{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.561 visninger | Oprettet:

Pia m
Pia m
Tilmeldt:
8. maj 2011
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 104

hvorfor vil min shæfer ikke spise {{forumTopicSubject}}

jeg har brug for et godt råd. rex vil ikke spise sit foder jeg har skiftet foder en del gange, har prøvet specif-hills- predigreen-natur foder. hvergang der er noget nyt snuser han til det og går væk. så kan der gå flere dage før han prøver og smage på det men uden held. hvad kan jeg gøre


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvorfor vil min shæfer ikke spise
  • Pia m
    Pia m Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 104
    #2   28. okt 2011 det kan jeg godt se, men det er træls at han er så stædig, det kunne jo være rart at han bare spiste når han får det, kan han være forvirret over foder skifte og hvorlang tid skal der gå før han spise det

  • #5   28. okt 2011 Min vil heller ikke spise tørfoder . Men kommer lidt vådfoder i , så ryger det ned smiley

  • #6   28. okt 2011 Er han undervægtig? Hvordan er hans energiniveau og pelskvalitet?

  • #7   28. okt 2011 Joy får orijen her, hun kan bare bedst lide det hvis der kommer lidt vand på, ellers gider hun det kun engang i mellem, med vand spiser hun hver gang.

  • Pia m
    Pia m Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 104
    #8   28. okt 2011 han vejer 38 kg og er en del aktiv,han har haft pels og hud problem hvor han kløede sig, men det er han kommet over nu

  • #9   28. okt 2011 38 kilo er jo en temmelig god vægt for en schæfer. Er han meget stor?

    Min første tanke - derfor mine spørgsmål - er, at han simpelthen bare er mæt, og ikke har brug for mere mad. Altså regulere sit fødeindtag ganske glimrende.



  • Pia m
    Pia m Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 104
    #10   28. okt 2011 han er en stor schæfer på 3 år. det er først her de sidste 4 mdr han er begyndt på det. jeg giver ham olivers nu og håber så at han vil spise nu. han taber sig heldigvis ikke

  • #11   28. okt 2011 Han skal være meget stor for at det han vejer er alarmerende. Faktisk så er det antal kilo næsten alarmerende til den anden side, hvis hunden overholder almindelig standard på max 65 cm for hanhunde.

    Min egen hanhund - der medgivet er meget lille - vejer 28 kilo. Min forrige hanhund, der var 64 høj vejede 34 kilo når han var størst.

    Det kunne være godt at se et billede af din hund, hvor man kan se foderstanden :o)


  • #12   28. okt 2011 Mine forældres schæfer var heller ikke særlig glad for dens foder men det ændrede sig da de skiftede til Orijen. Fin stor shæfer, mine forældres tæve på 10 mdr vejer 30 kg, og hun er slank.

  • #13   28. okt 2011 Har han før villet spise tørfoder? Altså før han begyndte at klø etc.?

    Kia holdt op med at spise tørfoder da hun fandt ud af at hun blev syg af det = allergi.

    Så da hun fik en kost hun ikke fik det skidt af begyndte hun igen at spise :o)

    Men ellers kan din hund jo bare være mæt. Så længe den ikke er undervægtig kan de jo lade maden stå til den bliver sulten :o)


  • Pia m
    Pia m Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 104
    #14   28. okt 2011 jeg kan fortælle at han må få 460 g foder dagligt, hvis det giver et billede af hvor stor han er

  • Pia m
    Pia m Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 104
    #15   28. okt 2011 ja det håber jeg han gør, man vil bare give sin hund det bedste så han kan lide det han spiser

  • Pia m
    Pia m Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 104
    #16   28. okt 2011 ja lige præcis nu har jeg købt olivers og nu får han ikke andet så må jeg se om det hjælper, har haft schæfer før og der var aldrig problemer det var også en tæve ved ikke om det har noget at sige

  • #17   29. okt 2011 Nogle hunde spiser bare ikke meget, det er helt naturligt,
    jeg har nu fyret samme smører af til min dyrlæge i 4 år.

    Dertil siger de altid at, jeg skal være meget gald for min hund, hun vejer ikke et gram for meget - hvilket mange hunde desværre gør.

    Mit ønske om at hun skulle tage mere på, er ikke nødvendigt har jeg nu accepteret. Men foderglad har hun aldrig været.
    Selv når vi er ude, kan hun finde på at spytte en givet godbid ud, er det foder og ikke godbid.

