{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
325 visninger | Oprettet:

Blødning efter endt løbetid {{forumTopicSubject}}

Er der nogen af jer der har oplevet jeres tæve, begynder at bløde igen efter de er stoppet? Emma har været stoppet med at bløde præcis en uge idag, så hun blødte ca. 2 1/5 uge fra start.

Men så idag kom hun sådan halsende hen til mig, det gør begge mine når de virkeligt skal ud, enten fordi de skal skal tisse meget, men som regel fordi de har dårlig mave - så jeg tænkte åh nej. Vi skyndte os ud og hun tissede så også en stor tår men da hun så skulle lave nr 2, løb der blod ud bagefter og resten af turen tissede hun blod og satte sig ned for at “tisse” mange gange. Hun viser jo ikke rigtig smerte, men synes det lignede hun havde noget ubehag ved det. Jeg tænker urinvejsinfektion eller det der er værre smiley
Og ja, jeg har ringet til dyrlæge. Afventer opkald tilbage.

Kommentarer på:  Blødning efter endt løbetid
  • #1   30. sep Blærebetændelse eller livmoderbetændelse er det første jeg tænker...

• #2   30. sep Hvornår startede løbetiden helt præcist?
    Hvad er hendes temperatur?
    Bor hun sammen med en hanhund?

• #3   30. sep Hej Malene
    Det gjorde den d. 5. September, jeg må indrømme jeg ikke aner hvad hendes temperatur er - den har jeg ikke taget smiley men hun virker ikke varm. Og ja, hun bor sammen med vores chihuahua, men han er kastreret? Ved ikke om det gør forskel.

• #4   30. sep Linda L, var som sagt også min tanke smiley

• #5   30. sep Jeg har talt med dyrlægen nu. Tror ikke lige de fangede det først, for de sagde jeg skulle sætte hende på skånekost og prokolin smiley så måtte jeg forklare igen og sige at hendes afføring jo er helt fin og det først kom bagefter, så kunne ikke se meningen i at stoppe noget der. De ville gerne se det an idag og imorgen, før man gjorde yderligere.

• #6   30. sep Altså kommer blodet ud af skeden eller endetarmen?
    Jeg forstår det som begge steder.

• #7   30. sep Dyrlægen har nok tænkt endetarm kg derfor vil se det an. Kommer det ud sammen med urinen, altså fra skeden, så vil jeg mene hun skal tilses i dag. Specielt hvis hun tisser mange gange. Det kunne godt lyde som blærebetændelse og det er meget smertefuldt for dem. Se evt om du kan fange en tår urin i en suppeske og så hæld det i en pose, så den kan stixes.

• #8   30. sep Hej Louise. Det kommer ikke fra endetarmen, det kom bare lige efter hun var færdig med afføring. Så løb/dryppede det ud fra skeden.

• #9   30. sep Ja, det tror jeg du har helt ret i. Også derfor jeg måtte forklare dem det igen. Jeg ved bare ikke om jeg har misforstået noget. For her i midten af hendes løbetid, kom der også blod når hun tissede og der ringede jeg for en sikkerheds skyld for at spørge og der sagde de at det formentlig bare var fordi det blandede sig med urinen og at man alligevel ikke ville kunne lave en urinprøve, så længe hun stadig blødte, fordi man så kunne få et misvisende svar?

• #10   30. sep Det er også rigtigt. Ligesom menstruation smiley
    Men hvis du er HELT sikker på at løbetiden er forbi, så er det altså afsted.
    Jeg har dog et par tæver som bløder 1 uges tid, stopper (dvs vi ser i alle fald ikke noget på gulvet), for så at starte igen.

• #11   30. sep Jeg ser to muligheder, hvis ikke der er sygdom:
    1) Hannen har parret hende, og hun bløder derefter. Kastrerede hanner kan sagtens parre. De skal derfor altid adskilles med dør eller låge, selvom hanner er kastreret.
    2) Hun har en lang løbetid og bløder i slutningen.
    Mine tæver bløder nogle uger, har så en uge med minimal blødning og ægløsning, og bløder så helt mørkt igen i slutningen af løbetiden.

• #12   30. sep Louise: Det er jeg jo i princippet ikke. Det er kun hendes nummer to løbetid, så har ikke så meget at sammenligne med endnu. Hun virker vågen, frisk og god appetit osv, så tænker jeg må se det an til imorgen i hvert fald og se hvordan det arter sig.

• #13   30. sep Malene: Det var jeg slet ikke klar over de kunne smiley tror dog seriøst ikke det er en mulighed her, det er en chihuahua og en shar pei. Kan det overhovedet lade sig gøre, rent fysisk smiley uanset, er de ikke i samme rum, når jeg ikke er her.

Jeg håber og tænker, at det ville give mening med din mulighed nr 2. Det er kun hendes 2. løbetid, så har ikke så meget at sammenligne med.

• #14   30. sep Det er skam muligt, selvom man ikke tænker det.
    Tag hendes temperatur og hold nøje øje med hende adfærd.
    Hvis der kommer lugt, flåd eller feber, så kontakt dyrlægen.

Kommentér på:
Blødning efter endt løbetid

x