4.124 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 55 Svar

25.000 kr. for en blandings hund - Mode fænomen? 25.000 kr. for en blandings hund - Mode fænomen?

Scrollede tilfældigvis DBA igennem hvor jeg stødte på en ret speciel blandingshund, mener de kalder den en Pomsky?
Hvilket jo må betyde at det er en blanding mellem Husky og pomeranian. Jeg syntes den blanding virker totalt hovedløs og minder mig mest om et åndsvagt modefænomen, for hvorfor i alverden vil man sammensætte de to racer? Det giver slet ikke mening i mit hoved, ikke nok med det, så forlanger de 25.000 kr for hvalpene smiley

Nogen der kender til den blanding og evt. kan forklare mig hvorfor man overhovedet kan finde på at blande de to racer?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  25.000 kr. for en blandings hund - Mode fænomen?
  • #1   16. dec 2020 Hvorfor? Fordi der er penge i lortet, den er jo så nuzzer og zzzøøød

• #2   16. dec 2020 Gad vide hvad jeg kan blande yorkierne med, for at få såååå søde og nuser hvalpe, at jeg kan sælge dem til den pris..... Good business!! smiley smiley smiley

• #3   16. dec 2020 Min venindes svigermor har lige købe en blanding af cocker spaniel og puddel til hele 19.000kr
    Det er jo helt vil hvad folk vil give for en blanding, hvis de bliver kaldt et eller andet fint navn.
    Min første hund var også en blanding og han kostede 500kr.

• #4   16. dec 2020 Jeg så dem også og var helt chokeret smiley
    Men altså med 5 hvalpe er det da nemt tjente penge til den pris. Der står så vidt jeg kan se intet om sundhedsundersøgelse af forældrene heller..

• #5   16. dec 2020 Bodil, du har sikkert ret men hvor er det en ærgelig tildens

Yorkiebande syntes du skal smide en slovakisk ulvehund på, det kan kun give nogen søde hvalpe smiley smiley

Marianne, jeg kan slet ikke forstå hvorfor det marked køre så godt. Langt de færreste får forældre dyrene gennemtjekket af en dyrlæge før de sætter hvalpe til verden. Derudover har man ingen chance for at finde ud af om forældrene har arvet nogen former for sygdomme af deres forældre og så vider. Hvorfor vil man løbe den risiko og så ovenikøbet betale 19 - 25.000 kr for det.

Eifos tror ikke forældrene er tjekket på nogen måder, de har i hvertfald ikke nævnt det i annoncen

• #6   16. dec 2020 Fordi nogen er dumme nok til at betale prisen smiley

• #7   16. dec 2020 Fordi det er "smart", man får jo den flotte husky i en størrelse de fleste kan håndtere. Og så er der jo også en god økonomisk fortjeneste..

Folk betaler glædeligt for noget "specielt".. Det er en sørgelig udvikling..

• #9   16. dec 2020 Den kloge narrer den dumme

• #11   16. dec 2020 Verden vil bedrages med glimmer og avispapir. Jeg er holdt op med at blive forarget over de priser folk betaler for blandingshunde. Det må være en sag mellem køber og sælger.
    Jeg ryster bare lidt på hovedet af dem. Jeg har selv haft en meget dyr labradoodle på hvalpehold og siden unghundehold. Sød hund, men ikke mere speciel eller bedre end nogen af de andre blandinger og racehunde der var på holdet smiley
    @Isabelle; de der stribede vaser har godt nok undret mig: De er sådan ca de grimmeste og kedeligste vaser jeg nogensinde har set og alligevel var folk parate til at betale skyhøje priser for dem og der var nærmest slagsmål om dem i butikkerne da de blev lancerede smiley

• #12   16. dec 2020 Øv, hvor er det træls at jeg at jeg var så dum at vælge en han frem for en tæve smiley
    En tæve kunne jo have betalt terminerne på huset..

Men lidt har også ret, så hvis der er nogen der kan bruge Gaddafi, så står han til rådighed for en hvalps pris. smiley

Måske Yorkie kan bruge ham, så kan vi lave Fox Yorkier og sælge dem på, at det er eminente rottedræbere. smiley

• #13   16. dec 2020 For et par uger siden var der en i Pinscher gruppen der var ved at købe hvalp, og spurgte om 9000 kr for en blanding mellem Dværg Pinscher og Tjekkisk Rottehund var for for meget
    E raceren Dværg Pinscher med tavle koster ca 8 - 9.000.
    Fatter ikke, at folk vil betale så meget for en blanding.

