{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.612 visninger | Oprettet:

Sælge voksen hund ... {{forumTopicSubject}}

Hvor meget skal man søge, at finde et nyt sted, hvor hunden har det som den er vant til?
Hvor meget mon det betyder for hunden, at den skal leve et anderledes liv, nu hvor den allerede er flyttet ud af det miljø, den er vant til at bo i?
Og hvordan kan man afgøre, om det er "bedre" eller "værre", de skift som hunden evt står overfor ved et salg?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sælge voksen hund ...
  • #1   31. jan 2021 Vi har sendt flere voksne ud i egne hjem. De er alle kommet ud i anderledes hjem end her, og vidt forskellige fra hinanden. Der går Ca 14 dage og så er de faldet til det nye sted, med alt hvad det indebærer. De er ufatteligt tilpasningsdygtige, og de lærer hurtigt en ny hverdag at kende. Det er nye mennesker og derfor sammenlignes ikke med før. Jeg tror hundene kobler os til noget specifikt.
    Jeg ville finde dem der giver den bedste mavefornemmelse og hvor hunden virker til at have noget kemi med.


  • #2   31. jan 2021 Jeg har selv modtaget to voksne og de faldt til i løbet af 3-4 dage. Men !!!

    De kom fra steder hvor de var vant til at være meget i hundegård - den ene havde aldrig været inde og hun var 7 år . Hos mig flyttede de fast ind.

    Hvad med den anden vej - ville det gå ligeså nemt mon?

    Plus, hvis en hund er vant til "en ven" - ville den mon trives ligeså fint, hvis den pludselig ikke havde kontakt til andre hunde?


  • #4   31. jan 2021 Jeg ved intet angående hundegård. Vi har ingen og ej heller vores hvalpekøbere. Så det kan jeg ikke udtale mig om. Mht pludselig at være enehund, så har det slet ikke været noget problem. Tværtimod virker det som om at trives rigtig godt, da der er mere enetid. Der har heller ikke været alenehjemme problemer.

  • #5   31. jan 2021 Vi har haft to omplaceringer ind i huset og to ud af huset (unghunde, vi har fået retur fra købere).
    Når de flytter ind, oplever vi at de falder hurtigt ind i rytmen, og efter 14 dage er helt tilpas.
    Når jeg har søgt nye hjem til voksne hunde, har jeg vurderet hvilken form for hjem, sport mv. der ville passe hunden bedst, og har så søgt ny ejer specifikt ud fra de oplysninger.
    Jeg ville ikke personligt sende en hund ud til et hjem med permanent ophold i hundegård, hvis hunden er vant til at bo indenfor, indgå i familielivet, og har trivedes med dette. Det er for stor en omvæltning, synes jeg. Omvendt ville jeg heller ikke tvinge en hund til at bo indenfor, hvis den trives bedst ude og selv vælger dette.


  • #6   31. jan 2021 Jeg har en omplacering og der har intet problem været, med at falde til. Tror hunde er meget omstillings parate og det ofte er os det er sværest for. Måske fordi vi menneskelig gør vores hunde og tillægger dem menneskelige følelser. Når det er sagt, vil jeg hade at skulle omplacerer mine hunde.

  • #7   31. jan 2021 Jeg er på linje med Malene her ift. hundegård.

    Men det kommer så også an på om det kun er når familien er på arbejde at hunden er i hundegården.
    Hvis det kun er det tidsrum, og den ellers er en del af familien, så tænker jeg at en hundegård er en fin mulighed for hunden i hvertfald i sommerhalvåret. Men det skal jo trænes/tilvendes gradvis ligesom alene hjemme, ellers syntes jeg ikke at det er en god ide.

    Men ellers tænker ikke at familien hunden kommer fra behøver at ligne den familie den flytter ud i, så længe dens behov bliver opfyldt ift. træning/aktivitet. Hunde er jo utrolig tilpasningsdygtige.


  • #8   31. jan 2021 Martine, Skal du af med en af dine hunde?

