{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.512 visninger | Oprettet:

Negleklip {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg vil gerne høre om I derude kunne have nogle fif til at klippe negle på en hund, som er bange for det?

Sagen er den at jeg passer mine forældres hund, dens negle trænger gevaldigt! Men hun er ikke glad for at man rører hendes fusser. Jeg har klippet én negl, men efter det kunne jeg mærke på hende at hun fik meget hurtig hjertebanken og nu får hun det hver gang, jeg prøver at gå igang igen.
Jeg har lovet at hjælpe med at klippe dem, jeg klippede hendes poter sidste gang, jeg var hjemme, det tog 45 min...

Jeg tænker om det bedste er at få det overstået hurtigt (dvs ved at jeg eller min mor holder imens jeg klipper) og så sende min mor hjem med instrukser i desensibillisering, så det forhåbentligt bliver bedre til næste gang, eller om man kan gøre noget andet?

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Negleklip
  • #1   6. sep 2014 Hold fast, og klip. Hver gang en negl er klippet giv et eller andet godt, og mens du klipper taler du helt vildt med hunden. Med lys stemme. Det er fuldstændig ligegyldigt hvad du siger, bare få fokus væk fra det.

  • #4   6. sep 2014 hvis hun vil spise, så giv hende en mega lækker kiks for hver pote og så skal der være en dejlig belønning bagefter smiley

    plus min får klippet negle hver uge,


  • #5   6. sep 2014 Hvis jeg var dig så ville jeg order det hos dyrlægen
    så er du sikker på at du ikke for klippet forkert heller for ramt forkert smiley

    det kan blive farligt hvis din hund er bange for det .så kan det være en
    dag at din hund bider fra sin heller bliver mere bange ,


  • #6   6. sep 2014 Neglene er for lange til, at man kan bruge tid på at vende hende til det.. Især ulvekløerne buer helt rundt...
    Jeg er vant til at klippe min egen, som også har sorte negle, og jeg klipper aldrig mere end maks 2mm af, men vil nøjes med 1 mm på Bibsen. Hun har oplevet ved trimmer at blive klippet til blods, så hun er meget bange for, at det skal gøre ondt på hende - selvom at det ikke gør det, når jeg gør det...
    Jeg har hende kun idag, min mor kommer imorgen, så det er meningen, vi skal gøre det der. Jeg har dog lige klaret en klo til nu her..:-)
    Hun er en 14mdr gammel dværgschnauzer med sorte negle, hun er meget blød af sind, men knurrer, når det bliver for meget..

    Jeg tror, vi sætter god tid af imorgen til resten af neglene, og så tager vi én og holder en fest, tager én til og holder fest, etc. smiley Og så må jeg sige til min mor, at hun skal begynde at nulre Bibbis poter/tæer noget oftere.


  • #7   6. sep 2014 Tak for input!! smiley

  • #8   6. sep 2014 Loui er heller ikke så glad for at få klippet kløer, men herhjemme gør vi det, at min kæreste holder en klump hakket kød i hånden, så Loui kan slikke det ud mellem fingrene. på den måde lægger han stort set ikke mærke til at han får klippet kløer.

  • #9   6. sep 2014 evt. prøv med at file dem med en neglefil.
    det tager tid, men kan for nogle hunde være knapt så traumatisk.
    jeg har en stor tøsedreng der er rædselsslagen for negleklipperen, og har været det fra dag 1 vi havde ham.
    jeg kan file dem, men ikke klippe dem.


  • #10   6. sep 2014 og vær sikker på, at negleklipperen er ordentlig skarp, så den klipper i første hug, hvis du vælger at bruge den.

  • #11   6. sep 2014 Hvis de er så slemme , så ville jeg nok vælge at få dem klippet under narkose eller beroligende ved dyrlægen første gang. Derefter - klip fast en gang i mdr , så blir det hurtigt en vane. Hvis hun har så lange klør , er hun sikkert øm .

  • #12   7. sep 2014 Vi fik dem ordnet, det tog faktisk ganske kort tid, men var helt sikkert ikke rart for Bibberen... Min mor holdt, og hun vred sig jo ganske voldsomt, peb lidt.. Men til sidst havde hun givet op, og så gik det hurtigt, tog maks 6min trods alt..

    Min mor har fået strenge instrukser om at begynde at nulre poter, når de har hyggestunder, så Bibbi kan blive lidt mindre hys med poterne. Når så de skal klippes næste gang, håber jeg, vi kan tage det lidt mere roligt smiley


  • #14   8. sep 2014 Ja, jeg tror også det simpelthen handler om at Bibbi skal acceptere at man rører hendes poter, for det virker hovedsageligt som om at hun er utryg ved at man rører/piller ved poten/tæerne. Næste gang bliver nok om en måneds tid, hun har gode negle, som slides en del, men ikke helt, de flosser aldrig smiley

    Tak for alle jeres råd! smiley


Kommentér på:
Negleklip

Annonce