{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.092 visninger | Oprettet:

Sara
Sara
Tilmeldt:
4. feb 2021
Emner: 3 Svar: 15

Hvalp på trapper {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg har en hvalp på 4 måneder og snart 20 kg. Har fået af vide at det er bedst at han ikke går på trapper, men hvor længe skal jeg bære ham på trapperne?
Jeg bor i lejlighed i stue etagen, der er ca. 7 trin og vi er ude 5 gange om dagen +/-

Han går gerne selv op ad trapperne, men han vil ikke gå ned, og vil jo ikke presse på da det jo så vidt jeg har fået af vide kan være skidt for hans led.

På forhånd tak og rigtig god weekend smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp på trapper
  • #1   20. feb 2021 For kun 7 trin havde jeg havde taget snor på eller godbidder i hånden for at træne, at gå forsigtigt og ikke friste til at springe alle 7 trin i et spring - og så havde jeg ladet hunden selv gå fra nu af.
    Jeg havde evt stillet en låge / plade i vejen, så hunden ikke selv kan få ideen at tage alt for mange ekstra ture op og ned af trapperne.


  • #2   20. feb 2021 Jeg havde nu også ladet hunden selv gå de 7 trin både op og ned.
    Det bør en sund og rask hvalp kunne holde til uden at den tager skade.
    Selvfølgelig skal man passe på og beskytte sin hvalp, men man skal hellere ikke overbeskytte.

    Og tillykke med din hvalp, håber at i får mange dejlige år sammen.
    Hvad race er din hvalp, og skal vi ikke se et billede af den ?


  • Sara
    Sara Tilmeldt:
    feb 2021

    Emner: 3 Svar: 15
    #3   20. feb 2021 Trine Har kun trapper ude på opgangen, så han vil ikke have mulighed for at gå for meget på dem, da det kun er når vi skal ud. Men vil prøve at se om jeg kan få ham til at gå ned, han prøvede i går men fortrød smiley

  • Sara
    Sara Tilmeldt:
    feb 2021

    Emner: 3 Svar: 15
    #4   20. feb 2021 Anni så prøver jeg det, han er ved at være tung at bære på smiley han er en blandingshund dogo canario/staff/Bull terrier. Må prøve at ligge nogle op, og tusind tak. Han er det bedste køb nogensinde smiley

  • #5   20. feb 2021 De få trin ville jeg ikke være nervøs for. Slet ikke, hvis du er obs på at han ikke fræser op eller ned, og derfor kan glide på trinene,
    Så fortsæt bare smiley ang at træne ham i at gå ned, så ville jeg forsøge, hvor han går tæt ind til væggen, og dig på den anden side, tænker at han måske kan føle en slags sikkerhed, ved at gå der.

    Og bliver simpelthen nødt til at spørge- hvordan kan en trappe have CA 7 trin? smiley


  • Sara
    Sara Tilmeldt:
    feb 2021

    Emner: 3 Svar: 15
    #6   20. feb 2021 Salla, det vil jeg prøve at gøre næste gang vi skal ud smiley

    Det ved jeg ikke, det er bare et gæt, har aldrig talt hvor mange trin der er smiley


  • #8   20. feb 2021 En god sele og støt så hunden op og ned ved at holde i selen, så den ikke belaster for meget. Så ville jeg ikke være nervøs.

  • #9   20. feb 2021 Op er også meget blidere for leddene end ned. smiley

    Så kan i starte med at træne at gå forsigtigt op og så kommer ned stille og roligt.


  • #10   20. feb 2021 Vi bar så længe vi kunne, og derefter så fik hun en sele på med håndtag i ryggen, så kan man gå ved siden af og styre og tage lidt af vægten fra forbenene når de går nedad. Opad er i mine øjne ikke noget problem, det skal bare altid foregå roligt og behersket.

  • Sara
    Sara Tilmeldt:
    feb 2021

    Emner: 3 Svar: 15
    #12   21. feb 2021 John det prøvede jeg også, men må jo have gjort noget forkert. God dag.

Kommentér på:
Hvalp på trapper

Annonce