{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.628 visninger | Oprettet:

Negleklip {{forumTopicSubject}}

Så min åh så kloge hund (eller ikke) fulgte altså efter mig ud i haven i dag, fik øje på en kat og løb da selvfølgelig efter den. Pist væk var han så. Det tog mig nu ikke lang tid at finde ham igen (eller han kom faktisk da jeg kaldte, efter katten var løbet fra ham), og da han kom tilbage havde han så knækket en negl.

Det er sket en enkelt gang før, og der fik jeg dyrlægen til at ordne det. Men nu har jeg altså allerede lige brugt en mindre formue på dyrlæge til ham i denne måned (pga. øreproblemer) og jeg har virkelig ikke lyst til at bruge flere penge på den konto.

Sidste gang da dyrlægen ordnede det, rev hun den egentlig bare hurtigt af og fik det overstået, og det var jo så simpelt. Jeg går og tænker, at det hun gjorde, kan jeg vel også sagtens. Så tror I ikke godt at jeg selv kan klare ærterne? (og neglen er jo altså knækket helt ned til roden og bløder, og det gør jo endnu mere ondt på ham og rende rundt med den)

Det er den negl som I ser på billedet (ikke mit eget billede)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Negleklip
  • #1   8. jun 2016 Hvordan flækket ??

  • #2   8. jun 2016 Jeg kan lige lægge et billede ind af hans negl

  • #3   8. jun 2016 Billedet bliver nok ikke bedre end dette smiley

    profilbillede
  • #4   8. jun 2016 Ville tage forbi dyrlægen, går der betændelses i kan han miste en tå smiley

  • #5   8. jun 2016 Ja det ville jeg jo ikke så gerne have.

  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #6   8. jun 2016 Jeg vil helt klart anbefale dig at kontakte dyrlægen. smiley

  • #8   8. jun 2016 Jeg kan selvfølgelig sagtens følge jer i jeres anbefalinger, men på den anden side tænker jeg også, at dyrlægen også bare river den af, på præcis samme måde som jeg selv ville have gjort. Så hvad bliver forskellen?

    (Det er kun et simpelt spørgsmål, og jeg har lyttet til jer og har bestilt en tid)


  • #10   8. jun 2016 Sidst det skete for min skulle der ikke en hel operation til. Det kan også være at vi bare har to forskellige definitioner af "ind til roden" og at din hunds negl i virkeligheden flækkede endnu længere inde end min hunds ^^

  • #11   8. jun 2016 Forskel er at dyrlægen kan give smertestillende og medicin mod betændelse. ..

    Og skulle lige til at skrive noget grimt. Men så læser jeg at du har bestilt tid. Tommel op for det.
    det er ikke fair overfor dyret at lege dyrlæge. ..


  • #13   8. jun 2016 Det er yderst smertefuldt for hunden, så selvfølgelig hiver dyrlægen den ikke bare af. Har du noget smertestillende du kan give ham ?

  • #15   8. jun 2016 Min har lige flækket samme negl også.. Det så sådan her ud. Det var fredag aften og afsted til dyrlægen, fordi jeg ved risikoen for betændelse er stor, og der er ikke langt ind til knoglen.. Alle de gange jeg har oplevet det, er hunden altså blevet bedøvet, og neglen er blevet opereret ud, og så har jeg fået smertestillende og penicillin med hjem. Så godt du har bestilt tid til dyrlægen, for det vil jeg ikke mene er noget du kan klare selv smiley

    profilbillede
  • #16   8. jun 2016 Det er faktisk lidt sådan der min hunds negl ser ud Marie-Louise.
    Men som sagt, sidste gang det skete blev min hund altså ikke bedøvet eller fik smertestillede, og det var altså hos dyrlægen. Så nu undrer jeg mig bare over det. Der gik ikke betændelse i det sidst, og der klippede/rev dyrlægen altså bare neglen ud. Han skreg godt nok lige da det skete, men ellers var det det, og der skete ikke noget yderligere (altså han fik ikke betændelse af det). Men jeg er da spændt på at høre hvad dyrlægen siger til det.


  • #17   8. jun 2016 Undskyld jeg spørger men hvilken dyrlæge var det dog ? Hvis en dyrlæge havde behandlet min hund på den måde, havde jeg skiftet øjeblikkeligt.

  • #18   8. jun 2016 Helt sikkert dyrlæge.
    Og vil dyrlægen hive den af uden bedøvelse, så siger DU nej på din hunds vegne.