  • #9   31. jan 2021 Okay, tak for jeres svar.

    Jeg er ikke ude i at menneskeliggøre hunden - jeg synes blot det måske bliver en for stor omvæltning med hundegård når jeg er på job, kontra hundegård 24/7.

    Jeg kan bare ikke blive enig med mig selv om, hvorvidt det er mig der er for pylret lige der ..


  • #10   31. jan 2021 jeg tænker også at det vil være sværere den anden vej rundt, at have været vant til selskab, samvær og være indendørs og så ud til en hundegård ... og specielt 24/7 ..

  • #11   31. jan 2021 Jeg sagde også nej til at sælge .. men efterfølgende blev jeg i tvivl om jeg måske er for pylret.
    Derfor tråden smiley


  • #12   31. jan 2021 #9
    Det med at menneskeliggøre var ikke myntet på dig smiley Det var ment mere generelt.



  • #13   31. jan 2021 #12

    Nej, sorry, det var heller ikke sådan opfattet smiley
    Det var bare sådan en "ekstra-info", eller noget fra min side.

    Jeg er iøvrigt meget enig i dit indlæg, som også er sådan jeg ser på det - især den sidste sætning smiley

    Det er dæleme svært ...


  • #14   31. jan 2021 #11
    Jeg er sikker på at du gjorde det rigtige ved at sige nej. Pylret eller ej. Mavefornemmelsen skal være der og føles rigtig


  • #15   31. jan 2021 jeg har haft lidt forskelligt. men med omvendt problemstilling dog...

    en kennel hund, der gik ude, som flyttede fint ind. havde to uheld indtil han lærte at tisse ude.

    en fra en stald under lorteforhold. han gik bare ind. skulle lige lære renlighed som en hvalp men det gik hurtigt.

    en gadehund. han gik bare ind. sad nogle gange på spisebordet for han vidste ikke hvad det var. det stoppede han med da han blev ældre. jeg gjorde ikke noget ved det, for han gik derop når jeg ikke var hjemme så jeg kunne ikke se hvad jeg skulle gøre.

    de tog alle ca 4 dage om at falde til.

    jeg tror genetik betyder en del ved skift.

    det vigtigste for mine har været et aktivt liv med indhold.


  • #16   31. jan 2021 Ift. hundegård eller ej, så kommer det helt sikkert også an på individet.

    Jeg fik en hvalp retur, da den var 4 måneder. Og hun var simpelthen det kærligste væsen, en kæmpe puttegøj som meget gerne ville være tæt på hendes mennesker. Hende ville jeg bestemt ikke sælge til et liv i hundegård, det ville være synd for hende.

    Men igen, hvis det kun er i perioden, hvor ejerne er på arbejde og det hunden elsker at være udenfor, så kunne det ligefrem være at hunden syntes bedre om at have en lækker hundegård med isoleret hundehus, læ osv.

    Men aldrig hundegård 24/7


  • #17   31. jan 2021 Jeg har omplaceret et par voksne hunde og vil ikke afvise, at det kommer til at ske igen.

    Mine går jo sammen i en lille flok 24/7, så her ville jeg aldrig sende en hund ud som enehund, med mindre den tydeligt viste, at den ville trives bedst som enehund og det tror jeg ikke ville ske med min race.

    Jeg tror heller ikke jeg ville omplacere til et hjem, hvor hunden skulle være overladt meget mere til sig selv end her, det er jeg ret sikker på, at hunden ville opfatte som et tab, men at hjemmet på mange andre punkter er anderledes end mit, vil i nogen tilfælde være en fordel.

    Den første jeg omplacerede, kunne ikke trives hos os, hvor hverdagene på det tidspunkt aldrig lignede hinanden, hun kom til en ægtepar, der levede med ret faste rammer og faldt meget hurtigt til ro og blev en helt anden hund.

