{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.164 visninger | Oprettet:

Emilie N
Emilie N
Tilmeldt:
11. jun 2020
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10

Hunden tisser i vores seng {{forumTopicSubject}}

Hej med jer!
Jeg har læst nogle andre tråde om dette emne, men kan ikke helt finde det jeg leder efter.

Sagen er at vores lille Beagle dame på snart 6 måneder er begyndt at tisse i vores seng. Hun har har én gang også skidt i den (skønt). Det startede for cirka 3 uger siden og er sket 4 gange cirka. Hun har ellers været renlig siden hun var 4 måneder gammel.
Hun må ikke være i sengen, men lusker sig derop når vi ikke ser det og så kan man finde hende snorkende eller også har hun tisset.
Hun er i sofaen og der har hun aldrig gjort det.
Vi har ellers ingen problemer med hende, hun er en meget velafbalanceret hund.

Mine spørgsmål er så;
Hvad kan grunden være til at hun gør det?
Kan vi gøre noget udover at lukke døren når vi ikke er derinde?

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunden tisser i vores seng
  • #2   22. jan 2021 Jeg ville også tage til dyrlægen, for at få udelukket blærebetændelse .

  • #3   22. jan 2021 Hvis det var blærebetændelse ville den jo ikke udelukkende tisse i sengen, så ville den også tisse andre steder.

    Gaddafi var et stort svin da han var lille. Det tog enorm lang tid at få ham renlig, og pludselig begyndte han også at tisse i seng og andre møbler.
    Jeg var så træt af det, at jeg overvejede om jeg skulle omplacere ham.
    En aften, hvor vi lige kom hjem fra lufteturen sprang han lige op i lænestolen og begyndte at tisse.
    Jeg indrømmer blankt, at jeg gjorde noget grimt ved ham. Han fik sådan en på hovedet at han trillede ned af lænestolen. Nu er det altså ikke sådan at jeg plejer at slå mine hunde og være voldeligt over for dem, men lige der slog det klik for mig.
    Men efter det stoppede han med tisseriet.

    Mens tisseriet i møblerne stod på, havde jeg en voksdug til at ligge på sengen, for det var ikke altid at jeg så at han tissede i sengen, og det var virkelig træls at komme til en overtisset seng.
    Når voksdugen lå på sengen tissede han ikke der.


  • #4   22. jan 2021 Det er ikke umuligt at hun er på vej i første løbetid. Her kan de altså begynde at gøre sære ting. Jeg tror ikke der er så meget at gøre ud over at sørge for at hunden ikke kan komme i sengen (=lukke døren smiley ) Det er næsten med garanti noget den holder op med igen når hormonerne igen har stabiliseret sig.
    Var det en af mine og jeg tog den på fersk gerning så havde jeg nok råbt temmelig højt af den.


  • #5   22. jan 2021 Som Mette skriver, ville mit bud være løbetid. Mine kan finde på det omkring løb.

  • #8   23. jan 2021 Få udelukket blærebetændelse. Det kommer ofte første gang, når vovsen nærmer sig kønsmodningen.
    Den eneste gang en af mine renlige tæver har tisset bevidst indendørs, efter de først var renlige, har været i forbindelse med blærebetændelse.
    Tæven søger det blødeste underlag, den kan finde, for ubevidst at prøve, at forebygge smerterne ved vandladningen, som blærebetændelsen giver.
    I samme øjeblik hunden fik første behandling, blev hunden igen renlig.

    Så udover at forhindre hunden adgang til sengen, så ville jeg få den til en dyrlæge. Så har man et udgangspunkt.
    Skulle det ikke være blærebetændelse, så kan man tage den derfra.

    Jeg straffede selvf. ikke min hund for at gøre hvad der instinktivt gav mening for hende. Men jeg ville heller ikke have ladet hende gøre det igen og igen. En gang, og afsted til dyrlæge og i behandling imod blærebetændelse. Det var så aparte adfærd, at jeg ikke var i tvivl om, at hun forsøgte at fortælle mig, at noget var galt.


  • #10   23. jan 2021 Ellie gjorde det op til hendes første løbetid. Måske det er det

  • #11   23. jan 2021 Min gjorde det altså også i den alder selvom hun var renlig smiley og det stoppede også igen. Hun fik bare ikke lov til at være der selv ,kun om natten da hun er vant til at sove der.

  • Emilie N
    Emilie N Tilmeldt:
    jun 2020

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #12   29. jan 2021 Hej alle sammen! Beklager jeg slet ikke har haft tid til st skrive. Jeg sætter stor pris på jeres input!!
    Vi har holdt døren lukket siden og hun er ikke begyndt at besørge andre mærkelige steder. Så langt så godt.
    Vi har en tid hos dyrlægen på mandag så kan vi enten udelukke blærebetændelse eller få gjort noget ved det, hvis det er det smiley
    Og så bliver løsningen bare at den dør er lukket, for jeg er træt af at skifte sengetøj smiley
    Endnu engang, tak for input!??


Kommentér på:
Hunden tisser i vores seng

Annonce