fandt Menja ud af, at hun nu kan hyle. smiley Med det resultat at hun nu gerne sætter sig til at gø, og så slutter hun med et hyl smiley Jeg anklager simpelthen huskyen længere nede af gaden for det nummer! Er simpelthen sikker på at hun har lært det ved at høre på ham hyle. Og Menja er bare fuldstændig ligeglad med at jeg står og beder hende klappe i smiley

    Bestikkelse er en god ting! Når man finder noget bæstet kan lide, haha. Vi var faktisk løbet tør for bestikkelse (skal en tur til maxi zoo, igen...), men den der har vi fået af mine svigerforældre tror jeg nok. Det er en af de mest kedeligt udseende kødbens ting man kan få i supermarkeder.. Den lugter ikke af en skid, og ser kedelig ud.. Men Menja er simpelthen fan! Så jeg tror jeg skal have et mega lager af den slags kedelige ben smiley


  • #36   21. jul 2020 Erika, du har sikkert været velsignet med en fantastisk hvalp så din næste bliver en tornado på fire ben smiley Ej, det lyder bare dejligt - og lidt charmerende med havedammen, altså. Jeg glæder mig slet ikke til den berygtede teenage-tid!

    Michelle: jeg har faktisk også tænkt på, hvordan det gik med jer efter du havde snakket om hans motivation og træningsglæde. Dejligt at det kører godt trods alt, men nej jeg kan godt forestille mig, at man lige må rette de forventninger man havde.
    Jeg prøver også jævnligt at huske mig selv på, at selvom hun er totalt ukontaktbar i hendes bideflip og energi-udbrud (i mangel på bedre ord?), så er det altså to sider af samme sag, om man vil. Det er helt klart noget der giver power i andre situationer, på en lidt mere positiv måde smiley
    På den måde er Umi jo rigtig let at omdirigere fra andre hunde, katte m.m. fordi hun gerne hapser godbidder med det samme


  • #37   21. jul 2020 Det er sjovt, for i teorien ville jeg gerne have en hvalp med hajtænder og ild i måsen.. du ved, det er da 100 gange sjovere med en hvalp der virkelig har noget power og ikke rigtig lader sig stoppe... ja og så landede Umi.... smiley

  • #38   21. jul 2020 Dorit var som Svende, en ren tasmansk djævel smiley

    En ting var når hun var hvalpet og fræk, og hun bed i alt der kunne bevæge sig. Men hun fik nogle hysteriske anfald, hvor hun skreg og spruttede, og var FULDSTÆNDIG vanvittig smiley Heldigvis fik hun et anfald en dag min veninde var forbi, for ellers havde ingen troet hvor sindssyg den lille, nuttede hund kunne være.

    Hun røg i en snor, hvor det nederste af snoren var metal, og så holdt jeg hende, så hun ikke kunne nå hverken mig, møbler eller andre ting. Hun gik totalt amok de første par gange, men fandt heldigvis hurtigt ud af, at når hun blev rolig, fik hun snoren af.

    Hun stjal ting, spiste sko, åd ALLE hjørner på ALLE fodlister i stueetagen (!!!!!) og åd det nederste af terrassedøren - imens vi var hjemme smiley Hun var renlig, bortset fra når hun fik legeflip - under dem tissede hun inde, indtil hun blev omkring 6-7 mdr. Hun hærgede Bella, hun stak af og gravede naboens køkkenhave op og var generelt bare en pest!!

    Jeg tror måske at hun var omkring 1 års tid gammel, før jeg sådan virkelig begyndte at elske hende. Indtil da havde hun kun overlevet på at være nuttet smiley

    I dag er hun min allerdejligste lille Duddi, og jeg elsker hende til månen og tilbage igen. Hun er sød og sjov og kærlig, og hun er bare det mest elskelige lille kræ smiley



  • #39   21. jul 2020 Haha jeg sidder og tænker som Linda at jeg slet ikke husker det at have hvalp sådan, måske jeg bliver klogere om knap 3 uger . Ved sgu ikke helt om jeg vil udsætte Henning for den der djævel smiley

    Jaja Ozzy bed i nærmest alt og åd alt mellem himmel og jord, alt fra mine sokker og Bhèr til kuglepenne, han var UMULIG at køre træt både mentalt og fysisk, han løb nærmest på væggene de første par år, mens vi andre sad og prustede af udmattelsen , jaja vi fik nok også lidt grå hår af ham. Men husker det altså alligevel ikke så slemt, måske jeg lykkelig har glemt det smiley

    Husker stadig da vi havde 2 sofaer, hvor han HVER aften tog den op i den ene sofa over i den anden, rundt om bordet og så fortsatte han rundt i sofaerne igen, sådan kunne han løbe i pænt lang tid, total umulig at få til at stoppe. Okay måske det var lidt hårdt, ahahahaha, men gal han var nuttet smiley

    Er dælme spændt på hvordan Henning er, om han er nem eller en djævel, jeg har måske lidt en mistanke om det sidste udfra diverse videoklip og udtalelser fra opdrætter , ahahahaha.


  • #40   21. jul 2020 Jeg husker min første hvalp - den var en sand DJÆVEL!
    En dværg pinscher, som vejere ca 1 kg da vi fik ham. Han bed i ALT og hele tiden, tissede og sked på ALT (incl min helt hvide sofa) uanset om man så var ude i et døgn, så holdt han sig til han kom ind på tæppe/sofa.
    Jeg var ved af smide ham ud af vinduet flere gange. Efter ham gik der 20 år før jeg turde få en hundehvalp igen.
    For 3 år siden fik jeg Freddy, verdens sødeste og letteste labrador-hvalp smiley
    Og nu får jeg snart en hvalp igen - håber på at det bliver mere en Freddy-type end en Robin-type smiley


  • #41   21. jul 2020 Funke - præcis, vi vil alle gerne have energi og power i andre situationer, men det tager altså lige lidt tid at få det omdirigeret til der, hvor man gerne vil have det smiley

    Er sikker på i nok skal overleve det - håber du har indkøbt rigeligt plaster smiley



  • #42   21. jul 2020 Jeg har syv små banditter lige nu og der satme fart på.
    De er dog næsten renlige og har et så godt som perfekt indkald, hvilket gør nogle ting noget nemmere.
    Men hold da op et kæmpe arbejde, at have brugshunde-hvalpe, som langt fra altid er enige om hvornår der skal soves og leges. Men de er også de kæreste små væsner, som jeg virkelig elsker, så det bliver hårdt og tomt, når de pludselig ikke er her mere smiley
    Det varmer virkelig mit hjerte, når jeg kan se og mærke, hvor knyttet de er til mig og respektere mig. Med det mener jeg, at de stort ikke bider i mig, æder mit hår og hvad de ellers kan finde på at udsætte mine sagesløse gæster for.


    profilbillede
  • #43   21. jul 2020 Og en tommelfingerregel er at en hvalp ikke lige kan vente, så er det at der sker uheld.
    Så det gælder om altid at være på forkant fx have afmålt mad aftenen forinden, have noget hurtigt og nemt tøj liggende klar til nat tisseture eller de tidlige morgen tisseture mv.


  • #44   21. jul 2020 Som du ved er Teemo midt i en spøgelsesperiode, så ca. alting er galt med den hvalp... smiley
    Men i dag præsterede han 2 gange at være ekstra dum..

    Vi var i Malenes hundeskov med hundene. Der ligger nogle træstammer i græsset, som hundene kan klatre rundt på.. Rosa gik lidt fra den og fangede græshopper (om sommeren er det hendes favoritaktivitet i hundeskoven, man ser hende ikke i al den tid man er derude) Teemo stormede ind for at ville lege med hende, og ramte med hovedet direkte ind i træstammen smiley Der skete ingenting, men så se dig dog for din dumme hundehvalp!

    På et andet tidspunkt på turen, gik Rosa stadig og passede sig selv og alle hendes græshopper, da Teemo med fuld fart flyver lige ind i siden på hende, så hun vælter omkuld og triller en runde på jorden. Lille musen kommer på benene, imens tumpe hvalpen ikke fatter en skid, humper hun hen til mig. Heldigvis var der ikke sket hende noget, hun var okay 2 sekunder efter, men åh han hiver tænder ud lige nu smiley smiley
    Han fik Lucky med på legen i stedet og fik brugt sin energi, så Rosa kunne få lov at fange græshopper i fred..

    Og så er han ved at skifte tænder, så vi gik fra en periode hvor han var blevet så god til ikke at bide, til at han bider konstant når han er vågen smiley

    Man får sådan en lyst til at sende ham væk og aldrig hente ham igen!
    Men i stedet passer min mor alle 3 hunde i morgen, så vi kan have en hundefri dag, og så glæder jeg mig til at han gider bruge hovedet til andet end at løbe ind i ting.. For han er jo egentligt meget nuttet når han ligger og sover smiley


  • #45   21. jul 2020 Hvis nogle at jer har brug for inspiration til hvad man kan aktivere en hvalp med blandt andet når der er ulvetime, men også helt generelt, så gå ind på FB og find Kennel Makeelsa's og se nogle af alle de videoer jeg har lagt op de sidste 5 uger smiley

  • #46   21. jul 2020 Jeg nyder at jeg kun har to små vilddyr tilbage, selv om det stadig er et stort arbejde med den alder de har nu (14 uger), den ene rejser til Sverige om godt en uge.

    Fordelen ved at have to, er at de stort set kun bider i hinanden, til gengæld ligner begge noget, der har været i krig, med alle de rifter og skrammer de giver hinanden.
    Ulempen er helt klart, at når de er sammen er indkald og anden kontakt en by i Rusland, bortset fra, når det er spisetid.
    Det er meget svært at få den tætte kontakt med den enkelte, da de klart foretrækker hinandens selskab.

    Og ja, ulvetimen om aftenen skal bare overstås, her er de fuldstændig udenfor rækkevidde og det gælder bare om, at forhindre, at de i deres vilde leg kommer til at skade sig selv eller hinanden, men søde er de når de sover, her med storesøster Tilla, der elsker de små vilddyr smiley



    profilbillede
  • #47   22. jul 2020 Randi : Åh gud, det er netop en DP hvalp vi får hjem, ahahaha smiley Han vejer dog mere, forventer han kommer til at veje omkring 1500-1700 når vi får ham hjem.

  • #48   22. jul 2020 Rikke, du skal ikke være så bange, måske bliver Henning lige som Taliban. Hun var den nemmeste hvalp jeg nogensinde har haft, og den der lærte hurtigst.
    Hun var renlig, sov igennem, kunne være alene fra dag et og har aldrig ødelagt noget.
    Og når hun bed, så var det ganske forsigtig.
    Hun var drømmehvalpen og ih guder, hvor jeg savner hende.


  • #49   22. jul 2020 Anni : det bliver spændende at se om Henning er djævel eller engel , haha. Der er i hvert fald godt med krudt og gåpåmod i ham , men han er også en puttetrold. Håber egentlig han fortsætter sådan. Den anden dag sendte opdrætteren en video af ham lige efter hun havde optaget den, hvor han var i total hopla og legede " rusk og dræb bamsen" , 2 minutter efter snorksov han i kurven, ahahaha.

