{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.047 visninger | Oprettet:

trapper og hvalp? {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg har diskuteret lidt hvordan det lige er med hvalpe (og små hunde generelt) og trapper? Hun er 11 uger i dag (tillykke:-) og hun har ingen problemer med at hoppe op og ned ad kantsten, løbe op ad bakker og trapper der ikke er for store. Men jeg synes vi skal bære hende på ad alle trapper da jeg har hørt at det kan skade hendes hofter og ryg. Er det ikke rigtigt? Og hvad med når hun bliver voksen. Hun bliver kun ca 3,5 kg. Vil jo helst ikke overanstrenge hende, men hun ser nu ud til at synes det er sjovt med lidt forhindringer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  trapper og hvalp?
  • #1   9. aug 2008 Jeg ville vælge at bære hunden. Især NED ad trapper er værst for dem. Både det at de nemmere skvatter og slår sig. Men hele kropsholdningen er helt forkert og belastende for især ryg og hofter.

    Anton bliver båret i seng (soveværelse ovenpå) HVER aften. og båret ned igen. Og han er sq ved at være noget tung.
    Men ikke før han er min. 18 mdr får han lov til selv at gå på trapper.

    Vi har 2 trin for at komme ud ad hoveddøren, og dem får han lov selv at gå på.


  • #2   9. aug 2008 ved ikke hvor skrøbelige de små hunde der er, men tror også nemt man kan blive for forsigtig..

    vores havde slet ikke haft nogen grund til at gå på trapper før han var et halvt år eller sådan noget, og der var han lidt bange for det, fordi han ikke kunne forstå hvordan man skulle gøre.. og da vores er en golden he he kunne vi altså ikke lige bære ham op, da vi så ville skade vores egne rygge ved det..


  • #3   9. aug 2008 Kim og Ditte

    Man kan godt bære en hund på 50 kg på en hensigtsmæssig måde.
    Jeg har før haft rottweilere, og ALTID båret dem op og ned ad trapper indtil de var mindst 1½ år.

    Jeg har mistet 1 hund pga hofter, og vil gøre alt for at undgå, det sker igen....

    Min mor har en yorkie, der også bliver båret ned ad trapper. og hvis der er mange trapper, også op ad dem.
    Det er altså en stor hældning i kroppen, de får. og kan nemt få overbalance.


  • #4   9. aug 2008 og kan lige tilføje, at jeg selv er 160 cm høj og vejer 48 kg. Og har ingen problemer med ryggen eller andet.
    Man skal bare lære hunden at blive løftet, og løfte rigtigt:-)


  • #5   9. aug 2008 jeg har altid fået af vide, at trapper er NO GO, for hvalpe op til de er 1 år:-). Jeg valgte dog, at Vanni selv måtte begynde at gå op ad vores trappe i en alder ag 8 mdr. og han har A hofter:-)
    Men mens de er op til i hvertfald 6 mdr er trapper NO GO for mine hunde (har kun en indtil nu) om de så er små eller store, for jeg vil ikke risikere noget


  • #6   9. aug 2008 vores blev løftet op og ned ad trapper til de var ca. 1 år smiley

  • #7   9. aug 2008 tak for svarene..Vil lige vise min søde kæreste at jeg fik ret:-) he he.

  • #8   9. aug 2008 Hej :9 vi har selv lige fået en lille hvalp og bor på 1 og 2. sal og vores hund bliver båret op og ned. Han vil dog gerne selv gå på trapper, men jeg har også hørt, at det ikke er godt for små hunderacer som hvalpe og gå på trapper.... Vi bliver ved med og bære ham til han er lidt større...
    smiley go' lørdag


  • #9   9. aug 2008 jeg bar min schæfer til den var 4 mdr. så kunne jeg simpelthen ikke mere, og jeg bor på 2. sal.
    Han har sgu flotte hofter alligevel smiley


  • #10   9. aug 2008 Jeg ville i hvert fald også vente til 1 års alderen og evt. til de er 1 1/2 år.. De bevæger sig på en helt anden måde, end vi gør og bærer også deres vægt anderledes.

Kommentér på:
trapper og hvalp?

Annonce