{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
881 visninger | Oprettet:

Alene hjemme og piv? {{forumTopicSubject}}

Hvor går jeres grænse for at hunden piver, når den er alene?

Jeg filmer Umi når hun er alene hjemme, og de sidste to dage kan jeg høre hun piver i starten (~2 minutter) - resten af tiden sover hun, i dag var hun alene næsten 2 timer.

Jeg synes egentlig det er OK at hunden lige piver lidt så længe den kan finde ud af at falde til ro og sove. Men de her piv er ikke rare at høre på for mig smiley
Hvad tænker I? Lyden er lav, og jeg fik desværre ikke ramt hende på kamera, så det er lidt tricky.
Men jeg har virkelig brug for andres vurdering af, om det er noget jeg bare skal springe op og falde ned på, eller om jeg skal have ændret noget NU.

https://www.youtube.com/watch?v=OErS4fbGDic&t=37s

Jeg er nok også rimelig panisk da jeg starter på studiet igen om en måned smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemme og piv?
  • #1   23. jul 2020 Lidt pivseri ville jeg ikke tage mig af, det er vigtigt at hunden slapper af og ikke virker stresset når du kommer hjem og hunden må naturligvis ikke hyle eller pive i længere Tid;)

  • #2   23. jul 2020 Jeg lukker godt nok døren til entréen, men hun opdagede slet ikke da jeg åbnede hoveddøren, hun lå under sengen og snorkede. Det var først da jeg larmede med poser at hun kravlede ud og og strakte sig smiley
    Hun var træt og rolig, det er bare starten jeg er lidt overbekymret for, fordi jeg virkelig ikke ønsker det udvikler sig


  • #3   23. jul 2020 en smule i starten er ok.

    bliv ved med at filme. så kan du se om det er mere end det.

    aslan gjorde det altid. og så sov han. Det levede vi fint med. Han havde ikke lært at være alene hjemme men det lærte han. Hans utilfredshed bundede i at han ikke kunne gå ud som han plejede ad en lem.

    da jeg satte en lem op stoppede det helt


  • #6   23. jul 2020 Okay hvor er det rart at høre, jeg prøver bare at fortsætte med det jeg gør og blive ved med at filme smiley Man bliver jo lidt forskrækket, når ens lille hund sådan piver og kalder.

    Jeg er bange for, at en Kong bare vil holde hende "vågen", så hun vil ordne den og begynde at pive og ikke kunne finde ro. Men jeg kan jo teste det ud i et mindre tidsrum for lige at se hvordan hun reagerer. Vil bare så nødigt skabe dårlige oplevelser.


  • #9   24. jul 2020 Heidi man må gerne gå ud til en hund der piver i denne træning.

    tanken om at man ikke må er i stil med den gamle tankegang om at børn der falder ikke skal trøstes fordi så græder de mere.

    Jeg ved ikke hvorfra idéen om at man ikke må gå tilbage til en hund der piver stammer fra men jeg tror det er en tanke der udspringer af den træning hvor man ignorerer opmærksomhedskrævende adfærd hvilket jo er en helt anden årsag end en hund der piver alene fordi den endnu ikke har lært det

    man skal dog via film vurdere hvorfor hunden piver. og hvad den ellers gør og hvor længe.

    som udgangspunkt skal de være stille men de må gerne kalde lidt som ts hund og så hvile. men oftest er det et tegn på at man går for hurtigt frem.

    Jeg giver altid noget når jeg går og jeg siger altid det samme gennem hele træningen. men jeg anvender og så en helt anden metode end din.


  • #10   24. jul 2020 Puha okay jeg tror bare jeg skal prøve mig frem og få lidt ro på mine nerver smiley Nu sidder jeg lige og glor computer mens hunden er faldet til ro under bordet, og om lidt går jeg lige så stille fra hende i 2 timer. Så kan det være, jeg skal forberede en Kong når vi kommer op på de 3-4-5 timer smiley

  • #11   24. jul 2020 Kan berette om at det gik godt i dag smiley hun sov bare videre da jeg gik, og efter 40 minutters tid gik hun lige op til døren og kiggede efter mig, så lagde hun sig ved sin Ikea-rotte og gabte lidt. Så kravlede hun ind under sengen og bed lidt i min støvsuger og sov resten af tiden smiley

Kommentér på:
Alene hjemme og piv?

Annonce