• #14   16. dec 2020 Jeg har en Irsk Terrier. Han kan måske også bruges til noget smart og design agtigt: Irsk Yorkie, Irkie, Yorkir.
    Man burde nok købe sig en tæve af en race hvis navn svinger godt med Irsk Terrier/irer/IT. Westie: Wist, Sheltie: Shit (naaa måske ikke), Foxterrier: Foxit - orv - den var god smiley . Jeg skal selvfølgelig have mig en ny Dobertæve i en ikke så fjern fremtid. Irdob, Dobir, Dobit, Irman - jo, der er muligheder smiley

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 961
    #15   16. dec 2020 Det skulle vel aldrig være i sunds de er tilsalg?

Damen/kæresten lever mere eller mindre af at lave blandingshvalpe og sælge dem til overpris.

De har utroligt mange hunde, af forskellige race, som alle mere eller mindre bruges til avl.

• #16   16. dec 2020 AT, ved ikke hvor de er til salg, ved hellere ikke, om vedkommende købte en, da der ikke kom en tilbagemelding.

Mette, Foxit Terrier er eller god. smiley
    Skal vi slå os sammen ? smiley
    Dobberfox er også god, og de kan jo både laves som glat og ruhåret. smiley
    Du kommer bare næste gang Perle er i løbetid. smiley

• #18   16. dec 2020 Hvis jeg nu havde solgt ham her som en Doodle kunne jeg med garanti have fået mere for ham en jeg gjorde, jeg var dum nok til at sælge ham som stambogsført löwchen smiley

profilbillede
  • #19   16. dec 2020 Eller hende her smiley

profilbillede
  • #20   16. dec 2020 en skam Kewin er kastreret han kunne komme op på en skammel og parre en huskey så fik jeg en hvalps pris.....godt tillæg til pensionen....eller?

profilbillede
  • #22   16. dec 2020 Isa, en tævehvalp fra Balder og så en af mine på hende i første løbetid.. så er det overstået og vi deler i porten. smiley

• #24   16. dec 2020 Pia, jeg mødte i øvrigt en fra hundeløbeklubben i weekenden; tror du kender hende, for hun nævnte en Pia med papilloner der havde nævnt mig (og Cujo)?

• #25   16. dec 2020 Men og så er vi jo tilbage til hovedproblemet. Nemlig det at folk køber hun uden at lave det nødvendige forarbejde...

• #29   16. dec 2020 Isabelle, du kommer bare næste gang du har en i løbetid.
    Gaddafi er klar og han vil så gerne være far. smiley

Så er det lige hvad vi skal kalde dem.?
    Måske EuroFox eller..........?

• #31   16. dec 2020 Hele Trumps eksistensberettigelse var dumme vælgere. Er det her ikke et tilsvarende problem - omend på en marginalt mindre klinge smiley

• #32   16. dec 2020 Pia, helt korrekt. Verden er ikke stor, når vi kender hinanden på vores hunde. smiley

• #33   16. dec 2020 Ja Bodil - hvad giver du mig for denne førsteklasses Bolodoodle.. 25.000kr?

profilbillede
  • #35   16. dec 2020 smiley

• #37   16. dec 2020 Isabelle - Kenia SKAL da have hvalpe, bare for at vi andre kan følge hvor nuttede de bliver smiley

• #38   16. dec 2020 @16: Nu er Perle jo så en ældre steriliseret tæve. Så Doberfox'en (eller måske Foxdobben eller måske en Fodo - det har da lidt svung smiley ) må blive med den næste smiley
    Det er lidt sjovt med de det 'doodledimser'; jeg kender en der har en storpuddel. Den bliver klippet praktisk. Dvs. ingen pompomer og forholdsvist kort. Hun bliver altid spurgt om det er en labradoodle smiley Folk ser altid noget tvivlende ud, når hun svarer at det skam er en helt ægte 100% pudel med stamtavle. Det er noget lusk ikke at klippe en pudel så man kan genkende den smiley

• #39   16. dec 2020 En fodo der hedder Frodo.. så er jeg på!

