Aflivning af mink Aflivning af mink
Okay, jeg bringer muligvis et kontroversielt emne på banen. Men mine tanker gik i gang efter læsning af denne artikel:
https://jyllands-posten.dk/indland/ECE12545514/nordjyske-minkavlere-tilbydes-krisehjaelp-selvmorder-helt-bestemt-en-bekymring/?fbclid=IwAR3hUKZcWkulARPHvRYBlb_ZyC22Qd8TVOkvWqnkKBA82R9rIovMxAkU6LI
Den beskriver, at det psykosociale kriseberedskab er blevet aktiveret, hvilket jeg finder helt fair når man vurderer det er nødvendigt.
Der er dog et par udtalelser, der skærer mig i øjnene...
"De danske minkavlere er lige nu under et så hårdt psykisk pres, at man i Region Nordjylland har aktiveret sit såkaldte psykosociale kriseberedskab, da man frygter, at nogle minkavlere vil blive så belastede af aflivningen af deres mink, at de ultimativt kan blive selvmordstruede."
Er det ikke noget med, at nogen af dem afliver 2.000 mink OM DAGEN i højsæsonen??
Samtidig siger en minkavler og bestyrelsesmedlem af Kopenhagen Fur:
"Man kan ikke sætte ord på det. Jeg ønsker ikke for nogen at opleve at være omkring så mange døde dyr."
Sorry, men... what?
Jeg kan forstå, at dette er aflivning af en anden karakter end i dagligdagen, og at det kan handle om et livsværk gennem flere generationer.
Jeg forstår bare ikke, man har det SÅ svært med aflivning og døde dyr, når.. well.. det er præcis dét, man har valgt som sit erhverv?
Som jeg har fået indtrykket bliver 80% af minkene alligevel aflivet på normal basis, og det er kun de sidste 20% der lever videre som avlsdyr.
Hvad er jeres tanker? Er jeg bare helt usympatisk? Jeg forstår mig jo naturligvis ikke på at være minkavler.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 38 Emner: 192 Svar: 10.566
https://dagbladet-holstebro-struer.dk/artikel/vil-have-d%C3%B8de-mink-gravet-op-igen-det-vil-give-langt-mere-milj%C3%B8m%C3%A6ssig-mening?fbclid=IwAR2LY8Ho1YcLPwrj3R7W4cmtb3S0IBKJ6B3MbjM7OoGn3-03KznXp6zaVaA
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 2.811
Efter dit seneste ligyldige stunt så får du 3 måneder på ignore. Du bliver dummere og dummere at høre på, og du vil bare provokere.
Jeg har en hvis tålmodighed, men det kan også blive for blondine.
Isabelle får ligeså. :-).
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 74 Hunde: 5 Emner: 35 Svar: 2.309
mar 2017
https://nyheder.tv2.dk/politik/2020-11-18-mogens-jensen-traekker-sig-som-minister-0
Nu er spørgsmålet. Var det nok?
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 95 Svar: 11.111
Måske kan vi slippe for det , hvis vi bare lade være med at svare ham ... eller diskutere med ham .-----> bare lade ham sidde og snakke med sig selv .
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1329 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.646
okt 2011
Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.543
mar 2017
Det er jo problemet, at den kan en klam Karen jo ikke.
Du kan jo ikke engang selv.
Men så må jeg jo klare det for jer der ikke kan.
3 måneder til dig også.
mar 2017
Næste skridt bliver så og se om det stopper uroen.
Hvis det senere kommer frem at det hele skete direkte på Mette's ordre, så sætter det hende i et grimt lys, og så bliver det spændende hvad der sker.
sep 2017
Følgere: 552 Emner: 160 Svar: 10.969
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Det er da er privilegium!
mar 2017
Ok, du får da også 3 måneder så. Lad os se, om du styre dig selv i så lang tid.
Det vil nemlig imponere mig hvis bare en af jer kan!
Jeg beder bare om, at i ignorer mig, som jeg ignorer jer.
sep 2017
sep 2017
https://nyheder.tv2.dk/politik/2020-11-18-minutter-inden-pressemoede-proevede-styrelse-at-trykke-paa-bremsen-her-er
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.765
aug 2006
Hvordan filan kan det dog ske, at så basal en opgave totalt glipper? Selv departementschefer undlader at udføre deres ubetinget vigtigste job...
aug 2006
Hvorfor faaan afkræves de ikke dokumentation for den påstand, i det mindste en logisk forklaring..
Det gentages og gentages og gentages...
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
aug 2006
Hvordan er grundloven brudt?
aug 2006
Det er ikke dokumentation for lovbrud.
Hvis man tror, det er så simpelt, så tænker jeg, man bør undersøge liiiidt dybere...
Hvordan lægmand tror, han/hun har nogen forudsætninger for at lave en vurdering er mig en gåde.
aug 2006
aug 2006
Hvad skal jurister dog med uddannelse, bunker af præcedens, Karnovs mareridt og grundige undersøgelser, når det er så enkelt at vurdere....?
Endnu en HG-jurist melder sig til flokken..
dec 2008
Ikke dokumentation for lovbrud. Hvad går det hele så ud på?. Det er dig der er komisk. Tænk at man kan være så farvet,at man ikke vil anerkende virkeligheden.
aug 2006
Jeg har hørt nogle sige det ene, nogle det andet, men der foreligger intet, der afgør det.
