{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.471 visninger | Oprettet:

Negleklip {{forumTopicSubject}}

Jeg står i en træls situation, hvor Umis negle er for lange, og jeg er klar over det - de "midterste" på forpoterne rører stort set gulvet - men jeg kan simpelthen ikke komme til dem.

Det korte af det lange er, at frivillig håndtering tager MEGET lang tid og jeg kan ikke engang berøre hende endnu med den metode. Derfor bliver det - indtil videre - gjort på den traditionelle måde: det skal bare overstås.

Men.... hvordan klipper I negle på jeres hunde, når I er alene? Jeg bruger en glasneglefil (kan simpelthen ikke afstandsbedømme med så lille en negleklipper og små negle), og hun kan godt nok vride sig overalt (!) for at bide min hånd og neglefilen.
Hun er ikke bange, eller løber væk, hun bider bare i ALT, så jeg kan ikke komme til uden nærmest at file hende i munden. Jeg kan maks komme til poten i 2 sekunder. Og så gror neglen jo hurtigere ud, end man kan file noget af.

Så jeg søger råd til, hvordan søren I håndterer jeres sprælske hunde, når det nu engang bare skal overstås? Som sagt er hun ikke bange, men hun vil ÆDE neglefilen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Negleklip
  • #1   26. aug 2020 Tager det ikke alt for lang tid med en håndfil?? Hvis det nu bare var snip-snip, så kunne I måske undgå den konflikt med at hun bider helt vildt?

    Jeg kan nok ikke hjælpe så meget på den front ellers. Coco var vant til det fra opdrætter, så hun står bare på trimmebordet eller ligger i mit skød, og så klipper jeg. Da hun var teenager var der lige lidt, men en skarp stemme kunne alligevel godt holde hende i ro smiley


  • #2   26. aug 2020 Hvad med at bruge sådan en “lick it mat”? Så kan hun bruge tid på at slikke på den i mens du ordner negle.
    Jeg ville så bruge en lille klosaks for så er det lynhurtigt klaret


  • #3   26. aug 2020 Taliban var panisk ved negleklip.
    Og som du selv siger, neglen vokser jo hurtigere ud end man kan lære den frivillig håndtering.

    Jeg var ganske upædagogisk, jeg tog Taliban p armen og så klippede min veninde eller dyrlægen.

    Og e Ig med A-S, det tager at for lang tid med neglefil.

    Du kunne age klippere med til træning, der skal nok være en der kan hjælpe med klipningen


  • #4   26. aug 2020 Jeg har små hunde, jeg lægger hunden på ryggen i mit skød, venstre arm lægger jeg hen over hunden medens jeg holder den pote det handler om, så klipper jeg simpelthen, jeg bruge en alm Tre i ener til mennesker, det syntes jeg er nemmest. Ja hunden forsøger at vride sig, men jeg kan sagtens holde den med min arm og ved at presse benene lidt omkring den smiley

  • #5   26. aug 2020 Lære jeg dem at ligge på ryggen imellem mine ben, nede på gulvet, så foders der med godbidder og det ved de. Og så klipper jeg. Godbid. Klip, godbid. Osv. min orm af unghund, blev for farlig at klippe på trimmebordet, da han fløj rundt. Og jeg er også alene om det.

    Den gamle på syv liger der bare og så klipper vi og så får de også noget mega lækker bagefter.


  • #6   26. aug 2020 Til hvalpe bruger jeg også en 3 i 1er, har hvalpen liggende på siden eller ryggen på skødet og så giver jeg godbid efter hver klo eller holder en godbidstang mellem læberne, som hvalpen kan gnave af.

    Jeg sidder på gulvet

    Ps. Det er en god ide at skifte stangen i god tid, ellers giver det piercinger i næse eller læbe smiley


  • #7   26. aug 2020 Har du mulighed for en hjælper?
    En holder den lille djævel og distraherer med noget lækkert, og så en der klipper? smiley

    Indrømmet, min erfaring med negleklip, er på kaniner smiley og jeg foretrækker ved de unge, at jeg holder og en klipper.



  • #8   26. aug 2020 Hun er mega hurtig så selv med en klosaks prøver hun at få både min hånd og dén ind i gabet.. det tager seriøst et splitsekund - kan simpelthen ikke greje hvordan hun får hovedet helt derhen!

