{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.026 visninger | Oprettet:

Venten i bil i november ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har kig på et kursus til hundene. Begge hold er indendørs.

Mit spørgsmål er: kan man lade sin ene hund vente i bilen i en time med varmt dækken på, imens den anden træner? - i november måned vel at mærke (ved aften tide). De vil træne på skift, på hvert sit hold af forskelligt niveau. Jeg tænker på om det bliver for koldt?

Jeg tror ikke at de kan vente i bur i hallen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Venten i bil i november ?
  • #2   22. sep 2020 Godt smiley

    De har også begge god pels.


    profilbillede
  • #3   22. sep 2020 Uden problemer.

  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 247
    #4   22. sep 2020 Det gør min Sheltie - hun er altid med i bilen smiley

  • #5   22. sep 2020 Jep, og er du utryg, så kan en babyalarm anbefales smiley Der kan du både holde øje med temperaturen, og høre dem, hvis de siger noget smiley

    Jeg har brugt min meget her i sommer, og regner med, at få god gavn af den, fortsat, da Skye som regel er med, de fleste steder, og ofte, må tilbringe et par timer i bilen, alt efter forhold.


  • #6   23. sep 2020 Selv mine bostoner gør jeg det ved, både inden vi fik bil med fyr. Dækner på og godt med tæpper smiley

  • #7   23. sep 2020 Begge mine venter ofte i bilen året rundt.
    Hvis blot man tager sine forholdsregler er det intet problem.


  • #8   23. sep 2020 Tak for svar smiley

    Smart fif med baby alarm. I sommers var jeg selvfølgelig nervøs for om der blev for varmt (har købt det der silvershade).


  • #9   23. sep 2020 De har været dyre, men har virkelig været prisen værd.
    Jeg brugte dem så sent som i går, hvor Skye var med ude, at handle ind, i de varmeste timer. Og på trods af åbne vinduer (så hun kan have hovedet helt ude, af dem alle), blev der næsten 25 grader i bilen, på kort tid, og vi holdt i delvis skygge.

    Og så kan jeg høre, hvis nogen tager kontakt til hende, eller hvis hun larmer.

    Den rækker 800 meter (mindre hvis der er beton etc. imellem afsender og modtager selvf.)

    Den skal nok advare dig, hvis temperaturen er for høj/lav. Så kan du koncentrere dig, om noget andet, end at bekymre dig, over den del.


  • #10   23. sep 2020 Jeg har aldrig selv gjort det/haft behovet. En god bekendt som har udstillet meget i Europa, har altid haft sine hunde i bilen om natten (at han tør!) og nok har racen stor pels, men der er ingen underuld, så den varmer ikke så meget. Han lægger simpelthen et lag aviser under de tæpper hundene ligger på. Det isolerer godt.
    Tror nu nok jeg var kommet ud til en gang konfetti, hvis det var en hel nat.


  • #12   23. sep 2020 Jeg kan ganske enkelt ikke undgå at have mine hunde til at vente i bilen under træning også i den kolde periode. Mine ene hund er helt korthåret og har ikke nogen uld, min anden hund har en forholdvis kort pels med kun en fin kort uld. Min korthårede har en uldtrøje (hurra for svigermor der strikker smiley ) under en Hurtha Extreme Varmer når hun ligger i bilen. Den anden har et Newmarket fleecedækken på når han venter i bilen. Om vinteren lægger jeg en styropor (flammingo) plade under gummimåtterne i deres bure. På den måde får de ikke kulde op nedefra. Det er vi flere i klubben der gør smiley Selv min korthårede fryser ikke med det arrangement smiley

  • #13   23. sep 2020 Mine må altså også vente i bilen nogle gange for ellers går logistikken ikke op. Jeg har en seddel i ruden med navn og nummer som angiver hvad klokken var da jeg gik, så ikke en eller anden går forbi og smadrer ruden fordi de synes det er synd for hundene.

  • #16   23. sep 2020 Vores venter i bilen året rundt, når vi er til træning. De er vel ude af bilen sammenlagt 45 minutter ud af en hel aften, resten foregår i deres bur i bilen.

    I november ligger de bare i deres pels og på deres almindelige vetbed. Når og hvis det bliver rigtig godt, så får de nogle soveposer at putte i. Alternativt vinterdækken, sjældent begge dele.

    Jeg har aldrig fundet det problematisk, vi kan jo ikke lade være med at træne bare fordi det er blevet køligt smiley


  • #17   23. sep 2020 Vores hunde venter i bilen hele året - med dækken, hvis nødvendigt. Hvilket det vil være i november. smiley

  • #18   23. sep 2020 Ja da! En time er ingenting.

    Hvis en hund har underuld, så kan de normalt være udenfor døgnet rundt i DK.

    Dem uden kender jeg ikke til.

    Men jeg har prøvet at blive meldt til Politiet for at lade min hund sove udenfor. smiley

    Det var en Newf og han sov altid udenfor.

    Jeg var blevet anmeldt fordi at nogen havde set ham ligget rullet rundt halvt dækket af sne frysende!

    Politimændene der kom ud og tjekkede om det var rigtigt, måtte jeg være ærlig. Det var jo sandheden at han altid lå udenfor og sov.

    At han så kunne gå ind ind et varmt fyrrum hvis han ville, det var så noget andet.

    To glade Politi betjente kørte deres vej igen. smiley


  • #19   23. sep 2020 Ok smiley
    Det er lidt anderledes at have 2 vuffer, og have dem i bil. Det er først det seneste årstid at jeg har haft kørekort, så før var det bare afsted med det offentlige (og op kl 5 hvis jeg skulle til en morgenprøve i rally langt væk, det savner jeg IKKE smiley )


Kommentér på:
Venten i bil i november ?

Annonce