{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.075 visninger | Oprettet:

Hund/hvalp i bil. {{forumTopicSubject}}

Hej med jer!
Jeg er ny her og skal have en hvalp i uge 30. Jeg vil gerne høre jeres meninger m.h.t. at have hund i bilen. Nogle siger sele og andre syntes "bare" hunden skal sidde på forsædet!
Er der nogen der har erfaring med sele?
Er der nogen der har erfaring med at køretræne hvalp?
Den sidste hund vi havde var en schæfer ,så den sad ikke på forsædet, da havde vi også en anden bil.
På forhånd tak!
Bodil J.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund/hvalp i bil.
  • #1   11. jul 2010 Min hund sidder i hunde-sikkerhedssele. Det gør han fordi det kan redde både hans og mit liv hvis vi kører galt.

  • #2   11. jul 2010 Vores sidder i bur.

  • #3   11. jul 2010 Frida hentede vi i nordjylland, så det var en 1½ times tur som hun tog meget pænt. Da hun så var faldet til (efter 2 dage) begyndte vi at kører en "masse" små ture med hende og hun har aldrig vist tegn på at være ked af det i bilen, hun lægger sig blot til at sove efter 5 min. I går kørte vi fx. frem og tilbage til sommerhus (1 time hver vej) og hun sov bare.

    Vi vil af sikkerhedsmessige årsager ikke havde hende løs i bilen, så vi har en sikkerhedssele som gør at hun kan bevæge sig på hele bagsædet både opppe og nede men ikke kan komme om foran og det er vi super glade for! Da vi startede sad jeg omme ved siden af hende og lige så stille lærte vi hende at sidde mere og mere uafhængigt af en person, dette tog dog blot 2 gang i bilen.

    Jeg synes personligt at det er et stort sats at lade hunden sidde på forsædet da den pludselig kan blive bange og springe på skødet af chefføren...


  • #5   11. jul 2010 Vi har både gitter og bure:-)

  • #6   11. jul 2010 Vores sidder i et bur. De har det godt der og kan ikke ødelægge noget. Og hvis der skulle ske noget, bliver de ikke kastet rundt i bilen.

  • #7   11. jul 2010 Hejza Bodil
    Jeg har sikkerhedsseler til mine 3, og det fungerer rigtig godt.
    For din egen og andre trafikanters skyld vil jeg godt anbefale dig at lære Elvis at sidde på bagsædet - med selen på kan han godt bevæge sig rundt, og i værste fald vil han pludselig hjælpe dig med at styre, hvis han sidder foran... og det er jo ikke helt sikkert, at det vil gå godt...

    Der findes så også en kurv, som hunden kan sidde i under køreturen, men den kender jeg overhovedet ikke - nogle af de andre brugere kender den, og kan måske linke til den og fortælle mere om den??
    Umiddelbart synes jeg, den er smart, fordi man kan begrænse hundehår på sædet, men det sikkerhedsmæssige må andre altså udtale sig om.


  • #10   11. jul 2010 vi vil heller ikke have svineri i hele bilen.
    Det kommer der hurtigt efter en strandtur, så det er begrænset til burene


Kommentér på:
Hund/hvalp i bil.

Annonce