    Er min mavefornemmelse for en familie ikke god, ville jeg aldrig omplacere dertil, ligesom jeg heller ikke ville sælge hvalp. Jeg spørger ofte mig selv, når jeg har haft mulige hvalpekøbere på besøg, om det er et hjem, hvor jeg kunne forestille mig, at en af mine voksne hunde skulle bo, er svaret nej, er sagen afgjort smiley


  • #18   31. jan 2021 Jeg ville ikke gøre det. Ikke den vej rundt som du beskriver med hundegård.
    Der synes jeg at omvæltningen er alt alt for stor, til at det er fair overfor hunden.
    Så er helt på linje med hvad du selv tænker om det.


  • #22   31. jan 2021 Altså den ville jo også komme ud og lave noget smiley

    Men den ville ikke komme ind, når den IKKE lavede noget.
    Jeg valgte at sige nej, og jeg var sådan lidt "er jeg for pylret med de kræ", derfor er det meget interessant at høre andres mening.

    Min kæreste mente, at jeg indeholder noget, der hedder moral smiley


  • #24   1. feb 2021 Jeg har fået en voksen hanhund tilbage på 1 år, og ham viderformidlede jeg igen efter 1 år.
    Da vi modtog ham faldt han hurtigt til. Han var vant til at være ene hund, men han kom her hjem til fire tæver, og han var i lykkeland - overhovedet ingen problemer i det.
    Han faldt hurtigt ind i vores rytmer.

    Pga løbetidstæver blev vi nødt til at skille os af med ham igen. Jeg var meget kritisk, fik flere henvendelser som jeg afviste.
    Jeg havde krav om, at det ikke måtte være ældre mennesker, der skulle være anden hund, og det skulle være aktive mennesker, da han var et energibundt og meget social.

    Jeg fik henveldelser fra en familie i Nordsjælland, der havde en meget forsigtig tæve på et par år, hun var steriiseret, og de ønskede en hund mere, som kunne indgyde hende mere selvtillid (i modsætning til at få en hvalp, der kunne blive præget af den voksne tæve).
    De boede på stort landsted, var i 30´erne og have børn - min hanhund elskede børn.

    Så de købte ham og er rigtig glade for ham, han faldt til med det samme og får sine behov dækket i form af træning, social samvær med familiens anden hund og børnene, og de har tid, plads og tålmodighed til ham.

    En anden gang vil jeg også vente på de rette - jeg har nogle krav til, hvad jeg vægter er et godt hundeliv - og det skal de kunne opfylde.


  • #26   1. feb 2021 #26 de har vel næppe heller et indholdsrigt liv i en hundegård, det er vel det samme som inde, de ligger vel bare og hviler og observer? smiley

    Men jeg har også Ridgeback, som overhovedet ikke er kennelegnet, så jeg er nok ret farvet smiley


  • #27   1. feb 2021 At en spaniel skulle være “kennel egnet” er sku løgn, spaniels er sociale og kærlige hunde som har brug for meget kontakt, ingen hunde bør tilbringe hovedparten af deres liv i en Hundegård!

  • #29   1. feb 2021 Jeg har aldrig hørt om "kennel egnede" racer?

    Jeg vil så iøvrigt sige, at hvis man kun har hund i hundegård, går man dæleme glip af meget - der er så meget mere i sådan en smiley


  • #30   1. feb 2021 Sofia, mon du bor ret småt?
    Det gjorde Coco nemlig også i de 6 første år af hendes liv, men der boede jeg så også i 2 værelses lejligheder.
    Nu hvor jeg er flyttet i hus på to etager er hun stort set altid på samme etage, så konklusionen har jo været her at der er en grænse for hvor langt væk fra mig hun alligevel vil være...


  • #32   1. feb 2021 .. maller, lab og spaniels... talte han ikke om schæferhunde smiley

    Aj, strømere - tidligere eller nutidige - er ikke altid lige kloge når de siger noget smiley


  • #37   1. feb 2021 Mig bekendt så lever de fleste (hvis ikke alle) politihunde i Danmark sammen med hundeføreren og dennes familie, da man ved for vigtig tilknytning og at kunne fungere i en almindelig daglig dag er for tjenestehundene.
    Nogle har dem så i hundegård om natten eller når de skal være alene hjemme ligesom Martine, men kennelhunde er de ikke.