    Det ér langsommere med en fil - grunden til, at jeg bruger den, er fordi jeg slet ikke rammer nogen negl når jeg bruger klipperen. Jeg er reelt elendig til at afstandsbedømme. Jeg er bange for, at når jeg endelig får et stykke negl ind i klipperen, bliver det ALT for meget, og jeg klipper for langt smiley

    Men lickimat er en god idé, det kunne man måske godt distrahere hende med imens.
    Jeg prøver som du gør, Bodil: om på ryggen og så sat godt fast mellem benene. Men hun spræller og bider som død og helvede, så jeg kan knap nok komme til poten for hendes mund smiley


  • #9   26. aug 2020 Okay det var også smart Kirsten! Det må jeg prøve smiley Godbidder imellem klip/fil æder hun og så er hun tilbage til at bide - jeg oplever slet ingen forskel, bortset fra at vi stopper op til en godbidspause.

    Jeg har desværre ingen hjælper, det ville ellers have været smart. Når jeg besøger mine forældre kan jeg selvfølgelig få hjælp, men ellers er jeg "on my own" smiley


  • #11   26. aug 2020 Hmm det kan være, jeg skal anskaffe mig en 3-i-1'er. Den er da i hvert fald lidt lettere at ramme med, end en klosaks. Og prøve lidt forskellige håndteringer af - jeg har mest haft hende liggende på ryggen smiley

  • #13   26. aug 2020 Jeg er vildt upædagoisk. Mine hun SKAL acceptere det. Jeg vil ikke have at de skaber sig og det får de at vide fra start. Dem vi selv har opdrættet, får klippet negle hver uge fra uge 2. Det skal køberne fortsætte med ellers "glemmer" hundene det. Jeg r ager simpelthen fat og siger HOLDT SÅ! Når hvalpen så er rolig, så får den jo selvfølgelig megen ros. Vi har 6 hunde pt og den ældste elsker det bestemt ikke, men hun ikke så meget som fortrækker en mine.
    Hundene i salonen kommer med meget forskellig "neglehistorik". Men med en rolig fast hånd, så kan la gt la gt de fleste klippes. De mange reagerer på, er faktisk det klik klippet giver.
    Jeg klipper altid først og sliber bagefter. Til hvalpe bruger jeg en 3-i-ener.


  • #15   26. aug 2020 Uha det lyder ikke sjovt med sådan en bidende sprælsk hvalp!

    Sam har fra hvalp af, haft en form for berøringsangst, han hadede håndterings situationer, han skreg, sprællede (under fastholdelse) og bed fra sig, hvis han følte sig presset.
    Derfor vidste jeg, vi ikke kunne fortsætte i samme stil, han blev jo kun større, stærkere og endnu mere mistroisk.

    Det vil sige du på ingen måde lige nu kan rører og fastholde poter, uden at klippe og file?

    Kan du på nogen måde håndtere hende eller bevæge dine hænder omkring hende uden hun bider, jeg tænker der skal trænes en del selvkontrol med bideri?

    Har du lyst til at filme en video af hvordan det foregår når i prøver? smiley

    Det lyder som om du er lidt nervøs omkring at klippe negle på hende, det bedste her og nu, for at få dem klippet er at få en til at hjælpe dig som er lidt mere hardcore med det og ikke fumler eller tage ned i en hundesalon eller til dyrlæge for at få det forstået imens i træner videre selv.


  • #16   26. aug 2020 Ja, en hundesalon kan også være en løsning, det koster nok 99kr.

    Jeg tænkte på, ift du skriver du er nervøs for at klippe for langt. Jeg klipper gerne bitte små stykker negl af og så klipper jeg bare en helt masse. Gerne sådan "rundt" om indersiden af neglen, når jeg så kan ane det hvide, stopper jeg.
    Men altså, det kræver nok at du får en til at holde, når hvalpen spræller som du beskriver smiley


  • #17   26. aug 2020 Som A-S skriver, så klip bare lidt. Bare du kan få lov til lidt, så er det fint. Klip gerne fast hver uge. Bare en lille smule dvs Ca 1mm hver uge. På den måde bliver det "hverdag" og ikke noget der sker sjældent og derfor kan virke skræmmende. Det er nok det at blive holdt fast der tricker. Hvalpe kan godt blive noget paniske.

  • #18   26. aug 2020 Tak for jeres tips og tricks, tror der er nogle ting jeg skal have prøvet af smiley

    Mathilde - hmm, jo, jeg kan godt røre hendes poter kort, og nogle gange også tage fat i poten uden hun bider. Generelt kan jeg egentlig godt røre hende uden hun bider, men der skal ikke for meget fastholdelse til, før bisserne kommer frem smiley
    Jeg tror helt klart, jeg skal træne noget mere intensiv selvkontrol. For hun er helt sikkert en hvalp, der bruger tænderne rigtig meget!
    Og ja, jeg er virkelig nervøs for at klippe for langt, hvis jeg bruger en klosaks - prøvede lige igen her til aften med klosaksen, 5-10 forsøg og jeg ramte stadig ingen negl; når man så bliver mega frustreret og sur på sig selv over at man ikke kan finde ud af det, så hjælper det jo heller ikke smiley

    Jeg må lige prøve at se, om jeg kan filme noget af en seance. For det er simpelthen utroligt, at det ikke kan lade sig gøre for mig..


