6.305 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Indhegning af have? Indhegning af have?

Hej HG

Vi har jo besluttet herhjemme at vi skal have hund og er lige nu i gang med at undersøge racer og skal aftale hundebesøg hos dem som har de få racer vi stadig er i tvivl om.

Vi har så en stor have på omkring 2000kvm.
men vi har en høj hæk hele vejen rundt om haven og naboer på den anden sidde af hækken, som også har sat hegn (de har selv hunde) Vi har så tænkt os at lave hegn omkring haven alligevel, som en ekstra sikkerhed.
De racer vi kigger på er små hunde op til 45cm høje..

Hvor højt ville jeres bud være hegnet skulle være?
Hvilken maske størrelse synes i er mest oplagt?

Mvh Nana

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indhegning af have?
  • #2   8. feb 2012 jeg ville måske både hegne ind for at min egen hund ikke kom ud, men også at andre hunde ikke havde så nemt ved at komme ind til min smiley
    Nu ved jeg ikke hvordan i bor, og hvordan jeres nabohunde er - Men det var bare en tanke :)))

• #3   8. feb 2012 Jeg har ikke voldsomt meget forstand på hvor højt de forskellige hunderacer kan hoppe/kravle. Min tanke er at hvis hunden VIL ud skal den nok komme det!

Selvfølgelig er et hegn en god ekstra sikkerhed, men jeg tror det hjælper jer bedst hvis I meget aktivt lærer hunden fra starten af at den IKKE må gå ud - hvad enten den kan eller ej.

Jeg har en GD på ca. 95 cm høj og et havehegn på 80 cm. Han kan jo nærmest gå hen over det, hvis han vil. Men han gør det ikke.

Han går heller ikke ud hvis lågerne er åbne. (Det skal så lige siges at jeg ikke ved om han ville gå ud af den åbne låge hvis han så en anden hund udenfor, for det har vi ikke oplevet).

• #4   8. feb 2012 Vores dværggravhund smutter uden problemer gennem maskerne på det alm. grønne havehegn, så vi har kyllingetråd nederst.

Vores hegn er er 2,20 m højt og gravet en halv meter i jorden, Min whippettæve på 53 cm, sprang over det. oprindelige hegn på. 1,80.

Det kommer derfor an på hvilke racer du kigger på, er det en gravende race, skal hegnet i jorden også, er det en adræt race skal det være højt.

• #5   8. feb 2012 Nete - Ja, det er højt, heldigvis er grunden ikke så stor smiley
    Havde det ikke stoppet hende, var der kommet en elektrisk tråd øverst, ellers var haven endt som en fæstning smiley

Vil så sige, at intet hegn er højt nok, hvis en hund virkelig vil ind eller ud.
    Sidst Alfa var i løbetid, nåede jeg lige at stoppe "hendes livs kærlighed" i at komme over, en kleiner münsterlænder, der da bare kravlede i hækken.

Jeg ærger mig over, at jeg ikke fik billede af ham, for det så godt nok morsomt ud smiley

• #6   8. feb 2012 Hækken herhjemme er 2meter høj.

min tanke var man kunne nøjes med et hegn på omkring 80cm højt fordi hegnet jo kommer til at være indeni hækken, så tænkte hunden ville undgå at prøve at hoppe over og måske søge om der er et hul i hækken (som der ikke er pga hegnet)

vores racer er ikke ligefrem højde springere eller gravhunde smiley

Maskerne kan jeg dog stadig ikke finde ud af..
    Skal maskerne så være mindre end deres hovede, men større end deres poter.?

• #7   8. feb 2012 BEAUCERON - Det er helt sikkert, at han var af den overbevisning smiley

Det lærte mig, at man ikke skal stole på selv det højeste hegn, når hormonerne har overtaget styringen smiley

• #8   8. feb 2012 Nana - Med hensyn til maskestørrelse vil jeg sige ja, eller mindre end poten også, afhængig af hunden.

• #9   8. feb 2012 Jeg ved ikke mht. størrelse, men husk nu FOR HIMLENS SKYLD, at grave det lidt ned!! smiley Vi fik lavet nyt hegn tre gange, fordi dem der lavede det ikke hørte efter de to første gange -.-

• #10   8. feb 2012 Balders Moar M

Undskyld, men kæft jeg grinte over dit (T-)Rex!! smiley HAHAH

• #11   8. feb 2012 Balders Moar M

Hahaha! xD

• #12   9. feb 2012 Nu har jeg store hunde, men mit hegn er 1.10 højt og med masker på 10 gange 10 cm.

• #13   9. feb 2012 Naboerne har lavet hegn i hækken, som jeg regner med kan holde deres hunde på egen grund. De har i hvert fald ikke fundet en vej ind i vores have endnu, selvom de har prøvet at få fat på vores katte smiley

man mange tak for infomation. Vi vil da lige undersøge sagen noget nærmere. Så vi er sikre på vores lille hvalp ikke løber ud når vi et sekund kigger væk smiley

• #14   9. feb 2012 et hegn på 80 cm er ok. maskerne er vel 10x10 cm eller deromkring

Kommentér på:
Indhegning af have?

Annonce