  • #19   8. jun 2016 Jeg må sige at det skræmmer mig lidt, den behandling din hund fik sidste gang. Fik han heller intet smertestillende eller penicillin? Det virker i så fald ret uprofessionelt. For det er jo sindssygt smertefuldt, og risikoen for betændelse er stor. Så du har været heldig sidste gang. Min schæfer brækkede en gang en negl også. Det var også i weekenden, så vi trak den til mandag. Der gik betændelse i, som var svær at komme af med og det blev dobbelt så dyrt alligevel. Så den chance tager jeg ikke igen.
    Men i så fald så er jeg også spændt på hvad din dyrlæge siger denne gang, så giv endelig en Update når i har været afsted smiley er det samme dyrlæge som sidst?


  • #20   8. jun 2016 Ja det er samme dyrlæge som sidst. Og jeg tror heller ikke at hun er den absolut bedste af alle, men hun er altså lokaliseret praktisk i forhold til mig, og det bliver jeg jo nødt til at tage højde for, når jeg er 17 år og ikke kan køre bil.

    Men jeg stoler altså stadig nok på hende til at tro, at hun er dygtig inde for sit fag, og ved hvad hun siger. Så hvis hun mener at denne negl kan fjernes uden bedøvelse, så tror jeg på hende. Der skal rigtig meget til for at blive dyrlæge, så hun er jo ikke blevet det for ingenting.


  • #22   8. jun 2016 Det er vist en temmelig alternativ dyrlæge. Jeg kan slet ikke forstå, at du lader din hund lide for at spare penge. Det gør altså ondt

  • #23   8. jun 2016 Cecilie:
    Jeg det er rigtig vanskeligt, men det må heller ikke være en al for dyr dyrlæge. Jeg vidste jo selvfølgelig godt at en hund kan være dyr, da jeg anskaffede mig en. Men i denne måned er der simpelthen bare blevet brugt for mange penge, og jeg ved jo snart ikke hvad jeg skal gøre længere. Jeg elsker jo min hund overalt på jorden, og vil ham kun det bedste. Jeg håber jo snart jeg finder en god løsning, så det hele ordner sig, for jeg kan jo også godt se at dyrlægen jeg har ikke har gjort det lige godt hver gang..


  • #25   8. jun 2016 Iben:
    Jeg synes det er let at være bagklog. Og ja det kan godt være at jeg er nødt til at ty til billige alternativer, men jeg kan jo heller ikke bruge penge jeg ikke har vel?
    Hvis du bare vidste hvor frustreret jeg selv er lige nu, for jeg vil jo gerne min hund det godt, og går da selvfølgelig op i hans velfærd.


  • #26   8. jun 2016 Jeg forstår fuldt ud pengeproblemet og transportproblemet, det gør jeg virkelig. Men jeg ville personligt aldrig acceptere hvis min dyrlæge ville fjerne sådan en negl uden bedøvelse, smertestillende og antibiotika.
    Men som sagt, giv gerne en Update smiley
    En sygeforsikring er også god, og behøver ikke være helt vildt dyr smiley


  • #27   8. jun 2016 Jeg står selv i en meget presset situation. En mislykket rygoperation det betyder jeg er fuldstændig uarbejdsdygtig. Jeg har klaret mig hidtil med en god sygeforsikring og med at sælge næsten alt hvad jeg ejer og har. Og det er inkl smykker, arvestykker, tøj osv.

  • #28   8. jun 2016 Jeg vil helt klart kigge efter en god sygeforsikring til ham meget snart. Opdatere selvfølgelig også, og fortæller hvordan det her negleproblem ender.

  • #29   8. jun 2016 Iben:
    Jeg er kun 17. Jeg har ikke rigtig nogen ting, der er noget værd. Jeg har ingenting at sælge. Jeg har fritidsjob, men har som sagt nået grænsen i denne måned, og det var endda MED hjælp fra mine forældre. De har hjulpet mig rigeligt i denne måned, og jeg ville slet ikke kunne være mig selv bekendt at forlange flere penge af dem.

    De giver mig i forvejen meget økonomisk støtte, da jeg jo stadig ikke er gammel nok til at få SU. Det bliver jeg snart, og ih hvor jeg også glæder mig, for så bliver dyrlægeregninger nemlig ikke noget problem i fremtiden. Men de sidste 3 måneder op til min 18 års, må jeg altså lige klare mig med det jeg har. Det er nemt at sige at jeg kan sælge, når du ikke ved om jeg har noget at sælge.


  • #30   8. jun 2016 Lader du en dyrlæge rive en negl af din hund uden bedøvelse, så burde du ikke have hund.

  • #31   8. jun 2016 Jamen tak for den meget brugbare kommentar Zenta..

  • #32   8. jun 2016 Jeg kan til nød forstå at du stolede på dyrlægen sidst da denne rev neglen af uden bedøvelse, med stor smerte til følge på din hund.
    Men nu fortæller vi dig at det IKKE er ok at udsætte sin hund for den behandling og nu skriver du, at du vil lade dyrlægen gøre det igen??
    Som skrevet længere oppe er negle og huden omkring MEGET følsomt og det bruges faktisk til at torturere mennesker med.
    Der er stor chance for at der kan gå betændelse i og vi snakker ikke kun betændelse i neglen, nej vi snakker betændelse i tåen og knoglerne.

