{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.258 visninger | Oprettet:

Hvorfor vil min raske hund ikke spise? {{forumTopicSubject}}

De sidste par dage har jeg bemærket, at min store ulvehund ikke vil spise sin aftensmad. I går brugte jeg 1 time på at vise hende maden, og hun tog den endelig. I dag var det specielt slemt, jeg viste hende maden gang på gang, og selv leverpostej i ville ikke hjælpe. Kom så maden i fryseren til næste gang, da jeg ikke ville smide den ud.

Hun er sund og rask, så jeg tror måske, at det er fordi, hun måske får rigelig godbidder til leg på terrassen? Jeg cykler heller ikke med hende om vinteren, så måske er det også fordi, hun ikke motionerer nok?

Jeg overvejer at give hende mad 3 gange om ugen, da hun ikke har virket interesseret i det hver dag.

Hvad skal jeg gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor vil min raske hund ikke spise?
  • #1   3. feb 2021 prøv at give færre godbidder og se om det hjælper, ellers til dyrlæge

  • #2   3. feb 2021 Madglæde - mangel på samme - er avlsbetinget.

    Der er desværre bare rigtigt mange opdrættere, der ikke tager det aspekt med, når de avler hunde. Og så kan man ret nemt få et resultat, som det du står med.



  • #4   3. feb 2021 Er du sikker på at hun er rask?
    Min går kun fra foderet hvis de er syge eller drægtige.
    Vær obs på lungebetændelse. Det er ikke sjældent hos ulvehunde og er noget møg


  • #5   3. feb 2021 Og du er sikker på, at hun er rask?
    Mine whippets har været plaget af noget virus, de tre yngste udviste ikke særlige tegn ud over at gå fra maden et par dage og virke en smule mere sløve end ellers, en havde en smule feber, men min ældste på 10½ var indlagt i dagtimerne et par dage og fik væskedrop.

    Hun var ret hårdt medtaget med høj feber (41) og opkast indimellem, hun havde det så skidt de første dage, at jeg faktisk troede jeg ville miste hende.

    Jeg kan se du bor i Østjylland, hvis det på din profil passer, jeg bor i Hinnerup.


  • #6   3. feb 2021 Hvis hunden er den på dit billede, er det fuldstændigt normalt at madstrejke.
    Polarhunde har ikke et stort behov for fødeindtag. De æder kun når de er sultne nok. Og de kan gå længe uden mad.
    Dvs der skal oparbejdes appetit.
    Hvis hunden får alt muligt andet tilbudt, er den selvfølgelig ikke sulten nok til at æde fra skålen også.

    Du kan ikke nøjes med at fodre hveranden dag. Hvis hunden skal have et stabilt blodsukker, skal den have mad hver dag, også gerne to gange hver dag.
    Og den skal da især motioneres her om vinteren, når temperaturen endelig er til at holde ud.

    Racer lavet til flokliv mangler ofte konkurrencen ved madskålen. De kan blive ekstremt selektive når de lever som enehunde. Det ændrer sig som regel, når man får flere hunde. For æder man ikke selv, så gør en anden det.


  • #7   3. feb 2021 Malene TS skriver Ulvehund.

  • #8   3. feb 2021 Louise, der er mange der kalder dem ulve hunde.

  • #9   3. feb 2021 Malene og jeg har skrevet før i tidernes morgen, godt at skrive med dig igen, Malene.

    Nu bobler hendes mave, det ved jeg ikke, hvad betyder. Men hun sover nu.


  • #10   3. feb 2021 Annie ah sådan. Troede kun det var børn der kalder dem ulve haha

  • #12   4. feb 2021 Hvis maven bobler, er der noget galt i den mave. Det kunne godt tyde på en gang mavebøvl, og jeg ville bestemt ikke bare gå ud fra, at hunden er sund & rask, med det, du beskriver.

    En hund, der ellers spiser normalt, og som pludseligt går fra foderet, er der noget galt med - kun dyrlægen kan finde ud af årsagen.


  • #13   4. feb 2021 Vores sheltie rørte ikke sin mad forrige weekend (heller ikke snacks) det viste sig at hun havde livmoderbetændelse. Nu kender du din hund bedst, men herhjemme er vufferne som oftest syge hvis de ikke rører maden en hel dag. De er ret glade for mad de 2 vi har.

  • #14   4. feb 2021 Hun kan være syg, men det er der ingen af os der kan vurdere gennem skærmen.

    Det lyder som om du før en overordentlig stor indsats for at få hende til at spise.
    Jeg har selv en småtspisende hund og det der hjælper bedst her er det modsatte af hvad du gør: at lade hunden kæmpe lidt for al den mad den får. Jeg bruger min småtspisende hunds mad til træning, søgearbejde eller i aktivitetslegetøj. Er der noget tilbage sidst på dagen får han det i en skål. Hvis han ikke spiser det fjernes det igen efter 5-10 minutter.

    Ingen rask hund dør af sult, hvis den bliver tilbudt ernæringsrigtig mad!


  • #15   4. feb 2021 Altså hvis hunden normalt spiser sin mad med god appetit så ville jeg tage til dyrlægen og få kigget på hunden.
    Men altså jeg er selvfølgelig nok farvet af at jeg har et par madører: Hvis en af mine ikke høvler sin mad ned i en vældig fart så bimler alle mine alarmklokker smiley


  • #16   4. feb 2021 Conor er en hyggespiser. Han spiser flere gange dagligt og har altid mad i skålen. Er han derimod i selskab med andre hunde, så skal der fanme grovædes. De sidste 5 halvårlige vægttjek ligger indenfor 500g. Stabilt, ikke?

  • #17   4. feb 2021 Hvis Clinton altid havde mad i skålen så ville han vist kunne trilles rundt smiley Han æder som en tærsker uanset om det er andre hunde til stede eller ej smiley Vægten holder vi stabilt på 16,5 kg. Stod det Clinton selv røg der hurtig et par kilo på smiley

  • #18   4. feb 2021 Conor vejer 15-15,5kg og måler 50cm. Han er perfekt, mener dyrlæge, hundefrisør og ikke mindst han selv smiley

  • #20   5. feb 2021 Hvornår var hun sidst i løbetid? Det kan være falsk drægtighed

Kommentér på:
Hvorfor vil min raske hund ikke spise?

Annonce