  • #50   22. jul 2020 Ellie var en god blanding af at være sødog en djævel smiley tror dog det var nolle som var mest udsat. At Ellie stadig kan gå en på nerverne, er jo hvad det er smiley

    profilbillede
  • #51   22. jul 2020 Åh jeg elsker jeres historier, om jeres hvalpe så var djævle eller engle smiley

    Jeg tror næsten Corgi-hvalpe må stå i ledtog med schipperke-hvalpe! Hun får de vildeste flip i løbet af dagen hvor hun ser totalt rødt smiley Men det er dejligt at vide, at der er håb forude..

    Og Umi vil da være en perfekt makker til Henning - øh, måske skal hun lige blive et par uger ældre (eller måske bliver det værre?), men hun er altså sød nok når hun ikke er helt vanvittig.. hvis vi kan finde ud af at ramme det tidsrum smiley

    Randi - åh jeg tror altså også der går 20 år før jeg tør prøve det her igen, haha. Jeg krydser fingre for at du får en Freddy-type! Med et strejf af Robin, måske? smiley


  • #52   22. jul 2020 About: nøjj hvor er de altså bare charmerende smiley men det lyder dælme hårdt! Kæmpe respekt for alle jer opdrættere som gør et godt stykke arbejde. Jeg har én.. kan slet ikke forestille mig at SYVdoble det!

    Solvej, haha årh den dumme hund, det lyder som en herlig periode smiley han er da lidt en charmerende tumpe. Altså, når han ikke er en træls lillebror for Rosa. I må virkelig nyde jeres hundefri dag - jeg kan SÅ godt sætte mig ind i at man lige sætter pris på et pusterum fra konstant bideri smiley

    Åh hvor er de små vilddyr bedårende, Kirsten smiley Jeg ville ønske, Umi havde en anden at flå til blods - men okay det er jo også rart nok, at man rent faktisk kan få kontakt med hende (til tider). Er det ikke noget med, at du beholder det ene vilddyr?


  • #53   22. jul 2020 Kia var forfærdelig som hvalp og unghund, som I, at jeg virkelig ikke nød den tid med hende, desværre. Jeg havde så heller ikke så stort et overskud.

    Skye har i forhold til det, været en meganem hvalp. Dog har hun også været svær, at bonde med i starten, da hun ikke kunne motiveres til noget. Hun var selvf. virkelig træls hvad angår hvalpebideri etc., men jeg tror ikke, det var værre end gennemsnittet, for hyrdehunde.

    Da hun var ovre 1. løb ændrede rigtig meget sig. Hun blev en fantastisk trænbar hund, der smed den trælse hvalpeadfærd, hun var en drøm smiley ... I nogle uger ... så kom lømmelalderen ellers for fuld smadder.

    Nu har jeg så en hund på omkring 30 kilo med hvalpehjerneadfærd.

    Hun bider og napper, som var hun hvalp igen, hun kan ikke være alene hjemme, uden at ødelægge noget, hun kan sågår ødelægge noget, mens jeg er hjemme, hvis ikke jeg er over hende hele tiden, og spærrer dele af huset af.
    Hun hopper op, har glemt indkald, da hun knap nok ved, hvad hendes navn er, nogle dage ...
    Noget af det eneste, der ikke er kommet igen, er urenligheden (heldigvis).

    Så hvis du synes hvalpetiden er belastende ... så glæd dig til lømmelalderen, hvor vovsen er noget større ... eller måske din vovse ikke bliver så stor, at den fysisk kan være svær at tumle smiley

    Heldigvis jeg får glimt af den vov hun bliver, når det her pjat er overstået hæh he.

    Skye som hvalp:


    profilbillede
  • #54   22. jul 2020 Sam havde også hvalpe flip hver aften, enten deltog vi i legen og legede fangeleg rundt om en stor busk, hvor vi kunne nå og spurte hen til et helle hvor han ikke kunne nå (for hvalpe tænderne), og ellers havde han flippet for sig selv, hvor vi åbnede havedøren og lod ham spurte ind og ud, imens han kastede sig rundt i sofaen og løb ud igen, det tog 5 min, så lagde han sig altid ind i sofaen og sov, nemt! smiley

  • #55   22. jul 2020 Aboutmydogs: Super tiltag med inspiration til hvad hvalpene kan sættes igang med, det handler nemlig altid om at være på forkant smiley

    Jeg vidste også at Sam ville bide i ting når man ikke havde øjne på ham imens jeg var hjemme og han ikke sov, det løste jeg ved altid at sætte ham igang med noget aktivitet eller problemløsning han kunne lave selv.
    Samt fik han et moment hvor energien skulle bruges omdirigeres, tog vi et trænings pas, og så var den energi brugt på noget fornuftigt istedet. smiley
    Men nu var Sam heldigvis også utrolig arbejdssom, havde bare sådan lyst til at lære og være sammen, så vi fik lynhurtig bygget en tæt relation, det hjælper helt sikkert også på det.


  • #56   22. jul 2020 Haahahaha smiley
    Jeg tror også vi fortrænger de knapt så sjove ting fra gang til gang smiley
    Altså overordnet set bør jeg ikke klage..
    Uffe har ikke haft et eneste uheld indenfor, men jeg har dælme også været på 24/7 for det.
    Dejligt er det nu, hvor han enten siger til, eller selv går ud hvis døren er åben.

    Men de der alligator tænder, shit smiley
    Og især ifb med hvalpe flip, fy han har været styg.. Har så haft bidepølser strategiske steder som jeg har brugt i disse situationer, også på tur hvor der med garanti kom et flip på et tidspunkt.
    Nu spytter han hvalpe tænder ud på stribe, og DET er dejligt smiley
    Og så har han en forkærlighed for ugens reklamer, papkasser og diverse, så her er et evigt rod af konfetti, men pyt, han holder sig til at smadre disse ting frem for inventaret smiley


    profilbillede
  • #57   22. jul 2020 De der aviser.... De ANGRIBER små, uskyldige hundehvalpe smiley

    Minder mig om da jeg var 13 år og kørte med aviser. Det var et hus, som havde brevsprække i døren. HVER morgen når jeg kom, kunne man høre hunden forventningsfuldt ventende bag døren, og straks jeg stak avisen ind, blev den flået ud af fingrene på mig, og så havde hunden ellers en fest.
    - hvorfor de ikke satte postkasse op er mig en gåde, men vaps havde da i hvert fald lidt aktivering hver dag smiley


  • #58   22. jul 2020 Det mest "arhg"ting med Molly da hun var lille, var fra engang vi skulle på Omø og Molly og Kikki (vores gammel hund) skulle med min far. De skulle så være alene hjemme i en time, de var normalt alene hjemme i to timer af dagen så der var ikke noget nyt. Mig ig min lillesøster havde så sovet nede hos dem og bare sad vores madareser(?) op af væggen. Da min far kom hjem havde Molly spist halvdelen…

    profilbillede
  • #59   22. jul 2020 Funke, det er egentligt mere at nyde at kunne tage afsted og lave noget uden teemo. Han kan ikke være alene så længe endnu. Det er 100% min egen skyld, for jeg går jo hjemme og får det derfor ikke trænet så meget som jeg burde. Men jeg kan da køre hen og handle lidt uden ham nu smiley
    Pga det og corona, kan jeg ikke huske hvornår jeg sidst har været med ude og handle, ude at spise eller lavet noget uden hundene smiley smiley så nu har vi bestemt at vi trænger til at have en eftermiddag til os selv, hvor vi kan lave lige hvad vi har lyst til, imens hundene hygger hos min mor.
    Han er virkelig ikke altid den klogeste, jojo han er dygtig til træning når han kan fokusere og høre efter, men det sker af og til at han løber ind i ting, det er så bare ikke så heldig når det er rosa det går udover.



    profilbillede
  • #60   22. jul 2020 Jeg har aldrig haft en hvalp, hvor jeg har været så frustreret eller på tude-punktet, som man læser herinde. Hverken med de store racer, jeg har haft, eller de små racer, jeg holder mig til nu. Lømmelalder har jeg vist heller aldrig oplevet - i hvert fald ikke som andre beskriver det.
    Min første Griffon, var ikke typisk for racen, hun havde lige 3 gear mere end normalt, og hun fandt på ballade dagligt de første 3 år. Men Milas var ung dengang, og gassede hende fint af, så det tog toppen af dampen, så hun var til at have med at gøre.
    Griffonen, jeg har nu, er lige blevet 10 måneder, og hun har været super let. Det eneste irriterende var, at det var en vinterhvalp, og det er bare mere besværligt at have hvalp om vinteren. Især når det er en lille korthårsrace, der fryser let. Hun vejede kun 1 kg., da vi hentede hende, så hun var en lille skid. Så kom den skide Corona, det gjorde intet godt for den fortsatte socialiseringen.....men det er så en anden historie! smiley

    Selvom jeg ikke har haft de store vanskeligheder med hvalpene, så glæder jeg mig altid til, jeg står med en voksen hund. Jeg er ikke en, der falder i svime over hvalpe.

    Jeg er stadig nede i antal hunde, så lige pludselig kommer præcis den hvalp, jeg har ventet på i flere år. Så starter vi forfra smiley


  • #61   22. jul 2020 Her er det især toiletruller der bliver flået, og pap ... og papir, og ... ja alt. Hun afleverer så det hele igen, i små stykker, til gengæld for godbidder.
    Men nøj hvor er det irriterende, at hun igen flår ting, når man jo lige troede, at hvalpenykkerne var ovre ...


  • #62   22. jul 2020 Jeg har aldrig haft hvalpe som har været umulige smiley hvalpe som bider, ødelægger ting og så videre, jo da, men ikke ud i Extreme og ikke noget som har kunnet slå hul i glæden over en hvalps umiddelbare livsglæde og lyst til verden.
    Jeg elsker at have hvalpe og ærlig talt, rigtig mange af de voksne hunde jeg har i pensionen er direkte kedelige smiley at have en hund som bare ligger i kurven og venter til den skal gå tur, nej tak, så vil jeg hellere have mine sko ødelagt smiley


  • #63   22. jul 2020 I har simpelthen en masse gode svar, jeg prøver at følge med og svare hver enkelt, men det tager lidt tid smiley

  • #64   22. jul 2020 Sanne: åha jeg er glad for at Umi ikke bliver mere end 5 kg, hun er ikke så tung at danse med, på den front i hvert fald smiley Haha jeg håber virkelig vi springer lømmelalderen over her. Det lyder som et sandt mareridt! Men så er det jo godt, at du kan få et glimt af den voksne Skye engang imellem..

    Mathilde: jeg SAVNER at være i sommerhus med have til hvalpen! Vi har fået lavet en lille have med hønsenet og så kan hun bare tulle rundt og lege osv. Hvalpeflip er ikke spor sjovt i en lille 1-værelses lejlighed, især når jeg ikke altid gider deltage i vild leg fordi det er "ro-tid" smiley Det må virkelig være dejligt at have den mulighed, det giver altså lige lidt mere frihed alligevel

    MLA: Nøj jeg glæder mig til hvalpetænderne bliver spyttet ud! Det må være en lettelse at se. Når Umi får sine flip, altså virkelig bideflip, så er der intet der hjælper - legetøj? Haha fedt du bevæger dine fingre! Så eneste løsning er at lukke en dør imellem os i 15 sekunder, for ellers går hun da helt bersærk. Det kan være, jeg skal prøve dén med reklamer og papkasser, det lyder jo til at der er noget magisk ved dem smiley


  • #65   22. jul 2020 Mathilde # 54, sådan gør Gaddafi stadig så godt som hver dag, ikke om aftenen, men når vi kommer hjem fra tur.

