{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.276 visninger | Oprettet:

Lea K
Lea K
Tilmeldt:
6. maj 2020
Følger: 12 Emner: 3 Svar: 3

En hund med samme sind som mopsen? {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg mistede desværre i sidste uge min elskede lille 3 måneder gamle mopshvalp til hjernebetændelse, som racen jo desværre er disponeret for smiley

Jeg forelskede mig i mops-racen fordi den er så selskabelig, ikke særlig aktiv og smelter alle hjerter - og det gjorde lille Wilma virkelig også!

Jeg havde i den grad indstillet mig på et liv med hund, og jeg er nysgerrig på en lille ny hund om lidt tid - nok bare en anden race smiley

Jeg søger råd til hvilke racer der har mopsens skønne personlighed, lille behov for aktivitet og som elsker at putte? Jeg er mest til korthårede hunde.
smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En hund med samme sind som mopsen?
  • #1   28. jul 2020 Mopsen er ikke særlig aktiv fordi den simpelthen ikke kan, den kan nemlig ikke få luft! Alle hvalpe skal være aktive, er de ikke det er det tegn på at de er syge!


  • #2   28. jul 2020 Jeg skulle lige til at sige det samme som Bodil. En mops er normalt en rimeligt aktiv hund, der både har brug for træning og ture.
    Kan/vil de ikke det, er der noget galt.

    Hvis du ikke ønsker aktiviteten i en hund, ville jeg kigge på en anden dyreart. Alle hunde bør være aktive.


  • #3   28. jul 2020 ts hvad mener du med ikke særlig aktiv?

    Det er lettere at foreslå en race hvis du uddyber det lidt smiley


  • Lea K
    Lea K Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 12 Emner: 3 Svar: 3
    #4   28. jul 2020 Når jeg skriver “ikke særlig aktiv” mener jeg, en hund som ikke skal aktiveres med agility, 5 kilometers gåtur hver dag og den slags!
    Jeg tror I misforstår hvad jeg skriver. Min hvalp var meget aktiv, og vi gik ture mange gange dagligt hvor hun kunne brænde krudt af!
    Når jeg taler om et lavt aktivitetsniveau taler jeg om mopsen som voksen hund! Det er jo ikke just en hund som man går vanvittig lange ture med, eller som er syg efter agility smiley


  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 247
    #5   28. jul 2020 Hvad siger Avleren - skal du ikke have den erstattet med en ny lille hvalp ??

  • #6   28. jul 2020 Havaneser har nogle af de egenskaber og er iflg flere sundere. Det er dog en race med pelspleje

  • #7   28. jul 2020 Måske en af griffon racerne?

  • #8   28. jul 2020 Please....lad nu være med at sammenligne Mops og Griffon! Griffonen er oprindeligt lavet til at bekæmpe skadedyr.....det bør IKKE være en sofakartoffel. Hvis man mener at AG og 5 km. er for aktivt, så lad være med at købe Griffon.


  • #9   28. jul 2020 Jeg sammenligner ikke griffon og mops.
    Men griffon er da en sjov og glad hund - lidt i samme stil som mopsen er det.

    Jeg læser ikke, at TS ønsker en lad og kedelig hund, men en nem selskabshund, der godt kan klare en dag på sofaen hvis det skulle være.

    Og jeg ser ikke griffon som en arbejdshund, i samme stil med fx. border collie.
    De griffon jeg har mødt, har da været gode og nemme familiehunde.


  • #10   28. jul 2020 Prøv at kig på racerne inde på www.canis-minor.dk
    Det er alle selskabsracer som passer til alm. familiehundeliv.


  • #11   28. jul 2020 Jeg forholder mig til det skrevne, jeg digter ikke, jeg tolker ikke - jeg forholder mig til det skrevne. 5 km. synes TS f.eks. er for aktivt. Om det så betyder at der laves anden aktivitet i stedet, kan vi ikke vide, men det virker til at lav aktivitet har førsteprioritet. Der står ikke, at hunden bare også skal kunne tage en dag på sofaen ind imellem....det kan de fleste hunde vel.
    Du kan tage enhver race og gøre den inaktiv. Griffonen er særdeles føjelig og kan vænnes til et inaktivt liv, sikkert uden at lave ballade, men det er ikke dét racen oprindeligt er lavet til, det er en aktiv lille hund, der gerne vil lave noget. Det skærer i mig hver gang nogen anbefaler min race, når kravet lyder på mindst mulig aktivitet.
    Ryger TS ind i sådanne linjer som min første Griffon var fra, så ville hun få spat, for det var en arbejdsmaskine (rottehund). I øvrigt også god og lynhurtig til AG.
    Min nuværende Griffon har knap så meget jagtinstinkt, ikke nok til at jeg pt. tør sætte hende på rotter, men hun higer efter opgaver, og har en god tænding. Jeg anskaffede mig racen i sin tid, fordi jeg ville have en aktiv lille hund. Ingen tvivl om at mine Griffoner kunne undertrykkes til et passivt, inaktivt liv.....det er bare ikke, hvad jeg ønsker for racen. Og jeg vil råbe op herinde hver gang jeg ser folk anbefale racen til et liv med mindst mulig aktivitet. Nogen skal beskytte racen for ikke at ende som Mopsen.


