1.524 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Løfte hund ved tænderne under leg m.m. Løfte hund ved tænderne under leg m.m.

Hej alle.

Jeg har nu flere gange oplevet, at en af min fars venner virker til at være lidt hårdhændet (synes jeg) ved min hund under leg med et reb. Han har ofte nærmest revet ham op på skødet, og her den anden dag fik jeg at vide, at min hund havde hængt i rebet med tænderne og var løftet fra jorden. Jeg så det ikke selv, da jeg sad i et andet rum og havde virtuel undervisning. Jeg er ikke helt tryg ved, at Wylie bliver "løftet" på den måde, og da jeg sagde det i går og i dag, blev der bare gjort grin med det, som der plejer.
Er jeg bare pylret overfor min hund, eller er det noget jeg virkelig skal have stoppet?
Tak på forhånd for hjælpen, den er værdsat, da jeg i princippet et førstegangshundejer smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løfte hund ved tænderne under leg m.m.
  • #3   7. feb 2021 Det er normalt ved mallehvalpe - de er ikke til at flå af ting ...

Men - nu ved jeg ikke hvad hund du har, men prøv at tage et kig på din hund, når din fars ven leger med den.
    Hvordan synes hunden det er ? Og så reager ud fra det.

Der findes desværre mænd med små *biiip* (herinde ingen undtagelse), der mener, at dyr skal håndteres vildt og voldsomt.
    Er det tilfældet, så fjern din hund fra ham smiley

• #4   7. feb 2021 Wylie er en 1,5 års Welsh Corgi Pembroke på omkring 14 kg (han er langbenet, så der er lidt ekstra vægt der)

Nogle gange har Wylie knurret utroligt meget af ham under leg, meget mere end hvad der er normalt for os andre.

Jeg ved så desværre ikke hvor længe og hvor højt han var løftet

• #6   7. feb 2021 Krumme:
    Det kommer vist an på situationen. Wylie vil selv gerne lege, men umiddelbart bryder han sig ikke om at blive revet op på skødet og lignende. Jeg har flere gange set Wylie blive irriteret, hvor jeg så har sagt, at det ikke er Wylies skyld, hvis han bider fra sig

• #8   7. feb 2021 Mon ikke hunden ville slippe hvis ikke den synes at det er sjovt ?

• #10   7. feb 2021 Min gamle hund gjorde det frivilligt. Hun hoppede op bed sig fast i grene og ruskede for at få dem brækket af træerne. Hun havde også en overgang et tykt reb, der var fastgjort i en kraftig gren. Hun virkede ofte helt udenfor pædagogisk rækkevidde, når hun 'angreb' det.
    Men det var selvfølgelig også ad egen vilje - ingen tvang der smiley

• #11   7. feb 2021 Alle mine har elsket vilde træklege, des vildere des bedre, og des mere sjovt des mere knurrer ham jeg har nu.

I fredags besøgte jeg et kuld på 8 Corgi hvalpe, de var godt nok strenge. Jeg lå på gulvet og de bed som krokodiller. Da jeg rejste mig op var der flere der havde bidt sig fast, og de slap ikke, selv om jeg bare gik, så slap de ikke selv om jeg gik rundt med dem. Jeg måtte fysisk pille dem af.

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.545
    #12   7. feb 2021 Uanset hunden måske er med på det eller ej, er der ikke nogen grund til, at den slags skal leges med af din fars venner. Jeg tror ikke du får noget ud af at sige det, når de gør grin med dig, så du må jo fjerne din hund, så muligheden ikke opstår.

• #13   7. feb 2021 Jeg mener, at han har sagt stop flere gange, og som sagt har jeg også sagt stop på Wylies vegne flere gange, men det bliver desværre ikke altid respekteret. Selv fodervalg, antal andre guffer (det bliver af og til mange i løbet af en dag), samt ekstra ting, som potevoks og andet bliver der også grint af...

• #14   7. feb 2021 #13

Mænd nogle gange altså ... følg din mavefornemmelse. Som sagt er der rigtigt mange mænd, der desværre blev snydt i Vorherres uddeling af størrelse.
    Så de er jo nødt til at kompensere på andre måder.