  • #19   26. aug 2020 Hvidt?? Jeg kan knap nok se spidsen af neglen smiley smiley smiley

    Ej, men som sagt har jeg virkelig problemer med at bedømme det, og det ender med, at 1mm = ingen negl overhovedet. Det er virkelig virkelig frustrerende, og jeg kan ende med at bruge flere minutter på bare at ramme en negl. Men måske det bare handler om øvelse igen og igen?


  • #20   26. aug 2020 Hov kom lige i tanke om at på de "mine" amerikanske groominggrupper, der bliver der ofte brugt det trick at smøre peanutbutter på en lodret overflade fx brusekabinen, galgestangen etc. Der er mange hunde der så får fokus på noget andet smiley

  • #21   26. aug 2020 Smart, Louise - havde faktisk overvejet om jeg skulle købe sådan en lickimat splash eller hvad den hedder, som nærmest er en sugekop man kan sætte på væggen. Jeg tænker bare ALT der kan holde hendes hoved væk er i hvert fald guld værd smiley

  • Jinx
    Jinx Tilmeldt:
    feb 2020

    Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 135
    #22   26. aug 2020 smiley

    profilbillede
  • #23   26. aug 2020 Tror du ik du skal have briller??
    Altså, helt oprigtigt, det virker for mig helt mystisk at du ikke kan afstandsbedømme en saks og klos afstand...


  • #24   26. aug 2020 God pointe smiley Ej, det kræver nok en kort forklaring, for som nævnt er jeg oprigtigt dårlig til det: jeg er blind på det ene øje, hvilket gør, at jeg har svært ved at afstandsbedømme generelt; bilernes fart, en bold der bliver kastet, små ting, you name it. Så er det nok mindre mystisk - men ikke mindre frustrerende. Måske en 3-i-1 er lettere, fordi den er udformet anderledes.

  • #25   26. aug 2020 Nå!! Det vidste jeg ikke, det må du undskylde smiley
    Ja, så er det ikke nemt og når kloen er sort også.. måske et kraftigt lys under, så du får god kontrast imellem de forskellige dele?


  • #26   26. aug 2020 Jeg er så bange for at ramme en nerve, at jeg tager for lang tid om at placere, klemme (tjekke nerven er fri) og klippe, at det ikke fungerer, det meste af tiden. Ser ikke godt. Kan ikke afstandsbedømme 100% pga. medicinbivirkning).
    Jeg kan sagtens pille, rode og rage, ved hendes poter og tæer og negle, men min nervøsitet og frustration, går i vovsen.
    Så her må vi forbi dyrlægen, hvor hun uden problemer lader ham klippe, men jeg afleder hende.
    Hun slider nu selv alle negle pånær ulvekløerne (hun slider dem, men ikke hurtigt nok).

    Det er nemmere, at være 2, når det ikke er indlært, synes jeg. Du skal lige have neglene klippet, hvis det er kritisk, få hjælp til det. Og så kan du ellers træne det fremadrettet, tænker jeg.

    Jeg giver ikke op, men problemet er mest mig, så det tager den tid, ting tager. Jeg har aldrig skulle klippe negle på en hund før. Kia sled dem selv ned, uden problemer, hele sit liv.


  • #27   26. aug 2020 Jeg bruger marsvinens neglesaks til Henning, den er perfekt i størrelsen fremfor den normale klipper jeg bruger til Ozzy.

    Jeg må erkende jeg som Louise er ret upædagogisk , negleklip er bare noget der SKAL overståes, og så må de skabe sig jeg stopper ikke, det er det samme med marsvinene. Ozzy ligger bare ved siden af mig når han får klippet kløer, der er intet problem, med Mailo skulle min mand holde og Mailo hylede og kæmpede, men det skulle altså klares, bagefter var der intet.