For mig at se kan det være en dreng og en pige - men rigtig mange gentager og gentager ordet grundlovsbrud uden at ane, hvad de taler om og uden det underbygges.
Ligesom her...
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.902
Det var indtil det gik op for mig de “brød”fodrede 17.000.000 dyr.
Det kan selvsagt ikke konverteres til sirligt indpakket hundefoder som sælges i et begrænset oplag
Selv hvis man tar i avlssasonnen hvor alle ungerne er aflivet til skin, så er det svimlende 2-3.000.000 dyr der dagligt skulle spise sig igennem fiskeaffald på dåse.
aug 2006
aug 2006
Det er så tosset at se en halv befolkning, der af et ærligt hjerte tror, at de kan vurderer den slags....
Det fornuftige er nu engang at lade være med at lytte til politikere - både dem, der siger det ene og dem, der siger det andet - og så lade domstolene afgøre det, hvis det kommer dertil.
aug 2006
»MFVM, JM (Justitsministeriet, red.) og SUM (Sundhedsministeriet, red.) forbereder den tekniske afklaring af det fornødne lovgrundlag, såfremt der sidenhen måtte træffes beslutning om aflivning af alle minkbesætninger i et geografisk område eller i hele landet.«
aug 2006
Det, man mener er "the smoking gun" og som beviser, at regeringen vidste, havde kendskab til, var orienteret om, at der ikke var lovhjemmel.
Nogle kalder det ovenikøbet klokkeklart...
I'm sorry - men what?
Det er måske klart for jurister, men for os almindelig dødelige - som minstrene jo er - er det sgu ikke særlig klart.
"Der tages samtidig forbehold for, hvorvidt og hvordan den juridiske hjemmel til at gennemføre de foreslåede løsninger kan findes.
Det er umiddelbart vurderingen, at det hverken er muligt at tvangslukke eller lægge minkerhvervet i dvale med hjemmel i epidemiloven eller Sundheds- og Ældreministeriets forbudsbekendtgørelse, da minkavlere ikke er levnedsmiddelsproducenter.
Et forbud vil således skulle hjemles i Miljø- og Fødevareministeriets Bekendtgørelse om COVID-19 hos pelsdyr eller ved lov.
Miljø- og Fødevareministeriet og Justitsministeriet er ved at afklare dette spørgsmål.”
Bemærk især denne:
Et forbud vil således skulle hjemles i Miljø- og Fødevareministeriets Bekendtgørelse om COVID-19 hos pelsdyr eller ved lov.
Miljø- og Fødevareministeriet og Justitsministeriet er ved at afklare dette spørgsmål.”
sep 2017
aug 2006
maj 2009
aug 2006
Er det, at undergå en uvildig undersøgelse at være fredet?
Der er ingen, der er fredet - men der er til gengæld mange, der vil se hoveder ryge uden at ane, om de hoveder er de rigtige...
jul 2007
I det hele taget er der/har været for mange Ellemanner og Hækkerupper på Borgen. ... flere af dem er ikke en pot pi* værd. -----> Slet ikke Jakob .
maj 2009
maj 2009
Jeg har hele vejen igennem haft samme mening, og det har intet at gøre med om Morten skulle gå af.
Jeg har hele vejen holdt på, at alle ansvarlige skal tage ansvar.
Det er ikke kun Mortens ansvar, men så sandelig også hans overordnedes - altså Mettes ansvar.
Indtil videre er det desværre kun Morten der har taget ansvar, alle andre vasker hænder.
Og pudsig Isabelle, da plejehjemssagen florerede udtalte du dig om, at det så sandelig da også var ledelsens ansvar.
Og nu her, hvor lovgivningen bliver trådt på, så er det ikke chefens ansvar, men kun Mortens?
Det er godt nok en sær form for dobbeltmoral.
aug 2006
maj 2009
Om det er et plejehjem, sygehuset eller en virksomhed af en eller anden art, så er det i sidste instans ledelsens ansvar.
Og at andre ministre også måtte gå af, har jo intet at gøre med den her sag.
dec 2008
Altså er man ansvarlig.Et lovløst samfund. Mettes egne ord. Selvfølgelig skal man råbe op.
Læste at forskellen på rig og fattig er øget under nuværende regering. Tænk sig engang.
Hvis det have været modsat ville det have været et ramaskrig.
mar 2017
Det er et fantastisk billede! Et billede; mange ord og holdninger på en gang.
Fuck Grundloven!
mar 2017
Mette har i den grad dummet sig.
Hvis bare hun havde modet til at indrømme det. På sigt er det her vand på Papes mølle. Omvendt har hun tydeligvis ikke vist sig den Statsminister der kunne samle hen over midten. Det var jeg ellers overbevist om! Nu ser jeg bare en Trump light.
Omvendt så er Inger Støjberg jo også i gang med at gøre sig selv til grin. Det er Mettes eneste lille håb i alt det her. For det flytter fokus på hendes brud af loven.
Men så drejer alt politik sig også om to kvinder der begge brød loven, og begge føler tydeligvis at det skal man være stolt af. Lidt tragisk og komisk på en gang!
maj 2009
https://jyllands-posten.dk/jperhverv/ECE12572121/kueksperter-var-klar-til-at-vaccinere-mink/
aug 2006
Og mens vi venter på de 17 millioner doser, skal vi så bare lukke øjnene og håbe på at der ikke lige opstår en kedelig mutation, der efterlader vaccinen uvirksom?
maj 2009
De allerflest skulle jo alligevel afiesog pelses.
