1.383 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
22 Svar
En hund med samme sind som mopsen? En hund med samme sind som mopsen?
Hej alle
Jeg mistede desværre i sidste uge min elskede lille 3 måneder gamle mopshvalp til hjernebetændelse, som racen jo desværre er disponeret for
Jeg forelskede mig i mops-racen fordi den er så selskabelig, ikke særlig aktiv og smelter alle hjerter - og det gjorde lille Wilma virkelig også!
Jeg havde i den grad indstillet mig på et liv med hund, og jeg er nysgerrig på en lille ny hund om lidt tid - nok bare en anden race
Jeg søger råd til hvilke racer der har mopsens skønne personlighed, lille behov for aktivitet og som elsker at putte? Jeg er mest til korthårede hunde.
0 synes godt om
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 73 Hunde: 5 Emner: 34 Svar: 2.282
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.780
Kan/vil de ikke det, er der noget galt.
Hvis du ikke ønsker aktiviteten i en hund, ville jeg kigge på en anden dyreart. Alle hunde bør være aktive.
apr 2018
Følgere: 667 Svar: 5.765
Det er lettere at foreslå en race hvis du uddyber det lidt
maj 2020
Følger: 12 Emner: 3 Svar: 3
Jeg tror I misforstår hvad jeg skriver. Min hvalp var meget aktiv, og vi gik ture mange gange dagligt hvor hun kunne brænde krudt af!
Når jeg taler om et lavt aktivitetsniveau taler jeg om mopsen som voksen hund! Det er jo ikke just en hund som man går vanvittig lange ture med, eller som er syg efter agility
apr 2015
Følgere: 2 Svar: 263
apr 2018
Følgere: 667 Svar: 5.765
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 936 Hunde: 8 Emner: 351 Svar: 8.097
okt 2011
Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.549
mar 2008
Men griffon er da en sjov og glad hund - lidt i samme stil som mopsen er det.
Jeg læser ikke, at TS ønsker en lad og kedelig hund, men en nem selskabshund, der godt kan klare en dag på sofaen hvis det skulle være.
Og jeg ser ikke griffon som en arbejdshund, i samme stil med fx. border collie.
De griffon jeg har mødt, har da været gode og nemme familiehunde.
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
Det er alle selskabsracer som passer til alm. familiehundeliv.
okt 2011
Du kan tage enhver race og gøre den inaktiv. Griffonen er særdeles føjelig og kan vænnes til et inaktivt liv, sikkert uden at lave ballade, men det er ikke dét racen oprindeligt er lavet til, det er en aktiv lille hund, der gerne vil lave noget. Det skærer i mig hver gang nogen anbefaler min race, når kravet lyder på mindst mulig aktivitet.
Ryger TS ind i sådanne linjer som min første Griffon var fra, så ville hun få spat, for det var en arbejdsmaskine (rottehund). I øvrigt også god og lynhurtig til AG.
Min nuværende Griffon har knap så meget jagtinstinkt, ikke nok til at jeg pt. tør sætte hende på rotter, men hun higer efter opgaver, og har en god tænding. Jeg anskaffede mig racen i sin tid, fordi jeg ville have en aktiv lille hund. Ingen tvivl om at mine Griffoner kunne undertrykkes til et passivt, inaktivt liv.....det er bare ikke, hvad jeg ønsker for racen. Og jeg vil råbe op herinde hver gang jeg ser folk anbefale racen til et liv med mindst mulig aktivitet. Nogen skal beskytte racen for ikke at ende som Mopsen.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.124
Jeg har aldrig hørt at mops skulle være særlig disponeret for betændelse i hjernen. Men uanset, så tror jeg også du har ret til en ny hvalp fra opdrætteren. Så er spørgsmålet om du har lyst til at få en ny hvalp fra samme sted...?
okt 2011
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 31 Emner: 188 Svar: 10.568
Hvis det er en af dem fra Polen, så er der vist ikke noget at gøre.
maj 2020
Følger: 12 Emner: 3 Svar: 3
For lige at svare på jeres kommentarer vedr. sofahund/doven hund: jeg ønsker mig en hund som ikke nødvendigvis har brug for tre timers løbetur dagligt, men derimod trives fint med hyggelige daglige gåture (som jeg er fuldstændig enig i, at alle hunde skal have) Jeg er ikke ude på at købe en hund, og bare lade den ligge!
Min mopshvalp døde af PDE Pug Dog Enciphalitis, hjernebetændelse på dansk. Som er en sygdom, som mops er særligt disponerede for - deraf navnet på lidelsen.
Jeg får erstatning fra opdrætter, men er hundeangst for at anskaffe mig endnu en mops. Jeg har i 2020 nu mistet min højtelskede kat, min kæreste og min hundehvalp - og jeg kan ikke miste endnu en hvalp til endnu en mystisk lidelse
okt 2014
Følger: 12 Følgere: 469 Hunde: 4 Annoncer: 1 Emner: 215 Svar: 2.607
Det ér en terrier og de opfører sig derefter.
Hvorfor tror du så mange af de små racer har ry for at være nogle små uregerlige bæster? Det er fordi de ikke får lov at være hunde og leve et aktivt liv.
mar 2008
Men den har ikke meget til fælles med mopsen
Men helt sikkert et kig værd, hvis man leder efter en lille, lidt speciel men sjov hund, med et aktivitetsniveau de fleste kan være med på!
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 54 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 2.734
Har mødt et par mopser der lige sådan, men de kunne trække vejret og var finde slanke.
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.420
mar 2008
Men så stopper lighederne vidst også der
mar 2008
mar 2008
Men de er helt sikkert snu!
En hund med samme sind som mopsen?