    Henning tager det indtil videre super fint, bortset fra han prøver at bide i både mig og saks, som han prøver at bide i ALT andet ( og han får altså et NEJ), har ligesom på fornemmelsen at Henning og Umi er ret ens med den der voldsomme bidetrang smiley Ozzy var slet ikke så bidefikseret som hvalp, han løb bare på væggene og stjal med arme og ben smiley



  • #28   26. aug 2020 Ej det kunne du da heller ikke vide A-S, med mindre du lige har superhusket en tråd eller to jeg har nævnt det i smiley Men godt råd, det tror jeg da helt sikkert kunne være en ekstra hjælp - havde ikke lige tænkt over kontrasterne egentlig

  • #29   26. aug 2020 Jeg har det vist på samme måde som dig, Sanne - det tager så lang tid at få kigget, afstandsbedømt, placeret saksen og vurdere, at poten for længst er smuttet.
    Men hvor er det dejligt for jer, at hun nu slider neglene. Jeg håber også, at Umi kommer til at slide dem lidt bedre, jo længere vi kommer ud at gå. Hun er jo blot en hvalp endnu.
    Og jeg kan sagtens forestille mig, at din uro går lige i hunden, og det er jo måske ekstra forstærket, hvis neglene endda er for lange og skal ordnes. Freja sled også for det meste hendes negle ned smiley

    Åha Rikke det er slemt med en bide-hvalp smiley Ja, hun prøver også at bide i hvadend jeg nu har i hånden - slipper jeg hende og stopper, så bliver hun bare stående og hopper i stedet ud for at bide efter neglefilen... med hjælp har jeg nogle gange fået klippet kløerne med saks, og hun siger absolut intet overhovedet, hun er bare en lille bide-bølle!


  • #30   26. aug 2020 Fünke : Er henning oppe i sofaen eller sengen, kommer han ind imellem flyvende bare for at bide en i armen, han er virkelig styg med de der sylespidse djævletænder. At give ham sele på er også et helvede, kæft det gør nas fordi han bider så meget smiley

  • #31   26. aug 2020 Jeg tør ikke længere ignorere Umi om morgenen/aftenen i sengen, for så bliver hun pludselig musestille - for derefter med al kraft i verden at hoppe direkte op PÅ ansigtet og stå og bide i ens næse smiley smiley fik seriøst det største chok første gang det skete
    De er jo bare kreative, eller noget!


  • #32   26. aug 2020 Jeg kan anbefale at bruge en pandelampe når man klipper negle, Sam har sorte tykke negle og det gør ultra meget med et godt lys direkte ned på neglen smiley

  • #33   26. aug 2020 Uhh det er noteret smiley Det skal jeg prøve!

  • #34   26. aug 2020 Jeg har ikke læst alle svar!

    Melanie hader negleklip og acceptere langt bedre den elektriske neglefil.
    Det har før i tiden været en kamp at få det fikset! Skulle altid have hjælp..
    Nu kan jeg klare det selv, uden alt for meget ballade smiley

    Jeg brugte en menneske negleklipper da de var små smiley


  • #35   26. aug 2020 Er det en Oster du har, Krøllet? smiley Synes nogle har snakket om at den giver nogle ubehagelige vibrationer for hunden, men det er ikke noget, du har bemærket?

  • #36   26. aug 2020 Jeg har netop Oister.
    Babys kiropraktor anbefalede elektrisk neglefil, fordi Baby har en nerveskade i det ene bagben pga diskusprolapsen.
    Med vibrationerne fra neglefilen stimulerer man nervebanerne i kroppen - det skulle have lidt samme effekt som akupunktur.

    Ingen af mine er kede af neglefilen, og det har nærmest ingen tilvending krævet smiley
    - den kan blive lidt varm på neglen, hvis man holder den stille - men hvis man sørger for den er i bevægelse har jeg ikke oplevet mine hunde reagere smiley


  • #37   26. aug 2020 Jeg bruger Oster neglefilen til Ghini, hun hader det, hvad enten jeg klipper eller sliber, men er dog mere afslappet, når jeg sliber. De andre kan ikke lide maskinen. Det sjove med Ghini er, at klipper jeg for langt fortrækker hun ikke en mine, det virker overhovedet ikke som om det gør ondt

    Bianchi hader, at få klippet kløer, hun er meget sensitiv med sine poter. Har hun eks. oplevet at slå poten på et trappetrin, halter hun på den pågældende trappe, de næste gange vi kommer der. Hun bankede på et tidspunkt en pote mod kanten af et udstillingsbord og haltede en smule efterfølgende, de følgende 3-4 udstillinger haltede hun hver gang hun kom ned af bordet. Det tog 1½-2 års træning at få hende til at slappe af, når hun får klippet kløer, men nu kommer hun bare og lægger sig og får dem klippet uden brok.

    På Daisy og Tilla tager det kun et par minutter at klippe kløer.