Og hvad kan vi bruge alle de hvis'er til?
De der er galt med hele den mink historie er, at det var ulovligt, og at man overhovedet så mege som overvejede om der var andre muligheder og at man nægtede at man overhovedet ikke overvejede at inddrage andre i deres beslutning.
maj 2004
Følger: 5 Følgere: 358 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.303
aug 2006
Vupti, så er problemet løst...
Men nå ja, så rammer virkeligheden. Man afprøver altså ikke den slags i tilfældige stalde her og der - der er dog LIDT mere kontrol med den type forsøg.
Og at give minkene det først for lige at redde avlsdyrene - med risiko for mutationer - mens de gamle og syge sidder isoleret, hele underholdningsindustrien og al udlandsturisme er dødt som en sild, hoteller står tomme - og der stadig er folk, der bliver syge, får senfølger eller dør, det virker på mig som en håbløs ide...
Nu er minkavlerne ikke de eneste i dette land, der betaler dyrt..
Selvom de efterhånden opfører sig sådan.
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.765
jeg ved faktisk ikke om det er tilladt, men så må I slette den!
Det er sgu rystende læsning.
Overlæge på Herlev sygehus skriver følgende:
COVID, mink, grundloven er brudt osv - det flyder over for tiden med strømme af indlæg/opslag i og på alle typer medier
For ikke at den sundhedsfaglige hverdags vinkel drukner helt i politisk lirumlarum-larum - og nok så ubehagelig økonomisk dårligdom og menneskelige tragedier - så kan man evt genopfriske de om muligt endnu mere ubehagelige sider af sygdommen COVID i denne kronik af intensiv overlæge Peter Søe-Jensen Herlev Hospital.
Hvis man tør.
Det er ikke ligefrem opmuntrende læsning.
COVID er ikke bare forkølelse / influenza.
I ventetid på vaccine (til hvem?):
Stay safe
—————————-
Forfatter: KRONIK Peter Søe-Jensen Overlæge Herlev
Jeg er taknemmelig for, at det endelig er weekend!
Det har været en travl uge her i november på vores intensivafdeling. Den seneste uge har vi fået flere og flere covid-19-patienter, i gennemsnit én ny om dagen. Det lyder ikke af meget, men det er det. Det er kun de allerhårdest ramte patienter, der kommer på vores afdeling, dem som har brug for en respirator, en maskine der kan overtage arbejdet med at trække vejret, fordi de ikke selv har kræfter til det længere. Vores sædvanlige »før corona«-intensivpatienter har typisk behov for respirator i ca. syv dage, men eftersom covid-19-patienter oftest ligger tre-fire uger i respirator, får vi hurtigt fyldt vores sengepladser.
På de sociale medier fremgår det, at det kun er de gamle og svækkede, dem der alligevel ville være døde lige om lidt, som bukker under for corona. Ikke på vores afdeling.
Jeg har lige puttet en plastictube i luftrøret på en patient, så han kan tilkobles respiratoren. Det er oftest en han, mellem 50 og 60 år gammel, erhvervsaktiv uden væsentlige sygdomme indtil nu. Ligner i skræmmende grad mig selv. Det kunne have været mig! For første gang i mit lægeliv tænker jeg på mit eget og mine kollegaers helbred, når jeg nærmer mig patienten, selvom vi bærer de påkrævede værnemidler.
Jeg ville ønske, at en af de der selvudnævnte eksperter, der florerer på de sociale medier og som bagatelliserer denne nye sygdom, kunne stå ved min side, mens vi tilsammen skaber adgang til patientens syge lunger.
Bare jeg rammer hans luftrør i første forsøg, så jeg ikke behøver at blæse luft ned i lungerne på ham velvidende, at den samme mængde luft skal retur, lige i min retning, denne gang blot fyldt med viruspartikler, der kun venter på adgang til netop mine slimhinder. Pyha, det lykkedes.
Når vi har koblet patienten til respiratoren, falder der lidt ro over stuen. Nu er der sat et filter på luftvejene, så virus ikke slipper ud. Håber vi i hvert fald. Jeg kan forlade stuen, vi har reddet et liv, forhåbentlig. Det er et privilegeret job at være læge. Vi høster respekt og tak fra de pårørende for vores heroiske handlinger. Men en patient på intensiv afdeling kræver meget mere en blot et plastikrør i halsen, og dette job varetages af vores sygeplejersker.
Nødvendig behandling
Jeg er taknemmelig for, at vores sygeplejersker ufortrødent vasker patienten hver morgen velvidende, at der er virus på huden, fjerner afføring fra bleen velvidende, at der er virus i afføringen, fjerner opkast fra patientens bryst og mundvige velvidende, at der er virus i opkastet. Denne behandling er ligeså vigtig som al anden og nødvendig for patientens velbefindende og overlevelse.
Jeg er taknemmelig for, at vores faste rengøringspersonale, ja, alle sammen ikke-etniske danskere, hver morgen smilende siger »godmorgen«, hvorefter de uden tøven rengør stuerne velvidende, at der kan være virus overalt. Jeg er taknemmelig for, at vores portører, altid smilende og hjælpsomme, kører patienterne rundt på hospitalet, skubbende i sengens hovedende, lige der i patienternes udåndingsslipstrøm velvidende, at patientens luftveje kan være betændt med virus.