  • #41   1. feb 2021 Måske drømmer Liva om at være i fred for dig - hvem ved?

    Jeg har ingen problemer med at hunde - der bliver brugt og brugt meget - bor i hundegård 24/7.
    Det, der gjorde at jeg bakkede mht min hund var, at hun er vant til at være meget omkring mig, går sammen med en anden hund og kun er i hundegård, når jeg ikke er hjemme.

    Den omvæltning tror jeg ikke hun havde syntes ret godt om.


  • #42   1. feb 2021 Sofia, du er hvad, 20? Og lærer om hund fra en flok gamle, gnavne mænd, der prædker at man ikke må træne med hvalpe, og at de skal bo i hundegård? smiley

    Martine, jeg er sikker på at du finder det perfekte hjem til hende. Som føles helt rigtigt i maven. Og hvor hun stadig kan gå med pink halsbånd og myrde en bamse i ny og næ smiley



  • #44   1. feb 2021 Sofia, så du synes at det er helt ok, at man tager et flokdyr, spærrer det i en hundegård, for lige at tage den ud et par timer når man har lyst?
    Så kan det arme dyr ligge de resterende 20 - 22 timer ensom i hundegården?
    Hunde er flokdyr og har behov for nærvær, ikke for at ligge ensom i en hundegård.


  • #45   1. feb 2021 Du var lige begyndt at træne sit med din 6 måneder gamle hvalp, ikke? Du færdes i de forkerte grupper, hvis de lærer dig at hvalpe ikke må træne smiley Er det også dér de fortæller, at hunde ikke må have legetøj? smiley Men hvis dine trænere er helt modsatte, forstår jeg da ikke, at du ikke lytter til dem, i stedet for “internettet” smiley

    Jeg tænker at der er noget ravruskende galt med metoden, hvis du ikke tør stå ved den. Jeg har skrevet det før - jeg ved at du bliver klogere, og når du tænker tilbage om 10 år, tror jeg du forstår hvad jeg mener.


  • #47   1. feb 2021 Martine, er det den tæve du overtog du skal af med igen? Må man spørge hvorfor?
    Ja, bare nysgerrighed jo, så du behøver self ikke svare..:)


  • #49   2. feb 2021 Sødeste lille Sofie, du skal nok tænke på hvad du skriver og har skrevet smiley det er ikke nemt at løbe fra senere:) jeg må give Anne ret, du bliver helt sikkert klogere smiley

  • #50   2. feb 2021 Sofia, det handler nok om, at du ikke mener/har lært, at hunde/hvalpe ikke skal have legetøj liggende fremme, så de selv skal vælge til og fra, men at DU skal bestemme, hvornår der skal leges. smiley

    Du virker enormt sat i dine metoder og holdninger til dét at have og træne hund, meget kategorisk. Jeg kan kun håbe, at du løsner op med tiden og lærer andet & mere.


  • #51   2. feb 2021 Jeg overvejede lige et kort øjeblik, om jeg var i et eller andet parallelt univers smiley

    Sofia, du skrev i en tråd, at hvalpen ikke måtte have legetøj liggende. Den må kun træne apport i et setup, hvor den skal op på skødet af dig. Du lavede en status for et par uger siden om, at NU ville hunden træne, så den trænede sit. 6 måneder gammel smiley

    At du ikke står ved dine metoder, beviser du jo her smiley For ovenstående er noget du selv har beskrevet, og alligevel bortforklarer du. Det er virkelig skørt smiley

    Undskyld, Martine, for OT smiley


  • #52   2. feb 2021 Martine, jeg er sikker på at du finder det perfekte hjem til hende. Som føles helt rigtigt i maven. Og hvor hun stadig kan gå med pink halsbånd og myrde en bamse i ny og næ smiley

    Ja, ellers bliver hun bare her. Hun er ikke i vejen - jeg forsøger bare at finde et sted til hende, hvor hun får en ejer, hun passer bedre til smiley

    Og ikke undskylde for at indlæggene drejer i en anden retning, end trådens oprindelige emne - det er fint nok smiley


  • #54   2. feb 2021 Ej, Sofia - come on!

