899 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Indhegning af have Indhegning af have

Hej med jer herinde....

Vi står her og gerne vil have et hegn rundt om det meste af vores nye have.....Vi vil gerne have vores hunde kan løbe rundt i haven, uden vi skal være nervøse for at de smutter ud på vejen smiley

Vores dilemma består i at vi ikke rigtig kan bestemme højden på hegnet. Det skal heller ikke være noget der skræmmer naboerne. Vi regner med at det bliver ganske almindelig stål havehegn.

Er der nogen der har erfaring med det? vi står og hælder mellem 90 cm eller 115. Vi vil gerne nøjes med 90. Men mon det er højt nok. Til en lille golden og en lab

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indhegning af have
  • #1   27. jul 2007 er de hunde der kunne finde på at hoppe over? vores amstaff kan hoppe over 1m over en halvdør... men de nok forskelligt fra hund til hund

• #2   27. jul 2007 Det er vores og fenjas race ka ngodt springe over det hvis de virkelig vil men det er rigeligt

• #3   27. jul 2007 Mit hegn er 180 højt og jeg har en DDB og SBT så her er ingen løse hunde på vejen...Meen de ved heller ikke at hvis de ville kunne de grave sig under..

• #4   27. jul 2007 Vi har lige hegnet haven ind, 1.20 høj, og så lagde vi et bræt skrå for oven.....vi har hvide schæfer...det fungerer fint...

• #5   27. jul 2007 Vil nu ikke sige Balto er en rigtig springer hund. Det Har vi ikke oplevet endnu. Han holder sig som regel også inde for grunden, men han er begyndt at blive lidt mere nysgerrig end godt er smiley Men hvis man skulle være helt sikker på de ikke kunne springe over, ja så skulle man vel op over 150 cm

• #6   27. jul 2007 Der er regler for hvor højt et hegn må være, vist 1,80 mod naboerne men noget lavere ud mod f.eks. en vej... Tror det er 1,20? Det er jo ikke de højder, du taler om, men bare så du lige er obs på det ;o) Surt at skulle pille det hele ned igen ;o)

• #7   27. jul 2007 Pia &... mit er mod naboen de 180 ud mod vejen 150 og det er i følge reglerne for hegn... altså her hvor jeg bor.

• #8   27. jul 2007 Mon bror havde et 90 cm højt hegn til sin Rottweiler og han sprang aldrig over, så det er EKSTREMT forskelligt. For en Rottweiler behøver jo nærmest bare at nyse tæt på hegnet og så snubler de over 90 cm...

Hvis jeg ikke vidste om min hund hoppede over så ville jeg nok ikke nøjes med 90, da det jo alligevel koster en god sjat penge at hegne en have ind.. Det ville være surt at skulle ud og købe nyt hegn dagen efter...

• #9   27. jul 2007 Vores hundegård er 180 cm høj - og den sprang Vega ud af før vi fik tag på... Vores løbegård er 200 cm - og den er hun endnu ikke kommet ud af...

• #10   28. jul 2007 Stachi´- mente nok de 1,80 var korrekt men var i tvivl om det ud mod vejen... Der er en hegnslov men aner ikke om den er forskellig alt efter hvor man bor... Der var i hvert fald nogen her, som havde lavet det for højt ud mod vejen - men de skulle bruge højden og endte med at måtte rykke hegnet et godt stykke ind på grunden...

• #11   28. jul 2007 vores have er lige blevet hegnet ind og det er med dyrehegn og i en højde på 150cm... Og vi ved det ikke er højt nok hvis vores tæve VIL ud kommer hun snildt over det, men det går fint... Hun kan snildt springe 1,5m og hun er hoppet ud af hundegården på 180 så vi måtte forhøje den med to bræder så nu er den 240 og hun kan ikke komme ud mere (hun bliver ihvertfald inde)...

• #12   28. jul 2007 Nå jo vores er jo Setter og noget mere let til bens og tynder end en lab... så mon ikke 115/120 er godt nok?

• #13   28. jul 2007 nathja´s hundegård er 135-145 og hun springer ikke ud... og det meste af haven er med stor hæk og så hegh på 100-110, det springer hun heller ikke over... men hun er jo en gammel hund så måske det derfor;-) men jeg tror at 130-140 vil være nok...

• #14   28. jul 2007 Her er haven indhegnet med lamelhegn 180 cm, og 90 cm ved have lågen, men har heller ikke super ivrige spring hunde, nææ du de graver sig under i stedet for *smil* Så nu har jeg gravet 30 cm ned i jorden og det holder hundene inde,,,,,,

Kommentér på:
Indhegning af have

Annonce