{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
388 visninger | Oprettet:

Kedeligt Tørfoder {{forumTopicSubject}}

Hej Beni synes hans tørfoder er VILDT kedeligt og gider ike spise det. Ville høre om nogen havde forslag til hvordan jeg kunne peppe det lidt op. Han er for tynd, men fejler ikke noget der kunne give grund til han ikke ville spise. Er slået over i dåsamad som han er helt vild med, men det bliver simpelthen for dyrt, at fodre en hvalp med Hvalpe-dåsemad vil koste over 30 kr om dagen, så kunne han jo lige så godt for engelsk bøf haha.
Håber nogen har et godt råd til at gøre ham vild efter tørfoder.
Har prøvet foder med laks, okse og kylling. og blander jeg det med dåsemad, sotere han bare tørfodret fra.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kedeligt Tørfoder
  • #1   27. jul 2007 Nu ved jeg ikke lige hvor gammel han er, men med vores gamle hund kom vi lidt mad olie på i en periode, så guffede hun det med velbehag smiley

• #2   27. jul 2007 Nogen gange tænker jeg over om han måske bare leger med mig hehe. han ved han får noget bedre hvis han lader være med at spise. var han for tyk ville jeg nok også se lettere på det. Men han kunne godt tage noget mere på. ja vi skal have sovs i aften så det vil jeg prøve og så gør jeg ellers bare gennem alle forslag der kommer her inde smiley

/signe
    og mange tak smiley

• #3   27. jul 2007 Prøv at skue lidt ned for tørfoderet og så supplere med kallun og grønsager.. Det elsker de fleste hunde...

• #4   27. jul 2007 ja hvis du vil have en billig løsning, så køb de billige poser med grøntsagsmix i den lokale købmand, de kan fåes til 10kr, og så tilsæt lidt af det (selvfølgelig kogt som du selv ville spise det.. ) det er godt smiley og der er jo forskellige slags, så man kan variere. det et super alternativ til den dyre slags man kna købe ved en dyrehandel. og det sundt.. smiley

• #5   27. jul 2007 ja min hund gidder heller ikke sit tørfodder, men hvis man surplerer det sammen med grønsager og giver den mindre fodder for den så de vitaminer den skal have på en dag, eller skal man smide alle hans daglig gr fodder, samt grønsager

• #7   27. jul 2007 Måske et foderskifte ville pæppe appetitten lidt op...
    Ellers kan lidt olie, lidt madrester fra bordet osv. pynte maden lidt op for de fleste hunde smiley

• #8   27. jul 2007 Prøv ar foder efter BARF princippet, det kunne tænkes at være en vinder ; )

• #9   27. jul 2007 Hvis den har mad hele tiden så væn dig til at fjerne det efter ca 15min.....
    Min holdning til at blande alt muligt i er at hunden aldrig lærer at spise tørfoderet.

• #10   27. jul 2007 Er helt enig med "Team lalleglad". Spiser han ikke maden efter 15 min., så fjern den igen. Så må han vente til næste måltid. Han skal nok spise hvis han er sulten nok ;o) Selvfølgelig skal han ikke tabe sig vildt af det... Det tror jeg nu heller ikke han gør, når han først har vænnet sig til at der ikke kommer andet.
    Det er sjældent jeg putter andet i Ferdinands mad og det glider altså ned alligevel - også selvom hans foder ikke lugter af kød ;o)

• #11   27. jul 2007 Engang imellem putter vi lidt lakseolie på hundenes tørfoder... hvis vi har kogt kylling, får de suppen over foderet... leverpostej rørt op i vand (gør det lettere at fordele og sværere at sortere fra)

• #12   27. jul 2007
    Da jeg brugte tørkost, brugte jeg det af og til som godbidder også til træning. Jeg gjorde det at jeg puttede det i en pose sammen med en skive kraftig ost eller/ og et stykke spegepølse. Lagde det i køleskabet natten over og næste morgen kunne jeg tage osten og pølsen op og tørkosten duftede deeeejliiiiigt ;o)
    Så gad hun godt æde dem og var VILD med dem ;o)

• #13   28. jul 2007 Der findes mange tricks.
    Det nemmeste og sundeste for hunden ville være et foderskift, i stedet for at blande en masse madrester i foderet.

Der er nogle der laver boullion og hælder over eller vand fra kogt kylling.
    Der findes også hundesovs, som er specielt udviklet til formålet www.marianneshundesovs.dk

Vores hunde, som ellers er ret kræsne er meget glade for arion premium. Der er smagsgaranti, så du får pengene tilbage, hvis hunden ikke kan lide det. De bruger flydende vitaminer i blandingen, så de får en "gratis" smagsforstærker.
    www.arion-premium.dk

• #14   28. jul 2007 Vi plejer at putte lidt menneske mad i (nogle gange frolicer) og der hjælper

Kommentér på:
Kedeligt Tørfoder

Annonce