Jeg er også taknemmelig for, at kassemedarbejderne i supermarkedet og buschaufføren på linie 4A passer deres arbejde velvidende, at de hver dag passeres af hundredvis af potentielle smittebærere. Jeg er taknemmelig for, at vores skolelærere forsat underviser vores børn i alt for små klasselokaler omgivet af børn, der ikke altid forstår at efterleve gældende retningslinier.
Frygt for fremtiden
Jeg er ellers optimist, men frygter lidt for fremtiden. Hvis tendensen ikke ændrer sig, går der ikke lang tid, før alle vores intensivpladser er fyldt med covid-19-patienter. Udfordringen bliver næppe mangel på læger, senge eller respiratorer, men på plejepersonale. Det personale, som passer og plejer patienterne døgnet rundt, og som er en nødvendighed for patienternes overlevelse. Denne personalegruppe er allerede nu presset til det yderste, og mit gæt er, at de fleste i den aktuelle situation vil foretrække en opsigelse fremfor yderligere tvungent pålagt arbejde.
Jeg har aldrig fortrudt mit karrierevalg som læge, heller ikke nu, men hvor ville jeg være taknemmelig, hvis jeg blot i en kort periode skulle arbejde hjemmefra, bare lige til krisen er ovre. På den anden side ved jeg, at hver person, der mangler på min afdeling, gør arbejdsbyrden større for de tilbageværende. Tænk bare at skulle tænde sin computer om morgenen, iført natbukser og kaffekop, og så bare gå i gang med dagens arbejde langt fra nogen virus, og haven kunne også trænge til en ekstra omgang her i vinterhalvåret. Måske jeg også kunne få tid til offentligt at brokke mig over, hvordan regeringen tackler situationen eller over #metoo?
Selvudnævnte eksperter
Jeg tænker på regeringen og statsministeren, godt det ikke er mig. Damned if you do, damned if you don't. De skal godt nok kæmpe mod mange selvudnævnte eksperter, der alle selv primært hytter deres eget skind og egen karriere. Jeg tror, at oppositionen i det skjulte priser sig lykkelige for, at det ikke er dem, der har rorpinden.
Men, kære venner derinde på Christiansborg, hvis den aktuelle trend forsætter, skal I ikke længere bekymre jer om, hvilke mink der skal aflives hvornår, men i stedet lave regler for, hvilke patienter der skal, og ikke mindst hvilke der ikke skal i respirator, når nu pladserne er opbrugt.
Jeg tænker på mængden af data og mediebevågenheden omkring covid-19, om dagens forudsigelser fra de samme ti eksperter, ikke megen anderledes end vejrudsigten. Hvornår indser vi, at der er tale om en ny sygdom, som vi dybest set ikke ved meget om, og som vi næppe ved mere om i morgen? Jeg ville ønske, at nogen turde sige »i de næste 14 dage kommer der ikke væsentlige nyheder om corona, derfor pause herfra i perioden«.
Covid-19 har ændret alle vore liv i en grad, som meget få i vores del af verden har været ude for før. Jeg er taknemmelig for, at vi har været fri for så livspåvirkende omstændigheder så længe.
Covid-19-krisen bringer det værste og det bedste frem i folk. Nogle stjæler håndsprit fra hospitalerne med salg for øje, producerer værnemidler, de ved ikke lever op til kravene, eller udnytter lønkompensationsreglerne groft, men allermest er jeg er taknemmelig for alle dem, der efter bedste evne forsøger at holde vores samfund kørende. Her mener jeg især dem, der faktisk færdes og arbejder i det samfund, hvor virus florerer - ikke de meningsdannere der bag deres trygge skærme, langt fra vores usynlige fjende, på sociale medier, som dagen lang belærer os andre om, hvad vi skal gøre og tænke.
Covid-19 er ikke sat i verden for at genere dig eller mig personligt, selvom det føles sådan. Vi skal nok komme gennem krisen, og hvor er jeg taknemmelig for at befinde mig i Danmark netop nu, og hvis jeg endelig skulle blive alvorligt syg eller endda dø af denne svøbe, fordi jeg befinder mig i orkanens øje, ville jeg ikke ønske mig et andet sted hen.
Peter Søe-Jensen er overlæge på intensiv afdeling på Herlev Hospital
maj 2004
Følger: 5 Følgere: 358 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.303
Der skal jo bruges nogen dyr til forsøg. Mutationer kan lige så vel ske i rotter, mus, aber eller mennesker, så argumentet for hvorfor minkene ikke kan bruges som en del af godkendelsesprocessen forstår jeg ikke. Jeg sætter på ingen måde minkerhvervet højere end "folkesundheden", men kunne man nu få lidt gevinst ud af det begge steder, hvorfor så ikke?
Jeg forstår ikke at dyrlægerne som har mange eksperter inden for zoonoser ikke bliver brugt. Men det forstår de heller ikke selv.
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.618
Wauw! Et argument direkte fra skolegården. "Hvorfor må jeg ikke ******, når Dennis og Patrick godt måtte?"
Reversibilitet er et af 'kodeordene'.
sep 2017
Jeg kan forsøge at forklare baggrunden for KJ's grundlovsbrud. I § 43 fremgår, at ingen skat på pålægges, forandres eller ophæves uden ved lov. Det er selvfølgelig for at sikre, at man ikke bare fjumrer rundt og leger med folks penge.