• #40   16. dec 2020 Isabelle, når hun er opereret så er hun jo rask, og jeg er sikker på, at hun gerne vil være mor. smiley

Gad vide, hvordan sådan en blanding vil se ud. håber at de får stritører. smiley

• #42   16. dec 2020 I mangler jo krøller allesammen. Tsk stk. det er jo det folket vil ha - krøller!

• #44   16. dec 2020 Kenia må have en puddel eller Doodle på sig smiley Euraoodle smiley

• #45   16. dec 2020 Ja, nogle af Doodlerne ligner piberensere smiley
    De er altså ikke lige heldige dem fra Specialdogs.
    De koster også kun 15.000 og så kræver det, at du er på kursus først!

• #46   16. dec 2020 Altså, hvis mine yorkies er halvlanghåret, så krøller de lidt når de fx har været ude i regnen.
    Er det ikke nok??!! smiley smiley

• #47   16. dec 2020 Jeg kan godt se, jeg burde have trukket et kuld på min schæfer med min hollænder som far. Gad vide hvad en vaskeægte sjællænder kan koste smiley

• #50   17. dec 2020 Jeg har vist skrevet der herinde før, men nu skriver jeg det lige igen smiley

Flere af de doodle-ejere, vi har haft på hvalpehold i klubben, har været overbeviste om, at de have købt racerene hunde.

Bla. har vi en runde, hvor folk får lov til at præsentere dem selv og deres hunde, og kan fortælle lidt om, hvad de gerne vil med hunden - og hvis nogle før doodle-ejeren nævner udstilling, så er det sikkert og vist, at dem med doodlen også har gjort sig tanker om, om de skal udstille eller ej.

Samtidig er der hele to stk., der har gjort os opmærksom på, at vores race-plakat fra DKK er "manglefuld", fordi deres labra/golden-doodle ikke er på.. smiley

• #51   17. dec 2020 Jeg skimmede lige gruppen "allergivenlige hunde" og tankerne blev ledt hen på denne tråd - hooold nu op manner.

Folk giver rask væk 9-10.000 kr (!!) for shih tzu/coton blanding, eller havaneser/malteser - og personen der har købt en "ren shih tzu uden stamtavle" til 8.500 synes overhovedet ikke det er dyrt.
    Folk vælter over hinanden i desperation for at få en hvalp, enhver hvalp, uanset blanding eller ophav. De første spørgsmål man ser hvis nogen tilfældigvis har solgt et kuld er "kommer der flere??"

Så kommer det alligevel ikke bag på én, at folk gerne giver 2-3 gange så meget for en specieeeeel hund som sådan en "pomsky" er...

• #52   17. dec 2020 Samtidig er der hele to stk., der har gjort os opmærksom på, at vores race-plakat fra DKK er "manglefuld", fordi deres labra/golden-doodle ikke er på..

Ej, men altså smiley

• #53   17. dec 2020 Myten om at blandingshunde er sundere end racehunde lever også stadig i bedste velgående smiley Det har nok også noget at sige når nogle køber hund..

• #54   18. dec 2020 Jeg klippede en mops/puddel i går. Lad mig sige at det var den sødeste og gladeste lille fis, men udseendet.....

• #55   18. dec 2020 @50: Jeg må tilstå at jeg ofte oplever at dem der har købt blandingshvalpe med et fancy designernavn er førstegangshundeejere. Dvs. de aner ikke at deres hund set med DKK/FCI øjne er en blanding. De aner ikke at det altså er virkelig dyrt at give mere end 15.000 kr for en hvalp - uanset hvilken slags det er osv. Og hvordan pokker skulle de vide det: Nettet flyder jo over med alt mulig mere eller mindre lødig rådgivning om køb af hund. Det er jo ikke alle der havner på en DKK specialklubs side eller fx herinde smiley

• #57   19. dec 2020 Eller også skulle DKK bruge nogle penge på at promovere "butikken".
    Prøve at gøre op med nogle af de fordomme som eksisterer omkring hunde, racer, sygdomme, tavler og udstilling mm.
    Åbenbart er der nogen, der er bedre end dem smiley
    Specielt hvad angår doodlerne for de er alle vegne smiley

• #60   19. dec 2020 Det kommer vel også an på hvad man har allergi overfor smiley

• #61   19. dec 2020 Ja, og man bør også møde både hvalpe og voksne, af den race man gerne vil have, for måske kan du kun tåle hvalpepelsen...