Pas på din hund - hvis du føler det du gør er rigtigt, så HOLD FAST i det smiley

• #15   7. feb 2021 Hvis det er din hund, så er det dig, der har det sidste ord smiley

Vi kan ikke vurdere om det er for meget eller det er fint eller... men det kan du, og føler DU at det ikke er behageligt, så er du i din gode ret til at sige stop.
    Om det så gælder leg, foder, almindelige hverdagsting - kan slet ikke begribe at de blander sig så meget i det. Det er dig der bestemmer!

Det er ikke sjovt at andre gør grin med noget man mener seriøst, eller blander sig sådan. Jeg kan se du er 18 på din profil, og det er også svært når man er sådan stort-set-voksen at sætte foden ned og sige STOP. Men vis dem at du har hunden og ansvaret. Gider man ikke følge det så er der konsekvenser, og så må hunden jo befinde sig langt væk fra vennen når denne er på besøg. Bum.

• #17   7. feb 2021 Hvis du ikke selv har lyst til at sige det til din fars ven, så tag en snak med din far når vennen er taget hjem smiley

• #18   7. feb 2021 Din race er disponeret for rygproblemer pga "dværggenet". Jeg ville bede manden tage hensyn, og smør bare tykt på, og spørg om ham betaler for en diskusprolapsoperation.

• #19   7. feb 2021 #17 det er desværre min far, der starter med at gøre grin med, at jeg ikke synes, at min hund skal "leges" med sådan og mine valg omkring andre ting vedrørende Wylie, så det hjælper nok desværre ikke. Min far synes desuden, at det er helt i orden, at Wylie bliver behandlet sådan...

#18 ja, det kan jeg da håbe på hjælper, det har nemlig også været Wylies helbred, som jeg har haft i tankerne omkring det

• #21   7. feb 2021 Bor du hjemme?

• #23   8. feb 2021 Kan du evt trække mor med ind i det, måske hun bedre kan trække igennem til far?

Ellers så tag hunden og forlad rummet.

• #24   8. feb 2021 #21 Ja, det gør jeg indtil sommer, og jeg har desværre ikke mulighed for at flytte før

Og mange tak for svarene alle sammen, jeg er meget glad for, at I vil hjælpe smiley

• #25   8. feb 2021 Jeg bruger rigtig meget det at løfte hundene under leg.
    Jeg synes det styrker deres selvtillid, at de VED at de stadigvæk har ved legetøjet, selvom de ikke kan mærke underlag.

profilbillede
  • #26   8. feb 2021 smiley

profilbillede
  • #27   8. feb 2021 Men... Hvis du ikke føler dig tryg ved det, så er jeg helt enig i denne kommentar;
    "Din race er disponeret for rygproblemer pga "dværggenet". Jeg ville bede manden tage hensyn, og smør bare tykt på, og spørg om ham betaler for en diskusprolapsoperation."

Og så ville jeg bare tage ham væk. Lok ham væk med godbidder, sid og fodre ham eller træn med ham, så han vil DIG og ikke dem. Så kan de lære det! smiley

• #28   8. feb 2021 Simone der er forskel på racerne. Min farbror Bull terriers elskede det også og kunne tåle det. En hund hvis ryg kan være et svagt led, ville jeg aldrig lege den leg med.

• #29   8. feb 2021 Tag hunden i snor og gå en god tur så snart fjolset kommer, når du er retur går du bare ind på værelset med din hund;) lad være med at forsøge at forklare noget, bare forlad stuen straks fjolset kommer;) lad være med at blive vred og skælde ud, den slags fjolser syntes bare det er endnusjovere hvis de kan få dig til at miste besindelsen.

• #31   8. feb 2021 DIN hund, DINE regler!!!

Længere er den ikke. Du er utilpas, så skal de bare stoppe omgående. Det er fuldstændig ligegyldig og det er farligt eller ej, det er din hund

• #33   8. feb 2021 Sally får stadig en svingtur med rebet i ny og næ smiley
    Jeg ville ikke være usikker hvis hunden ikke har problemer. Men med det sagt, så skal "min" håndtering af hunden respekteres - færdig! Hvis folk ikke vil affinde sig med det, kan de forlade mit hjem og lade min hund være smiley Jeg ville ikke være bleg for at blive pissed og tale med store bogstaver.

Kommentér på:
Løfte hund ved tænderne under leg m.m.

Annonce