  • #66   22. jul 2020 Bodil - På trods, elsker jeg også at have hvalp i huset, men jeg har godt nok været ved at rykke håret af mig selv nogle gange ved tidligere hvalpe. Ghini var rædselsfuld, hun hang i ærmer og bukseben konstant, bed ungerne til blods og havde absolut kun to gear fuld speed eller bevidstløs. Som voksen er hun en helt vidunderlig hund at leve med.

    De seneste hvalpe har været fra eget opdræt og det er markant nemmere, end at få en fremmed hvalp i huset. Jeg har jo kendt dem fra nyfødt og har dermed en temmelig god indsigt i, hvad det lille uhyre vil byde på temperamentsmæssigt og så er det jo selvforskyldt plage, når jeg oftest vælger at beholde en af de mest aktive smiley

    Fünke - Jo, jeg skal beholde Daisy, en lille engel med sorte vinger smiley



    profilbillede
  • #67   22. jul 2020 Trine: Avs, det lyder ikke rart for maven smiley

    Solvej: ej hvor dejligt at du kan gå fra ham lidt nu! smiley Og ja man står jo nemlig i den situation at man nærmest ikke kan lave noget udenfor hjemmet, når hvalpen ikke kan være særligt meget alene. Pludselig kan man ikke huske sidst man har foretaget sig noget andet der ikke involverer hunden smiley Ihh hvor hyggeligt for jer. Mine forældre har også tilbudt "aflastning" så jeg kan få ordnet andre ting. Det er virkelig guld værd

    Rikke: Det var da herligt smiley jeg må indrømme, at jeg har haft et par tudeture over Umi. Måske har jeg bare ikke så meget overskud, eller positivitet, som jeg havde håbet på, måske er hun virkelig bare en svær hvalp, eller måske er jeg bare virkelig meget nybegynder. Men frustreret og på tudepunktet er jeg vist engang imellem, hehe.
    Det lyder virkelig som en udfordring med vinterhvalp, og også derfor jeg virkelig gerne ville have sommerhvalp. Det er altså bare lettere. Har Griffonerne tøj på om vinteren? Kunne godt forestille mig renlighedstræningen ikke er helt så fornøjelig.

    Bodil: uha ja, der er jeg enig med dig. Det er så kedeligt at se på hunde, der bare har mistet al initiativ og ser helt sløve ud smiley På den front skal jeg nok lige huske at jeg trods alt er blevet velsignet med en lille raket af energi og initiativ. Jeg vil ikke ligefrem sige, at jeg elsker at have hvalp, men det er dejligt med noget perspektiv på udfordringerne smiley


  • #68   22. jul 2020 Åh Kirsten det lyder så meget som Umi: hænger i ærmer og bukseben konstant, bider mig til blods og har kun to gear, 100% eller 0%.
    Hvor er Daisy bare FIN smiley Det er da en perfekt beskrivelse (en lille engel med sorte vinger..)

    Og så elsker jeg at se alle jeres billeder, hvor er det dejligt smiley


  • #69   22. jul 2020 Jeg kan lige melde om Menjas nyeste ting.
    Jeg sover med ørepropper om natten nu, fordi jeg er ret følsom ift. lyde, og der skal ikke meget til at stresse mig op.

    Lige i starten, da Menja skulle lære at når vi gik ind i soveværelset om aftenen, er det for at sove, så puslede hun rundt. Bed i gulvtæppet, snuste til ledninger, halsbåndet der klirrede osv osv. Bare sådan en ting som at hun ligger og slikker på gulvet er stressende - med det resultat at jeg op til flere gange efterlod kæreste og hund i soveværelset, og gik ind på sofaen og sov.

    Vi fik ryddet op, tog halsbånd af hunden og dækket af for sengen, så hun ikke kunne gå derunder. Stadig ikke nok. Så jeg begyndte at sove med ørepropper - og det virker! Jeg kan falde i søvn, og får faktisk også sovet hele natten igennem indtil Menja vågner rigtigt op omkring kl 6-7 stykker. Men jeg vågner oftest kun med én øreprop i..

    Og Menja er altså ikke tilfreds med at jeg sover med ørepropper - og at de ender ud over det hele .. Så hun æder dem.. fandt jeg ud af i morges, da jeg skulle samle op efter hende på morgenturen..


  • #70   22. jul 2020 Papkasser i forskellige str. med toilet ruller og avis papir, samt Kina sutsko og læder handsker var et hit for Sam og noget jeg bevidst gav ham, for så var han underholdt og elskede at bide i det, så gik det nemlig ikke ud over noget det ikke skulle gå ud over, man skulle ryde lidt ekstra op, men det var ikke et problem herfra smiley

  • #71   22. jul 2020 Fünke - Mon ikke det også handler om at være " i træning" i at have hund generelt. Hverdagene er jo markant anderledes, det er en stor omvæltning at man ikke kan gøre de ting, som man plejer, og få søvn på samme måde som man plejer. Og så ER det bare lettere at få hvalp i huset, når man har en hund i forvejen. Mine hvalpe har bestemt ikke været hverken passive eller kedelige, men energien har de ikke brugt på at nedbryde mig eller mit inventar.
    Ja, korthårsvarianten (Petit Brabancon), har gerne dækken på, når det er koldt. Da vi hentede Zucana i vinters var det virkelig ubehageligt vejr, vådt og det blæste konstant. Hun kunne kun passe en lille striktrøje. Det var bare besværligt med renlighed, det er faktisk den hvalp, der er blevet senest renlig - jeg er vant til at den slags er klaret på max en uge smiley - Altså så har de selv gået fint til døren.
    Kunne jeg vælge, ville jeg også altid vælge en sommerhvalp, men når man går efter noget meget specifikt hos en bestemt opdrætter, så indløser man billetten, når toget kører smiley


    profilbillede
  • #72   22. jul 2020 Da min første Griffon, Calaya, var hvalp, var min veninde på besøg, og hun var ved at bliver vanvittig over hendes energiniveau. Så det handler nok også om ens egne grænser. Måske var hun hvalpen fra helvede, men jeg ikke selv opdagede det smiley

  • #73   22. jul 2020 Jeg forstår slet ikke, at man kan have udfordringer med en lille hundehvalp. Conor voldte ingen problemer overhovedet - såvidt jeg husker. Han var tværtimod særdeles hjælpsom på det indretningssagkyndige plan. Fx anede jeg intet om, at tapetet i gang trængte til udskiftning, sofaen sang på sidste vers eller at støvsugerslangen tog falsk luft ind. Desuden støvede han også af i vindueskarmen - ja, det gør han så stadig.

  • #74   22. jul 2020 Haha Søren smiley

  • #75   22. jul 2020 Der er stor forskel på hvalpe af forskellige racer.
    Jeg har haft ft. cocker, langhåret dværggravhunde og whippets.

    Med de to første racer, har det primært været renlighed, der skulle kæmpes med, og for gravhundenes, at dæmpe gøen allerede fra start, men de har aldrig bidt ting i stykker inde, har kunnet være alene nogle timer efter få uger og har sovet on/off dagen igennem. Ft. cocker er der knald på, men med lidt hjerneaktivitet, er de gået omkuld, gravhundehvalpene har tullet afsted med næsen i jorden og vendt, hver sten, afbrudt af kortvarige legeflip. Alle gravhundene har været 6-8 måneder gamle før de var fuldt renlige, den ene voksede op med Ghini, som var renlig da hun flyttede ind.

    Whippet hvalpene har været lynhurtigt renlige, at de to jeg har gående nu, af og til tisser inde om natten, er fordi jeg ikke hører dem vågne, om dagen er de fuldt renlige, går begge til dør, og de fleste af mine whippethvalpe har været renlige i 8-9 ugers alderen.
    Til gengæld "hærger" de, huset her flyder pt. med papkasser og andet, der må flåes.

    Når jeg forlader huset kortvarigt, sørger jeg for at bordene er ryddet i "nå højde" bortset fra enkelte ting, som ikke har den store værdi, hvis de bliver snuppet og det ved jeg en del af dem gør, whippethvalpe og unghunde stjæler alt, hvad de finder spændende og undersøger det grundigt med tænderne smiley

    Sofaerne er dækket stramt med tæpper, så hvalpene ikke kan komme til at vende hynderne og bide dem i stykker fra bagsiden, sko er gemt langt væk, det samme med fjernbetjeninger, kuglepenne og lignende. Hvalpene hærger ikke pga. separationsangst eller understimulering, men fordi de kan og de vokser fra det stort set, fra den ene dag til den anden.

    Med whippet foretrækker at få vinterhvalp, så er det nemlig sommer og lyst, når de for alvor er "hjernedøde" i 5-7 måneders alderen og så kan en stor del af den periode tilbringes ude.


  • #76   22. jul 2020 Lige præcis Kirsten, det minder mig om at Sam stjæl ufatteligt meget, hvis han kunne komme til det, det var så først fra 7 måneders alderen, på nær en bakke smør han stjæl som lille hvalp.
    Jeg gjorde ligesom dig, lagde ting ud på spise bordet, han gerne måtte flå i som viskestykker, klude og Sam grydelapper.
    En dag kom jeg til at glemme min mobil på spise bordet da jeg kørte på arbejde, den var godt tygget i og fyldt med savl, det overlevede den sgu ikke, der er også røget en kuglepen og en fjernbetjening med i købet der.

    Men ja det er netop en periode som går over igen, det der stjæleri.
    Jeg kan sætte mad frem på køkken og spisebordet og i sofaen uden Sam har rørt det, men vi har så også trænet en del selvkontrol smiley


  • #79   22. jul 2020 Mathilde - Jeg tror whippet og ridgeback har mange lighedspunkter specielt som hvalpe og unghunde, det er hvad jeg hører fra folk som har eller har haft begge racer

  • #81   22. jul 2020 Ham Alfred er overhovedet ikke til at stå for, meeeega nuttet!!!!

  • #82   22. jul 2020 Atlas var egentlig en ret nem hvalp smiley Stort set renlig, da vi fik ham, han har aldrig bidt mig til blods, næsten kun ødelagt ting, som han måtte, og var en drøm at træne med smiley til gengæld gøede han konstant i starten. Jeg var ved at blive sindssyg! Han var lidt længe om at lære at være alene, men det var vores egen skyld. Vi havde tre måneders sommerferie, så det blev ikke rigtig prioriteret, før ferien var ved at slutte igen smiley Men han var da også ved at drive mig til vanvid, og jeg huske også den der følelse af, at man ikke kunne bevæge sig, når hvalpen endelig sov, for sæt nu at den vågnede igen! Jeg kan bare ikke huske, hvad han gjorde, som var så anstrengende smiley . Det har jeg nok lykkeligt fortrængt.

