{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp og trapper
  • #2   11. aug 2012 Det er rigtigt og gælder i øvrigt også mindre racer. Ingen hvalpe har godt af at overbelaste led og knogler i den kritiske periode hvor de vokser.

    At de går op ad en trappe en enkelt gang imellem er ikke det der udløser problemer, men det skal ikke være regelmæssigt. Og det gælder selvfølgelig også mht at hoppe op og ned af ting (bilen, sofaen etc) selvom det kan være en udfordring at begrænse det.


  • #3   11. aug 2012 Tusinde tak for svar - også det jeg havde hørt. smiley Her får hvalpen ikke lov til trappen OG sofaen ... selvom han ikke er enig med os smiley

  • #4   11. aug 2012 Jeg må jo nok erkende, at jeg synes det er lige lovlig meget hysteri med det.

    Jeg vil ikke anbefale små hvalpe at sjoske op og ned af trapper i opgange, men at den - når den er stor nok til selv at gøre det - bevæger sig op og ned af et begrænset antal trappetrin om dagen, det skal nok gå.

    Jeg bliver aldrig den, der anbefaler nogen at bære deres 30 kilo tunge unghund op af trapperne til deres hjem. Det er at køre en problematik ALT for langt ud.
    Det kan og skal en hund kunne tåle, ellers er der dælme noget galt.


  • #5   11. aug 2012 Vores hvalpe har gået på trapper fra de selv turde. Ikke trappe op og trappe ned, men nogle få trin ud af hoveddøren eller trappen til første sal ind i mellem gør ingen skade.
    HD kommer delvist pga arv, foder og miljø. Lidt trapperne i sig selv giver ikke HD.


  • #6   11. aug 2012 Lidt hys. omkring dette er min mening..Mine hvalpe går hvor de vil og springer hvor de vil, det er ikke noget jeg opmuntre dem til, det kommer af sig selv når de er klar.. Det samme med ind og ud af bilen.
    Hvis jeg køber en hvalp fra anden kennel, som har kennelanlæg og fødekasser, så kan jeg helt klart se og mærke forskel på hvad de kan i forhold til mine egne, som har fået udviklet muskler og led fra day one. Så der må jeg være meget mere opmærksom på at de ikke kan det samme fysisk som jeg er vandt til.


  • #7   11. aug 2012 Afrodithe er 12uger og syntes allerede at hun skal hoppe op på det ene trin ind til opgangen, men så hellere ikke mere end det.. Indtil videre..
    Hun vil også selv hoppe ned af sofaen, og prøver ihærdigt selv at hoppe op igen, men når man er en lille prut på lidt over 1800g, så kan man altså ikke hoppe så højt endnu.. Og det er noget hun altså har meget svært ved at forstå..

    Kato var 6-8mdr gammel før han turde at gå op og ned af trapperne i opgangen..

    Mine får lov til og har fået lov til at tage det i deres eget tempo, jeg vil hverken tvinge dem til det eller noget..


  • #8   11. aug 2012 Gaston aner ikke at vi har en første sal på huset, de 2 benene forsvinder bare nogen gange.

    Han går på de trapper vi møder ude i samfundet, men der er spærret af til første sal med et baby gitter, han får heller ikke lov at hoppe ind og ud af bilen selv.

    Hysterisk, måske, men når man har prøvet at aflive en 8 mnd. hvalp med HD så bliver man hysterisk, og hunden tager ikke skade af lidt hysteri på det område!

    Gaston er en hurtigt voksende hund på 4 mnd og 22 kg


  • #10   12. aug 2012 Vores vaps får ikke lov til at gå på trapperne til 1. sal - dels pga vi vil skåne hans hofter og iøvrige hans knogler, men jeg mener heller ikke jeg behøver at have hund på 1. sal. Han blir jo trods alt et stort skrummel smiley

    Jeg ville bare høre jeres mening, og mange tak for jeres svar smiley


Kommentér på:
Hvalp og trapper

Annonce