• #62   19. dec 2020 I dag var vi lige ude og fylde foderlageret op til hund og katte, og i butikken mødte vi et ældre ægtepar med den yndigste og kække lille shitzu hvalp på 11 uger.

Vi stoppede op og hilste på den lille fyr, og kom selvfølgelig i snak med ejerne, der stod på behørig afstand, så alt var fint.

Manden fortalte stolt, at i Januar skulle de hente den næste hvalp. Jeg undrede mig en smule må jeg tilstå, men lod som om at det var da meget naturligt, og spurgte om nummer 2 så var af samme race.
    Nej, sagde damen - det er en designerhund der er blandet af shitzu og så en anden lille hund, der allerede der forsvandt ud af min bevidsthed, bare ved ordet "designerhund".

Ja, for designerhunde laver man jo for at undgå alt det indavl alle racer har, sagde damen, og manden tilføjede straks, at - det er jo en tæve vi skal hente, så om 2 år, har vi nok omkring 8 stykker gående. Det var konen så ikke helt med på, men min eneste kommentar var, at designerhunde er kun til fordi de koster mange penge.

På trods af, at det var to søde mennesker, så blev jeg vildt provokeret, og så lige i ånden, hvordan de to har siddet og tænkt, at det er da sådan vi får penge til alt det ekstra.

Og ja, det kunne de måske godt komme til at opleve, hvis de kan få solgt den blanding de satser på.

Jeg lagde voldsomt bånd på mig selv, sparede dem for en lang udredning omkring seriøst opdræt, og ønskede dem god jul.
    Min mand grinede af mig i bilen og sagde; der måtte du godt nok kæmpe for ikke at sige noget, der havde taget juleglæden fra dem, og det må jeg jo indrømme.

• #67   21. dec 2020 Det kan også i ligeså høj grad være hundens væsker såsom savl, som folk ikke kan tåle. Det er det ofte ved katte. De skikke jo meget på sig selv og påføre derved allergenet på pelsen.

• #68   21. dec 2020 Jeg har læst et sted, og kan selvfølgelig ikke huske hvor!
    Og Google er ikke pt.. Min bedste ven!
    At Yorkshire Terrieren en har en ph værdi der er meget lig os menneskers.
    Derfor er det en af racerne som kommer nærmest "allergi enlig" smiley

• #69   21. dec 2020 Jeg har også hørt om folk, der er allergiske, men godt kan tåle huskyer?
    Noget med at huskyer godt nok fælder, men at de holder på "hudlaget" i højere grad end så mange andre racer, for at kunne modstå ret ekstrem kulde, og derfor ikke udskiller nær så meget skæl.
    ANER ikke, om det passer smiley

Tilsvarende kender jeg en anden, der er VILDT allergisk overfor alt med pels, men faktisk godt kan tåle pudler smiley

• #73   26. dec 2020 Nu kan man her på HG købe en Aussie/Husky blanding til den nette sum af 12.500 kr. Så må julegaverne dælme være tjent ind....

• #74   26. dec 2020 Ja det er skræmmende...

• #75   26. dec 2020 # 71 og 72 - Så der findes ikke racer, der er mere allergivenlige end andre?
    En hund er per definition no go for en allergiker eller?
    Sikke noget vås smiley
    Og selvfølgelig har jeg da lov til at skrive, hvad jeg har læst.

• #76   27. dec 2020 30.000 for en bully?!??

profilbillede
  • #77   27. dec 2020 Jeg må ud og finde mig sådan en bully tæve, de er jo perfekte til at supplere folkepensionen. smiley
    Men på den anden side, har jeg samvittighed til at sætte syge hvalpe i verden og lyst til at blive "jagtet" af sure hvalpekøbere ?
    Ved nærmere eftertanke, så tror jeg, at jeg "nøjes" med Gaddafi

• #78   27. dec 2020 Og tævens benstilling og skuldre ser jo super sundt ud.

profilbillede
  • #80   27. dec 2020 Isabelle - folk med store lommer..?

• #82   27. dec 2020 Store lommer, der er tomme efter at have smidt 30 tusinde for sådan en fidus...

Kommentér på:
25.000 kr. for en blandings hund - Mode fænomen?

Annonce