    Jeg vil helst lære mine, at få dem klippet uden for meget brok, racen slider ikke sine kløer og de skal klippes med 7-14 dages mellemrum livet igennem, på hvalpe i vækst oftere.
    Jeg oplever ofte, at de får en periode i 4-6 måneders alderen, hvor det er umuligt at klippe, der bruger jeg godbidsstang i munden og ligeledes, når jeg har hvalpekuld, hvor nogle af hvalpene i 6-8 ugers alderen har for meget krudt i numsen til at deltage i den slags pjat smiley


  • #38   27. aug 2020 https://www.pitstoppets.dk/oster-golden-a5-1-speed-10082.html

    Jeg bruger denne i salonen og er meget glad for den. Den er meget støjsvag og der kan købes nye hoveder til.


  • #39   27. aug 2020 Sjovt linket skriver en Oster klippe maskine, men det er Andis neglefil

  • #40   27. aug 2020 Hmm måske jeg skal prøve sådan en sliber. Det kan da i hvert fald ikke gå langsommere end en almindelig neglefil smiley Hvis nogle hunde hader den og andre ikke bemærker det ekstra, så er det jo bare at prøve sig frem.

    Wow hun er skarp hende Bianchi! Det var da godt nok vildt. Men viser også bare - især hvis de er sensitive med noget - hvor utroligt let de kan kæde noget sammen som i deres hoveder giver mening


  • #41   27. aug 2020 Jeg købte sådan en Oster neglefil fil Taliban, men den røg ud inden jeg havde filet en pote færdig.
    Den var Taliban godt nok mere bange for end et negleklip, for det tager jo lang tid i forhold til at klippe.
    Jeg prøvede den på mig selv, og blev meget overrasket, hvor ubehagelig den var.
    Den vibrerede så jeg kunne mærke det helt op i min albue.
    Det må virkelig have været ubehageligt i sådan et lille tyndt ben.


  • #42   27. aug 2020 Skægt Anni, jeg bruger selv hundenes neglefil til mine negle, og syntes slet ikke den er så voldsom smiley

  • #43   27. aug 2020 Krøllet, jeg blev meget overrasket over hvor ubehagelig den var.
    Jeg solgte den til en bekendt af min veninde, som også solgte den videre.


  • #44   29. aug 2020 Masser af gode ideer tak smiley

  • #45   27. sep 2020 Jeg vil lige give en lille update og sige, at det med tiden er blevet bedre - lige pludselig blev hun bare bedre til at ligge stille i et par få sekunder. Ikke altid, men jeg har oplevet det flere gange. Måske en blanding af at hun har fanget fidusen i at ligge stille, og så er hun bare blevet en måned ældre.. smiley

  • #46   27. sep 2020 Dejligt at hører!

  • #47   27. sep 2020 Fedt! Bliv ved med at træne det. Tag en kvart mm ofte, så det bliver noget normalt og ingen fuzz omkring det at få klippet negle.
    De små fremskridt tæller smiley


  • #48   27. sep 2020 Dejligt at det går fremad smiley og helt enig med Louise smiley

  • #49   27. sep 2020 Ja, det er bestemt et fremskridt der tæller. Troede aldrig hun ville ligge stille i bare 1 sekund. Så det er helt fantastisk smiley

  • #50   18. okt 2020 Okay jeg tager altså lige tråden op igen, fordælen min lille hund er sgu blevet sej. Hun har nu flere gange ligget så stille, at jeg har kunne klippe hendes negle med en rigtig neglesaks. Det er bare SÅ meget mere effektivt end en neglefil (hvilket sådan ca. ikke førte os nogen vegne, og jeg kunne slet ikke ordne ulvekløer med den)

    Det er simpelthen sådan en kæmpe lettelse smiley Så hvis andre falder over denne tråd i søgen efter negleklip-råd: hæng i, det skal nok blive bedre!


  • #51   18. okt 2020 På den store løfter jeg benet som på en hest og klipper.
    På de små står de på bord og jeg løfter poterne op og let ud til siden for at komme væk fra pelsen.
    Her hjemme er det kun mynte der ikke er helt ok med det. Og jeg trænede det ikke ordentligt som ny hundeejer så det gjorde jeg med myntes hvalpe!
    Mit bedste råd er klip 1 negl om dagen, fast rutine og hurtigt overstået. Så kommer både hund og ejer i form og kan på sigt gå over ti alt klippe et ben om dagen og måske helt fase det ud til alle samtidig.


  • #52   18. okt 2020 I dag klippede jeg begge forben og pillede lidt ved bagbenene også. Hun ligger bare på ryggen i mit skød og så får hun lidt guffer hver gang jeg har taget en negl smiley

  • #53   18. okt 2020 Jeg har mine til at stå på et bord mens der bliver klippet negle, pels på haler mm

Kommentér på:
Negleklip

Annonce