{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kemisk kastrat
  • #2   17. sep 2020 Din hund er ikke engang 5 måneder endnu, så jeg ville nok lige slå koldt vand i blodet.

    Min hvalp er ca. samme alder og kan også finde på at humpe mit ben - det betyder ikke, at de er oversexede eller det er noget vildt og voldsomt. Sandsynligvis er det fordi han er opkørt og har en masse adrenalin i kroppen. Lidt ligesom at de kan få et kæmpe spurte-flip når de kommer hjem fra tur.

    Vent og se hvordan din hvalp udvikler sig. Og stop bare stille og roligt humpelegen og giv ham noget andet at gøre i stedet smiley


  • #3   17. sep 2020 Skulle du ikke lige vente og se om det overhovedet er nødvendigt? Dvs, til hunden er psykisk/mental voksen i 2-3 års alderen. Det er da ikke utænkeligt at din hund bliver en hanhund der kan forblive intakt uden nogensomhelst problemer. Det er trods alt flertallet af hanhunde der er det smiley Ingen dyrlæge ved sine fulde fem giver kemiske kastrationer til unge hunde; de er ikke uden bivirkninger.
    Din HVALP er 4½ mdr. han aner ikke hvad det han laver endnu når han jumper sin pude. Han kan simpelthen ikke være hanhund med stort H endnu smiley


  • #4   17. sep 2020 Det gør ham ikke til hanhund med stort H, men til teenagehormonforstyrret og/eller stresset.
    Jeg ville ikke overveje at rode med hans hormoner overhovedet, men opdrage og guide ham.


  • #5   17. sep 2020 Det lyder mere som stressrelateret og her hjælper kemisk eller operativ kastration ikke. Det virker KUN på sexualdriften og der er din hvalp højst sandsynligt ikke endnu.

  • #6   17. sep 2020 Som de andre siger.
    Hunden lyder stresset, ikke hormonelt udfordret.

    Korrekt stimulering, opdragelse og træning hjælper.
    Kastration har en længere liste af bivirkninger, man altid skal tænke grundigt over.


  • #7   17. sep 2020 Det kan blive en dårlig vane men han er ikke så gammel endnu - så det kan du sagtens nå at rette på
    stop ham hver gang han gør og sæt ham til noget andet smiley


  • #8   17. sep 2020 Din hvalp er en hvalp med stort H..
    jeg ville ikke pille ved hormonerne på en hvalp som i aldrig med stort A.



  • #9   17. sep 2020 Det er jo direkte sygt at tænke i at kastrere en hvalp smiley Jeg håber ved gud den tanke er parkeret, og du i stedet kigger på hvad DU kan gøre, i stedet for hvordan du kan ændrer på hundehvalpen.

  • #10   17. sep 2020 Din hund er ikke en hanhund med stort H.
    Din hund er en HVALP som overvovedet ikke er kønsmoden.
    At den humper har intet som helst med sexualitet at gøre.
    Som de andre skriver, så gør han det med stor sandsynlighed fordi han er stresset.

    Når du ved så lidt om hunde som du gør vil jeg både for din egen skyld, men speciel for hundens skyld anbefale dig at læse noget faglitteratur om hunde og deres adfærd.


  • #12   17. sep 2020 Der er desværre mindst én dyrlæge, som gerne neutraliserer hvalpe. Vedkommende lever af at neutralisere hvalpe fra specialdogs.dk og samme steds labradoropdræt smiley Bonusinfo om denne dyrlæge: vedkommende opdrætter corgier.

    Men når nu TS går med planer om at hvalpen skal indgå i avl, når den er voksen, så er det jo helt sort at pille ved dens hormoner.


  • #14   17. sep 2020 Ej, han er jo bare en baby....

  • #15   18. sep 2020 Og så er det ikke sikkert kastration hjælper på humperiet. Min jack russell terrier er rigtig kastreret, og når han bliver stresset, det er leg med andre hunde, så humper han løs. Jeg stopper ham hver gang. Det er heldigvis sjældent, da han ikke gider andre hunde. Stop din hund, giv ham noget andet at tænke på, han er kun en lille hvalp.

  • #17   19. sep 2020 Opdragelse smiley og så fjern evt den pude, samt han er jo kun en hvalp, han opføre sig ganske naturligt og især af en lille hund at være

  • #18   19. sep 2020 Hvad har størrelsen med noget at gøre?

Kommentér på:
Kemisk kastrat

Annonce