{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
640 visninger | Oprettet:

Hornhindesår {{forumTopicSubject}}

Hornhinedsår.
Er der nogen der har prøvet at behandle uden øjendråber?
Jeg tænker injektioner eller tabletbehandling i stedet.. Og altså ikke som i uden at gøre noget..
Vi har en KAMP flere gange dagligt pt. Og det er bare ikke holdbart måske i ugevis.
Jeg vender det selvfølgelig med behandlende dyrlæge i morgen, men håber lidt nogen kan sige “det gjorde vi”...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hornhindesår
  • #1   24. mar 2021 Jeg har ikke nogle erfaringer, men jeg har stået med samme problem med min tæve der har fået grøn stær og skal have dråber 3xdagligt resten af sit liv.

    Jeg gjorde det i starten, at hun blev belønnet stort hver gang, både før, ved at have flaske med dråber fremme, og for at få lov at holde hovedet fast og åbne øjet, og så efter dryp.
    her var det leverpostej, frikadelle, eller lign hun er helt elektrisk over der virkede.
    det tog nogle gange, men hun forbandt hurtigt det at skulle dryppes med noget positivt og nu kommer hun selv når "dråbe" alarmen går på min telefon.
    det er ikke spor sjovt for hverken os eller hunde når der går kamp i de situationer hvor det bare SKAL gøres smiley


  • #2   24. mar 2021 Jeg kan (endnu) få lov at ordne pels og vaske øjne med vatrundel osv. men lige så snart øjendråber kommer frem så ryger hovedet fra side til side og kommer dråberne bare i nærheden af hovedet er jeg simpelthen bange for hun får studsen i øjet.
    Jeg har prøvet på en ren finger - nope ikke til at snyde. Og hun sover bare ikke tungt nok heller til jeg kan lave spigeren.
    Jeg er simpelthen på randen af opgivelse. Har brugt 2,5 time bare i dag på at forsøge i flere omgange.
    Hold op hvor ville jeg hellere bruge den tid på træning eller nus og tur.


  • #3   24. mar 2021 Vi prøvede, men det gik ikke godt, og katten måtte opereres.

  • #4   24. mar 2021 ja det er jo overgreb set fra hendes side..
    hun kan ikke afledes ved at der er en der giver hende en ske smurt i leverpostej fx.?
    du kan måske camouflere flasken med dråber og gør som du plejer når du renser omkring øjnene med vatrondel, og den vej komme til at dryppe uden dramatik?


  • #5   24. mar 2021 MLA - nope. smiley og det er et øje på størrelse med en lillefingernegl man skal ramme..

  • #6   24. mar 2021 Puha hvor bliver jeg glad for de timer investeret i indlæring af alt fra øjendråber til forhudsrens da Sten var hvalp.
    Jeg havde samme cirkus ved reiki - I øvrigt ikke kun med øjendråber, også ørerens og stort set alt andet der ikke var sådan rigtig rart. Noget af det kunne man træne på, andet var mere akut og SKULLE bare gøres, så der var jeg så "ond" at jeg simpelthen allierede mig med en hjælper og så blev han holdt helt stille af hjælper så jeg kunne behandle - ikke spor sjovt, men kan jo blive nødvendigt.

    Jeg har ikke prøvet tabletter e.l. ved hunde, men har ved hest og det var ikke tilstrækkeligt, vi måtte retur til øjendråber.


  • #7   24. mar 2021 Vi kan i øvrigt fint både rense øjne, øre og klippe negle. Sætte hår, klippe øjenhår osv.
    Men det er da ting man frygter der efter 14 dage med øjendråber kan være pasé..


Kommentér på:
Hornhindesår

Annonce