    Men så blev han unghund og blev den største pestilens! Ingen kontakt på gåture, ingen interesse før træning eller mad, meget stresset. Nu er han lige fyldt 4 og er endelig begyndt at blive fornuftig igen smiley . Faktisk er han næsten for sød. Jeg er ved at skrive speciale, hvilket betyder at udover lange ture 1-2 gange om dagen, så er andelen af aktivering minimal, men han accepterer det bare med minimal mængde af ballade.


    profilbillede
  • #83   22. jul 2020 Jeg kan simpelthen ikke mindes at min første hund har været slem,men da hund nr. 2 kom, så var det altid "spændende" at komme hjem og se hvad han havde lavet. Og så havde han svært ved at falde til ro (længe leve minder fra Facebook, for der bliver jeg påmindet om hans numre??)

    Det eneste problem med hund nr 1 er, at selvom han snart runder 9 år, så er han aldrig blevet renlig.

    Hund nr. 2 skulle lære alt da jeg fik ham, han var på det tidspunkt var et halvt år. Han vidste ikke hvordan han skulle lege, leve og opfører sig.


  • #86   22. jul 2020 Det her billede er taget ca. 10 minutter efter hvalpen har haft et hvalpeflip. Vi havde lige spist aftensmad ved sofabordet, og Martha strøg i fuld fart ned ad gangen og tilbage op gennem stuen hoppede op på chaiselongen på sofaen, vendte om og tog turen igen. Bort set fra hun gled på chaiselongen og fortsatte henover sofabordet - men ok, så behøvede vi selvfølgelig heller ikke rydde af.... smiley
    Ellers var de største udfordringer at hun nærmest kunne (og kan stadig) kravle lodret op nærmest, hun kunne/kan komme op alle steder! Og så tyggede hun lidt i hvad der nu var til rådighed smiley ellers en dejlig hvalp smiley


    profilbillede
  • #87   22. jul 2020 Uha der er kommet en del beskeder i mellemtiden, jeg kan ikke helt følge med, men hvor er det fedt at læse jeres beretninger og erfaringer uanset hvad smiley Keep them coming!

    Og apropos din bemærkning Heidi.. imens jeg skrev dette havde jeg også en hvalp, som IGEN bed hul i mine fødder så jeg har flere sår. Hun går i totalt angrebs-mode og bider så hårdt, at hun hænger fast i foden smiley Nu har hun fået en kalvediller der lugter noget så klamt mens jeg spiser aftensmad


  • #88   22. jul 2020 Funke: sko på, så hun ikke har mulighed for at bide dine fødder i stykker, hvis hun ikke kan omdirigeres til noget andet at tygge i smiley

  • #89   22. jul 2020 Her er der størst succes med bare tæer, tager jeg strømper eller sko på bider banditterne sig fast smiley


  • #90   22. jul 2020 Bevares, Bella var da både aktiv og en bandit, men hun var trods alt “bare” en hvalp. Jeg husker at jeg have ét par sko, ét par bukser og én langærmet trøje, som jeg brugte i den periode, hvor hun bed. Og det var fuldstændig gennemhullet, da hun stoppede med at bide smiley

    Men hun blev bare ikke sindssyg, som Dorit gjorde. Der er kun 3 år imellem dem, og jeg husker at jeg tit sagde, at jeg hellere ville have haft 10 Bella-hvalpe, end en Dorit smiley

    Jeg er meget OBS på at min kommende hvalp, ikke skal være Dorit-hvalpen i kuldet. For det magter jeg simpelthen ikke igen, og slet ikke med en race der har ben smiley

    Jeg tror mange er heldige aldrig at få en helvedes-hvalp. Og jeg ser da jævnligt folk i corgi-grupperne på FB, som har haft hunde i en menneskealder, og som pludselig får en helvedes-hvalp, og skriver at NU forstår de, hvor forfærdelige de er. Og så er der sikkert også folk, der er ligesom de forældre, der ikke selv kan se hvor uudholdelige deres børn er smiley


  • #91   22. jul 2020 Ja jeg kan selvfølgelig vælge et par sko jeg hellere vil have ødelagt end mine fødder smiley Hehe, de tænder må gerne rasle ud nu! Jeg oplever det samme som dig Kirsten - de bider sig bare fast i skoen/strømpen og så kan de ellers hænge dér

  • #92   22. jul 2020 Vi valgte ikke selv Svende og da vi hentede ham, var han den lidt forsigtige hvalp, af dem der var tilbage...det fortog sig meget hurtigt smiley

    Bevars...han var også helt almindelig hvalpet - bed i hænder, fødder og tær...men han fik som Dorit også de der psyko anfald, hvor han bare stormede rundt...og i vores tilfælde hang beklædningen på sengen, som en lille tasmansk djævel smiley Eneste der virkede var at give time out med kæresten inde i den mørke stue med ro i kurven smiley

    Han åd også fodlister, et hjørne på en væg, gnavede i en termostat til radiatoren og tyggede i gummilisten til altandøren - sidste i et øjebliks uopmærksomhed smiley

    Men lige så grum han kunne være, lige så sjov, finurlig og skøn kunne han være, når han mega glad kom løbende med en klam tyggedims eller en kold gulerod, vi skulle spise sammen smiley Hans poter kunne ikke rigtig nå sammen som hvalp, så han selv kunne holde ordentligt på tyggetingene, så vi tilbød altid at hjælpe med at holde smiley Og det holder stadig ved smiley

    Heldigvis vendte det forholdsvis hurtigt (alt er selvfølgelig relativt mht til tid smiley )...men husker ugerne som måneder og år smiley


  • #93   22. jul 2020 Åh, A og Linda, hvor er det genkendeligt smiley det er i hvert fald sådan jeg oplever det - momentær sindssyge.
    Man kan se det i blikket. Hun bliver helt manisk og har intet andet for øje; så halser hun som om hun har løbet et maraton mens hun knurrer og rusker og lyder som en dæmon fra helvede. Jeg sværger hun kan hoppe en meter op i luften fra LIGGENDE position. Hun er fuldstændig ligeglad med om hun knalder kroppen ind i sengen. Så prøver hun da bare igen med mere kraft - og bider sig fast i lagnet. Og ikke bare om aftenen, når man skal til at sove, også gerne i løbet af dagen.

    Hun er allerede godt i gang med at æde hjørnet på min ene dør, bunden på den anden, har skrabet tapet af under radiatoren og bruger fodlisten som tyggepind. Og støvsugerslangen får sig jævnligt en tur.
    Har dælme ofte overvejet om kræet er understimuleret - eller overstimuleret - men hun er vist bare momentær sindssyg smiley


  • #94   22. jul 2020 Haha, hun lyder som en ægte Dorit/Svende-kopi smiley smiley

    Det eneste jeg kan sige er, at det går over. En dag smiley Jeg kan varmt anbefale en form for time out, om det er snor, bur eller andet. Men at være virkelig konsekvent, når de her anfald melder sig.

    Til forskel, så kunne jeg med Bella kalde hende hen, og bare nusse hende på maven, så faldt hun til ro smiley Da jeg prøvede samme taktik på Dorit, eksploderede hun i et vanvidsanfald smiley


  • #95   22. jul 2020 Jeg synes virkelig det har været svært at vurdere, hvad der er fair at gøre. Især fordi det sagtens kan opstå flere gange på en enkelt dag. Så er det pludselig mange gange, man skal give time out til hvalpen. Lige pt. gør jeg det, at når hun kammer helt over og bliver vanvittig, så stiller jeg mig om bag en (glas)dør. Oftest starter hun ud med at gø og knurre og snurre rundt, men jeg smutter ind igen, når hun er afventende - og tilbyder noget legetøj/bidelegetøj i stedet.
    Jeg tror måske bare, jeg skal begynde at være endnu mere konsekvent med det smiley

    HAHA jeg elsker sammenligningen med Bella! Det er jo skidesjovt at læse om, knap så sjovt i virkeligheden smiley


  • #96   22. jul 2020 Den værste start på morgenen er når man kan se et par kulsorte øjne og stritører titte op fra kurven. Så ved man, at festen er startet smiley smiley

  • #97   22. jul 2020 Okay når man sådan falder i søvn med hovedet nede i yndlingsskoene, så er helvedes-hvalpen pludselig tilgivet for alt ravage den har lavet i løbet af dagen smiley

    profilbillede
  • #98   22. jul 2020 smiley smiley smiley

  • #99   22. jul 2020 Funke det var SÅ skønt at få lidt tid til at være sammen med min forlovede og bare være sammen os to, uden tanke på hunde og om Teemo skulle ud osv. smiley
    Og jeg har indtryk af at min mor hyggede sig ligeså meget som hundene gjorde. De havde endda været på gåtur, selvom hun inden vi kørte var lidt skeptisk over at skulle gå med 3, men det var gået så fint smiley
    Vi endte så med at bruge 2,5 time af vores dyrebare alene tid hos en bilforhandler, men jeg tænker det var tiden værd, når der om et par måneder står en helt ny bil hjemme i indkørslen, nøj hvor jeg glæder mig! smiley
    Og glæden var selvfølgelig enormt stor, da vi hentede hundene, for selvom det er dejligt med et par timer eller 5 væk fra hundene, så er der bare intet bedre end at komme hjem til dem, og om lidt vil jeg smide mig under dynen med dem alle 3 og putte til vi alle falder i søvn i en stor bunke smiley Eller de har deres faste pladser, men alligevel..


  • #100   22. jul 2020 Ej tillykke med bilen! Skøøønt smiley Det lyder bare som en herlig dag - og dejligt, at din mor ikke er helt skræmt væk fra at lufte dem. Men det bliver næsten ikke bedre, når man sådan får en lykkelig hilsen fra hunden(e) der bare er vilde for at se dig igen smiley Det kan jeg så godt sætte mig ind i! Der er bare noget ren glæde i det

  • #101   22. jul 2020 Mange tak, nu må tiden bare godt gå lidt hurtigere så vi kan få bilen hjem også smiley

    Ja min mor elsker hundene og de elsker hende, meeeen der er nu ikke noget der slår deres moar smiley


  • #103   24. jul 2020 Teemo være omkring 21 uger nu og er i fuld gang med at skifte tænder smiley tror dog det er en meget normal alder, så nok ikke nogen hjælp.

  • #104   24. jul 2020 Altså Menja og jeg var til vaccination igår, og fik at vide at hun er i fuld gang med at smide sine tænder - og hun er 17 uger nu smiley

  • #106   25. jul 2020 Haha ærlig talt? Hendes tomme madskål som ikke er blevet brugt endnu...

    Ej - jeg har intet bidelegetøj der slår værdien af cykelkurven der står i stuen, panelerne, dørkarme osv. Men hun elsker at bide i sin Kong Quest bone efter der har været mad i den smiley Jeg har lidt forskelligt med riller/hakker osv fra Petworld, men hun hælder nok mest til sit Kong puppy bone.
    Jeg har også luret på de der "cooling pets" fordi det skulle være godt til varmen og tandskifte, men de er for store til Umi.


  • #108   25. jul 2020 I know!! Det forbløffer mig virkelig gang på gang, hvordan hun kan drøne direkte hen til alt andet end præcis det bidelegetøj hun har til rådighed smiley

  • #109   25. jul 2020 Vores bruger megen tid på at gnave i deres kaffetræ-stykker. Det er alle uden undtagelse. Har blandt andet én under tandskifte og én på 10 mdr.
    Derudover er bøffelhorn et hit her .