    Tråden er sikkert slettet nu, men det var i forbindelse med den unævneliges søster, og du skrev det flere gange, at legetøj bestemmer du over, hunden må ikke have det liggende og til vælge til og fra. Come on!!


  • #57   2. feb 2021 Og en hvalp må træne max 3 minutter ad gangen, 2-3 gange om ugen smiley smiley smiley

  • #59   2. feb 2021 Så det er din egen selvopfundne regel?

    Det her hul bliver meget hurtigt meget dybt smiley


  • #60   2. feb 2021 Hvalpe skal have legetøj tilgængelig efter deres eget behov, og ikke kun når mennesket siger det, hvad er dog det for en mærkelig tankegang at have.

    Jeg er rystet.

    Selv da jeg var barn og boede sammen med en jæger(min mors samlever) for 20-25 år siden, havde hunden da legetøj.


  • #61   2. feb 2021 Sofia, hvorfor har dine hunde ikke legetøj liggende?

  • #62   2. feb 2021 Sofia,
    Jeg har ikke noget problem med, at sælge en hund til et liv i hundegård 24/7. Men min race er også "kennelegnet". Det er ikke indendøre, de har et indholdsrigt liv.

    i # 25 skriver du da selv, at du ikke vil have problemer med at sælge hunde til et liv i hundegård 24/7, fordi den jo ikke har et indholdsrigt liv indendøre .

    Mener du virkelig det ? Alene sammenværet er ret indholdsrigt, da hunden er et flokdyr og mistrives ved at ligge ensom i en hundegård 20-22 timer. Det er også indholdsrigt at have legetøj til fri afbenyttelse så hunden kan lege - også når den har lyst. Men selvfølgeligt skal den også ud og bruge sine sanser.
    Jeg ved godt, at man ikke skal sammenligne mennesker, men både hunde og mennesker er meget sociale levende væsener.
    Ville du selv mene, at du ville have et indholdsrigt liv, hvis du fik lov til at gå på arbejde 2-4 timer i døgnet, og resten af tiden måtte du tilbringe i et værelse kun med en seng ?


  • #63   2. feb 2021 Jeg kan godt forstå at der er nogle der er nøød til at aktivere/motionere deres hunde 4-5 timer om dagen, hvis hunden de resterende, af døgnets timer, ligger passivt hen.

    Vi har jo alle hund på den måde, der er rigtigt for os, man skal bare lige huske, når der er debat om timer alene hjemme og aktivering, at der er stor forskel på vores hverdag med vores hunde, så hvis din hund kræver 4 timers tur/aktivering, så er min hund aktiveret rigeligt bare ved at være en del af min hver dag. Sat på spidsen.



  • #66   2. feb 2021 jægere træner deres hvalpe fra de får dem. hvis de vil have en god hund

    nogle undgår adgang til legetøj fordi de gerne vil lege apport mm ind kun med dem selv. om det er nødvendigt er svært at sige.

    iflg min bror handler det om ejerens evner. hans apportere jo alt og det er medfødt men hvis hunden er høj i drift kan det være generende på jagt hvis den selvbelønner. er man i tvivl om man kan styre det vælger man legetøj som kun med ejer. siger han.

    hans leger som de vil, men det er også lab, og derfor en meget trænbar hund for ham.

    jeg kender ikke jægere der ikke har en moderne tilgang. de findes uden tvivl men de yngre nye generationer vil have gode hunde og de træner positivt.

    min personlige tanke er at det med legetøj er en myte som vil slippe over tid. det tager tid at ændre holdninger jo.