Jeg tænker selv, at der er et meget stort spring fra den situation, og så til at sætte politiet til at ringe til minkavlere, med slet skjulte trusler, for så at sende uniformeret militært personel ud til selvsamme avlere, for at påse, at de afliver deres dyr. Hvorefter man kommer i tanke om, at man lige havde glemt at sikre hjemmel og "erstatning".
Det kan være min manglende røde hjernehalvdel, som gør at jeg ikke rigtig kan se ligheden.
aug 2006
Men du taler samtidig om at redde avlsdyrene hos minkfarmene - og det er jo komplet urealistisk, hvilket du jo godt ved med den baggrund du beretter om.
I forhold til mutationer er tiden essentiel. Zoonoser er ikke en spøg - det ved du så også godt.
Der skal bare den rigtige til..
maj 2008
Mine hjernehalvdele er hverken røde eller blå. De er demokratiske.
aug 2006
Alle hytter deres eget skind og jeg synes det er røvtarveligt for alle os, der faktisk har brug for lige at blive hjulpet nogenlunde nænsomt gennem det lort her...
(Og så fik jeg da lige slået at hytte skind op - for det vidste jeg da slet ikke hvad var *GG* )
maj 2008
maj 2008
maj 2008
https://nyheder.tv2.dk/politik/2019-06-02-frederiksen-gik-i-staa-da-hun-hev-led-paere-frem-det-faldt-helt-til-jorden-siger
aug 2006
Nej, jeg synes ikke tiden er til at skifte lige nu...
Der er mere på spil end jeg synes vi skal satse..
maj 2008
I øvrigt så synes jeg, at minkfarmene skulle have været forbudt for >100år siden. Det er bare ikke sagens kerne.
aug 2006
Hvis en undersøgelse viser, at der er tvivl om, om MF havde forsæt, så må hun samme vej.
Men det er der jo pt ikke begrundet tvivl om - om det kommer, vil tiden vise.
maj 2008
Men stærkt at spinne uvidenhed ind i brøleren. Jeg ville nok foretrække at rådgive mig med en god jurist før - fremfor at benytte en god spindoktor siden
maj 2008
Jeg husker det at 'nappe' en 15årig som en lidt kikset affære. Skønt det nok ikke alene var hendes skyld
aug 2006
Sådan er arbejdsdelingen.
Det er ret enkelt - skal der hjemmel på plads, så skal det stå på forsiden af mødepapirene med store bogstaver - i følge tidligere departementschefer. Det er så indkørt en rutine, at man ikke stiller de spørgsmål, det er sådan det ER.
Hvorfor de til det møde pludselig skulle tænke, at det forholdt sig anderledes, og spørge om embedsmændene havde passet deres arbejde lige der, er for mig komplet uklart.
Jeg synes man må forudsætte, at når der er sådan en arbejdsdeling, der har kørt sådan i årtier, så er det sgu nok også sådan til DET møde...
Det, jeg synes MF med rette kan klandres for er, at hun ikke har haft et øje på, at MJ straks det stod klart at der var problemer, kontaktede formanden for minkavlerne og fik stoppet den del, der var ulovlig.
Det skulle have været første prioritet hos dem begge.
mar 2017
Det er alligevel fascinerende at Mette ikke vidste noget, når alle andre stort set gjorde.
Mette er ligesom Rolf. Hun er ren som sne.
https://www.berlingske.dk/politik/seks-ministre-fik-at-vide-at-ordre-om-at-slaa-alle-mink-ihjel-ville-vaere
maj 2009
En ting er, at hun begik den overtrædelse af loven, men en anden er, at hun IKKE stoppede sit forehavende da hun fandt ud af at det var ulovligt, men bare fortsatte.
Ergo er det fortsættelig og ikke anderledes end det Støjberg har gjort.
Jeg synes, at det er utrolig at nogle bliver ved med at finde på alverdens undskyldninger for Mettes lovbrud.
aug 2006
maj 2009
Dette gælder for alle mennesker, også for Mette.
aug 2006
Det ligger lidt i ordet - ulovligt. Medmindre man går ind for selvtægt, altså..
dec 2008
Ikke helt lovligt. Sådan kan man også få det til at lyde mindre alvorligt.
maj 2009
aug 2006
mar 2017
https://www.bt.dk/politik/intern-ballade-i-roed-blok-hyklere
De radikale har lige pt. mistet jordforbindelsen (klart, da det ikke handler om feminisme, men om virkeligheden og det er ikke deres styrke pt.), og mener at lige nu er tiden til at politikkere tjekke sig selv.
Øh, det lyder klogt med den tiltro der til politikkerne lige nu. Stakkels dem, de er bare helt væk lige nu.
Enhver kan dog regne ud, at hvis en statsminister er under mistanke for at bryde loven, og når det har kostet andre mennesker deres job, så gælder det også Statsministeren.
Undersøg det nu til bunds, og få lukket munden på alle dem der kritiserer Mette, eller få hende fjernet i tilfældet af at hun direkte lyver. Det er da i alles interesse at finde ude af-
mar 2017
https://www.berlingske.dk/kronikker/mette-frederiksen-flirter-med-noedret-i-minkgate-men-argumentet-holder
Det er utroligt, hvis det ikke ender med at blive undersøgt til bunds.
Vi er et demokrati?
maj 2009
Det ender nok kun med en advokatundersøgelse, og så ender det med et fy, fy skamme, det må i ikke gøre igen.
okt 2010
aug 2006
Stofferne skal både udskilles, nedskylles og udvaskes, det sker ikke lige på en uge.