  • #111   25. jul 2020 Sam var rigtig glad for læder handsker, kolde viskestykker der havde været i køleskabet med godbidder i og knude på, Kina sutsko, samt gevir og bøffelhorn og rå ben smiley

  • #112   25. jul 2020 Vi er en flok på 5-6 stykker, som har startet en “hvalpepose”. I posen er der seler, snore, halsbånd og legetøj. Posen går på omgang, alt efter hvem der har hvalp. Reglen er, at når man har haft posen, lægger man nogle nye ting i, når man afleverer den, for der går selvfølgelig nogle ting til i ny og næ.

    Fünke, sig til hvis jeg skal komme forbi med posen en dag i næste uge. Jeg skal bare have den igen i slutningen af august, da min veninde får CP-hvalp smiley


  • #113   25. jul 2020 Svende var ret vild med kolde rå gulerødder. De kølede gummerne og så var de (næsten) tilgængelige ad libitum smiley

  • #114   25. jul 2020 Nå ja hvis det ikke skal være decideret legetøj har jeg også lige fået indkøbt gevir. Det er ikke helt et hit smiley men måske man skulle prøve bøffelhorn eller kaffetræ?

  • #115   25. jul 2020 Årh det var et virkelig sødt tilbud, A smiley Jeg er dog i sommerhus - helt oppe nordpå - så vi nøjes nok med det vi har. Men det var da en virkelig god idé smiley

  • #116   25. jul 2020 Teemo er ret glad for sin kong skildpadde, den har lidt samme stof som et stofbur tror jeg, så måske det var en ide?
    Så har han en lille ugle, som jeg fik af en herinde fra engang da jeg fik rosa tror jeg, den sover han med næsten hver nat.
    Han kan også godt lide kongs bløde gummi ting, men føler ikke at de er et ligeså stort hit uden mad osv. Som bamserne er smiley
    Han er dog stor fan af mine sko, som han ikke må bide i, måske netop fordi det er forbudt? smiley
    Og toiletruller, han elsker toiletruller!


  • #117   25. jul 2020 Jer der giver gevir, bøffelhorn, kraftben mm. er i slet ikke bekymret for hundens tænder ?
    Min kusine var hos tandyrlægen med sin hund for et par år siden og han anbefalede på det kraftigste, at hun skulle holde op med at give den slags, da de slider emaljen af tænderne og at dyrlægen så rigtig mange knækkede tænder hos hunde der fik den slags at gnave i


  • #119   25. jul 2020 Anni - er det ikke lidt der der alt med måde?

    Jeg giver ikke bøffelhorn, men jeg giver lejlighedsvis gevir, kraftben o.l. hverken dagligt eller ugentligt, men de er med i "rotationen" af tyggeting. Det er jeg ikke bekymret over.


  • #121   25. jul 2020 Anni jeg tror det er en prioritering. Vores gnaver virkelig meget og tilbyder jeg ikke sådanne holdbare gnaveting, så finder de bare andet. Det er brænde, grene, andet "sjovt" i haven eller i værste fald inventaret. Sealyerne er virkelig slemme. De elsker det og kan ligge med Bøffelhorn/kaffetræ flere timer om dagen. Tørrede naturlige tyggeting/godbidder holder desværre meget kort og det er ikke meningen at de skal spise sig mætte.
    Jeg holder meget øje med tænderne på vores hunde, da vi jo udstiller og jeg renser dem derfor ved behov og tjekker selvfølgelig inden udstilling og npr jeg alligevel har dem på trimmebordet. Den gamle på 11,5 år har en emaljeskade som hun fik som hvalp. Hendes datter har et meget lille afslag på én af hjørnetænderne. Hun leger meget voldsomt men bruger også Bøffelhorn enormt meget. Hvad afslaget skyldes aner jeg jo ikke. Der skal ses grundigt efter. Men jeg vil personligt (på hundenes vegne) hellere tage de risici end at fratage dem tyggeglæden.


  • #122   25. jul 2020 Gaddafi har da også et par gevirer som han selv har fundet til at ligge, men det er ret sjældent at han gnaver i dem.
    Til gengæld gnaver han meget i tørrede hud-ting, pandelapper mm.
    Han vil også gerne gnave i træ, men det får han nu ikke lov til, for jeg gider ikke, at jeg skal til dyrlægen og have pillet træsplinter ud af mund og mave på ham.

    Men jeg tror nu på hvad tandyrlægen siger

    Louise, måske jeg skulle prøve med det der kaffertræ du bruger.
    Hvor køber du det ?


  • #125   25. jul 2020 Anni - men de der tørrede ting er bare lynhurtigt væk. Jeg har ikke fundet nogen af dem, der holder mere end måske 2-3 minutter. Det bliver her i huset kun brugt som slik.

    Til gengæld giver jeg jævnligt grisehaler, ribben osv.

    Reiki og Gaia fik nogen flere bærende knogler en end Sten. Gaia havde flotte tænder, men reiki havde virkeligt slidte tænder som gammel og de sidste to år var han i narkose 2-3 gange årligt for at få tjekket tænder og fjernet hvad der var knækket (selvom han på det tidspunkt ikke længere fik den slags).

    Så med Sten er jeg lidt mere forsigtig - men helt smidt væk er de bærende knogler ikke, bare begrænser en del.

    Hvor får han i ny og næ, og så holder det rigtigt længe. Han er ikke typen der ligger og gnaver i det i flere timer, der er sådan lige lidt hygge af og til.


  • #127   25. jul 2020 Tak for det Isabelle - det kan være vi skal teste om han gider dem smiley

  • #129   25. jul 2020 Hvis den er minded på mig, så skriver jeg ingen steder at han tager fejl. Jeg skriver at jeg prioriterer at mine hunde får lov at tygge i de ting de elsker. Kaffetræ holder pænt længe. Jeg har købt på Zooplus og Maxizoo. De splintrer ikke. Tidligere fik de lov at gnave i brænde. Og det har heldigvis aldrig givet problemer.
    Pandelapper holder desværre ikke så længe her. Yak-mælksbenene har jeg kigget på og nej de er heller ikke billige og jeg køber dem gerne, hvis de holder længere end et døgns tid. Måske jeg skulle købe nogle stykker til næste kuld. Airedalehvalpe kan dele alt, sealyham hvalpe not that much smiley
    Vi har pt 6 hunde og horn i forskellige størrelser samt kaffetræ (pt 2 stk) ligger og flyder til fri afbenyttelse. Største risiko vi har oplevet er, at man skal passe på når man om natten går på toilettet. Man kan rulle langt på sådan et stykke rundt træ...
    Vores hunde er altid gået i graven med alle deres tænder og de har aldrig fået en tandens hos dyrlægen. Så ja her er det altså en prioritering.


  • #130   25. jul 2020 Jeg troede faktisk ikke hvalpe måtte få fx gevir osv (at det var for hårdt?) indtil jeg læste om flere der gav dem. Så tænkte jeg pyt, hun skal have noget seriøst at gnave i som holder længe smiley hun er så ikke rigtig interesseret i det indtil videre, andet end at have løbet en sejsrunde i haven med det

  • #131   25. jul 2020 Fünke det er da en god start smiley

  • #132   25. jul 2020 Det er i det mindste underholdende at se på så længe det varer smiley

  • #133   25. jul 2020 Michelle, jeg har hellere ikke taget gevirene fra Gaddafi, men det er også ret sjældent at han tygger lidt i dem.
    Havde han tygget i dem konstant, så havde jeg nok taget dem fra ham.
    Pandelapper mm holder hellere ikke så længe her, men han elsker dem.

    Jeg vil prøve med sådan noget kaffetræ, måske er det noget for ham, samt dem Isabelle linker til.


  • #134   25. jul 2020 Isabelle, hvor længe holdt de der Yakokse snak til dine ?

  • #136   25. jul 2020 Anni, jeg købte en medium til Bella og en small til Dorit (jeg ved godt at de skulle have haft en størrelse større hver, men jeg ville lige teste). Dorit åd sin på 10 minutter smiley Bella gad ikke sin, og jeg tænker at Dorit får den her en af dagene, så ser vi hvor godt den holder til hende.

    De er i øvrigt ret billige på zooplus.


  • #137   25. jul 2020 A er det de yak du skriver om? I fald synes jeg det er meget dyrt for 10 minutters ryggen.

  • #139   25. jul 2020 Louise, ja det er yak. Som sagt købte jeg dem en størrelse mindre, og det kan så ikke anbefales smiley

  • #141   25. jul 2020 Hvad siger maverne til det yakoksemælk?

  • #142   25. jul 2020 Når de ikke holder længere, så synes jeg at de er for dyr.
    En oksepandelap holder jo længere end ti minutter.
    Men jeg prøver nok en alligevel smiley
    Så lige, at det billigste sted man kan få yak er hos Gilpa.

    Og så tror jeg, at jeg prøver det der kaffetræ.
    Louise, har du tjek på, hvor længe de "slemme" kan tygge på kaffetræ?


  • #143   25. jul 2020 Anni vi har 6 hunde om at tygge her. Dette her har holdt 13 dage og var kun en M

    profilbillede
  • #144   25. jul 2020 Wau Louise, det er da sådan nogen jeg skal have fat på.
    Håber så, at Gaddafi synes om dem og at en af de lokale dyrehandlere har dem


  • #145   25. jul 2020 Holde gør de og man kan evt lægge dem i vand, så bliver de endnu hårdere. Nogle sælger stykker af lyngrod (mener jeg det er). Om det er ligeså hårdt ved jeg ikke, men det skulle være godt også.
    Kaffetræ er billigst hos zooplus.de
    https://www.zooplus.de/shop/hunde/hundesnacks/chewies/kausnacks/613360


  • #146   25. jul 2020 Dorits mave kan fordøje beton, så den sagde ikke noget til yak smiley

  • #147   25. jul 2020 Vores har også galvaniserede maver, men det er trods alt noget de ikke har prøvet før. Vi bruger ikke mælkeprodukter.

  • #148   25. jul 2020 Der er ikke laktose i.

  • #149   25. jul 2020 Nej det har du da ret i. Det har jeg faktisk læst. Tak

  • #151   25. jul 2020 Isabelle helt enig!
    Vi er i sommerhuset pt og grenene har langt henad vejen fået lov at blive hvor de hører til. Netop fordi de har kaffetræet. Til gengæld er alle blåbær ribbet indenfor hegnet. Den yngste har i en uge haft kulsort afføring smiley


  • #153   25. jul 2020 Der er hjemme og udepinde smiley

  • #154   25. jul 2020 Vil I også mene at kaffetræ er thumbs up at give til hvalpe? smiley så vil jeg da også være på udkig efter det

  • #155   25. jul 2020 Ja det har vi gjort og selvom det holder længe, så er det jo ikke så hårdt som horn. Det splintrer bare ikke og densiteten er rigtig høj

  • #156   25. jul 2020 Fedt, det vil jeg da se om jeg ikke kan anskaffe til den tyggeglade hvalp smiley

  • #157   25. jul 2020 Solvej, Umi har lige fået Kong skildpadden og den er i hvert fald godkendt!! Jeg var tilfældigvis lige i Petworld og tænkte den var genial med formen og "dutter" på smiley

  • #158   25. jul 2020 Teemo elsker sin! Og hvis man piver med den går han helt amok xD
    Han har også fået blæksprutten den er også et hit, men ikke helt på niveau med skildpadden.