  • #14   28. jul 2020 Hvordan kommer dagen til at se ud for din hund?

    Jeg har aldrig hørt at mops skulle være særlig disponeret for betændelse i hjernen. Men uanset, så tror jeg også du har ret til en ny hvalp fra opdrætteren. Så er spørgsmålet om du har lyst til at få en ny hvalp fra samme sted...?


  • #15   28. jul 2020 Mon det var SRMA hvalpen havde? Det rammer typisk hvalpe/unghunde. Jeg kender faktisk en hvalp, der fik det. Den er blevet erklæret rask, men det var en meget hård omgang med langvarig prednisolonbehandling.

  • #16   28. jul 2020 Om man kan få erstatning for hvalpen afhænger jo nok af hvor man hat købt den.
    Hvis det er en af dem fra Polen, så er der vist ikke noget at gøre.


  • Lea K
    Lea K Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 12 Emner: 3 Svar: 3
    #17   28. jul 2020 Gode bud I kommer med smiley

    For lige at svare på jeres kommentarer vedr. sofahund/doven hund: jeg ønsker mig en hund som ikke nødvendigvis har brug for tre timers løbetur dagligt, men derimod trives fint med hyggelige daglige gåture (som jeg er fuldstændig enig i, at alle hunde skal have) Jeg er ikke ude på at købe en hund, og bare lade den ligge!

    Min mopshvalp døde af PDE Pug Dog Enciphalitis, hjernebetændelse på dansk. Som er en sygdom, som mops er særligt disponerede for - deraf navnet på lidelsen.

    Jeg får erstatning fra opdrætter, men er hundeangst for at anskaffe mig endnu en mops. Jeg har i 2020 nu mistet min højtelskede kat, min kæreste og min hundehvalp - og jeg kan ikke miste endnu en hvalp til endnu en mystisk lidelse smiley



  • #18   28. jul 2020 Ginne - yorkien f.eks. er under KSS, men det er immervæk ikke en race der er "meget lidt aktiv".
    Det ér en terrier og de opfører sig derefter.
    Hvorfor tror du så mange af de små racer har ry for at være nogle små uregerlige bæster? Det er fordi de ikke får lov at være hunde og leve et aktivt liv.



  • #20   28. jul 2020 Italieneren er et godt bud, på en nem selskabshund.
    Men den har ikke meget til fælles med mopsen smiley

    Men helt sikkert et kig værd, hvis man leder efter en lille, lidt speciel men sjov hund, med et aktivitetsniveau de fleste kan være med på!


  • #22   28. jul 2020 Boston terrier men den er møjunge de først 3 år og mange opgiver dem lidt, for de har deres damp.

    Har mødt et par mopser der lige sådan, men de kunne trække vejret og var finde slanke.


  • #23   28. jul 2020 Skal det være en lille hund? Whippet kunne være et fint bud, de er vildt putteglade og selskabelige omend de dog kræver en form for aktivering. Pt tager vi vores med i enten lejet mark eller på store fodboldbaner et par gange om ugen hvor de får lov til at løbe og give den gas, alle andre dage er normale gåture smiley

  • #24   28. jul 2020 Sofia, italieneren ELSKER at putte... Hele dagen hvis den kan få lov smiley

    Men så stopper lighederne vidst også der smiley


  • #26   28. jul 2020 Nej.. italieneren ville observere og vente på det rette øjeblik, til at stjæle pizzaen uden du kigger smiley

  • #28   28. jul 2020 Jeg ved ikke om den er klog, Thea virker ret... Simpel, til tider smiley

    Men de er helt sikkert snu!


Kommentér på:
En hund med samme sind som mopsen?

Annonce