Men det skal selvsagt i gang så processen forebygges fra starten.
aug 2006
maj 2009
De gør alt for at benægte og finde undskyldninger.
Det ville klæde dem, hvis de stod ved det de gjorde frem for at prøve på at tale sig ud af det.
https://www.msn.com/da-dk/nyheder/indland/justitsminister-forarger-st%C3%B8tteparti-vildt-provokerende-udtalelse/ar-BB1bm4uU?ocid=msedgdhp
aug 2006
Man kan sagtens lade sig provokere af det - det var der generelt rigtig meget grund til i dag og INGEN havde noget at lade nogen høre ved denne forespørgsel, det var giftigt, beskidt og uværdigt fra alle kanter.
Men hvad der er rigtigt og forkert bliver man nødt til at lade professionelle om at vurdere.
Det er på ingen måde simpelt.
dec 2008
For de folk som har handlet i god tro er det meget simpelt. Man er blevet meget skidt behandlet.
aug 2006
mar 2017
https://nyheder.tv2.dk/2020-11-25-frederiksen-i-hasteforespoergsel-om-mink-sagen
Det er i respekt for folketinget at hun ikke ønsker en seriøs redegørelse af hvad der reelt skete! Det siger alle der er uskyldige!
PS: Trump, Putin og Kim er enige med Kammerat Mette!
jul 2007
maj 2008
Socialdemokraternes spinmaskine arbejder på højtryk i disse dage
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/mette-frederiksen-i-taarer-efter-besoeg-paa-minkfarm/8380765
Men man forstår det. De tro væbnere slubrer det i sig.
aug 2006
Jeg håber folk får det bedre af at skyde på hende på den personlige facon der..
mar 2017
Det er ikke mink-avlerne's skyld, at deres erhverv skulle lukkes ned!
Jeg synes vi skal huske vores store leders kloge ord! For det var alle da ellers overbevist om var årsagen. Altså at det var deres egen skyld?
Hvad er det for noget vrøvl at lukke ud, i mens man står og tuder som en 5 årig?
maj 2008
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 74 Hunde: 5 Emner: 35 Svar: 2.309
maj 2008
Du har det lidt vanskeligt med et debatforum, men glæd dig i det mindste over, at der er et par socialdemokratiske klakører til at balancere det hele lidt.
maj 2009
For mig er det så den form for kynisme vores statsminister lægger for dagen der er ubegribelig.
Tænk at være så kynisk at man på ulovlig vis smadrer et helt erhverv, skader miljøet med mink ådsler og så ikke vil tage ansvar, men ofrer sine ministre og prøver på at snakke sig fra ansvaret.
Se, det er topmål af kynisme.
mar 2017
Havde det været Lars der flæbet som en fem årig, så havde han været en tøsedreng, som skulle stå ved sine handlinger.
Jeg påstår ikke at Mette spiller på sit køn. Jeg siger at hun udnytter det.
jul 2007
maj 2009
De indlæg hvor man mener det må jeg være gået glip af.
Fordi jeg mener at Mette skal tage ansvar for det hun har gjort er da langtfra ensbetydende med at jeg gerne ser Ellemann som statsminister.
okt 2010
maj 2009
https://www.msn.com/da-dk/nyheder/indland/rigspolitiet-kendte-til-manglende-lovhjemmel-f%C3%B8r-minkopkald/ar-BB1bAm8Q?ocid=msedgdhp
maj 2009
Utrolig at de har holdt det hemmeligt.
Alle partierne burde have været informeret om det.
https://www.skivefolkeblad.dk/artikel/styrelse-ringede-i-september-til-saelgere-af-minkaflivningsvogne-1
maj 2009
maj 2009
Jeg mener så til gengæld, at samtlige partier bør informeres om alt hvad der vedrører pandemien.
Danmark har altid været et demokratisk land, men demokraten har Mette jo desværre afskaffet.
maj 2009
Demokratiet er afskaffet når ikke man ikke på nogen måde vil involvere andre i beslutninger.
Mette handler total udemokratisk og det er kun hendes ord der tæller, hun endda nægter at svare på diverse spørgsmål om de ulovligheder hun har beordret.
Men pudsig, uanset hvad Mette foretager sig, om det er ulovligt eller afskaffe demokrati, så finder du på undskyldninger. Hold da op, nu hedder undskyldningen handlekraft.......
maj 2009
Jeg kan godt forstå, at rød blok kæmper så meget imod en kommisionsundersøgelse.
Gad vide, hvilke undskyldninger der bruges for dette her?
https://www.bt.dk/politik/fortrolige-mails-afsloerer-mogens-jensen-blev-styret-af-mette-frederiksens
jul 2007
jul 2007
Bare hun/de gør ALT for at passe på os her i DK . så vi ikke alle kreperer af Corona. .... For det ser jo lige nu ud som om vi Danskere ikke en gang kan passe på os selv.-----> så nogen skal jo gøre det .
Jeg må indrømme at jeg aldrig har stemt på Socialdemokratiet før .... men hvis der var valg i dag ... ville jeg stemme på Mette F ... jeg synes hun har klaret det fantastisk godt , ( selv om hun har jogget i spinaten med de mink. )
Men jeg kunne da godt lide at vide , hvem man mener der kunne have gjort det bedre .
