{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.062 visninger | Oprettet:

Hund i kulden {{forumTopicSubject}}

Okay, jeg beklager på forhånd hvis jeg lyder som en pylret hundeejer smiley

MEN.. det er koldt for tiden, noget Tucker elsker og altid har trives med. Han har jo en god pels og jeg har kun oplevet ham fryse hvis han har været våd og i ro.

Men nu nærmer han sig de 9år og sidste år fik han konstateret begyndende gigt i det ene bagben (dog ingen symptomer).
Vi går gerne nogle lange ture og Tucker har oftest et ganske fint tempo i kulden, men med en flexline er han jo alligevel lidt begrænset.
Jeg har derfor spekuleret på, om man skal gøre noget for ham, for at sikre at han ikke bliver kold i leddene? - eller kan jeg gå ud fra, at så længe man ikke kan se noget på ham, så har han ikke behovet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund i kulden
  • #1   30. jan 2021 Her får han sit BOT dækken på når vi kommer hjem. For han ikke bliver for hurtig kold. Min min er også korthåret og uden uld.

  • #2   30. jan 2021 Baby viser ikke tegn på, at kulden genere ham. Men han får alligevel flyverdragt på når der er koldt, på grund af hans diskusprolaps.

  • #3   30. jan 2021 Charlie ser umiddelbart ikke ud til at lide i kulden, men han får alligevel et BOT dækken på. Han er ved at være halvgammel og har lidt gigt i hofte/ryg, så kulden skal helst holdes lidt på afstand.

  • #4   30. jan 2021 Når det er ægte koldt og Coco er trimmet får hun dækken på uanset hvad.

    Pt er hun mega langhåret så får kun dækken på hvis det sner/regner.
    Jeg oplevede dog for en uges tid siden at hun var blevet ret koldt, fordi sneen var tøsne og gjorde hende våd.. Det er bestemt noget jeg overvejer som dig.

    Coco er næsten 8år og har lidt spondylose i ryggen..


  • #5   30. jan 2021 Min hund får et dækken på. Ifølge dyrlægen er det ekstra vigtigt, at holde en gigthund varm.
    Min hund er 11 år, og kulden er lidt ekstra hård ved ham i år.


  • #7   30. jan 2021 Jeg er bare virkelig i tvivl, for jeg vil jo heller ikke at hunden går og har det for varmt på halvdelen af turen, hvis jeg netop giver et dækken på.
    Det er netop bare dét, at nogen jo siger en gigthund skal holdes varm - men det er han vel også, hvis han ikke udviser nogle symptomer?


  • #8   31. jan 2021 Ja det tænker jeg da stadig er en god ide Erika smiley
    Tror der skal en del til før en hund bliver overophedet i et dækken. Min har underuld, men oplever ikke at han bliver for varm.

    Dyrlægen anbefalede Back on track.
    Vi har en Extreme warmer fra Hurtta.
    Har lige købt et back on track.
    Kan meget bedre lide pasformen på Hurtta. Men er vild med varmeeffekten BOT har smiley


  • #10   31. jan 2021 Nu har jeg korthårs hund, og jeg har et hav af dækkener, men Sam er en meget varm hund, så han trives bedst uden dækken på, han kan hurtigt få det for varmt med dækken, også selvom det bare er et tyndt regn dækken uden for.
    Men Sam viser tydeligt hvis han får det varmt med dækken på, og så tager jeg det af og sætter det rundt om mig selv smiley


  • birgit n
    birgit n Online Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 34 Følgere: 8 Emner: 39 Svar: 1.483
    #11   1. feb 2021 Mine dværgpinscher får heller ikke dækken på, om det sner eller regner de ryster sig og går ind.

Kommentér på:
Hund i kulden

Annonce