    Det mindste du kan gøre er sku at bede om at din hund bliver bedøvet. Det er ingen big deal lige at give Fido en smule at sove på og det er ikke det værd at ville spare penge på det.


  • #33   8. jun 2016 Så må du jo arbejde noget mere. Da jeg var 17 behøvede jeg ikke meget søvn. Du kan altid få et rengøringsjob el lignende. Der er ingen undskyldning, især ikke når man kun er 17.

  • #34   8. jun 2016 Jeg HAR et rengøringsjob, og man tjener ikke særlig godt, når man er under 18. Sådan er det. Mit skema er allerede pænt booket i forvejen, og du har jo ingen anelse om hvad jeg foretager mig i min hverdag, så vil du venligst stoppe med at kommentere på sådan nogle ting, når du ikke ved noget som helst om mig og mit liv?

  • #35   8. jun 2016 OG så er det ret strengt at I får det til at lyde som om min hund bliver mishandlet, for han har det faktisk rigtig godt hos mig, og er en glad hund. Så knækker han en negl, og så er man pludselig nærmest dyremishandler og "burde ikke have hund" og hvad ved jeg. Helt ærligt? Jeg HAR lyttet til jer, men jeg kan jo ikke sige hvad det ender med, før dyrlægen er kommet til en konklusion. Og det kan også godt være at denne her negl er værre end den sidste, så hvem ved om min dyrelæge anbefaler bedøvelse denne gang. Det kan jo godt være. I kan jo ikke skælde mig ud for noget jeg ikke har gjort endnu.

  • #36   8. jun 2016 Nej det vil jeg ikke. Du har en hund og dermed et ansvar. Det er et levende væsen der skal behandles ordentligt. Der er 24 timer i døgnet og tvivler på der ikke kan presses lidt extra arbejde ind.

  • #38   8. jun 2016 At rive en negl af en hund uden bedøvelse, det ER mishandling.
    Du kan rette op på det ved at bede om bedøvelse denne gang.


  • #39   9. jun 2016 Jeg kan jo ikke "rette op" på noget der er sket Zenta. Man kan jo ikke bare sige at næste gang man gør det "rigtige" så er der bare slået en streg i bogen, og så er det som om det aldrig skete.

    Min hund mangler ingenting. Den har altid mad og vand, pelsen bliver plejet, og han får massere af opmærksomhed, kærlighed, gåture og har masser af plads at boltrer sig på. Og så siger du at jeg er mishandler på grund af en negl.

    Samtidig har jeg også lige brugt rigtig mange penge på netop at få ordnet hans irriaterede ører hos dyrlægen, hvilket har gjort ham SÅ glad, fordi de kløede helt forfærdelig meget. Jeg er ikke så ligeglad med ham, som jeg synes du får det til at lyde...


  • #40   9. jun 2016 Nej men du kan sørge for at du ikke begår samme fejl igen.

  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 925
    #41   9. jun 2016 Vi kan blive enige om, at man ved hvad man påtager sig når man får en hund - også når man er 17 år. Men come on, at sidde og sige at man bare må arbejde mere og ikke har brug for meget søvn i den alder?! Dét er altså usmageligt.

    Nogle gange kan jeg godt forstå det er svært, at finde ud af hvem man skal stole på og hvem ikke - så skal man gå til dyrlægen, men så er der gud fri mig vel også forskel på dyrlæger og nogle kan man så slet ikke stole på og hvordan finder man så ud af, om den dyrlæge man har, er god eller dårlig?!

    Nå, men, jeg håber hunden kom til dyrlæge og at du 'fandt et pengetræ' - det er altid på de mest uheldige tidspunkter den slags sker. SU har f.eks. ikke lige helt haft lyst til at give mig nogle penge den her mdr endnu - og så står vi og har hundene en tur ved vandet den anden dag, og så får den ene skåret en trædepude op.

    Kørte direkte derfra og ind til dyrlægen - og selvom jeg ved nærmere eftertjek havde tænkt at arh, det skulle nok ikke syes - så kunne dyrlægen jo så se, at det skulle det. Så selvom man måske nogle gange tænker, at man ved hvad dyrlægen vil gøre - kan man tage fejl, og det er dét de bruger deres uddannelse til, at have et bedre grundlag end os 'almindelige dødelige' til at vurdere den slags på, ligesom med en flækket negl smiley

    Nu ved jeg godt jeg er over 18 år og har egen bil, så har dét nemmere ift. beliggenhed og dyrlæge - men jeg kører tilgengæld også 55km efter min smiley

    En sygeforsikring er et dumt sted at spare!