Øhhh .... Jakob Sprællemann ----> NEJ vel ????
dec 2008
jul 2007
Men hvis du sad med ved bordet da det blev diskuteret , så oplys os endelig om det
okt 2011
Sagen om hvem der havde betalt Lars Løkkes sure underbukser fik de røde kvinder herinde til at gå agurk......152.000 kr. af Venstres egne medlemmers penge vel at mærke. Ikke skattekroner.
MF....Minksagen, lovbrud, løgne, ansvarsfralæggelse osv.....det giver blot et træk på skulderen.
maj 2009
Jeg håber, at alle dem, som synes at det er ok og at det ikke skal have konsekvenser at overtræde loven husker det når der en anden gang dukker tråde op om ulovligheder, for så må man jo stå ved sin mening og lade være med at ytre sig om, at det er for dårligt, og at vedkommende der har gjort noget ulovligt skal straffes.
Men det sker nok ikke, for længe leve dobbeltmoralen
jul 2007
jul 2007
Men mon der så ikke blev sagt , at det var fordi Mette F IKKE havde gjort nok ?? ... eller nogen ikke havde rettet sig efter restriktionerne ?
jul 2007
Men det er jo ikke ensbetydende med , at ALT hun har gjort i andre situationer for at tage sig af os i DK under denne lorte - Corona - krise er forkert .
maj 2009
Det der siges er, at Danmark altså er et demokratisk land, og at hun både skal indføre demokratiet igen og tage ansvar for de ulovligheder hun har begået.
maj 2009
Og det er altså chefens ansvar hvad der foregår.
Pudsig, at du ikke mener at hun skal tage ansvar, for det har hun jo ministre til.
Var du ikke en af dem der mente, at ledelsen skulle tage ansvar i plejehjemssagen?
Hvor er forskellen?
jul 2007
Det behøver man såmænd ikke have en ledelse til at fortælle dem , det er ganske alm. opførsel , som alle burde vide.
og jeg håber dem som opførte sig på dem måde alle er blevet fyret og ikke kan ansættes på plejehjem andre steder.
PS: ... Siger en , der har arbejdet på plejehjem i over 20 År .
Men det var et sidespring ... tilbage til Corona - Mette ..
aug 2006
Om der har været sådan en overtrædelse kan en undersøgelse under vidneansvar afdække. Om det skal været en kommision eller den parlamentariske undersøgelse, som R taler om, det kan jeg ikke vurdere.
En advokatundersøgelse - om det kan afdække det, ved jeg ikke - det kommer jo an på, om der ER ugler i mosen. Men man kan sige, at en advokatundersøgelse ikke udelukker en efterfølgende kommision.
Undersøges skal det - og finder man bevis for, at ministre har handlet i ond tro, så må de jo ryge - uanset hvem det er.
Finder man ikke bevis for det, så må man jo acceptere det og komme videre.
Uanset ville det lige nu være dybt uansvarligt at kaste os ud i valg.
Højrefløjen vil ikke have magten lige nu og er slet ikke stærk nok til det - og vi andre har ikke brug for ugers valgkamp, hvor folketinget er sat på stand by.
Ikke så længe, der ikke ligger beviser for, at ministre har har handlet forsætligt mod loven.
Og som det ser ud pt, vil S kun få styrket deres mandat ved et valg og en valgkamp vil kun bidrage til yderligere polarisering - det modsatte af, hvad vi har brug for.
maj 2008
For at min stemme skal forblive rød, må der vises ansvar og kræve en rigtig undersøgelse og ikke det alibi-pis, som for tiden er planen.
mar 2017
Det bliver mere og mere gak gak...
https://www.bt.dk/politik/mette-f-kaldes-i-samraad-efter-afsloering-af-fortrolige-mails-det-her-er
Måske de der Nazi billeder ikke var så upassende endda...
maj 2009
NITTIB, og jeg mener at enhver der arbejder i folketinget burde overholde lovgivningen og tage ansvar for det de har gjort,
det er ganske alm. opførsel , som alle burde vide
okt 2011
Mogens Jensen har altid været en vatpik af første rang, han har slet ikke format til den slags beslutninger, men han er en glimrende marionetdukke!
https://www.bt.dk/politik/fortrolige-mails-afsloerer-mogens-jensen-blev-styret-af-mette-frederiksens
mar 2017
Hvad er det snart for et samfund vi lever i.
En kriminel leder der beskyttes af sine ellers indirekte politiske modstandere.
Jeg tror jeg begynder at snyde i skat. Hvis kriminalitet er socialt acceptabelt, så vil jeg da også være med.
Det er helt absurt hvad der foregår. Mette bør øjeblikket træde tilbage og udskrive valg nu.
Lad befolkningen bestemme, om vi tør få en ny rød regering, men lad den i det mindste være en der kan overholde noget helt enkelt der gælder os alle (normalt).
Nemlig loven.
PS: I øvrigt ret sjovt at de mails er sluppet ud. Der må jo være nogen socialdemokrater, som trods alt stadig tror på at loven skal overholdes.....
Det er da lidt en oprejsning til os der stemte rødt og er demokrater!
Samtidigt burde det også være et opråb, som dem der konstant forsvarer kriminelle Mette..... Internt har nogen parti soldater også fået nok....
jul 2007
Hun mener jo åbenlyst, at hvis man ikke er enig i alt, hun gør, så er man nogle ufølsomme mennesker, som giver pokker i folkesundheden. "
......................