  • #159   25. jul 2020 Blæksprutten, er det den der knitrer? Den er Umi også fan af smiley men jeg forudser at skildpadden godt kan blive populær

  • #161   25. jul 2020 Jeg var inde og læse om kaffetræet, men hvad med de helt små hunde? Det ser ud til at det er til hunde på mindst 10 kg.

  • #162   25. jul 2020 Isabelle, sådan en "and" har Umi også, det er bare en flamingo med regnbuevinger jeg fandt i Maxi zoo smiley den er god!

  • #163   25. jul 2020 Nå ja okay der er lige lidt op fra de 2,3 kg bæstet vejede i morges, så smiley

  • #164   25. jul 2020 Ja den knitre i "benene" og har piv i hovedet. Vi brugte den en gang på at få en løs tand til at slippe, desværre fik teemo slugt tanden i stedet for at give mig den.

    Han er forresten snart tandløs, haha.. Han har 2 tilbage i undermunden her til aften og de er også løse, men de nye er ikke kommet endnu. Og i overmunden er de alle hultertebulter fordi han har både nye og hvalpe tænder, åh den tossede lille hund altså. smiley


  • #165   25. jul 2020 Kaffetræet fås jo i forskellige størrelser så de passer til de forskellige hunde. Vores bruger str M eller L. De små vejer 9-10 kg og de store Ca 23 kg. Det afhænger jo af hvor kraftigt deres bid er. Vores de små er dværge. Dvs store hunde på korte ben og deres gebis svarer til en stor hunds. Til en lille hund vil jeg da bare vælge en str S.

  • #166   26. jul 2020 Helle, så køber du et lille. ??
    Men nu skal man hellere ikke undervurdere små hunde.
    Min Pinscher vejede 3,8 kg, og hun gnaskede enorm store ben i sig.
    Sådan nogen bittesmå gad hun ikke


  • #167   26. jul 2020 Anni, der er 2 størrelser hos zooplus. Det mindste er til hunde fra 10 kg smiley

    Jeg undervurderet såmænd heller ikke min den mindste hund, han får i forvejen foder og tyggeben som er beregnet til større hunde.


  • #168   26. jul 2020 Vores Maxizoo har 3 str. Ellers giv da det mindste. Det holder da bare længere smiley

  • #170   29. jul 2020 Så kom der 2 stykker kaffetræ til de små vilddyr på 15 uger, det er afgjort et hit, der er blevet tygget meget på dem i løbet af dagen af både de små og Tilla

    https://www.hundegalleri.dk/video/diverse-hund/46583-kaffetrae_200g


  • #171   29. jul 2020 Dejligt at høre Kirsten. Her er de også i meget høj kurs. Men man betænker sig lidt ved at betale for en pind smiley

  • #172   29. jul 2020 Helt enig smiley Har også sagt til Lars, at han må stoppe dem, hvis de slæber dem med i haven, for så ender de nok bare på komposten smiley

  • #173   29. jul 2020 Gaddafi fik en igår og han har gumlet meget på den. smiley


    Louise, mange tak for tippet, det var lige sådan noget vi manglede. ??


    profilbillede
  • #174   29. jul 2020 Thomas vidste ikke, jeg havde købt et stykke træ for 80 kr., så det var endt i brændekurven smiley

  • #176   29. jul 2020 Anni det er jeg glad for at høre!

  • Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 55 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.613
    #177   29. jul 2020 Rikke
    Havde han tændt op med det?


  • #178   29. jul 2020 Nej, det er heldigvis mig, der fyrer op, når det er den lille brændeovn smiley

  • Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 55 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.613
    #179   29. jul 2020 Pyyyh smiley

  • #180   29. aug 2020 Til alle jer med sindssyge piratfisk, måske det kan hjælpe jer lidt smiley smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=ziqRjrmsBYg&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3Tem34yDk2uNxrbF1HMNtME_DOuYeNbCjld8PnkhK8QavyZ1K3MARBSk8


  • #181   29. aug 2020 Jeg har ligget i sengen det meste af dagen pga bivirkninger fra min medicin. På et tidspunkt ville Henning så op i sengen, og jeg løftede ham op. I det jeg lagde hovedet ned på hovedpuden kom han flyvende med åben mund og bed ammen omkring min mund, hvilket resulterede i en flænge på 1½ cm der blødte som ind i helvede.

    Hold nu kæft den hund bider meget, det sker dagligt at han pludselig kommer flyvende og bider i arme, ben, eller hvad han nu lige kan få fat i, og generelt bider han bare mege ti hænder mm. Selvom man så bytter med noget han må bide i, ja så sidder han i hænderne på en 2 sekunder efter. Kæft jeg glæder mig til at han begynder at skifte tænder, og til han bliver ældre smiley


  • #183   29. aug 2020 Kan så ikke stave og skrive korrekt i dag åbenbart, der skulle så *sammen, og omkring min NÆSE smiley

  • #184   29. aug 2020 Husker tydeligt lille baby Sam, en værre hoppebold, hoppe op og bide søster der sad på hug, lige i læben så det blødte, ihh hvor hun hylede, alle de gode hvalpe minder der dukker op i denne tråd smiley

  • #185   29. aug 2020 Haha, Henning hopper også helt vildt, men han er jo så lille så der sker ikke rigtig noget så længe man står op , sidder man i sofaen er det en anden sag, så er det ben eller hænder der får turen.

    Ozzy var SLET ikke sådan en bidesatan, han løb kun på væggene. Tænk sig at jeg skulle sige de her, men jeg foretrækker sgu en hvalp der løber på væggene smiley

    Misforstå mig nu ikke, jeg elsker jo lille Henning, men for helvede det gør nas med alle de bid, det er virkelig som om han ind imellem bliver total besat, han lyder også som en tasmansk djævel imens smiley


  • #186   29. aug 2020 Åh det lyder bare PRÆCIS som Umi, Rikke - og hun er 18 uger.... smiley smiley ej haha, jeg synes det er blevet bedre her. Hun flyver stadig spontant rundt og bider sig hjælpeløst fast i det der nu lige er tilgængelig (tæer, hår, hage, næse..) men jeg føler, at det er blevet bedre hvis jeg sammenligner med starten. Det er stadig mange gange om dagen, men det går hurtigere over.
    Men jeg kender indgående til den undren over, hvordan søren man på 2 sekunder spontant kan have en hvalp hængende i albuen!

    Eller også er det fordi, hun er blevet mere puttet - vi har for første gang sovet sammen i sengen, hun vil nusses mere, hun kan (nogle gange) ligge på dynen uden at gå amok smiley Jeg HÅBER ikke det bare er puttesyge pga. tandskifte, men fordi hun viser mig hvilken ægte puttehund hun i virkeligheden er smiley

    Hendes nye yndlingsmåde at vække mig på er at stikke sin våde, sniffende snude ned i mit øre... kan da også love for, at det virker...


  • #187   29. aug 2020 Ja her er vi nået til et punkt hvor hvalpen kan hoppe op i seng, lænestol m.m. Så man skal i hvert fald ikke prøve at ignorere sig ud af en træls adfærd og rulle om på hovedpuden - så har du pludselig en hund der står med alle fire poter på dit ansigt mens hun prøver at makulere din næse!

  • #188   29. aug 2020 Fünke : Ej men han er SÅ strid med det bideri, og da jeg så skrev til opdrætter i dag og fortalte om hans nyeste stunt med at bide hul i min næse, var hendes svar at den hvalp de har beholdt er 90 % engel og 10 % djævel, så tænker jeg om det er os der gør noget forkert, eller vi bare har valgt satanshvalpen , ahahahaha.
    Men Henning var den første til mange ting, både fysiske men også sådan ting han turde/gjorde, så han har bare været fyldt med gåpåmod og fart over feltet fra start.

    Henning har sovet i sengen sammen med os fra første dag, så på det punkt har der ikke været problemer, han sover også igennem næsten hver nat, eller altså han skal ikke ud. Han vågner et par gange og flytter sig rundt, og så ind imellem begynder han også på det der bideri, f.eks synes han det er evig fedt at bide i mit hår OG hovedbund om natten!

    Jeg mistænker Henning og Umi er sjæl-søskende smiley

    Åh gud jeg glæder mig til det her bideri aftager og vi får en bare lidt mere rolig hvalp, eller en mere artig hvalp, for han må jo gerne have fut i måsen.

    Jeg er begyndt at træne "sit" med ham, og altså helt ærlig så går det ikke fantastisk. Han har simpelthen SÅ meget krudt i røven og er SÅ madglad at det er pisse svært at få ham ned på numsen, fordi han bare hopper som en hoppebold efter godbiden. Skal vist have bestilt en klikker og se om det kan gøre en forskel.

    Jeg tænker heller ikke at Henning er i tvivl om hvad han hedder, eller det skal da være hvis han tror at han hedder NEJ eller DØØØØKTIIII , for det er de 2 ord sammen med hans navn der bliver brugt mest her i huset, og de bliver brugt MANGE gange om dagen. " Henning NEJ - Døøøktiiii, Henning nej, Døøøøkti, Henning stop så nej blev der sagt, Henniiing, Henning stop så , Henning NEJ, døøøøktiiii, Henning NEJ!! " smiley


  • #189   29. aug 2020 Umi har slet ikke lært at sitte reelt endnu - det ligger hende ikke naturligt og jeg kan heller ikke lokke positionen frem, sådan som hun hopper og danser smiley
    De lyder sørme meget ens, mon ikke de bare virkelig har drøn i djævlehornene og derefter bliver de artigste engle hahaha.

    Visse dage kan man helt være i tvivl om hvalpen faktisk bare hedder et udtalt *SUK* smiley


  • #190   29. aug 2020 Men derudover så træner vi med klikker og jeg synes jo det er mega genialt. Især til sådan nogle hunde, der bare er videre før man kan nå at sige "dygt...." smiley

  • #191   29. aug 2020 Jo lad os satse på de bliver rene dydsmønstre, ærlige, dygtige og velopdragne når de bliver ældre smiley

    Opdrætteren skrev også til mig den anden dag , og så skrev hun bla. " Jeg havde helt glemt hvor nemt det er at træne med en DP hvalp" og så tænkte jeg " Øøøøh er du sikker på vores hvalpe er søskende " smiley Men den dag vi hentede Henning var deres hvalp også den mest rolige og artige, men det er også den eneste tæve i kuldet, så måske drengene har taget alt balladen, og deres tævehvalp så er et rent dydsmønster, ahaha.

    Forstil dig lige Henning og Umi tumle rundt, åh jøsses der skal i hvert fald ikke være skrøbelige ting i nærheden smiley


  • #192   30. aug 2020 Rikke, du skal glæde dig til tandskifte er ovre og ikke til tandskifte, tro mig, tandskifte er helved, for alle bisserne klør, gør ondt og er træls, så det er bare mere bid hvis det er muligt.. Men nu hvor Teemo så småt er ved at være færdig, begynder det da at blive en smule bedre smiley

  • #193   30. aug 2020 My only : Tvivler på han kan bide mere end han allerede gør, til gengæld vil der være mindre tænder og ikke så spidse tænder , haha .