  • #42   9. jun 2016 HVIS jeg overhovedet begik en fejl. Hvordan kan I sige det var en fejl, når I ikke selv så situationen i dens alvor? Og hvordan kan det være en fejl, når det hele gik som det skulle, og hans negl ikke blev betændt eller noget. Der er nok gjort et eller andet rigtigt, for ellers var han jo endt i endnu større smerte, men det gjorde han ikke. Den dag jeg fik det gjort, så jeg det lidt som at rive en splint ud. Det kan gøre skide ondt lige når man gør det, men bagefter er smerten væk.

  • #43   9. jun 2016 Rollo:
    Jeg er da glad for at nogen her inde kan følge mig lidt.
    Jeg håber også din hun fik det godt igen efter den skadede trædepude. smiley


  • #44   9. jun 2016 Du kan ikke sammenligne en splint og det at rive en negl af uden bedøvelse.
    Men ved du hvad?
    Vil du udsætte din hund for unødig smerte, så gør du bare det.


  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 925
    #45   9. jun 2016 Mht om det blev gjort rigtigt eller ej, så kan man være heldig smiley
    - Det var dog ikke noget jeg ville gamble med igen.

    Prøv at forestil dig hvis du selv skulle have hevet en negl af? Jeg skulle dælme ikke have dét gjort uden bedøvelse smiley Og jeg vil vove den påstand at det bagefter IKKE bare føles som en splint der blev fjernet - du efterlader jo nogle nerver/hud m.v. bart og "blottet" - foruden det at jeg måske er lidt antibiotika hysterisk, men især noget med sår på poterne etc. hvor der kan risikere at komme så meget skidt til, ville jeg ikke risikere noget smiley

    Og tak, Freja skal nok hele i sin trædepude - men hun blev også pænt bedøvet, fik syet den sammen og er nu på piller i 10 dage smiley Og render rundt med en fin sko på (og jeg har bestilt nogle andre hjem som jeg håber sidder bedre!) - for det er så uhyre vigtigt at der ikke kommer noget til trædepuden, mens den skal have ro til at hele smiley

    Så, som sagt - jeg kan sagtens forstå det er træls, og det er også svært nogle gange ift. at vide, om det er en kompetent dyrlæge man har eller ej, for hvis det nu virker normalt bare at hive neglen af og så er det dét, hvordan skal man så vide andet? Og så er det svært, hvis ord skal man vægte højest - nogle fremmede mennesker i et online forum, eller dyrlægen, der uanset hvad har gennemgået lang udd. m.v.?
    - Det er nogle gange forvirrende, der råbes dyrlæge det ene sekund og det næste er den dyrlæge ikke god nok og... Pyh!

    Men måske prøv at google det - evt. ring til nogle andre dyrlæger i dit område, og hør dem ad, hvordan de vil håndtere sådan en negl?

    Du kan have været heldig og alt gik godt sidst, men du risikerer det ikke går ligeså godt igen og så bliver det først dyrt smiley

    (Og så kan det være du pt. går med de samme overvejelser som jeg gør pt. - at pakke dyrene ind i bobleplast og forbyde dem at gøre noget, for de må ikke komme til skade resten af måneden, minimum! smiley )


  • #46   9. jun 2016 En lille opdate.
    Jeg har bestilt en tid hos en anden dyrlæge. Den ligger også okay i forhold til transport, men jeg har ALDRIG prøvet den før. Så nu må vi se. Jeg har heller ingen anelse om hvad det koster. Hun kunne ikke sige det før hun ser neglen. Så nu håber jeg bare at det er godt og ikke alt for dyrt.


  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #47   9. jun 2016 Håber det er gået godt med din hund idag, og at i kom forbi en god dyrlæge. smiley

  • #48   10. jun 2016 Ja, hvordan er det gået? smiley

  • #49   10. jun 2016 Pixel fik fjernet hele neglen hos den nye dyrlæge under fuld narkose. Han har fået smertestillende med hjem, og har det under omstændighederne godt. Selvfølgelig er han lidt træt. Jeg vil slet ikke tale om det økonomiske, men vi kan mildest talt sige, at jeg er pænt ruineret efter den omgang. Men ellers er alt godt, og vi kan tage forbindingen af i morgen. smiley

  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #50   10. jun 2016 Hvor var der godt du kom af sted, og at du fandt en anden dyrlæge. smiley
    God weekend til dig og din hund. smiley


  • #51   10. jun 2016 Tak og i lige måde smiley

  • #52   10. jun 2016 Det lyder godt smiley bort set fra den økonomiske del, men sådan er det jo desværre engang i mellem smiley god weekend smiley

Kommentér på:
Negleklip

Annonce