  • #67   2. feb 2021 Jeg kender nu et par yngre jægere, der ikke er så nytænkende, for dem handler det om at "knække hunden", som de siger. Deres hunde ejer ikke ét eneste stykke legetøj, andet end hvad de bruger i træningen, og det må ikke bruges udenfor træningen.

    Men dejligt, hvis du kender yngre jægere med en mere moderne tilgang, Lens. smiley


  • #68   2. feb 2021 Min venindes far har haft ruhår altid, og har haft den tilgang med, at de bare skal knækkes. De har stået i hundegård fra 8 uger og frem til 10-11 måneders alderen, og kun fået kontakt når de var en lille runde uden for hundegården, og når de skulle fodres. Er af og til smidt i bilen og har siddet imens der er blevet skudt. Og så trænet op derfra.

    Så blev venindens far inspireret, og købte en golden. Som konen insisterede på skulle være inde i huset. Som nu sover i smørhullet, spiser med ved bordet, får dækken på efter jagter (uhhhhh!) og er en pisse god jagt- og markprøvehunde.

    Han siger at han er så ked af, at han ikke længe før, opdagede at hunde faktisk kan blive gode, når man samarbejder med dem.

    Det kommer alligevel bag på mig, at en springer er SÅ særlig, at den kun kan blive en god hund med gamle metoder. Selvom jeg jo mere hælder til, at det ikke er de bedste trænere, som vælger en metode, hvor hunden pilles så meget fra hinanden, at den bliver en maskine smiley


  • #69   2. feb 2021 Jeg kender rigtig mange jægere, og må desværre sige at der er virkelig mange der træner deres hunde på gammeldags maner.
    Desværre er det utrolig svært at overbevise dem om, at det faktisk giver bedre hunde hvis man sætter nye briller på og moderniserer sin træning.
    De fleste af jægerne var ret imponeret over hvor dygtig mine Maller var og det samme med Taliban.
    Desværre er de ikke nemme at overbevise. Man får bare at vide, at det jo er jagthunde og de skal trænes anderledes.
    En jægernabo et par huse længere hen har fået en ny munsterlænder, han har så ikke været den værste, men han er vendt total, og træner nu kun på hundens præmisser, samt at kræver har fået et ordentligt bur, dækken og endda et Sicarro tørredækken


  • #70   2. feb 2021 Han skiftede fra ruhår til golden smiley smiley smiley

    For at citere den enerverende, smådøve gæst i Fawlty Towers "what's wrong with him" smiley


  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #71   2. feb 2021 Der er masser tosser inden for alle sportsgrene. Fælles for dem, er jo at vi kan håbe de bliver klogere. En dag vil de opdage hvor meget de er gået glip af ved ikke at lade deres hunde blive familiemedlemmer og få et rigtig venskab med dem. smiley

    Jeg er jæger og træner slet ikke efter gammeldags metoder - og har aldrig gjort. De fleste jægere jeg kender idag har deres hunde som jeg (og de fleste andre herinde) Heldigvis smiley


  • #72   2. feb 2021 Jeg var for nogle år siden på en gåturs date med en jæger(som vel var i starten af 30'erne).

    Han havde sin ene hund med, en labrador, som var cirka 6 år gammel og jeg havde Asti med.
    Asti løb glad omkring og var en fri og ubekymret hund. Efter noget tid tog han også snoren af sin hund og der skete simpelthen det, at der ikke skete noget som helst.
    Hunden trissede med halen hængene lodret ned i lige hælene på ejeren. Ingen initiativ, ingen glæde, ingen lyst, absolut ingenting viste den hund, selvom den ikke var under kommado.

    Jeg nægter at tro på, at man kan få en hund som opfører sig sådan, hvis man bruger positive trænings metoder, som han ellers mente, at han gjorde.

    Jeg så ham ikke igen, hvilket faktisk var en af årsagerne (der var også andre). Men på det punkt, var vi simpelthen alt for langt fra hinanden til jeg kunne se, at der kunne komme noget fornuftigt ud af det.