Jeg synes nu at befolkningen opfører sig tåbeligt og ikke retter sig nok efter de restriktioner , som der er blevet anbefalet af Mette F ( regeringen )
Havde vi gjort det stod vi ikke i den situation vi gør nu i Hovedstads området hvor det er løbet helt løbsk.
Så JA ... man HAR givet pokker i folkesundheden.
mar 2017
Enig i alle dine udsagn.
Men nu er jeg heller ikke fan af, at Elleman skulle blive statsminister.
Jeg vil bare gerne have at landets øverste leder overholder loven, ligesom alle vi andre skal.
Jeg får brækfornemmelser, når Mette fortæller mig hvad jeg skal gøre eller hvad jeg ikke må gøre (det bør alle demokrater få).
For når hun kan pisse på loven, hvorfor er det så lige at andre skal overholde den? Hvorfor er det lige, at de alle var sure på Inger?
jul 2007
maj 2009
Og hvorfor lukker Mette ikke København - Herlev og hele vestegnen ned, som er de steder med mest smitte ?
Mange roser Mette i høje skyer fordi hun gør så meget for folkesundheden, men hvad er det egentlig hun gør ?
Jo jo, hun lukker hele nordjylland ned, men gør intet for at lukke ned der, hvor der er mest smitte. Det hænger jo ikke sammen.
aug 2006
Det giver ingen mening, folk defineres altså ikke udelukkende af deres politiske ståsted eller deres sidste kryds.
Det fordrejer debatten helt vildt og fastholder polarisering at opretholde det fokus. En falsk præmis i samtlige argumentationer.
jul 2007
Men bare vent ... Hvis det meste af København og omegn lukker ned.... du kan se et billede nøjagtig magen til om nogen dage , fordi mange folk er ligeglade og gør som det passer dem.... uden at tage hensyn til hvad Regeringen og Sundhedsmyndighederne siger.
Ærgerligt det er sådan , men lad os se ... måske tager jeg fejl , og folk er blevet klogere. ...... ( både de røde og de blå )
PS: #601 .... I øvrigt deler jeg ingen op i rød eller blå ... jeg holder bare mink skandalen og de andre restriktioner fra hinanden ... det er 2 forskellige ting .
jul 2007
jul 2007
aug 2006
Der opdeles i sorte og hvide hatte - men sandheden er jo, at vi alle har hatte i et ton af farver og nuancer.
maj 2009
Men jeg tror ikke på, at han kan få lov til at fortsætte, for på et eller andet tidspunkt får Mette presset loven igennem så de sidste også bliver aflivet.
https://www.msn.com/da-dk/nyheder/indland/nordjysk-minkavler-beholder-sine-dyr-s%C3%A5-l%C3%A6nge-han-kan/ar-BB1bP9RE?ocid=msedgdhp
aug 2006
maj 2009
For hvorfor er loven om aflivningerne ikke vedtaget ? Havde der været et flertal, så var loven vel blevet vedtaget ?
maj 2009
Jeg burde have formuleret mig anderledes.
At der var et flertal for aflivningen gjorde jo ikke, at det nu var lovligt og at de bare kunne gå i gang.
Isabelle, loven er endnu ikke vedtaget, det var den ikke her til morgen.
aug 2006
maj 2009
Det vi ikke er enige om er måden det er blev gjort på.
maj 2009
Jeg skriver at loven endnu ikke er vedtaget - hvorfor kan være ligegyldig.
aug 2006
Der er flertal og det har der været hele tiden.
Naturligvis betyder det intet i forhold til at man gennemførte aflivningerne uden hjemmel - det var bare ikke det, jeg svarede på.
maj 2009
Utrolig at det skal tage så lang tid at få gravet minkene op.
Det gik lynhurtig at aflive dem på ulovlig vis, for det var jo på grund af folkesundheden.
Det gik også lynhurtig at grave dem ned uden at tænke sig om.
At de ligger og forurener både drikkevandet og badevandet betyder åbenbart ikke noget, der tænker man ikke på folkesundheden.
Der tager man sig god tid - måske op til et år.
Jeg føler med dem der bor tæt på.
Ikke nok med at de skal leve med stanken af ådslerne der popper op af jorden, men at de også risikerer at deres drikkevand forsvinder er under al kritik.
Hvorfor har man ikke tænkt sig om inden man startede hele dette mink mareridt.
dec 2008
De ansvarlige kunne jo få dem gravet ned på deres grund. Så skal du bare se hvor hurtig man ville finde en anden løsning.
maj 2009
https://journalista.dk/dokumentionen-er-pist-vaek-statsministeriet-har-ingen-notater-om-opkald-hvor-mette-frederiksen-kraevede-nedslagtning-af-mink-overfor-brancheformand/?fbclid=IwAR2iYlO9weRXmy_o2rRpsc_-WSKI2R9AmL7CqVTtudAJ5YUK4SmZczAsREg
https://journalista.dk/forsvaret-lukkede-minkfarm-uden-lovhjemmel-og-kan-ikke-finde-nogle-dokumenter-om-besoeget/
okt 2011
maj 2009
De burde være lige så hurtig til at grave dem op som de var til at aflive dem.
https://www.msn.com/da-dk/nyheder/indland/mink-kan-graves-op-hurtigere-end-frygtet/ar-BB1c25so?ocid=msedgdhp
Aflivning af mink