    Har også prøvet meget forskellig foder, det seneste jeg har fundet til hende er en af Hills'.
    I perioder laver jeg fodertest med hende, hvor jeg præsenterer op til 4-5 forskellige fodertyper for hende, spreder dem ud på græsset og blander dem sammen, for derved at se hvad hun spiser først og hvilke hun undgår.

    Derfra blander jeg det oprindelige med halv af det nye blandet med 3 spsk. dåse. Varierer nogle dage med rå æg, eller tun, lakseolie. Og fodrer morgen og aften.

    Nogle dage spiser hun ikke, det jo fint, for hunde vælger selv at faste, og bør også engang imellem gøre det.

    Tror ikke du skal være nervøs, hvis ikke den er gal med vægten, så er hun fin nok jo smiley


  • #18   29. okt 2011 det lyder som om han er gladere for våd foder, så hvorfor ikke gibe ham det? min skotte er ligesådan, vil helst ikke have tørkost, men er skiftet til Natures Menu BARF færdig foder, og det får hun samtidig med lidt tørkost og det ryger ned... og hun er blevet meget gladere ...

  • #20   29. okt 2011 Prøv at købe nogle store dåser vådfoder, giv ham et par skefulde af det i, hak kødet i helt små stykker og bland det hele godt rundt i tørfoderet....
    Det virker på vores....


  • #21   29. okt 2011 Hvis din hund har/har haft hud- og pelsproblemer vil foreslå, at du fodrer med et kvalitetsfoder uden korn og ris i. F.eks. Acana, Orijen eller Wolfsblut.

    I min lokale foderbutik har de er foderbar. Der kan hundene selv vælge, hvilket foder de vil have.Så kommer man ikke hjem med en sæk foder, som hunden ikke gider at spise;-)


  • #22   29. okt 2011 De der anbefalinger på poserne - og især på Olivers, dem skal man slet ikke regne med. Man skal udelukkende kigge på hunden.

    Hvis hunden er i god foderstand - og med god mener jeg, at man kan se ribbenene når hunden arbejder og mærke dem når man stryger hånden ned over dem. Der skal ikke være en halv cm ind til dem - så skal den bestemt ikke spise, hvad der står på posen.

    En schæfer der vejer 38 kilo skal være MEGET stor for at være i nærheden af undervægtig, så jeg tror ærligt, at din hund siger tak for mad, jeg kan ikke mere.
    Så tilbyd den noget mindre, så du kan se, hvad der passer til den. Mange hunde får noget der ligner madlede ved at få serveret mere end de kan overskue.

    Prøv at kig på den hund - glem alt om anbefalingerne på pakken, de viser altid for meget.


  • #23   29. okt 2011 Så er alle mine overvægtige....Jeg vil ikke kunne se ribbene på min hunde..nok også fordi de er langpelsede...Men hvis de var normaLT PELSEDE, SÅ VILLE JEG BESTEMT IKKE HAVE DEM I EN FODERSTAND HVOR JEG KUNNE SE RIBBENENE...jEG SKAL KUNNE MÆRKE DEM...iKKE SE DEM....bVADR.
    Jeg råber ikke men fik lige aktiveret den forkerte tast....


  • #24   29. okt 2011 Jamen der er da mange, der gerne vil have hundene lidt kvabsede... men at give dem mere mad end de kan spise fordi man har det behov, det synes jeg måske er lige i overkanten...

    Jeg ved ikke om det er gældende for TS - men 38 kg...


  • #25   29. okt 2011 Jeg mener at Ufo vejede 32 kg. da han skulle opr. her i juli måned...
    Men jeg har da engang haft en gigabit hanhund på alle måder..Han vejede 42 kg....Han målte så også langt over ´standarden..og hans knogler bare i forbene kunne være brugt som bropiller...
    Men han var lige så adræt som en lille gårdhund...


  • #26   29. okt 2011 Man kan jo heller ikke stole på vægten 100 procent, da hundes muskelmasse kan være forskelligt fordelt. men ja som CH fint lægger ud, så hellere fordel måltiderne mindre ud, hvis hunden virker småtspisende.

    Og det er rigtigt nok at dyrlæger kigger meget på hundens stand, ved bl.a. at vurdere hvor tyk den er rundt om brystpartiet.
    Der går mange hunde rundt, der er for kvabsede, det er lidt trist, da det i sidste ende kan medfører gigt, diabetes og andre 'livstilssygdomme' - som følge af overvægt...


  • Pia m
    Pia m Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 104
    #27   3. nov 2011 tak til jer alle for de gode råd

Kommentér på:
hvorfor vil min shæfer ikke spise

Annonce