{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
985 visninger | Oprettet:

Fie F
Fie F
Tilmeldt:
18. okt 2020
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 67

Hvalp Og bil {{forumTopicSubject}}

Hvalp 10 uger hyler når vi kører bil. Vi har haft korte ture med bil, givet godbidder, Bare siddet i bilen han sidder på tæppe med sele på når vi køre og han hyler uafbrudt. Bliver det bedre med tiden?
Mvh Fie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp Og bil
  • #1   18. okt 2020 JEG ville ikke bruge godbidder i forbindelse med bilen. Ofte bliver de køresyge og så kommer kvalmen, hvis man bruger mad.

    JEG ville forsøge DAP som spray og så spraye tæppe og halsbånd inden hunden får lov at sidde i bilen (ikke starte i første omgang). Gør det en masse gange, inden I starter bilen (uden at køre) og så fremdeles.


  • #2   18. okt 2020 Densensibilisering inden I overhovedet kører med hvalpen. Ellers forstærkes ubehaget bare.
    Træn bil mens den er slukket, og først gå videre til næste skridt når dét fungerer.
    Træn når hvalpen er træt, men ikke lige har spist. Sid med den.
    Det er med at finde årsagen til ubehaget.


  • #3   18. okt 2020 Som Malene skriver, og så ville jeg bruge bur i stedet for sele.
    Væn den til buret inde i huset, og når den er tryg ved buret, så bliver det meget nemmere når den er i buret i bilen.


  • #5   18. okt 2020 Ved I hvorfor den hyler? Er den bange eller glæder den sig til det der skal ske?
    Nogle hunde hyler jo også af manglende tålmodighed..


  • Fie F
    Fie F Tilmeldt:
    okt 2020

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 67
    #6   18. okt 2020 Den er bange

  • Fie F
    Fie F Tilmeldt:
    okt 2020

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 67
    #8   18. okt 2020 Dyreelskeren: skal jeg så bare spray
    Det rundt i transport buret?


  • #9   18. okt 2020 Det er langtfra sikker at adaptil hjælper når hvalpen er så bange at den skriger.

  • #10   18. okt 2020 Adaptil kan på ingen måde stå alene! Der er ingen hurtig løsning på et problem, som I har håndteret ved at fortsætte med at køre med hvalpen, selvom den har vist at den var ked af det og bange. Og en spray kan heller ikke løse det.

    Gør nu som der står - væn hunden langsom til bilen, og når den er tryg ved at være i en bil der holder stille, kan I starte bilen og slukke straks igen. Når det går fint, er næste skridt at køre 5 meter, så 20 meter og så fremdeles.

    At hunden har kvalme, er måske, måske ikke relateret til at den er ked af det. Spørg dyrlægen om dosis og mærke på tabletter mod transportsyge. Det kan hjælpe, men kun hvis den vitterligt er transportsyge, ikke hvis den bliver dårlig fordi den er bange og I fortsætter.


  • Fie F
    Fie F Tilmeldt:
    okt 2020

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 67
    #11   18. okt 2020 Tak vi starter forfra med at blive tryg ved bilen. Vi har kært korte ture, med massere af godbidder.
    Men hvordan skal vi komme afsted til træning, hvis ikke vi kan kører bil.


  • #12   18. okt 2020 I startindlægget skriver I at hvalpen sidder med sele på og senere at I vil spraye transportburet - hvilken en af delene?
    Hvis I bruger bur skal hvalpen jo burtrænes allerførst inden I kan tage det ud i bilen og køre.

    Hvis den sidder med sele på på bagsædet: sidder en af jer omme bagi med den?


  • Fie F
    Fie F Tilmeldt:
    okt 2020

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 67
    #13   18. okt 2020 Ja indtil nu har vi haft sele og en har siddet med ham.
    Indenfor bruger vi allerede bur og da så en skrev det måske var bedre med bur, tænkte jeg bare om jeg bare skulle spray inde i buret.


  • #14   19. okt 2020 Ja, det var mig med buret.

    Hvordan har i brugt bur indenfor ?
    Jeg håber da ikke, at i putter den i buret når den skal være alene hjemme ?

    Men inden i putter den i buret og kører med den, så skal den altså først være tryg ved buret og den skal stadig vænnes til at køre bil.
    Og ja, hvis du vil bruge adaptil, så spray i buret eller bilen det er ligegyldig, duften fordeler sig jo i bilen.


  • #15   19. okt 2020 Ja okay, ift at I sidder med den pp bagsædet er det vigtigt at kunne berolige uden at ynke (og dermed bekræfte angsten).
    Sørg for at vise I er der for til at søge tryghed hos, men lad være med at forsøge at bestikke med godbidder. Det kan faktisk give bagslag og gøre hvalpen betænkelig ved situationen.

    Hvor langt er der til træning?


  • Fie F
    Fie F Tilmeldt:
    okt 2020

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 67
    #16   19. okt 2020 Anni
    Nej vi har bare trænet at være i buret indenfor ikke i forhold til alene hjemme.
    Jeg kan godt se man virkelig skal uddybe sine svar her ellers bliver man hurtig misforstået.
    Han er en skøn hund om end han elsker at bruge sine tænder, han er ikke en modig hund og så hyler han i bilen. Men vi arbejder videre på det.
    Tak for jeres svar


  • Fie F
    Fie F Tilmeldt:
    okt 2020

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 67
    #17   19. okt 2020 Til træning har vi 10 min i bil ca 3 km

  • #18   19. okt 2020 Jeg er den onde hundemor, der sætter hvalpen i buret, kører til, hvor vi skal hen og tager den ud - hyl eller ej.
    Lige det er ikke noget, jeg vil gøre en sag ud af ved at trøstefodre og forsøge at aflede undervejs.
    Ofte bliver de bare bekræftede i, at noget er mystisk.

    Her holder skærmydslerne op og accepten indtræffer indenfor den første uge.
    Vi kører ikke træningsture, vi kører det, vi skal og den afstand, vi skal. Til træning er det knap 80 km hver vej...

    Er der køresyge, afhjælpes det, naturligvis. Det andet ignorerer vi fuldstændig.

    Så onde er vi - men vores hunde elsker deres bur i bilen smiley


  • #19   19. okt 2020 Jeg kender en del hunde hvor køresygen forsvandt, da de kom til osteopat og blev behandlet og fik akupunktur, det er helt sikkert hver at prøve smiley

Kommentér på:
Hvalp Og bil

Annonce