  • #194   30. aug 2020 Det har du ret i, når de først er ude smiley de der dobbelt tænder kan godt gøre avs xD men ja voksen tænderne er noget mere behagelige at blive bidt af hvis det absolut skal være smiley

  • #195   30. aug 2020 Det er bare så vildt hvor stor forskel der kan være på hvalpe , men altså det er der jo også på mennesker . Henning er dog også vild med sko som Ozzy også var ??

  • #197   30. aug 2020 Daisy (4½ måned) er også i fuld gang med at skifte tænder og er stort set stoppet med at bruge os som tyggepind smiley

    Hun er inde i en ret stabil periode mentalt, hvor den største udfordring er, at forhindre hende i at lave stunts, hvor hun kan komme til skade. Hun elsker at hoppe op på borde mv. hoppe op og ned i sofaen over armlænet mv. Specielt nedspringene fra høje steder er ikke gode for hendes led, så der skal tænkes lidt kreativt i indretningen pt.

    Til gengæld har det hjulpet meget, at hun nu er stor nok til at løe lidt med de voksne, her får hun virkelig brændt noget krudt af, og de er søde til at tage hensyn til hendes størrelse smiley


    profilbillede
  • #198   30. aug 2020 Og så er Daisys yndlings legetøj pt, en gammel gummipakning fra en malkemaskine med et stykke webbing igennem. Den er utrolig holdbar og god at bide i

    profilbillede
  • #199   30. aug 2020 Så har jeg også fået min hundehvalp hjem og han er skiftevis virkelig sød og røv irriterende smiley
    Jeg havde en ide om at han i løbet af dagen kunne tage en lur i hvalpegård. Den ide synes han ikke om - han skriger og skaber sig, hvis jeg tillader mig så meget som at gå på toilettet uden ham. Og lur er heller ikke lige det der står først på hans dagsorden. Faktisk er det vist slet ikke en del af hans plan, at skulle sove i løbet af dagen.
    Jeg troede at jeg havde et nogenlunde hvalpesikret hjem, men det har jeg så åbenbart ikke - han gnaver i pudset mellem fliserne i gulvet smiley


    profilbillede
  • #200   8. sep 2020 Lige lidt "public service announcement" - jeg fandt i dag ud af, at de har kaffetræ i Maxi Zoo. Mega belejligt. Så det fik vi lige med hjem, og det er godkendt. Nu må vi se, om det kan fastholde interessen smiley

    profilbillede
  • #201   8. sep 2020 Tilla er fortsat glad for at gnaske i kaffetræ, hun har haft det i mere end en måned nu, men hendes tænder rasler også ud i stor stil pt., hun er knap 5 måneder nu.
    Det er snart kun hjørnetænderne i overmunden hun mangler at smide smiley

    Hun er et lille rivejern, som er god til at provokere de store, men samtidig, den mest vidunderlige og kærlige lille fis. Hun er mormor Ghinis yndling og når Daisy har ulvetime, er det ikke mor eller søster, som hopper med på vognen, næh, det er divaen på 10, som styrter rundt og laver ballade sammen med barnebarnet, mens Tilla og Bianchi sidder og kigger forundret på de to tosser smiley





    profilbillede
  • #202   8. sep 2020 Haha hvor er det altså bare herligt Kirsten smiley og fantastisk billede! Jeg venter også bare på, at resten af tænderne falder ud af munden på Umi. Hun er ikke helt så langt endnu (4½ måned).

    Lader I også jeres hunde/hvalpe have kaffetræ liggende når de er alene hjemme?


  • #203   8. sep 2020 Tak Fünke smiley Jeg har haft det liggende også når de er alene. Har generelt meget liggende at tygge i whipperne er nogle rødder i den her alder, så er der ikke let tilgængelig underholdning går det ud over inventaret i stedet.

    Det er lidt pest eller kolera med hensyn til om de kan komme til skade, for de er ret opfindsomme. Jeg stoppede Daisy her til aften, der havde hun kastet sig over glaslisten rundt om vinduet på yderdøren smiley

    Den fik så lige en god gang citronsaft, den lugt bryder hun sig ikke om og når lugten er væk, har hun forhåbentlig glemt det "projekt" smiley


  • #204   9. sep 2020 Spændende aktivitet hun havde kastet sig over smiley Umi vil også MEGET gerne bide ledningen i stykker, som jeg har kørende langs et panel, og det er jo svært, når man ikke lige kan flytte tingene. Nu har jeg da skrevet citronsaft på listen over muligheder!
    Men ja, jeg kan da godt se, at det så er lidt hip som hap - når whipperne er sådan nogle små opfindsomme piratfisk smiley


  • #205   9. sep 2020 Cotivet sårspray kan holde Skyes næse og bisser, fra de fleste ting. Det var også det eneste der virkede på Kia, efter at have prøvet citron, tabasco, gå væk hund og hvad der ellers er på markedet.
    Det kan anbefales, og så er det godt generelt at have, til sårbehandling smiley


  • #206   9. sep 2020 Altså jeg har sårspray fra KW liggende, det kan jeg da også give et forsøg smiley

  • #207   9. sep 2020 Jeg ved ikke om det stinker på samme måde. Det er vist både lugt og smag, de reagerer på ved Cotivet. Jeg ved ikke om det er tea tree oil, det lugter af, men noget i den dur smiley

  • #208   9. sep 2020 Jeg brugte pebermynteolie - det er forfærdeligt for hunde, men dejligt for mennesker smiley

  • #209   9. sep 2020 Mhhhh dét var en god idé smiley smiley

  • #210   9. sep 2020 Cotivet slikker Daisy i sig som om det var leverpostej smiley
    Pebermynteolie skal helt klart prøves.

    Ledninger er også et kæmpe hit her og det er noget af det, som vore hvalpekuld også går til angreb på, hvis lejlighed byder sig. Forrige kuld, fandt lige netop de 5 cm. af mit 15 meter lange internetkabel, som ikke var beskyttet og gnaskede det over. Trådløst er ikke en mulighed, der hvor computeren står, det er prøvet i alle afskygninger, så de var ikke populære smiley

    Jeg har lavet nogle ret kreative løsninger med plastikbokse sat fast med gaffatape, over de stikkontakter, der er i hvalpehøjde og som vi ikke har kunnet undlade at bruge smiley

    Alle vore reoler er dækket af komposthegn eller hvalpegårdselementer. Da jeg så Sofias springerhvalp havde kastet sig over en bog, tænkte jeg, at her havde Daisy ryddet de nederste hylder.
    Min mand burde efterhånden have lært lektien, men Daisy fortsætter hvor Tilla slap og æder de sidste sider af de krimier han har liggende på natbordet som godnatlæsning og af uransalige årsager, er det altid slutningen som ryger smiley


    profilbillede
  • Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 55 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.613
    #211   9. sep 2020 Hahaha æder slutningen af bogen smiley


    Hørte om en kanin der bed i bordbrn, så prøvede ejer tabasco og kaninen sagde MUMS og gnavede endnu mere smiley


  • #215   15. sep 2020 Catoline, det gjorde Gaddafi også.
    Jeg har aldrig haft en hund er var så svært at gøre renlig, og jeg har aldrig haft en som tissede i seng og møbler.
    Jeg kunne hellere ikke få ham til at tisse på aviser. Havde ellers fået en pose brugte aviser med fra opdrætteren.
    Jeg var så langt ude, at jeg havde sat mig for, at hvis ikke han blev renlig indenfor de næste to måneder, så røg han ud.
    Og vupti, så gik der et par uger og han var renlig., endda så renlig at han ikke laver stort i haven.
    Det tog så bare 7-8 måneder.
    Nu er han to år, og han siger stadig ikke til, men han har er så renlig at han kan holde sig 10-15 timer.


  • #216   15. sep 2020 Umi siger heller ikke til, overhovedet! Så jeg er ret obs på at få hende ud måske hver 2. time - sidste gang hun tissede indenfor var i sengen lige inden "natteturen" selvfølgelig... juhuuu...

    Her kan jeg så med sikkerhed sige, at det er blevet bedre de sidste uger. Ja, jeg tror faktisk ikke vi har haft uheld i par uger smiley
    Kan han egentlig holde sig når han er alene hjemme Caroline? Jeg føler jeg kan mærke, at Umis krop/blære bliver større og kan holde til noget mere. Men det betyder ikke, at hun bliver en pind bedre til selv at sige til eller give udtryk smiley smiley


  • #217   16. sep 2020 Det må godt nok være frustrerende at have en hvalp der ingen tegn giver overhovedet smiley

    Er det ikke mærkeligt at hvalpe ingen tegn giver?
    Jeg spørger fordi jeg kun kan trække erfaring fra Ridgeback Sam og schæferne derhjemme smiley
    Er der fordi det ikke er trænet intensivt hos opdrætter, ikke er trænet intensivt når man får hvalpen hjem eller er der bare forskelle i racer? smiley


  • #218   16. sep 2020 Mathilde: Jeg tror der er flere faktorer i det. Også hvordan man bor etc.

    Pga. katten (indekat), så skal der altid være et slusesystem i mine hjem. Så Skye skal give signal ved en dør, der ikke er yderdør, hvis hun skal ud. Det tog overraskende lang tid for hende, at lære. Jeg tror først hun var omkring 17 uger, før hun fangede den.

    En hund der bor på 2. sal i en lejlighed, kan have lign. problem, da der fra den begynder at søge/giver signal, og til den står nede på gaden, kan gå så lang tid (halsbånd på, snor på, ejeren skal have jakke på, og sko, døren skal låses, hvalpen skal på armen og ned af trapperne etc.). Det tog Kia meget lang tid, at knække koden der, da hun da for længst havde glemt, hvad hun skulle, når vi nåede gaden og også var utryg, efter alt det postyr.
    Hun lærte det meget meget hurtigt, da vi flyttede i hus.


  • #219   16. sep 2020 Teemo er først sådan rigtigt begyndt at give besked i løbet af den sidste måned, han er 6 mdr nu. Nogle gange piver han, nogle gange går han til døren og nogle gange er jeg så heldig at han gør begge dele samtidig. Det kan være pisse svært at læse ham, for han piver jo også hvis han vil op, hvis han vil lege, hvis han ikke får opmærksomhed osv. Men det bliver bedre. Det sker dog stadig at der er uheld inde, men det er primært når jeg ikke er opmærksom på ham og han muligvis gør tegn, men som jeg ikke ser, eller hvis jeg ikke reagere hurtigt nok, han siger nemlig først til for det meste, når han skal ud NU

  • #221   16. sep 2020 Jeg tror, at grunden til det tog så lang tid med Gaddafi skyldes vejret.
    Han blev jo født for to år siden, hvor vi havde den der meget varme sommer, hvor hvalpene var ude fra tidlig morgen til sen aften, og hvor de bare kunne sætte sig og lave lige der, hvor de stod.


  • #223   16. sep 2020 Det er et godt spørgsmål, Mathilde - jeg tror også det afhænger af mange ting. Og måske også bare hundens egen renlighed? Nogle hvalpe er jo ultra renlige fra naturens side.