  • #73   2. feb 2021 Han skiftede fra ruhår til golden

    For at citere den enerverende, smådøve gæst i Fawlty Towers "what's wrong with him"


    Sønnen, altså min venindes bror, som også er ivrig jæger, købte en golden. Så faren så, at sådan en lille ting kunne være både dygtig og effektiv smiley Nå ja, og så er faren gammel, og alt andet lige er en golden bare nemmere at have med at gøre smiley


  • #75   3. feb 2021 Jajajajjaja smiley

    Var også mest ment som "jeg er HELT vild med ruhår og golden er nok noget nær det mest kedelige" .. noget i den retning.

    Heldigvis er smag og behag forskellig smiley


  • #76   3. feb 2021 CF, hvad tilpasser golden sig nemmere? At bo i huset, spise ved bordet, putte i sengen og stadig gå på jagt? smiley

  • #78   3. feb 2021 Du misforstår smiley Jeg forstår ikke sammenhængen. Manden plejer at have hårde hunde, som behandles hårdt. Nu har han købt en blød hund, som behandles meget blødt. Hvad har det at gøre med, at en golden tilpasser sig? Det er jo manden, ikke hunden, der har ændret tilgang.

  • #80   3. feb 2021 smiley smiley smiley

    Hvorfor er det, at hver gang du får skrevet et eller andet totalt random, som ikke giver mening, skyder du skylden på andre? smiley

    Jeg forstår HELT oprigtigt ikke, hvordan du mener, at det er udtryk for at en golden tilpasser sig. Og du formår ikke at forklare det - måske fordi du ikke selv helt ved hvad det egentlig var du ville skrive.

    Hvis alle andre forstår det, må én af jer andre gerne forklare det. Og ellers lader jeg det passere som endnu en gang sort snak smiley


  • #82   3. feb 2021 Haha, du har helt tabt sutten smiley Du skriver noget, jeg spørger - fuldstændigt neutralt og oprigtigt, og straks går du i forsvar. Sandsynligvis fordi du ikke selv forstår din klassiske Amalie-sætning smiley Men så kan vi da være enige om, at man ikke kan udlede noget af det du skriver smiley

    Her er lidt inspiration til fremtidige indlæg smiley

    https://www.bt.dk/kendte/se-listen-her-er-10-af-de-bedste-citater-fra-amalie-szigethy


  • #84   3. feb 2021 #83

    Er der nogen, der har skrevet det?

    Nu kunne jeg aldrig drømme om at smide min hund i en udstillingsring, eller betale mere for en, der havde været i sådan en .. men ellers er jeg helt enig smiley


  • #87   4. feb 2021 Martine, jeg tror ellers lige at det er dig, det med udstilling. Jeg kunne godt se dig, vimse rundt i en lille dragt med kort skørt og i en frisk pangfarve, og fremvise lillehunden smiley smiley smiley

  • #88   4. feb 2021 #87 enig, og med et nydeligt blink blink sæt på lillehunden, det bliver så fint, jeg kommer og kikker selv om jeg ikke plejer at komme den slags steder smiley

  • #89   4. feb 2021 Martine, jeg tror ellers lige at det er dig, det med udstilling. Jeg kunne godt se dig, vimse rundt i en lille dragt med kort skørt og i en frisk pangfarve, og fremvise lillehunden smiley smiley smiley

    Nope - skal det være, skal det være Czhaplin. Ikke alene er han kønnere, han har også et langt mere letopfatteligt sprog, når dommeren kommer og mener, at vedkommende skal se tænder på ham smiley



  • #91   4. feb 2021 Jo, der er væsentest inden man stiller til prøve.
    Czhaplin får bare en "plads" og så sidder han der og kigger op mens de scanner chip .. ikke så meget svært i det smiley


  • #93   4. feb 2021 Tjab er også lidt en lortekøter - men han er MIN lortekøter smiley smiley smiley smiley

Kommentér på:
Sælge voksen hund ...

Annonce