{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
763 visninger | Oprettet:

Hund dræber kat. {{forumTopicSubject}}

Jeg blev vækket tidligt mandag morgen kl. 4. En knurren og en kattejammer, og da jeg kunne fokusere og se hvad der skete, ja så var det for sent. Men genbrugshund havde dræbt min kat fordi den som den plejer at gøre katten altså var hoppet ind af sovevær.vinduet for at ligge og sove lidt i min seng.
Ja hvad gør jeg så i den situation, jeg gav hunden en røvfuld. Måske meget upædagogisk men nok meget menneskeligt.
Samlede den blodige lille kattekrop op i en plastpose, og begravede den i vores baghave.
Så kontaktede jeg politiet for at spørge om de var interesseret i at komme og teste ham som politihund.
Jeg er så lige blevet kontaktet af en politikommisær, som står for hundeavdelingen. Efter en snak med ham var han meget interesseret i at sende en mand op til mig for at prøve og se om de ville tage ham med til videre testning.
Jeg var så lige ved at sige nej, at jeg alligevel ikke var interesseret i dette, men når jeg bruger mit hovede og ikke mit hjerte, konkludere jeg at denne fantastiske unge hanhund måske vil få et meget bedre liv hos en politimand som arbejdshund end det jeg kan give ham.
Han er den mest inteligente den mest modige og den mest selvstændige unge han schæferhund jeg har nødt i mit lange hundeliv.
Yndskyld det blev lidt langt, men jeg skulle lige have lidt luft, for det er ikke spor rart at indse, at jeg og ham nok ikke lige var det bedste match.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund dræber kat.
  • #1   7. aug 2007 Også stor respekt herfra....

• #2   7. aug 2007 Ej puha en oplevelse... Føler helt med dig... Jeg ved ikke meget om det, men for mig lyder det som om det er det rigtige du har gjort

• #3   7. aug 2007 Henrik. Det har du ret i. Men jeg er altså bare et menneske, og katten havde været i mit liv i 3 år hunde i nogle dage. Det er helt rigtigt at han kun passede på, men men det gjorde det altså ikke mindre traumatisk og blodig for mig. Han fulgte sine drigter og instinkter, jeg gjorde måske det samme, det var jo ikke min forstand som styrede min handling.

• #4   7. aug 2007 Stakkels lige missekat:-(

• #5   7. aug 2007 Henrik, det lan godt være at du som mand kan tæve en hund så den kan mærke det, men mine bare hænder det mærkede den ikke mener jeg som en røvfuld, men jeg oplevede det nederlag at jeg gav ham de 3 slag på kroppen. Jeg tror han oplevede det som et klap .
    Det var nok mere mit kropsprog han forstod at jeg var rasende på ham.

• #6   7. aug 2007 Snow.....du skal hverken forklare eller undskylde.

Jeg ved ikke hvordan jeg ville have reageret, men tror næppe jeg havde stået og set på med tanker om hundens drifter og vagtinstinkt.

Stor respekt herfra for din uegoistiske måde at takle det her på!

• #7   7. aug 2007 Havde givet min hund nogle ordentlige klap så den nok sku huske det hvis den rørte en af mine katte... Kan fuldt ud forstå du gav den et klap, man blir jo nødt til at opdrage dem.. Og hvad vil du ellers gøre? Sige FY til hunden? iiih ja, det lærer den nok af? Undskyld mig, men ingen hund dør af at få en over snuden hvis den har gjort noget forkert. Stakkels kat! Havde sQ solgt min hund med det samme hvis den gjorde noget så grusomt... Møghund...

• #8   7. aug 2007 Stor respekt for dig, at du erkender at opgaven måske er for stor...

• #9   7. aug 2007 henrik - og hvad så... Når man ser sin lille kat blive ædt af den køter fortjener den fandme et par slag... Havde selv 100% sikkert gjort det samme! De dør ikke af man giver dem et dask over snuden...

• #11   7. aug 2007 Flatrunner - præcis!!

• #12   7. aug 2007 Syntes heller ikke du behøver stå til regnskab for nogen.
    Pædagogisk - temmelig sikkert ikke. Men som du skriver, så er vi kun mennesker. Jeg havde gjort det samme.

Kommer til at tænke på en episode. Min søn har nok været 3 år, da en sød meget kælen kat, kom og gned sig op ad benene på ham. Sønnen gav den sådan et spark, at den røg hen ad jorden. Der fik han hans livs første røvfuld ( reflex ) og fik bagefter af vide, at sådan behandler man ikke dyr. Pædagogisk - temmelig sikkert ikke. Men sønnen er nu 30 år gammel og sød mod dyr ( har selv 3 katte ) han kan stadig huske røvfulden :o)

• #13   7. aug 2007 Sugar du er da godt nok det mærkligste menneske jeg har hørt om... Søge HJÆLP fordi man har slået sin hund når den har ædt katten... Eeej nu må du stoppe. Jeg tror det er dig der skal søge hjælp hvis det er... Og lad nu være med at vær så hellig. Når mine hunde gør noget forkert, får de en over snuden, og de er meget velopdragne (som dine). En hund skal da opdrages, det er et DYR! Du får da problemer ud i fremtiden hvis du ikke gør noget når dine hunde gør noget de ikke må...

• #14   7. aug 2007 Ja jeg kan da tilføje, at man nok skal stå i situationen for at vide, hvordan man handler. Jeg har oplevet en side af mig selv, som jeg ikke var klar over at jeg havde. Hvis nogen havde spurgt mig for en uge siden om jeg nogen sinde ville lægge hånd på en hund vil jeg uden tøven have svaret nej, og troet det var sandheden.
    Men nu ved jeg bedre.