    Umi giver tegn, når hun skal pølle (piver, fiser frem og tilbage), så det har hun aldrig gjort indenfor herhjemme. Tisse - mange gange smiley hvis hun synes det er lige så rart og behageligt at tisse på badeværelsesmåtten som på græsset udenfor, hvorfor skulle hun så give tegn til at komme ud?
    Jeg tror ikke det er så mærkeligt, at lige præcis hvalpe ingen tegn giver, hvis de sådan set ikke har præferencer for, hvor de tisser. Nogen tegn er så mikroskopiske (går et skridt hen mod døren), at du ikke når at opfange dem før vuffi sidder på gulvet.

    Jo mere succes de får med at tisse udenfor burde den præference jo komme med alderen, men jeg tror bare ikke alle hvalpe har samme renlighed og opmærksomhed, i mangel på bedre ord. Og så spiller ejerens egen opmærksomhed selvfølgelig også meget ind.

    Jeg har i hvert fald ikke turde presse Umi på grænsen endnu for liige at se om hun ikke giver et tydeligt tegn smiley


  • #224   16. sep 2020 Hvalpene ved min opdrætter var også rigtig meget udenfor her i sommers - der var jo drøngodt vejr i Tjekkiet. De kunne sætte sig hvor de var (ja, selv opdrætterens datter på 4 satte sig lige i haven og tissede mens vi var på besøg - ingen genert blære her).
    Når de kom indenfor, var de begrænset i en form for hvalpegård netop pga. renligheden. Det havde så ikke sådan 100% effekt herhjemme, men okay, det kan også skyldes mine egne evner smiley smiley


  • #225   16. sep 2020 "Men igår fx kommer de ind fra haven og 2 minutter efter tisser han på vores sengetæppe der lå på gulvet.."

    Det lyder da også rimelig underligt hvis han lige har fået tisset og du er helt sikker på han har gjort det? smiley
    Øv jeg kan så godt sætte mig ind i hvor frustrerende det er, når tingene bare ikke lykkes, og man føler at man ellers gør alt det rigtige


  • #227   16. sep 2020 .Jeg ville blive skør hvis mine ikke var renlige som 2års :-|

    Hvis det er Gaddafi du tænker på, så er der noget du har misforstået.
    Som jeg har skrevet blev han renlig da han var 8 måneder.
    Han er 100 procent renlig, men han siger ikke til hvis han skal tisse, han holder sig bare indtil jeg lukker ham ud.


  • #229   16. sep 2020 Ja, det var rigtig træls, speciel fordi han tissede i seng og møbler.
    Jeg har aldrig haft en der var så svær at gøre renlig.
    Taliban derimod var en drøm.
    Hun var faktisk renlig da jeg fik hende 8 uger gammel.

    Ved ikke, om det har noget at gøre med intelligensen.
    Taliban var den klogeste hund jeg nogensinde har haft, og Gaddafi er den dummeste.


  • #231   16. sep 2020 Altså både Sten og min gamle tæve har været ret diskrete når der siges til, for at sige det pænt. For begge er/var det bare en bestemt måde at sætte sig og kigge på mig på.
    Men renlighed har ikke været et problem, selv som hvalp var Sten gid til at holde dig og det er jo i øvrigt sjældent han ikke har været ude længe før han sådan virkeligt skulle og var nødt til at sige til.
    For Gaia blev det sværere at holde sig efter hun blev steriliseret, men på det tidspunkt var hun 8 og jeg kendte jo hendes meget diskrete "jeg vil gerne ud" blik.
    Med en hvalp ville jeg ikke forvente noget sige til, bare ud meget tit.


  • #232   16. sep 2020 Thea var først renlig som 1 års.
    Baby og Melanie er vildt renlige og har nærmest altid været det.


  • #233   16. sep 2020 Fordælen altså.. LIGE som hunden tonser rundt i sengen efter en lur og jeg tænker, at hun skal ud og tisse, går jeg hen til hende - ser en svag plet, og lægger hånden på dynen. AD, det er en kæmpe pøl af tis... jamen så vasker vi bare hele molevitten igen smiley smiley

  • #234   16. sep 2020 Jeg har SÅ meget medlidenhed med dig Caroline. Det er kun 2. gang det sker, at Umi tisser i sengen, men jeg er allerede vanvittig af det kæmpe vaskehelvede det medfølger....

  • #235   16. sep 2020 Henning har også 2 gange tisset i sengen, det er fandeme meget lidt lækkert!! Har også efterhånden vasket hundesenge og tæpper ret så mange gange, for ligesom Ozzy ALTID skal brække sig enten i seng, sofa eller på tæpper og hundesenge, så synes Henning åbenbart også det er bedst at tisse og skide på noget blødt hvis han har uheld indenfor smiley

    Lige nu er jeg EKSTRA glad for vi har egen vaskemaskine, og ikke skal i et fælles vaskeri.


  • #236   16. sep 2020 Åh ja, heldigvis (heldigvis!) var der en tid ledig en time efter - ikke som sidste gang, hvor tissetingene måtte ligge et døgn ude på badeværelset, og jeg sov med et tæppe.. smiley smiley

  • #237   16. sep 2020 Da Gaddafi endnu ikke var renlig og tissede i sengen, købte jeg en voksdug til at lægge over sengen.

  • Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 55 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.613
    #239   16. sep 2020 Lagen til børn og voksne der er vådliggere, sådan et på sengen og over sofaen smiley

  • #240   16. sep 2020 Chrstina jeg ved det ikke, Gaddafi er den første af mine der har gjort det.

  • #241   16. sep 2020 Jeg plejer altid at have sengetæppe på. Det er ikke slemt at vaske. Men hun vælger, af en eller anden årsag, bare at tisse når det ikke er på... hvad kan man lære af det? Du skal ALDRIG tro du må være forkølet og have en sygedag i sengen, du er nødt til at ordne sengen og tage afsted og have dine normale rutiner smiley

  • #242   16. sep 2020 Jeg tror Umi tisser i sengen fordi hun synes det er behageligt. Hun har også tisset på badeværelsesmåtten og et køkkentæppe. Altså bevares, hun er ikke kræsen, gulvet går også an - men det er nok lidt rart med noget hyggeligt og blødt? Og så måske fordi, det er dér, de nu engang er.

  • #243   16. sep 2020 De to gange Henning har tisset i sengen har han været deroppe i forvejen, tror ganske enkelt bare det pludselig er gået op for ham at han skulle tisse, og så har han gjort det.

  • #249   20. sep 2020 Jeg har af bitter erfaring lært ALTID at lyse med telefonen på gulvet hvis jeg træder ud af sengen, og generelt bare altid kigge hvor jeg går på gulvet. Har nemlig en gang trådt i en deeejlig lort som rigtig kom op mellem tæerne smiley Det var så ikke om natten, men jeg tjekker med lyset fra min telefon er ren refleks alligevel smiley

  • #251   21. sep 2020 Adr! Jeg er pludselig meget glad for at min hvalp sover i hvalpegård - det begrænser ligesom pølle-arealet lidt smiley


  • #252   21. sep 2020 Randi : det var jo ikke om natten det skete , så bare rolig det kan stadig ske , haha.

  • #253   22. sep 2020 Jeg har altid clocks (tror det staver sådan) eller andre former for sutsko på, for så er det da kun skoene det går ud over når jeg træder i noget smiley

    Det hindre desværre ikke i at gå i seng, og først når jeg ligger godt under dynen, at finde ud af, at der er opkast smiley


  • #254   22. sep 2020 Ja jeg lavede så også den med at træde i opkast her i nat... og for at gøre det endnu bedre, så er sådan en omgang dårlig mave på gulvet da allerbedst, når den har ligget og bagt i solen inden man kommer hjem smiley smiley

  • #255   22. sep 2020 Ahahaha , åh du søde hvalpetid.

  • #256   22. sep 2020 Jeg luftede seriøst ud i 3 timer efter jeg kom hjem. Sådan en dårlig pølle der har ligget og hørmet i solen trænger ind i ALLE KROGE i lejligheden... nøj jeg elsker det, især når man ikke har fået sovet om natten smiley smiley

  • #257   29. sep 2020 Når nu Daisy har ret stabil mave, er det da godt, at hun kan dekorere gulvene på anden vis smiley
    60 kvadratmeter nåede hun, mens jeg var i haven 5 minutter, godt jeg ikke har støvsuget i dag smiley


    profilbillede
  • #258   29. sep 2020 Tjaaa .... Jeg var simpelthen flyttet . og havde "glemt" hundene. smiley smiley

  • #259   29. sep 2020 Kirsten - Jeg skal IKKE have Whippets...kan jeg se på det hele smiley

    Jøsses hun har haft travlt smiley


  • #260   29. sep 2020 *NITTIB* - Med det lager jeg har af alt muligt, er det vist nemmere, at støvsuge smiley

    Linda - Det er sådan det går, når man begynder at ytre sig om, at hun er ved at være for nem. Det kom jeg vist til forleden, til en veninde smiley
    Hellere lidt rengøring, end splittet inventar og inde har hun kun gnavet en IKEA måtte til 5 kr. i stykker. hun er faktisk ret sød og artig smiley

    og energisk.......


  • #262   29. sep 2020 Ahahahaha, Åh det er rart at se en anden hvalp der også virkelig laver unoder, så føler man sig ikke helt alene i verden smiley

  • #263   29. sep 2020 Ny hundeejer - Fuldstændig enig, det rene hjem er opgivet her for mange år siden. Med sådan en flok her ville jeg ikke kunne lave andet end at gøre rent smiley

    profilbillede
  • #264   29. sep 2020 Rikke - Det er skønt med kreative hvalpe, specielt når de først er blevet voksne og fornuftige, så kan man rigtig grine af alle deres unoder smiley

  • #265   29. sep 2020 Kirsten : Ahahaha, jeg altså jeg glæder mig også til Henning bliver ældre smiley hold nu op hvor er han bare en bandit.

    I dag var vi i maxi zoo efter kaffetræ, og derefter i petworld efter hø til marsvinene. Synes ellers jeg holdt meget godt øje med Henning, men i et uopmærksomt øjeblik slog kleptoman-hvalpen til, og så måtte moar her jo købe det okseøre han lå og gnaskede i smiley


  • #266   29. sep 2020 Daisy kunne have gjort det samme, hun er også her og der og allevegne smiley

  • #267   29. sep 2020 Og så valgte han at tage sådan et lille fesent et, kunne han da ikke have hapset et af de store smiley

  • #268   29. sep 2020 Jeg er glad for jeg også har de andre voksne til at underholde hende,
    Ghini elsker sit barnebarn og jeg smelter totalt, når de to leger, der er næsten 10 års aldersforskel imellem de to smiley
    https://www.hundegalleri.dk/video/diverse-hund/46652-whippetleg



  • #269   29. sep 2020 Åh hvor er de skønne Kirsten.

    Jeg er dælme også glad for at vi har Ozzy , ellers var jeg flytter hjemmefra , ahahaha . Ozzy er næsten 11 år ældre end Henning , men de leger sammen mange gange dagligt, Ozzy er så også ved at få spat nogen gange ( som os andre ) haha.


  • #270   29. sep 2020 Tak Rikke smiley

    Daisy får også læst og påskrevet af både Ghini og de to andre ind imellem, men jeg oplever, at Daisy har meget lange tøjler hos Ghini i forhold til, hvad tidligere hvalpe har haft.


Kommentér på:
Hvalpe på godt og ondt

Annonce