• #15   7. aug 2007 Anette - PRÆCIS! Har lige siddet og snakket om det med min kæreste. At da man var lille og man gjorde noget rigtig forkert, så fik man sQ en røvfuld! Og gjorde det ALDRIG igen! Og igen... Dette er et dyr vi taler om, ikke mennesker... De skal opdrages på hver deres måde...

• #16   7. aug 2007 Jeg tror nu nok også at Luna ville få et dask eller to (mere ville det nok ikke mærkes som for hende), hvis hun overfaldte min kat...

Det er en reaktion.. Jeg tvivler på at der er mange, der kan tænke klart, når de bliver vækket midt om natten ved en slåskamp..

• #17   7. aug 2007 Ladehund.
    Ja jeg har rundet de 60 år. Og haft hunde hele mit liv.
    Han er min 3. hund til omplacering.
    Nå jeg skal til at starte min aftenvagt , så i må have en god dag alle sammen.

• #18   7. aug 2007 tsk tsk tsk.. Der er da vist andre der fortjener et klap...

• #19   7. aug 2007 Er ret sikker på jeg ville have reageret på samme måde hvis min hund dræbte en af mine andre dyr.
    Og mine kommende børn havde nok fået samme tur hvis de ligefrem dræbte et dyr

• #20   7. aug 2007 Boxer- Nej det gør jeg heller ik, men tror slet ik man når at tænke sig om.
    Man er vel I chok over det der er sket

• #21   7. aug 2007 BOXER: ENIG

• #22   7. aug 2007 Sugar: Hvis man i en hver situation kan holde hovedet koldt og tænke rationelt, så ved man også at man skal passe på med at sparke og slå på en hund hvis den angriber ens egen hund - det kan jo opildne til kraftigere kamp. ERGO indrømmer du jo at du ikke altid vil kunne tænke rationelt - hvordan ved du så 100% at du ville kunne hvis du stod i Snow´s situation????

• #23   7. aug 2007 puha sikke en oplevelse... jeg have med garanti sikkert regeret på samme måde, ligesom hvis min hund blev ædt, så have jeg regeret på samme måde...

hold kæft jeg håber katten døede hurtigt...

• #24   7. aug 2007 Sugar: Det ved jeg ikke om du har sagt - men har Snow sagt at hun BANKER sin hund som du så pænt vil kalde det? Nææh hun sagde at den fik en røvfuld, som hun senere forklare som tre dask.... Pas nu på med at dømme folk du ikke kender...!!!

• #25   7. aug 2007 Sugar: Du er så frygtelig dobbeltmoralsk. Du siger, at du opdager med at ignorere den i halv time, og alligevel så siger du, at du havde trukket den med til dyrlæge og aflivet den? Du slår gerne andres hunde, for skidt da med om du får traumer, som du går så pænt op i.
    Det må forresten være skønt at være så overmenneskelig. Det vil så sige, at hvis det var et barn der var hoppet ind ad vinduet og forskrækket hunden, havde du bare ignoreret hunden i halv time og kaldt til børnebegravelse?

• #26   7. aug 2007 Snow - Hvor er det frygteligt for dig, og stakkels stakkels lille kat. Jeg håber du er okay ovenpå den grimme oplevelse...
    Jeg synes det er utrolig flot at du tager ansvar på den måde du gør med at kontakte politiet.
    Og mht din reaktion så skal du ikke høre på dem der rakker dig ned. Meget få mennesker slår deres dyr med vilje, og jeg er sikker på det ikke er sådan det foregik. Det må jo have været et kæmpe chok, og hvis det var min hund havde den bestemt også fået en røvfuld inden jeg overhovedet nåede at overveje det! Så jeg synes ikke du skal have det dårligt. Den reagerede instinktivt, og det samme gjorde du!

Jeg håber det går i orden det hele, og at du ikke er blevet for skræmt til at anskaffe dig en omplacerings-hund en anden gang (en anden ting jeg tager hatten af for. Det er flot at vælge den slags hunde i stedet for den lille nuttede hvalp)

Ønsker om alt godt herfra!

• #27   7. aug 2007 Sugar-daddy ......Har snow nogensiden tidligere skrevet at hun slår sine hunde i forbindelse med opdragelse, siden du skriver at :
    "......Væsentlige forskel få at må forsvare dine hunde mod et angreb og sparke en anden hund væk, og så på at få et dask eller en røvfuld hver gang man gør noget forkert.."

• #28   7. aug 2007 Må nok sige, at jeg tager mig til hovedet ved at læse nogle af disse indlæg

Det er Snow der har det værst, den type hund tager ingen skade af at få et par dask. Desværre har det så ingen effekt hvis ikke det er røvfuld hunden kan mærke.

Vil du af med hunden, så er der også en mulighed med Hærens Operationsstøtteskole.
    Desværre tror jeg det er svært at vænne den til dine katte, når den valgte at reagere som den gjorde.

• #29   7. aug 2007 min han hund har også slået min kat ihjel og helt ærligt så fik han nogle klask og lige siden har han ikke rørt en kat

• #30   7. aug 2007 Snow:
    Jeg havde gjort nøjagtigt det samme i den situation. Jeg ahr haft min kat i 7 år og Samson i 1 måned. Havde han skambidt eller på anden måde skadet katten, var jeg også blevet tosset - og havde sikkert også reageret som du. Den afmagt og sorg du må føle må være ganske forfærdelig. Jeg føler med dig.

Kommentér på:
Hund dræber kat.

Annonce